Jump to content

VW Corrado i miękki lakier :)


qbejs
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Jestem posiadaczem VW Corrado, które kilka lat temu było malowane ( środkami Standoxa ). Niestety ale bezbarwny z racji albo przyoszczędzenia lakiernika albo jego błędu w sztuce jest miękki.

Auto posiada hologramy, miejscami przechodzące w troche mocniejsze rysy. Z racji tego że obyłem się ostatnimi czasy z polerką ( choć dalej jestem laikiem :) ) mam do Was pytanie o sens mojego pomysłu rozprawienia się z lakierem.

 

1 etap -> Mleczko 3M 80349 z padem 50488 ( 2x 600rpm -> 4x 1400rpm -> 4x 1600rpm -> 3x 1000rpm )

2 etap -> Mleczko 3M 09376 z padem 09378 ( 2 x 600rpm -> 4 x 1600rpm -> 4x 1800rpm -> 3 x 1000rpm )

3 etap -> tu właśnie nie wiem co wybrać do wykończenia i jakiej techniki użyć

 

Mam też dylemat co do wyboru politury i wosku. Kolor fabryczny wg. VW LC3U ( dark violet burgundy pearl effcet ) widać zresztą na zdjęciach. Już raz udało mi się wyprowadzić calość tylko za pomocą mleczka 3M 09376 i czarnego pada Farecla, jednak zajęło to kupa czasu a i efekt pewnie byłby lepszy gdybym użył czegoś bardziej agresynwego przed nim.

 

Zdjęcie maski kiedy to ostatnio pracowałem nad lakierem.

 

lakier1.jpg

 

Tak wyglądał po całym procesie

 

lakier2.jpg

 

I obecnie ( widać w słońcu hologramy )

 

DSC_7255.jpg

Link to comment
Share on other sites

efekt pewnie byłby lepszy gdybym użył czegoś bardziej agresynwego przed nim.

O ile się orientuje, to polerowanie zaczyna się od najmniej agresywnych środków? Tak przynajmniej wyczytałem tu:

http://detailer.pl/

(Jest to link z podpisu Tomasz KRK Carnauba ;) )

Link to comment
Share on other sites

Jasne, jednak po doświadczeniu z niebieskim 3m wiem że jednak przydaloby sie cos agresywniejszego. I tu pojawia sie pytanie z pierwszego posta czy moj pomysl ma racje bytu.

Link to comment
Share on other sites

Jasne, jednak po doświadczeniu z niebieskim 3m wiem że jednak przydaloby sie cos agresywniejszego. I tu pojawia sie pytanie z pierwszego posta czy moj pomysl ma racje bytu.

Jeżeli zostają dalej rysy to spróbuj 3M żółty korek + żółty pad i po tym 3M niebieski korek + niebieski pad - tak jak pisałeś wyżej, choć możesz zejść trochę z obrotów 1000-1200.

 

Powinno być dobrze ;)

 

PS. Skarżysko - moje rodzinne miasto hehe

Link to comment
Share on other sites

qbejs, Nie widzę sensu używania po sobie ExtraFine(żółty korek) i Ultrafina(granatowy korek). Ja bym się zastanowił nad menzerną, jest bardzo dobrym kompromisem między siłą korekcji a jakością wykończenie. Ew zestaw Poorboy's World SSR3 na gąbce typu polishing i potem ExtraFine na padzie finishing.

Pamiętaj, że każda z tych past dość mocno wypełnia, więc warto sprawdzić każdy element po pracy z pastami jakimś alkoholem - optymalnie IPA, może być jakaś benzna ew.

Link to comment
Share on other sites

Dobra, po rzuceniu okiem na opinie na tematem Poorboys Worls SSR3 wybrałem jego na pierwszy etap i Ultrafine na finish. Teraz pytanie do Was jak najlepiej zastosować SSR3 ? Zaczynać od wolnych obrotów by rozprowadzić i na okolicach 1000rpm kończyć. A co że "środkiem" procesu, 1400rpm czy więcej ? :ad:

 

Po polerce planowałem przelecieć auto Megsem DC2 oraz Dodo Juice Blue Velvet.

 

Sucre, auto od zawsze było w moich okolicach.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.