andpgud Posted December 8, 2010 Report Share Posted December 8, 2010 Jak bysci mi doradzili umyc te komore silnika. Co pozaslaniac itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted December 8, 2010 Report Share Posted December 8, 2010 Sorry za OT, jak wyglada utrzymanie i eksploatacja tego cacka? Chcialem sobie kiedys sprawic takie CSi ale jakos balem sie ze mnie zrujnuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
cash Posted December 8, 2010 Report Share Posted December 8, 2010 ja rowniez sorry za OT piekna machina !! wystarczy mi tylko znaczek i te wysuwane lampy Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted December 8, 2010 Report Share Posted December 8, 2010 cash Znaczek do nabycia w dziale sprzedam. andpgud Nie bądź taki, pokaż całą furkę Tylko wysuń lampy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adii Posted December 8, 2010 Report Share Posted December 8, 2010 Delikatniejsza metoda : pozasłaniaj elektronike kable wtyczki , spryskaj chemią + pędzelek i pozniej delikatne płukanko z węża , u siebie karcherem myłem ale to takie drastyczne ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andpgud Posted December 8, 2010 Author Report Share Posted December 8, 2010 Poprosze jeszce doradzenie jakie preparaty i gdzie moge kupic. Auto nie jest droie w utrzymaniu, tyle ze ja juz je pare lat restauruje i to troche kosztuje. Jak kazde hobby, to nie liczysz sie z kasa za bardzo, bo liczenie boli Oto fotki Link to comment Share on other sites More sharing options...
cash Posted December 9, 2010 Report Share Posted December 9, 2010 mistrz Link to comment Share on other sites More sharing options...
bucki Posted December 9, 2010 Report Share Posted December 9, 2010 Fajny potworek chodz nie jestem fanem bmw ale te mi sie wyjatkowo podoba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas G Posted December 9, 2010 Report Share Posted December 9, 2010 Chyba jedyne beemfuu na jakie bylbym w stanie sie jeszcze skusic, gratki auta. Czyszczenie komory silnika niestety bedzie baaardzo pracochlonne. Po pierwsze musisz sie zaopatrzyc w roznego rodzaju pedzelki, naprawde sporo sie ich przyda zeby dojsc we wszystkie zakamarki silnika. Na poczatek pokusilbym sie o zlanie wszystkiego aktywna piana. Pozniej plukanie, niekoniecznie pod cisnieniem, dalej pryskasz sobie fragment dobra chemia (porady odnosnie chemi do silnikow znajdziesz w odpowiednim dziale forum) ja uzywam SD od megsa, i doczyszczasz pedzelkami, pamiateajac o wszystkich zakamarkach. Pamietaj zeby nie pryskac chemia calej komory silnika tylko np 1/4, na jej doczyszczeniu spedzisz tyle czasu ze pozostala czesci mogla by juz przeschnac a to nie jest dobre Po takim wyczyszczeniu i wyplukaniu komory warto sprezonym powietrzem wydmuchac resztki wody przede wsyzstkim z alternatora i wszystkich polaczen elektrycznych, mozna odpalic silnik zeby sie rozgrzal a tym samym woda wyparuje z zakamarkow. Na koniec mozesz zaaplikowac jakis dressing. Ja zamiast tego uzywam QD last touch od meg'sa, spryskuje cala komore i wycieram mikrofibrami. Po takim zabiegu komora ma ladny staynowy wyglad. Aaaa jeszcze jedno, koloktory ssace jesli wogole uda ci sie doczyscic to najpredzej benzyna ekstrakcyjna i zrobilbym to na samym poczatku, jeszcze przed generalnym myciem. Opisana metoda jest tylko jedna z wielu jakie mozna wykonac, wg mnie jest poprostu najbardziej oplacalana w stosunku czas\jakosc. Sa zwolennicy pryskania mocna chemia i plukania myjka cisnieniowa jak rowniez znajda sie tacy co wymontuja polowe czesci z komory zeby miec jak najlepszy dostep do czyszczonych elementow, lakier w komorze wyglinkuja, nawoskuja, silnik wymyja calutki benzyna itp (Thomas ) Oczywiscie efekty sa przezajebiste, jesli tylko lubisz i masz czas to nie ma przeciwwskazan zebys i Ty tak zrobil. P.S. Pamietaj o prawidlowym rozcienczaniu chemii, nie zawsze wiecej oznacza lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted December 9, 2010 Administrator Report Share Posted December 9, 2010 Te kolektory dolotowe wypolerowane wyglądałyby obłędnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas G Posted December 9, 2010 Report Share Posted December 9, 2010 Evo, kwestia gustu ja bym tam widzial te kolektory anodowane na czarno i polerka tylko paskow i logo Latwiej utrzymac w pozadanym stanie PS andpgud, wymien sobie od razu opaske za prawa przeplywka, ew ja wypoleruj Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted December 9, 2010 Report Share Posted December 9, 2010 Auto nie jest droie w utrzymaniu, tyle ze ja juz je pare lat restauruje i to troche kosztuje. Jak kazde hobby, to nie liczysz sie z kasa za bardzo, bo liczenie boli Skad ja to znam Auto na codzien to to pewnie nie jest wiec i koszty pewnie nie jakies kosmiczne... eh moze kiedys Link to comment Share on other sites More sharing options...
