Jump to content

Nalot , brak błysku - listwy grupa -VW


Recommended Posts

Posted

Witam.

 

Chodzi mi o charakterystyczny problem powstający na listwach "chromowych" które chyba w rzeczywistości są niklowe , spełniającą funkcje dekoracyjną wokół szyb w autach grupy VW.

Niestety nie spotkałem jeszcze zakładu (profesjonalnej myjni ręcznej w Warszawie) gdzie ktoś znałby temat zasadowości wody czy PH samego szamponu..

Normalna reakcja to :shock:

 

Czym przywróce blask i zabezpiecze te elementy ?

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Nie myje na bezdotykowych ...

A normalne to to nie jest kolego..

Jakby to było normalne to z fabryki by odrazu ten nalot wypuszczali .. :)

Pasta do chromu na nikiel ? czy to aby najlepsze rozwiązanie ?

Chodzi mi o jakiś sensowny produkt ..

Posted

Wiem co mówię bo nie jesteś pierwszy z tym problemem na forum/ wśród moich znajomych ;)

Nie wiem czym te listwy są lakierowane ale jest to bardzo podatne na kontakt z substancjami zasadowymi.

Pomaga niewielka polerka, pasta do chromu to de facto pasta do elementów metalowych błyszczących.

Posted

Kurcze a ja myślałem że znajde coś typowo do tych listew i zrobie to na fabryke.. :(

A z tych produktów "chrom" co polecisz ?

Posted
Kurcze a ja myślałem że znajde coś typowo do tych listew i zrobie to na fabryke..

No bo zrobisz ;)

 

Przyznam szczerze że nie miałem takiego problemu z listwami nigdy.

Z tego co wiem ludzie chwalą sonaxa chromu i metali, tubka ok.10zł więc do tego dość tani.

Powinno przywrócić stan z "przed" ;)

Zastanawiam się czy nie warto tych listew później nawoskowac żeby metal nie miał już bezpośredniego kontaktu ze środkami chemicznymi.

Posted

A może polecisz mi coś w moim temacie myjni w Warszawie ?

Ten nalot powstał przez wode + szampon na myjni właśnie..

Jak spytałem o wode i szampon , jakie PH i tak dalej to odniosłem wrażenie że nie mówie w ojczystym języku.. :?

Posted

Auto myję wyłącznie samodzielnie , 100km poza warszawą , u rodziców (bywam raz na 2 tyg).

Woda dość miękka, wiem że auto będzie domyte prawidłowo, darmowo, i ta przyjemność... :-]

 

Aha myję bezdotykowo, czasami dodatkowo ręcznie.

Posted

ja myje 3 czasami 2 razy na tydzień i niestety sam mam żadko czas na tą przyjemność..

Ale listwami to się zajme osobiście.. 8-)

Posted

Ja również polecam preparat firmy SONAX. Jeśli chodzi o listwy to wiem z doświadczenia że nawet w nowych autach, które stoją na placu przez salonem listwy matowieją, powstają plamy itp. Spowodowane jest to myciem auta gdy jest nagrzane słońcem, z tego co wyczytałem kolega myje bezdotykowo czyli za pomocą piany aktywnej. Zalecam studzenie auta przed myciem. Jeśli chodzi o twardość wody można do koncentratu piany dodać zmiękczacz wody i dopiero rozcieńczać z wodą.

Pozdrawiam.

Posted

Nie , myje na myjniach ręcznych ... i coś mi się wydaje po niku że na jedną z nich kolega a raczej jego firma chemie dostarcza ?

 

Beps z Wału ?

 

 

 

PS.Zawsze studze.. :)

Posted

Btw. Ten nalot nie od samego szamponu, a raczej od mocnej "chemii"... Większość z "profesjonalistów" używa mocno stężonych pian...

  • 2 weeks later...
Posted

dzisiaj miałem takie BMW i tak samo miało te listwy chromowane wokół szyb i byly te kropki/zacieki...

 

kupiłem paste sonaxa do chrom i aluminium... ale nic kompletnie nie zeszło... jest na to jakiś inny sposób?

  • 1 year later...
Posted

Zaczep o nie przypadkowo pastą polerską na twardszym padzie w trakcie korekty. U mnie pomogło. Tylko uważaj, bo chromu to wiele tam nie ma.

Posted
Audi,VW? Nie do usunięcia.

 

Niekoniecznie.

 

wada fabryczna

 

Raczej nabyta.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.