miki Opublikowano 11 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2010 Miki temat chyba nie jest o tym po co polerują malowany element ale czemu pierd..ą jak już to robią. Bo nikt im nie płaci za profesjonalną polerkę. Mnie to pasi bo auto prosto z serwisu ASO z lakierni przyjeżdża do mnie na poprawkę Każdy zarabia i interes się kręci hehe Jedź za granicę (włochy, anglia, francja) i zobacz jakie tam kaszany oddają klientowi za 10 razy tyle jak u nas. Chcesz mieć dobrze zrobione niestety musisz się liczyć z większymi kosztami. Każdy myśli że za 150zł od elementu będzie miał super lakierek na najlepszych materiałach i w dodatku lakierowany w komorze. A i jeszcze jedno polerować umiesz to i polakierować sobie możesz sam, przecie to proste jak budowa cepa.
AutoOdNowa Opublikowano 11 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2010 polerować umiesz to i polakierować sobie możesz sam, przecie to proste jak budowa cepa. przecież to jest proste, więc skoro wszyscy lakiernicy to takie fachury to co za problem aby ich wyręczyć i pokazac jak perfekt można zrobic. Polerka w moim wykonaniu to poprostu słabo sprzedana usługa detailera. Nie wyobrażam sobie jak by mnie klienci zjechali gdybym na koniec spierdzielił swoją robotę kiepską polerką. A poza tematem,,, nie poleruje się dobrze wylanego lakieru - wtrącenia miejscowo tak, reszta nie.
Administrator AreK Opublikowano 11 Listopada 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2010 nie poleruje się dobrze wylanego lakieru - wtrącenia miejscowo tak, reszta nie Ja to wiem i inni też ale lakiernicy przyzwyczajeni są do klientów takich co "jak się świeci to jest git" i po co się starać i siedzieć tak jak my po 30h nad autem jak się spier..... lakierowanie.
AutoOdNowa Opublikowano 11 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2010 Ja to wiem i inni też ale lakiernicy przyzwyczajeni są do klientów takich co "jak się świeci to jest git Lakier bezbarwny świeci sie przeciez najlepiej bez tykania papierem i polerka. Oczywiście po czasie jak powierzchnia ulegnie uszkodzeniom, polerka jest niezbędna i tu do akcji wkraczacie Wy - detailerzy, lub moja skromna osoba,,,, lub ci tamci co pokazywaliście te ekstra skopane bryczki. Hehe. Znajde jakieś foto to zapodam aby zobrazować lakier tylko wylany , ale nie dotykany żadnym papierem ani polerka.
Camel- Opublikowano 11 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2010 Lakier bezbarwny świeci sie przeciez najlepiej bez tykania papierem i polerka. Koledzy od włókna węglowego też zauważyli tą przypadłość - że klar najlepiej się błyszczy jak nie został poddany obróbce. Ciekawi mnie dlaczego? Mój lakiernik z kolei wypolerował moją C-klasę 1/3 400-mililitrową tubką G3 (!) zostawiając masę masę masę swirlsów oraz hologramów - śladów po "jeździe" maszyną (więc nie takich zwykłych ). Maska, w sumie, jest tragiczna do tej pory i myslę o jej ponownym polakierowaniu. Lakiernicy nie umieją polerować i czasami mam wrażenie, że nie potrafią lakierować! Ich największą wadą jest to, że nie są na bieżąco z z technikami lakiernictwa, nie czytają literatury - bo większośc z nich "robi bo musi, robi bo taką (za przeproszeniem) zawodówę skończył, bo przecież ma X lat doświadczenia". Ale wtedy wkraczamy my.
AutoOdNowa Opublikowano 11 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2010 Ale wtedy wkraczamy my. Lub jeśli juz jest tak skopane że środki doraźne nie pomogą, wkracza lakiernik.
