Guest Posted October 20, 2010 Report Posted October 20, 2010 Nosze się z zamiarem zrobienia korekty lakieru(przynajmniej narazie bardzo delikatnej ze względu braku wprawy,w urządzenia polerujace)pacjentką bedzie moja octavka. Skusiłem się na to ponieważ wczesniejsze prace reczne przy samochodzie nie spełniały moich oczekiwań tak do końca.Narazie z praktyki poznałem się na oczyszczaniu lakieru glinką z MEG z uzyciem QD a po tym CLEANER WAX,nie dawno dokupiłem wosk #26.po ktorym efekt był już troszkę lepszy ale to jeszcze nie to..(warunki mam utrudnione z tego względu że mieszkam w bloku,muszę ograniczać sie do myjni bezdotykowych na monetkę lub też wykonanych przez kogoś,naszczeście mam do dyspozycji garaż,nie swój ale jakby co to mam) zostają nadal drażniące dla oka swirlsy ,a więc skusiłem sie na zakup DC1 i DC2,chciałbym użyć ich za pomocą polerki którą już mam pożyczoną,i nie chciałbym zrobić nic na diabła.Przeczytałem wasz cały poradnik o polerowaniu.Nie wiem jednak nadal jakich uzyć do tego gąbek aby cenowo były troche tańsze chociaż od tych z MEG.Maszyna to EINHELL bpps 1100E.Byłem w jednym sklepie z produktami 3M ale tam powiedziano mi że twardość gąbki do danego produktu powinna być opisana na opakowniu danego specyfiku którym chciałbym wykonać prace,a po za tym to tego typu zabiegów najlepiej używać całej gamy produktów 3M bo są najlepsze na świecie i każdy szanujący sie lakiernik takich tylko używa. Mam MF,polerkę Einhella,#26,DC1,DC2,glinkę,ale nie wiem co z gąbkami do polerki?
kar01 Posted October 20, 2010 Report Posted October 20, 2010 Tutaj jest wszystko, również o doborze padów http://detailer.pl/ Wybierz tylko odpowiednią wersję poradnika do Twojej polerki (rotacja/oscylacja).
Guest Posted October 20, 2010 Report Posted October 20, 2010 Ale nadal nie rozumiem do końca jak jest z tymi gąbkami np.z 3M,gąbka polerująca-żółta i zielona,ale która jest mniej a która bardziej agresywna,nie znam znaczenia tych kolorów. zastępstwo dla Meg Foam finishing Pad- żółta,zielona,czarna? zastępstwo dla Meg foam Polishing - pomarańczowa,niebieska?? ... itd, dopiero zaczynam w to się zagłebiać,wybaczcie jeśli irytują Was te moje zapytania
kar01 Posted October 20, 2010 Report Posted October 20, 2010 Nie pomogę Ci bardziej, bo akurat sam się zajmę polerką na wiosnę Ale to co za różnica? Jak kupujesz to prosisz o polishing pad albo cutting i są podpisane na opakowaniach chyba, a jak nie to zauwazysz po kolorach:p
qbejs Posted October 20, 2010 Report Posted October 20, 2010 Ja używam żółtej jako polishing i niebieskiej jako finishing. Generalnie kolory gąbek odpowiadają kolorom mleczek ( także po ich agresywności możesz ocenić przydatność gąbki )
kar01 Posted October 20, 2010 Report Posted October 20, 2010 Ale każdy producent inaczej oznacza kolorami agresywność pada z tego co wiem.
Partner forum CAR CRAZY Posted October 20, 2010 Partner forum Report Posted October 20, 2010 kar01, 3M zielona, pomarańczowa - cutting - najbardziej agresywna 3M żółta - polishing - średnia 3M niebieska - finishing - wykańczająca
Guest Posted October 20, 2010 Report Posted October 20, 2010 kar01, 3M zielona, pomarańczowa - cutting - najbardziej agresywna 3M żółta - polishing - średnia 3M niebieska - finishing - wykańczająca o takie coś własnie mi chodziło a macie może jakiegoś sprawdzonego sprzedawce np przez alledrogo z tymi gąbkami?
michal_gg Posted October 20, 2010 Report Posted October 20, 2010 klakiernik.pl - sprawdzony i polecany sprzedawca Tutaj wątek o sklepie http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 42&start=0
Partner forum CAR CRAZY Posted October 20, 2010 Partner forum Report Posted October 20, 2010 wojtas, Jak zależy ci tylko na padach to kLakiernik ma najtańszą ofertę i sprawdzoną.
GOLAS30 Posted October 21, 2010 Report Posted October 21, 2010 A jasli mozna to z jakim kolorem gabki zastosowac UC?
Partner forum CAR CRAZY Posted October 21, 2010 Partner forum Report Posted October 21, 2010 GOLAS30, W zależności jaki masz stan lakieru, proponuje kupić jeden cutting i jeden finishing.
