Jump to content

polerka nowicjusza


Guest wojtas
 Share

Recommended Posts

Nosze się z zamiarem zrobienia korekty lakieru(przynajmniej narazie bardzo delikatnej ze względu braku wprawy,w urządzenia polerujace)pacjentką bedzie moja octavka.

Skusiłem się na to ponieważ wczesniejsze prace reczne przy samochodzie nie spełniały moich oczekiwań tak do końca.Narazie z praktyki poznałem się na oczyszczaniu lakieru glinką z MEG z uzyciem QD a po tym CLEANER WAX,nie dawno dokupiłem wosk #26.po ktorym efekt był już troszkę lepszy ale to jeszcze nie to..(warunki mam utrudnione z tego względu że mieszkam w bloku,muszę ograniczać sie do myjni bezdotykowych na monetkę lub też wykonanych przez kogoś,naszczeście mam do dyspozycji garaż,nie swój ale jakby co to mam)

zostają nadal drażniące dla oka swirlsy :dontknow: ,a więc skusiłem sie na zakup DC1 i DC2,chciałbym użyć ich za pomocą polerki którą już mam pożyczoną,i nie chciałbym zrobić nic na diabła.Przeczytałem wasz cały poradnik o polerowaniu.Nie wiem jednak nadal jakich uzyć do tego gąbek aby cenowo były troche tańsze chociaż od tych z MEG.Maszyna to EINHELL bpps 1100E.Byłem w jednym sklepie z produktami 3M ale tam powiedziano mi że twardość gąbki do danego produktu powinna być opisana na opakowniu danego specyfiku którym chciałbym wykonać prace,a po za tym to tego typu zabiegów najlepiej używać całej gamy produktów 3M bo są najlepsze na świecie i każdy szanujący sie lakiernik takich tylko używa. :dontknow:

Mam MF,polerkę Einhella,#26,DC1,DC2,glinkę,ale nie wiem co z gąbkami do polerki? :o

Link to comment
Share on other sites

Ale nadal nie rozumiem do końca jak jest z tymi gąbkami np.z 3M,gąbka polerująca-żółta i zielona,ale która jest mniej a która bardziej agresywna,nie znam znaczenia tych kolorów.

 

zastępstwo dla Meg Foam finishing Pad- żółta,zielona,czarna?

zastępstwo dla Meg foam Polishing - pomarańczowa,niebieska??

... itd, :dontknow:

 

dopiero zaczynam w to się zagłebiać,wybaczcie jeśli irytują Was te moje zapytania

Link to comment
Share on other sites

Nie pomogę Ci bardziej, bo akurat sam się zajmę polerką na wiosnę :P Ale to co za różnica? Jak kupujesz to prosisz o polishing pad albo cutting i są podpisane na opakowaniach chyba, a jak nie to zauwazysz po kolorach:p

Link to comment
Share on other sites

Ja używam żółtej jako polishing i niebieskiej jako finishing. Generalnie kolory gąbek odpowiadają kolorom mleczek ( także po ich agresywności możesz ocenić przydatność gąbki )

Link to comment
Share on other sites

kar01, 3M zielona, pomarańczowa - cutting - najbardziej agresywna

3M żółta - polishing - średnia

3M niebieska - finishing - wykańczająca

o takie coś własnie mi chodziło :good:

a macie może jakiegoś sprawdzonego sprzedawce np przez alledrogo z tymi gąbkami?

Link to comment
Share on other sites

Już to gdzieś pisałem, ale powtórzę, że Ultimate Compound to tak naprawdę mało agresywne mleczko polerskie. Na twardym lakierze nawet cutting padem nie można nic zepsuć.

 

Ja UC stosuję jako substytut żółego korka 3M jako etap pośredni po Fast Cut+, a Ultrafina.