Camel- Opublikowano 11 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2010 zostały komisyjnie młotkiem potraktowane aby nie kusiło nimi robic. W podsumowaniu dodam ze nie jestem lakiernikiem po zawodówce. Sam wiesz, że nie o takich ludziach jak Ty pisałem Przydałby się foty jakiś ciemnych lakierów po psikaniu bez polerki. Wtedy byłoby coś więcej widać
AutoOdNowa Opublikowano 11 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2010 Przydałby się foty jakiś ciemnych lakierów po psikaniu bez polerki. Wtedy byłoby coś więcej wida Przed chwilką skończyłem lakierować alfe romeo GT z 2005 roku w kolorze ciemnym, taki grafit z grubym ziarnem i czarnym tłem. Lakier duxone 1044 na 1.5 warstwy zgodnie z proporcja bez rozpucha. No, jest się czym pochwalić, więc jak trochę podeschnie (pyłosuchość aby włosków nie łapał) to fotki porobię i dam na forum. Od jutra specjalne auto w brokat całość. Ale fotki zamieści tutejszy detailer. Ja nie odbiorę mu tej przyjemności - zresztą nie wypada i niemogę.
Kamil Opublikowano 12 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Listopada 2010 Wlasnie AutoOdNowa masz jakies auto ze swoich prac ktore lakierowales ale nie polerowales? U mnie jak drzwi w pasiorze polakierowali to byly chropowate ze hej
AutoOdNowa Opublikowano 12 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Listopada 2010 Kamil, Matiz i wszystko co na stojakach wisi jest bez polerki. Na tej stronce jest więcej fotek jakby co. [ Dodano: 12 Listopad 2010, 08:27 ] Np. taki zwykły błotniczek jako część całości matiza oddanego bez polerki
jmajka Opublikowano 13 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Listopada 2010 AutoOdNowa Jak ci się lakieruje bezbarwnym duxonem ? i czy lakierujesz wodą czy konwencją? Hmm a co do zdjęć chętnie bym zobaczył zdjęcia makro, bez polerowania nie obraź się bo teraz naprawdę ciężko jest ocenić, czy jest lakier dobrze położony, czy też nie, ale nie ujmuje ci umiejętności bo wiem, że jak ktoś robi to z powodów, żeby komuś pokazać że potrafi lepiej, a tym bardziej że lubi to, a nie tylko z powodów finansowych to robi to lepiej, niż nie jeden fachowiec, ale jestem pod wrażeniem na plus a co do jak lakier wygląda bez polerki po samym lakierowaniu też mam kilka zdjęć też bez polerki cały lakierowanym lakierami dupionta w systemie imron chętnie bym zobaczył twoją pracę na żywo jak wygląda tak jak na zdjęciach to gratuluje i naprawdę chciał bym mieć takiego pracownika Co do lakierników, faktem jest że naprawdę dużo ilości ich mineło się, z powołaniem i robią to na odwal się, całkiem niedawno jeden naśmiewał się po co robić 3 pastami i płacić 100 zł, za butelkę 3m, jak można ten sam efekt robiąc to g3 na sucho białą twardej gąpce (ciesze się że w tym momencie zawyła syrena bo słuchać już go nie mogłem) i jak to stwierdził brać tą samą kasę , więc co się dziwi cię że tak potem takie samochody są po lakierowaniu. A co do tematu całości za 2000 zł już pozostawię bez komentarza
AutoOdNowa Opublikowano 14 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Listopada 2010 jmajka, Co do fotek w większej rozdziałce, to przecież każda jest w odpowiednio dużej rozdzielczości. Klikasz na zdjecie, przechodzisz na image... i klikasz powieksz. Każdy element na stojaku jest bez polerki. Matiz cały bez polerki. No i na tej stronie jest więcej fotek a nowe niebawem (brak czasu na fotki). Moja firma funkcjonuje tylko dzięki tym nabytym (odkrytym) umiejętnością lakierniczym. Autohandel bardzo nieciekawie wygląda jeśli patrzeć na terminy i jakośc usług lakierniczych. No o cenach to juz nie wspomnę, bo wiele razy jest tak że zarobek na aucie jest z pracy włożonej a marża z handlu jest niewielka i z ledwościa zus pokrywa. [ Dodano: 14 Listopad 2010, 01:49 ] jmajka, Chyba dodam kilka fotek z elementami... przed i w trakcie. Ale może lepiej paniki nie robić???