andpgud Posted December 9, 2010 Author Report Share Posted December 9, 2010 Evo, kwestia gustu ja bym tam widzial te kolektory anodowane na czarno i polerka tylko paskow i logo Latwiej utrzymac w pozadanym stanie PS andpgud, wymien sobie od razu opaske za prawa przeplywka, ew ja wypoleruj Ja wlasnie planuje kolektory dac w czarny kolor Link to comment Share on other sites More sharing options...
MM.MM Posted December 9, 2010 Report Share Posted December 9, 2010 Koła to RH ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek Posted December 9, 2010 Report Share Posted December 9, 2010 ja myłem silnik u siebie w 800tce bez zbędnych ceregieli... nie mam zdjęć komory, ale jeśli mogę ci coś doradzić to uważaj raczej na kolektory ssące, bo pod ciśnieniem odłazi z nich jakaś farba czy coś i może to potem dziwnie wyglądać. PS. Jaki to kolor? Orient? Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.d.a.m Posted December 9, 2010 Report Share Posted December 9, 2010 Fura marzenie P.S. Z chęcią obejrzałbym zdjęcia wnętrza i profilu/półprofilu z opuszczonymi szybami Link to comment Share on other sites More sharing options...
andpgud Posted December 9, 2010 Author Report Share Posted December 9, 2010 Koła to RH ? Felgi to Hamann Motorsport PG1 [ Dodano: 9 Grudzień 2010, 19:00 ] ja myłem silnik u siebie w 800tce bez zbędnych ceregieli... nie mam zdjęć komory, ale jeśli mogę ci coś doradzić to uważaj raczej na kolektory ssące, bo pod ciśnieniem odłazi z nich jakaś farba czy coś i może to potem dziwnie wyglądać. PS. Jaki to kolor? Orient? Kolor to Macau blau z palety individual [ Dodano: 9 Grudzień 2010, 19:02 ] Fura marzenie P.S. Z chęcią obejrzałbym zdjęcia wnętrza i profilu/półprofilu z opuszczonymi szybami Srodek mama taki: Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZyBA Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 Piękna 8mka. Napewno jak wstawisz je w pokaż swój blask będzie cacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
cofc Posted May 3, 2014 Report Share Posted May 3, 2014 Do mycia silnika polecam roztwór APC, Glass Cleaner'a i piany aktywnej (może być nanoszony pianownicą, bądź ręcznym opryskiwaczem). Stężenie: pół litra preparatu tj. 1 część APC, 1 część Glass Cleanera, 1 część piany, dolewamy pół litra wody. Trzeba pozasłaniać całę elektronikę, cewki, okablowanie, alternator, komputer pokładowy. Tu mała uwaga w niektórych pojazdach np. w Renault Lagunie niektóre podzespoły są z nielakierowanego aluminium, które może się odbarwić, je również należy zakryć i ew. umyć nieagresywną chemią. Spryskujemy, bądź pianujemy pianownicą całą komorę wraz z dolną częścią maski. Czekamy ok. 3 min i spłukujemy niskim ciśnieniem, bądź z odległości (nie zapominając o dokładnym wypłukaniu maty). Ja po tym procesie odpalam kompresor i suszę wszystkie newralgiczne miejsca. Można też odpalić auto i koniecznie otworzyć maskę żeby woda, która zebrała się w zakamarkach mogła odparować. Zamykając maskę tworzymy niejako obieg zamknięty i woda zaczyna się skraplać. Najlepiej jest umyć silnik parownicą, ale jak wiadomo takie urządzenia to wydatek rzędu 20 tyś., także to raczej mało pomocne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ar3k Posted May 5, 2014 Report Share Posted May 5, 2014 W ciągu 3 lat pojawiają się nowe środki więc to bardzo pomocna wypowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatthewG Posted May 5, 2014 Report Share Posted May 5, 2014 Zastanawia mnie tylko po co płyn do szyb dolewasz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
widmo82 Posted August 25, 2014 Report Share Posted August 25, 2014 Może dlatego, że lubi żreć metalowe elementy i później ładnie widać rudą? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now