 

Prędkość obrotowa taka sama, jak zawsze w przypadku prac detailerskich: niska, średnia, średnia-wyższa, średnia, niska.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem dlaczego ale coniektorzy twierdza ze to dosc "mocny" srodek ale skoro Ty mowisz ze jest malo agresywny to wierze Tobie :). Mam nadzieje ze wyjdzie pikobello a przede mna auto kumpla ktore stoi od roku pod chmurka:).

Link to comment
Share on other sites

Dobór środków zależy od lakieru. Ja do tej pory miałem do czynienia tylko z twardymi lakierami w niemieckich autach, na których UC nawet na cutting padzie się nie sprawdza. Oczywiście może się trafić tak miękki lakier, że potraktowany UC na polishing padzie nabawi się hologramów. No ale zawsze jest jeszcze Ultrafina i finishing pad, a to juz istny balsam :)

Link to comment
Share on other sites

Wszystko opisano w poradniku polerowania.

 

Zaczynasz od mało agresywnego środka na mało agresywnym padzie. Pracujesz normalnie, a potem sprawdzasz, czy daje należyte efekty. Jeśli nie, zmieniasz pad na twardszy, a jeśli znowu nie, to sięgasz po agresywniejszy środek.

 

Oczywiście jeśli jakiś element był powtórnie lakierowany, to zachowujesz tzw. szczególną ostrożność :)

 

Jeżeli nie wiesz, jak się za to zabrać i boisz się uszkodzenia pacjenta, to skombinuj sobie jakiś panel testowy (maskę ze szrotu na przykład) i ucz się na nim.

 

No i poczytaj forum :) Mnie zajęło kilka dni (i spore zakupy), zanim się zacząłem odnajdywać w temacie.

 

@kuflik:

Pisałem, że nie mam żółtego korka (bo nie widziałem sensu, żeby kupować, skoro mam UC) i pracowałem do tej pory tylko na bardzo twardych lakierach. Mogłem sobie jeździć zielonym/pomarańczowym padem 3M i tym UC do upadłego.

 

Poza tym co zestawienie agresywności past polerskich, to inne informacje. Na forum przewijało się ich co najmniej kilka.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem dlaczego ale coniektorzy twierdza ze to dosc "mocny" srodek ale skoro Ty mowisz ze jest malo agresywny to wierze Tobie :). Mam nadzieje ze wyjdzie pikobello a przede mna auto kumpla ktore stoi od roku pod chmurka:).

 

Myślę, że jest to poniekąd spowodowane, że tak się składa, że pierwszą wirmą którą się poznaje po rozpoczęciu przygody z detailingiem jest Meguiars (Tak mi się przynajmniej wydaje). A co by nie mówić, UC jest najmocniejszym środkiem z trójki tych, które nie są dedykowane głównie do pracy maszynowej- SwilrX, ScratchX i właśnie Ultimate Compound.

Link to comment
Share on other sites

kuflik, Co sadzisz o wypowiedzi poprzednika? Ostroznie z UC czy rzeczywiscie nie jest agrsywny? Moge gozastosowac na lakier po m myciu i glince po tym jak stal rok na dworze i z jakim padem?

 

[ Dodano: 22 Październik 2010, 17:43 ]

Mazder, Powiem otwarcie ze trenowalem na moim aucie i coniektorym szczeka opadla do jakiego stanu udalo mi sie go doprowadzic :) .

Link to comment
Share on other sites

Ja rowniez mialem okazje pracowac jedynie na lakierze bmw z pasta megsa #105 (wg. zestawienia mocniejszy od UC), zielony pad 3m. Moglem sobie szalec po lakierze ile wlazo i nawet pol hologramu nie udalo mi sie zrobic, a jechalem dosc ostro.

Link to comment
Share on other sites

No dobrze, dochodzimy więc do wniosku, że moje przygody z samymi beemkami nie są żadnym wyznacznikiem dla założyciela wątku. Rada dla niego taka, aby sam, zachowując ostrożność i uwagi zebrane w poradnikach na forum, wypracował własną metodologię :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.