Rubio Opublikowano 14 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Listopada 2010 Patrząc na to co robicie kiełkuje we mnie nadzieja że jeszcze są dobrzy lakiernicy, choć ja ich w swoim życiu nie spotkałem
jmajka Opublikowano 14 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Listopada 2010 jmajka, Baza centari 6000 z duponta, lakier bezbarwny przy mniej wymagającym kliencie duxone 1044, normalnie dupont 3750S. Pracowałem na bazie cromax, ale czekam na Cromax Pro ma wejść wiosną 2011r na polski rynek. Ale to będzie zakup powiązany razem z kabiną lakiernicza. Co do duxone dobrze powiedziane choć bezbarwne dupionta mają dziwną tendencje do matowienia szczególnie duxone jak będziesz miał okazję zobacz sobie auto po roku od lakierowania a co do cromaxa pro to mnie mile zaskoczyłeś trzeba będzie dopytać przedstawiciela dupionta o szczegóły AutoOdNowa zdjęcia powiększałem ale to i tak nie jest to co wprawne oko a tak z ciekawości mogę wam przybliżyć kilka metod polerowania różnych lakierników lakiernik 1 3g dużo wody celma 1500 obrotów i max 2 godziny roboty na całe auto lakiernik 2 3g mało wody celma 1500 obrotów potem poprawić na maszynie tempem na czarnej gąpce (o dziwo tu wychodziło najlepiej bez większych hologramów) lakiernik 3 tempo ma maszynie z regulacją obrotów lakiernik 4 (tu już awans) duża ilości FC 3m na żółtej gąpce potem poprawione polish rossą na czarnej gąpce najśmieszniejsze jest to że lakiernik 4 był na mnie obrażony że poprawiam po nim generalnie lakiernicy mają zemną ciężki żywot Ps AutoOdNowa jak z cromaxa zrezygnowałeś to czym teraz kładziesz bazę konwencją dupionta czy jakąś inną
Rubio Opublikowano 14 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Listopada 2010 jmajka, to masz u siebie lakiernika godnego polecenia
GOLAS30 Opublikowano 14 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Listopada 2010 Wczoraj przyszedl do mnie kumpel i zapytal ile wezme za korekte skody octavii czarnej w kombi. Powiedzialem ze 300 napewno a on na to ze za duzo i woli dac do lakiernika wiec niech daje i jeszcze wysle mu link niech sobie poczyta
Afi Opublikowano 14 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Listopada 2010 GOLAS30, 300zł za polerowanie kombi tak, aby było cacy i zgodnie ze sztuką detailerską... Uwierz, że skończywszy jeden cały bok pluł byś sobie w mordę za przeproszeniem
AutoOdNowa Opublikowano 14 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Listopada 2010 Baza centari 6000 z duponta Już pisałem wcześniej i to jest w cytacie w Twoim poście. Tylko zauważ że nie jestem lakiernikiem z zawodu i te systemy (cromax i centari) są brane z mieszalni, nie mam ich jako swoich mieszalników a dopiero jak nowy cromax pojawi się na rynku i zostanie przetestowany to zobacze jaki mieszalnik sobie wstawię razem z zakupem kabiny lakierniczej. Teraz konwencja - warsztat w przebudowie, brak kabiny, więc jak tu wodą robić? Niekoniecznie konwencja z dp. A tu się niezgadzam bezbarwne dupionta mają dziwną tendencje do matowienia DP to czołowy producent chemii nie tylko lakierniczej i wiele nowości od niego pochodzi. Lakier 3750s to najlepszy lakier do stosowania bez potrzeby wypalania w kabinie lakierniczej. Następny to juz tylko z opcją wypalenia (wygrzania) w kabinie. Teraz pytanie,,, Co robicie źle że te lakiery matowieją?? Temperatura, wilgotność a może rozcieńczalnik????