GOLAS30 Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Co sadzicie o zstosowaniu SX badz UC za pomoca masszyny rotacyjnej? Jakia predkosc obrotowa?
Mazder Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Już to gdzieś pisałem, ale powtórzę, że Ultimate Compound to tak naprawdę mało agresywne mleczko polerskie. Na twardym lakierze nawet cutting padem nie można nic zepsuć. Ja UC stosuję jako substytut żółego korka 3M jako etap pośredni po Fast Cut+, a Ultrafina. Prędkość obrotowa taka sama, jak zawsze w przypadku prac detailerskich: niska, średnia, średnia-wyższa, średnia, niska.
GOLAS30 Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Nie wiem dlaczego ale coniektorzy twierdza ze to dosc "mocny" srodek ale skoro Ty mowisz ze jest malo agresywny to wierze Tobie . Mam nadzieje ze wyjdzie pikobello a przede mna auto kumpla ktore stoi od roku pod chmurka:).
Mazder Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Dobór środków zależy od lakieru. Ja do tej pory miałem do czynienia tylko z twardymi lakierami w niemieckich autach, na których UC nawet na cutting padzie się nie sprawdza. Oczywiście może się trafić tak miękki lakier, że potraktowany UC na polishing padzie nabawi się hologramów. No ale zawsze jest jeszcze Ultrafina i finishing pad, a to juz istny balsam
kuflik Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Mazder, coś chyba masz dziwnego tego UC. Żółtemu korkowi 3M trochę brakuje do UC.
Mazder Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Wszystko opisano w poradniku polerowania. Zaczynasz od mało agresywnego środka na mało agresywnym padzie. Pracujesz normalnie, a potem sprawdzasz, czy daje należyte efekty. Jeśli nie, zmieniasz pad na twardszy, a jeśli znowu nie, to sięgasz po agresywniejszy środek. Oczywiście jeśli jakiś element był powtórnie lakierowany, to zachowujesz tzw. szczególną ostrożność Jeżeli nie wiesz, jak się za to zabrać i boisz się uszkodzenia pacjenta, to skombinuj sobie jakiś panel testowy (maskę ze szrotu na przykład) i ucz się na nim. No i poczytaj forum Mnie zajęło kilka dni (i spore zakupy), zanim się zacząłem odnajdywać w temacie. @kuflik: Pisałem, że nie mam żółtego korka (bo nie widziałem sensu, żeby kupować, skoro mam UC) i pracowałem do tej pory tylko na bardzo twardych lakierach. Mogłem sobie jeździć zielonym/pomarańczowym padem 3M i tym UC do upadłego. Poza tym co zestawienie agresywności past polerskich, to inne informacje. Na forum przewijało się ich co najmniej kilka.
kar01 Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Nie wiem dlaczego ale coniektorzy twierdza ze to dosc "mocny" srodek ale skoro Ty mowisz ze jest malo agresywny to wierze Tobie . Mam nadzieje ze wyjdzie pikobello a przede mna auto kumpla ktore stoi od roku pod chmurka:). Myślę, że jest to poniekąd spowodowane, że tak się składa, że pierwszą wirmą którą się poznaje po rozpoczęciu przygody z detailingiem jest Meguiars (Tak mi się przynajmniej wydaje). A co by nie mówić, UC jest najmocniejszym środkiem z trójki tych, które nie są dedykowane głównie do pracy maszynowej- SwilrX, ScratchX i właśnie Ultimate Compound.
GOLAS30 Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 kuflik, Co sadzisz o wypowiedzi poprzednika? Ostroznie z UC czy rzeczywiscie nie jest agrsywny? Moge gozastosowac na lakier po m myciu i glince po tym jak stal rok na dworze i z jakim padem? [ Dodano: 22 Październik 2010, 17:43 ] Mazder, Powiem otwarcie ze trenowalem na moim aucie i coniektorym szczeka opadla do jakiego stanu udalo mi sie go doprowadzic .
spons Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Ja rowniez mialem okazje pracowac jedynie na lakierze bmw z pasta megsa #105 (wg. zestawienia mocniejszy od UC), zielony pad 3m. Moglem sobie szalec po lakierze ile wlazo i nawet pol hologramu nie udalo mi sie zrobic, a jechalem dosc ostro.
kar01 Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 spons, ale BMW właśnie słynie z chyba najtwardszych lakierów spośród wszystkich marek aut..
spons Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Najwyrazniej tak jest bo cokolwiek z niego zedrzec jest b. ciezko.
Mazder Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 No dobrze, dochodzimy więc do wniosku, że moje przygody z samymi beemkami nie są żadnym wyznacznikiem dla założyciela wątku. Rada dla niego taka, aby sam, zachowując ostrożność i uwagi zebrane w poradnikach na forum, wypracował własną metodologię
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now