Jump to content

fotografowanie


Recommended Posts

Witam... trosze zaczałem sie wczytywac w wasze forum i powoli małymi kroczkami ogarniam teorie i przenosze praktycznie na lakier swojej 2o6... probowałem sie pochwalic swoimi działami... ale... własnie ale nie umiem tego na zdjeciach uchwycic.. ma sony h20 czyli nie ostatni szajs ale nie umiem złabac tego w taki sposob jak bym chciał... prosze o jakies uwagi albo sugestje...

 

pozdrawiam maciek

206club.net

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 275
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tutaj masz krótką dyskusję na temat fotografowania auta. Stosuj uniwersalne reguły - kadr w oparciu o mocne punkty trójpodziału lub złotego podziału (fajny poradnik o kompozycji cześć 1 i część 2), ciekawe oświetlenie (ciekawy artykuł) - ja bardzo lubię światło boczne lub kontrujące, fotorelacje od szerokiego kadru do detalu...

 

Próbuj, eksperymentuj i pokazuj foty - będziemy oglądać i komentować na bieżąco, a Ty będziesz doskonalił swój warsztat detailera i fotografa. :)

 

I jeszcze kilka ciekawych linków:

Złoty podział

Ćwiczenia techniczne dla początkujących

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

spróbuj zrobić inaczej, postaw na czymś aparat jeśli nie masz statywu i maksymalnie przybliż zoom (tylko bez cyfrowego), wyzwalacz ustaw na czasowy i strzel fotkę, powinno być widać co nie co, nie mniej jednak jeśli aparat nie jest z wyższej półki, myśle tu bardziej o lustrzankach (a widzę że raczej nie) to nie będzie tak łatwo uzyskać super ujęcia, nie mniej jednak popróbuj

 

witol co Ty na to ?? skoro podobają Ci się zabawy z oświetnieniem (strobist), mam nadzieje, że nie bedzie problemem zamieszczenie tu moich kilku fotek

 

Mam nadzieje także że nie zjedziecie mnie za to, że autka nie są super doczyszczone

 

 

dsc0244aasmall.th.jpg

 

dsc0297asmall.th.jpg

 

konrad1.th.jpg

 

czarek2.th.jpg

 

 

Z moich doświadczeń wynika że jasne kolory zdecydowanie fajniej przyjmują światło lamp, natomiast czarne niestety są zmorą dla fotografującego ponieważ wszystko odbijają, co prawda w cardetailingu o to chodzi nie mniej jednak ... :)

Link to comment
Share on other sites

lakikwap bmka to moje auto, a co za tym idzie jedna z najwierniejszych modelek, generalnie foto o tematyce motoryzacyjnej to moje oczko w głowie, uczę się cały czas i czasem wychodzą mi takie o to właśnie kadry

 

scrabit oczywiście autko Spidersa czyli Czarka, robiłem to foto na jego zamówienie :)

Link to comment
Share on other sites

michal55yh - fotka seata zrobiona była przy urzyciu dwóch lamp, dwóch topowych, jedna nikona a druga Canona, rozstawione tak żeby oświetlić całe autko

 

Co do miejca to różnie jest, zależy co chcemy osiągnąć ponieważ czasem lepiej odbić światło od jasnej ściany niż dawać bezpośredni błysk na auto, niżej dwie próbki :P

 

witol THX, zamierzeniem przy robieniu pierwszej fotki było scalenie auta z go ciemnością otaczającą, niestety pojawił się problem bo fotka była robiona w zadaszonym garażu, wiec trzeba było tak zrobić obróbkę żeby nie było widać odbić, mało tego nie wiem czy zdajecie sobie sprawę ale ten kadr jest zdjeciem sklejonym z czterech :evil:

 

Tu dwie jako takie fotki z tematu strobist, kadry robione na raz, dwie lampy wyzwalane radiowo, niestety wyzwalacz radiowy bez wspomagania iTTL czyli ustawienie światła manulane

 

bmka1a.th.jpg

 

bmka2a.th.jpg

 

Auto nie było czyste jak powinno, naszczęscie wczoraj znalazłem troszkę czasu żeby przygotować je na zimę :)

 

ps. pewnie wprawne oko zobaczy rdzę na tarczy, niestety mimo że tarcze są nowe to tak się sało po dosłownie dwóch tygodniach śmigania, nie mniej jednak prawdopodobnie jutro zakładam zimówki wiec przykryje tą zmorę, a na nowy sezon przykryje przed uwszczesnym przytowaniem czarną farbą

Link to comment
Share on other sites

Przemek, faktycznie na pierwszym zdjęciu widać drobne niedoskonałości na przy granicy z maską, a w drugim troszkę dziwnie wygląda jasny prostokącik nad prawą lampą. Ale to drobiazgi. Za to jasna podłoga odciąga moją uwagę od samochodu. Za to samo auto sfotografowane bardzo dobrze! :) Ładnie rozkłada się światło na karoserii. :good: A teraz po przygotowaniu na zimę pewnie lśni jeszcze bardziej. :-]

Link to comment
Share on other sites

adii zdjecie ok, ale jak dela mnie kadr jest za ciasny a w tle zbyt duzy haos panuje (albo zmien tlo na bardziej spokojne albo przynajmniej zmien ustawienia przyslony aby rozmyc bardziej tlo). Obecnie za ciasny kadr a tlo odwraza bardzo skutecznie uwage od pierwszoplanowego elementu jakim jest samochod

Link to comment
Share on other sites

Zdjęcie Rexik'a na f4, więc przesłona otwarta dość mocno. No chyba, że kolega ma jakieś ultrajasne szkło i może poszaleć jeszcze bardziej. Mnie się podoba, ma fajny klimat. :good:

 

Za to kolega blaszczu zaszalał, ciekawy efekt z tą maską! Aczkolwiek tutaj ja bym zdecydowanie przyciął i ściaśnił kadr. Chaos w tle rozprasza.

Link to comment
Share on other sites

Zdjęcie Rexik'a na f4, więc przesłona otwarta dość mocno.

 

ah zlapales mnie, nie przegladalem exif'a :) jezeli szkielko nie pozwala na wieksze otwarcie przyslony to moze chociaz zwiekszenie ogniskowej... zasadniczo da to bardzo podobny rezultat.

Link to comment
Share on other sites

potwierdzam słowa przedmówców, patrząc na rexa od razu rzucił mi się za ciasny kadr

 

Co do fotki megi to pomysł fajny tylko wyciął bym jeszcze z tego pas przedni, żeby tylko widać było samą komorę silnika bez zbędnych rzeczy

 

Witol masz rację co do fotek mojego autka, rzeczywiscie dość dużo światła padło na podłoże i przez to takie a nie inne odczucia ;)

 

Widzę, że temacik się przyjął wiec dorzucę jeszcze coś od siebie, starsze shoty

 

Może mniej artystyczne ale z zacnymi autkami

 

dsc0158lj.th.jpg

 

dsc0150rh.th.jpg

 

dsc0147n.th.jpg

 

dsc0134p.th.jpg

 

dsc0113c.th.jpg

 

dsc0168gb.th.jpg

 

dsc0163d.th.jpg

 

dsc0162k.th.jpg

 

dsc0159fu.th.jpg

 

dsc0080v.th.jpg

 

dsc0048rv.th.jpg

 

dsc0093h.th.jpg

 

dsc0091s.th.jpg

 

dsc0067bh.th.jpg

 

To na razie tyle, za jakiś czas wrzucę nową paczkę :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.