Gość Opublikowano 15 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2010 Oj witam witam moich szanownych kolegów Satowców. Madzioch tez pokaze coś co pieści w ręce gdy tylko trafi sie jakaś słodka klepunia do odnowienia. W temacie. Ktoś kto bluźni ze DP blednieje powinien schować głowe w piasek na betonowym podjeździe. Uploaded with ImageShack.us Dajcie buzi mojej sacie
Marco Opublikowano 15 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2010 Eeee tam ...DeVilbiss lepszy
Gość Opublikowano 15 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2010 EEE tam tez mam devilbisa, saciunia jednak ma coś więcej.
jmajka Opublikowano 16 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2010 Baza centari 6000 z duponta Już pisałem wcześniej i to jest w cytacie w Twoim poście. sorry nie zauważyłem zwracam honor bd baza sami zastanawiamy się nad wprowadzeniem tej bazy puki jest jeszcze taka możliwości Teraz konwencja - warsztat w przebudowie, brak kabiny, więc jak tu wodą robić? Niekoniecznie konwencja z dp. Znam takich co dają radę bez kabiny i wyciągu a jak wygląd u ciebie sprawa z śmieciami jeżeli robisz w takich warunkach? A tu się niezgadzam bezbarwne dupionta mają dziwną tendencje do matowienia DP to czołowy producent chemii nie tylko lakierniczej i wiele nowości od niego pochodzi. Lakier 3750s to najlepszy lakier do stosowania bez potrzeby wypalania w kabinie lakierniczej. Sorry nie sprecyzowałem chodziło mi o duxone kładzionego nad cromaxa z nim puki co są sporadyczne przypadki, zaobserwowane nie tylko u mnie duxone jest tania linią lakierów bezbarwnych raz na aluminiowej masce i raz na starym vanie (tylko tu nie pamiętam czy app czy dp był kładziony) Teraz pytanie,,, Co robicie źle że te lakiery matowieją?? Temperatura, wilgotność a może rozcieńczalnik???? jw nic wszystko robione zgodnie z technologią dp (było przeskolenie dla lakierników) a tak na marginesie samochód które pokazywał technik jak lakierować i dopierać zostało na drugi dzień przez niego poprawiane a poległ na srebrnym o to taka ciekawostka na technikach dp Oj witam witam moich szanownych kolegów Satowców. Madzioch tez pokaze coś co pieści w ręce gdy tylko trafi sie jakaś słodka klepunia do odnowienia. W temacie. Ktoś kto bluźni ze DP blednieje powinien schować głowe w piasek na betonowym podjeździe. Dajcie buzi mojej sacie Dobrze chętnie schowam dp wcale nie jest rewelacją nie mam idealnego systemu kolorów dp jest dobry i tyle Fajnie że jest kobieta zajmująca się tą ciekawą profesją a tak na marginesie u nas saty też latają wokół samochodów ktoś pytał o dobrych lakierników jest jeden taki jak pan Buczak ale drogi a co do moich pracowników którzy pracują u mojego taty też źli nie są tanio u nas też nie jest
AutoOdNowa Opublikowano 16 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2010 a jak wygląd u ciebie sprawa z śmieciami jeżeli robisz w takich warunkach? Dokładnie tak jak na fotkach. Wiadomo że sa, ale w śladowych ilościach.
jmajka Opublikowano 16 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2010 To jestem pod wrażeniem szkoda że nie mam więcej takich lakierników z pasją jak ty bo niektórzy to mają wysypiska na samochodach
Gość Opublikowano 16 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2010 Nawet śmieć w kabinie sie trafi... Jak skończe w pracy aste 2 czarną co do malowania cała idzie bez dachu to sie okarze ile warte jest mycie ścian pryskanie płynami, kombinezon i dmuchanie samochodu po oklejaniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się