Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Delikatniejsza metoda : pozasłaniaj elektronike kable wtyczki , spryskaj chemią + pędzelek i pozniej delikatne płukanko z węża , u siebie karcherem myłem ale to takie drastyczne ... :evil:

Opublikowano

Poprosze jeszce doradzenie jakie preparaty i gdzie moge kupic.

 

Auto nie jest droie w utrzymaniu, tyle ze ja juz je pare lat restauruje i to troche kosztuje. Jak kazde hobby, to nie liczysz sie z kasa za bardzo, bo liczenie boli :D

 

Oto fotki

 

e31a.jpg

DSC_0382.jpg

DSC_0393.jpg

Opublikowano

Chyba jedyne beemfuu na jakie bylbym w stanie sie jeszcze skusic, gratki auta.

 

Czyszczenie komory silnika niestety bedzie baaardzo pracochlonne. Po pierwsze musisz sie zaopatrzyc w roznego rodzaju pedzelki, naprawde sporo sie ich przyda zeby dojsc we wszystkie zakamarki silnika.

Na poczatek pokusilbym sie o zlanie wszystkiego aktywna piana. Pozniej plukanie, niekoniecznie pod cisnieniem, dalej pryskasz sobie fragment dobra chemia (porady odnosnie chemi do silnikow znajdziesz w odpowiednim dziale forum) ja uzywam SD od megsa, i doczyszczasz pedzelkami, pamiateajac o wszystkich zakamarkach. Pamietaj zeby nie pryskac chemia calej komory silnika tylko np 1/4, na jej doczyszczeniu spedzisz tyle czasu ze pozostala czesci mogla by juz przeschnac a to nie jest dobre ;) Po takim wyczyszczeniu i wyplukaniu komory warto sprezonym powietrzem wydmuchac resztki wody przede wsyzstkim z alternatora i wszystkich polaczen elektrycznych, mozna odpalic silnik zeby sie rozgrzal a tym samym woda wyparuje z zakamarkow. Na koniec mozesz zaaplikowac jakis dressing. Ja zamiast tego uzywam QD last touch od meg'sa, spryskuje cala komore i wycieram mikrofibrami. Po takim zabiegu komora ma ladny staynowy wyglad. Aaaa jeszcze jedno, koloktory ssace jesli wogole uda ci sie doczyscic to najpredzej benzyna ekstrakcyjna i zrobilbym to na samym poczatku, jeszcze przed generalnym myciem.

 

Opisana metoda jest tylko jedna z wielu jakie mozna wykonac, wg mnie jest poprostu najbardziej oplacalana w stosunku czas\jakosc. Sa zwolennicy pryskania mocna chemia i plukania myjka cisnieniowa jak rowniez znajda sie tacy co wymontuja polowe czesci z komory zeby miec jak najlepszy dostep do czyszczonych elementow, lakier w komorze wyglinkuja, nawoskuja, silnik wymyja calutki benzyna itp (Thomas :-] ) Oczywiscie efekty sa przezajebiste, jesli tylko lubisz i masz czas to nie ma przeciwwskazan zebys i Ty tak zrobil.

 

P.S. Pamietaj o prawidlowym rozcienczaniu chemii, nie zawsze wiecej oznacza lepiej ;)

Opublikowano

Evo, kwestia gustu ;) ja bym tam widzial te kolektory anodowane na czarno i polerka tylko paskow i logo ;)

Latwiej utrzymac w pozadanym stanie :evil:

 

PS

andpgud, wymien sobie od razu opaske za prawa przeplywka, ew ja wypoleruj ;)

Opublikowano

Auto nie jest droie w utrzymaniu, tyle ze ja juz je pare lat restauruje i to troche kosztuje. Jak kazde hobby, to nie liczysz sie z kasa za bardzo, bo liczenie boli :D

 

 

Skad ja to znam :) Auto na codzien to to pewnie nie jest wiec i koszty pewnie nie jakies kosmiczne... eh moze kiedys :)

Opublikowano
Evo, kwestia gustu ;) ja bym tam widzial te kolektory anodowane na czarno i polerka tylko paskow i logo ;)

Latwiej utrzymac w pozadanym stanie :evil:

 

PS

andpgud, wymien sobie od razu opaske za prawa przeplywka, ew ja wypoleruj ;)

 

Ja wlasnie planuje kolektory dac w czarny kolor :D

Opublikowano

ja myłem silnik u siebie w 800tce bez zbędnych ceregieli...

 

nie mam zdjęć komory, ale jeśli mogę ci coś doradzić to uważaj raczej na kolektory ssące, bo pod ciśnieniem odłazi z nich jakaś farba czy coś i może to potem dziwnie wyglądać.

 

PS. Jaki to kolor? Orient?

Opublikowano
Koła to RH :) ?

 

Felgi to Hamann Motorsport PG1

 

[ Dodano: 9 Grudzień 2010, 19:00 ]

ja myłem silnik u siebie w 800tce bez zbędnych ceregieli...

 

nie mam zdjęć komory, ale jeśli mogę ci coś doradzić to uważaj raczej na kolektory ssące, bo pod ciśnieniem odłazi z nich jakaś farba czy coś i może to potem dziwnie wyglądać.

 

PS. Jaki to kolor? Orient?

 

Kolor to Macau blau z palety individual

 

[ Dodano: 9 Grudzień 2010, 19:02 ]

Fura marzenie 8-)

P.S. Z chęcią obejrzałbym zdjęcia wnętrza i profilu/półprofilu z opuszczonymi szybami :oops:

 

Srodek mama taki:

 

DSC_0986-with-name.jpg

DSC_0992-with-name.jpg

  • 3 lata później...
Opublikowano

Do mycia silnika polecam roztwór APC, Glass Cleaner'a i piany aktywnej (może być nanoszony pianownicą, bądź ręcznym opryskiwaczem). Stężenie: pół litra preparatu tj. 1 część APC, 1 część Glass Cleanera, 1 część piany, dolewamy pół litra wody. Trzeba pozasłaniać całę elektronikę, cewki, okablowanie, alternator, komputer pokładowy. Tu mała uwaga w niektórych pojazdach np. w Renault Lagunie niektóre podzespoły są z nielakierowanego aluminium, które może się odbarwić, je również należy zakryć i ew. umyć nieagresywną chemią. Spryskujemy, bądź pianujemy pianownicą całą komorę wraz z dolną częścią maski. Czekamy ok. 3 min i spłukujemy niskim ciśnieniem, bądź z odległości (nie zapominając o dokładnym wypłukaniu maty). Ja po tym procesie odpalam kompresor i suszę wszystkie newralgiczne miejsca. Można też odpalić auto i koniecznie otworzyć maskę żeby woda, która zebrała się w zakamarkach mogła odparować. Zamykając maskę tworzymy niejako obieg zamknięty i woda zaczyna się skraplać.

 

Najlepiej jest umyć silnik parownicą, ale jak wiadomo takie urządzenia to wydatek rzędu 20 tyś., także to raczej mało pomocne

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.