Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sorry za OT, jak wyglada utrzymanie i eksploatacja tego cacka? Chcialem sobie kiedys sprawic takie CSi ale jakos balem sie ze mnie zrujnuje :o

Posted

Delikatniejsza metoda : pozasłaniaj elektronike kable wtyczki , spryskaj chemią + pędzelek i pozniej delikatne płukanko z węża , u siebie karcherem myłem ale to takie drastyczne ... :evil:

Posted

Poprosze jeszce doradzenie jakie preparaty i gdzie moge kupic.

 

Auto nie jest droie w utrzymaniu, tyle ze ja juz je pare lat restauruje i to troche kosztuje. Jak kazde hobby, to nie liczysz sie z kasa za bardzo, bo liczenie boli :D

 

Oto fotki

 

e31a.jpg

DSC_0382.jpg

DSC_0393.jpg

Posted

Chyba jedyne beemfuu na jakie bylbym w stanie sie jeszcze skusic, gratki auta.

 

Czyszczenie komory silnika niestety bedzie baaardzo pracochlonne. Po pierwsze musisz sie zaopatrzyc w roznego rodzaju pedzelki, naprawde sporo sie ich przyda zeby dojsc we wszystkie zakamarki silnika.

Na poczatek pokusilbym sie o zlanie wszystkiego aktywna piana. Pozniej plukanie, niekoniecznie pod cisnieniem, dalej pryskasz sobie fragment dobra chemia (porady odnosnie chemi do silnikow znajdziesz w odpowiednim dziale forum) ja uzywam SD od megsa, i doczyszczasz pedzelkami, pamiateajac o wszystkich zakamarkach. Pamietaj zeby nie pryskac chemia calej komory silnika tylko np 1/4, na jej doczyszczeniu spedzisz tyle czasu ze pozostala czesci mogla by juz przeschnac a to nie jest dobre ;) Po takim wyczyszczeniu i wyplukaniu komory warto sprezonym powietrzem wydmuchac resztki wody przede wsyzstkim z alternatora i wszystkich polaczen elektrycznych, mozna odpalic silnik zeby sie rozgrzal a tym samym woda wyparuje z zakamarkow. Na koniec mozesz zaaplikowac jakis dressing. Ja zamiast tego uzywam QD last touch od meg'sa, spryskuje cala komore i wycieram mikrofibrami. Po takim zabiegu komora ma ladny staynowy wyglad. Aaaa jeszcze jedno, koloktory ssace jesli wogole uda ci sie doczyscic to najpredzej benzyna ekstrakcyjna i zrobilbym to na samym poczatku, jeszcze przed generalnym myciem.

 

Opisana metoda jest tylko jedna z wielu jakie mozna wykonac, wg mnie jest poprostu najbardziej oplacalana w stosunku czas\jakosc. Sa zwolennicy pryskania mocna chemia i plukania myjka cisnieniowa jak rowniez znajda sie tacy co wymontuja polowe czesci z komory zeby miec jak najlepszy dostep do czyszczonych elementow, lakier w komorze wyglinkuja, nawoskuja, silnik wymyja calutki benzyna itp (Thomas :-] ) Oczywiscie efekty sa przezajebiste, jesli tylko lubisz i masz czas to nie ma przeciwwskazan zebys i Ty tak zrobil.

 

P.S. Pamietaj o prawidlowym rozcienczaniu chemii, nie zawsze wiecej oznacza lepiej ;)

  • Administrator
Posted

Te kolektory dolotowe wypolerowane wyglądałyby obłędnie 8-)

Posted

Evo, kwestia gustu ;) ja bym tam widzial te kolektory anodowane na czarno i polerka tylko paskow i logo ;)

Latwiej utrzymac w pozadanym stanie :evil:

 

PS

andpgud, wymien sobie od razu opaske za prawa przeplywka, ew ja wypoleruj ;)

Posted

Auto nie jest droie w utrzymaniu, tyle ze ja juz je pare lat restauruje i to troche kosztuje. Jak kazde hobby, to nie liczysz sie z kasa za bardzo, bo liczenie boli :D

 

 

Skad ja to znam :) Auto na codzien to to pewnie nie jest wiec i koszty pewnie nie jakies kosmiczne... eh moze kiedys :)

Posted
Evo, kwestia gustu ;) ja bym tam widzial te kolektory anodowane na czarno i polerka tylko paskow i logo ;)

Latwiej utrzymac w pozadanym stanie :evil:

 

PS

andpgud, wymien sobie od razu opaske za prawa przeplywka, ew ja wypoleruj ;)

 

Ja wlasnie planuje kolektory dac w czarny kolor :D

Posted

ja myłem silnik u siebie w 800tce bez zbędnych ceregieli...

 

nie mam zdjęć komory, ale jeśli mogę ci coś doradzić to uważaj raczej na kolektory ssące, bo pod ciśnieniem odłazi z nich jakaś farba czy coś i może to potem dziwnie wyglądać.

 

PS. Jaki to kolor? Orient?

Posted
Koła to RH :) ?

 

Felgi to Hamann Motorsport PG1

 

[ Dodano: 9 Grudzień 2010, 19:00 ]

ja myłem silnik u siebie w 800tce bez zbędnych ceregieli...

 

nie mam zdjęć komory, ale jeśli mogę ci coś doradzić to uważaj raczej na kolektory ssące, bo pod ciśnieniem odłazi z nich jakaś farba czy coś i może to potem dziwnie wyglądać.

 

PS. Jaki to kolor? Orient?

 

Kolor to Macau blau z palety individual

 

[ Dodano: 9 Grudzień 2010, 19:02 ]

Fura marzenie 8-)

P.S. Z chęcią obejrzałbym zdjęcia wnętrza i profilu/półprofilu z opuszczonymi szybami :oops:

 

Srodek mama taki:

 

DSC_0986-with-name.jpg

DSC_0992-with-name.jpg

  • 3 years later...
Posted

Do mycia silnika polecam roztwór APC, Glass Cleaner'a i piany aktywnej (może być nanoszony pianownicą, bądź ręcznym opryskiwaczem). Stężenie: pół litra preparatu tj. 1 część APC, 1 część Glass Cleanera, 1 część piany, dolewamy pół litra wody. Trzeba pozasłaniać całę elektronikę, cewki, okablowanie, alternator, komputer pokładowy. Tu mała uwaga w niektórych pojazdach np. w Renault Lagunie niektóre podzespoły są z nielakierowanego aluminium, które może się odbarwić, je również należy zakryć i ew. umyć nieagresywną chemią. Spryskujemy, bądź pianujemy pianownicą całą komorę wraz z dolną częścią maski. Czekamy ok. 3 min i spłukujemy niskim ciśnieniem, bądź z odległości (nie zapominając o dokładnym wypłukaniu maty). Ja po tym procesie odpalam kompresor i suszę wszystkie newralgiczne miejsca. Można też odpalić auto i koniecznie otworzyć maskę żeby woda, która zebrała się w zakamarkach mogła odparować. Zamykając maskę tworzymy niejako obieg zamknięty i woda zaczyna się skraplać.

 

Najlepiej jest umyć silnik parownicą, ale jak wiadomo takie urządzenia to wydatek rzędu 20 tyś., także to raczej mało pomocne

Posted

W ciągu 3 lat pojawiają się nowe środki więc to bardzo pomocna wypowiedź.

  • 3 months later...
Posted

Może dlatego, że lubi żreć metalowe elementy i później ładnie widać rudą?:)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.