Tery Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 Panowie jaka jest granica grubości powłoki lakierniczej poniżej której nie należy polerować już lakieru? W pewnym aucie w niektórych miejscach jest około 80 mikronów. W większości jest 90 pare, 120 to chyba najwięcej na tym samochodzie. Boje się, żeby nie doszło do bazy Czy lekko ścierny cleaner można porównać ścieralnością do jakiejś pasty, np SwirlXa? Jaki cleaner lepiej kupić? Lekkościerny czy bez właściwości ściernych? Od czego to zależy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted September 17, 2010 Administrator Report Share Posted September 17, 2010 Tery, ręcznie czy maszyną ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tery Posted September 17, 2010 Author Report Share Posted September 17, 2010 Maszyną. Chciałbym uzyskać jak najlepszy efekt, a z tego co wiem ręcznie cudów nie będzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 Koledzy podepnę sie. Jakoś miesiąc temu robiłem auto UC, szorowałem ręcznie dość mocno i długo, efekty bardzoo fajne ale trochu jeszcze brakuje. No i tak myślałem że może przy ostatecznym woskowaniem przed zime znów pojade auto tym UC i następnym razem dopiero na wiosne.. alee czytam że UC jest bardzo mocno ścierny i troche sie zacząłem bać żebym za mocno tego lakieru nie starł. Choć w sumie nie wiem czy on jest tak bardzo mocno ścierny bo przy ostatniej robocie białym aplikatorem z bawełny nie było na nim widać czarnego lakieru, po całej kilku godzinnej robocie był co najwyżej szarawy. Lepiej dać sobie spokój przed zimą i dopiero po zimie polecieć nim auto, czy jak to jest ręczna robota nie przejmować sie niczym i jechać ile wlezie? dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Shadow Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 ja bym sobie dał spokoj na zime tylko sie pobawił na wiosne i wtedy zrobił fajna korekte ) bo zima i tak najczesciej auto całe usyfione ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 _Shadow, chyba masz racje pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Partner forum CAR CRAZY Posted September 17, 2010 Partner forum Report Share Posted September 17, 2010 lakikwap, Jak masz lakier złożony z bazy i klaru to dopiero jak przetrzesz klar i dojedziesz do bazy to będzie ci się brudził pad. Co do ścieralności UC to przy pracy ręcznej raczej nie masz czego się obawiać Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted September 18, 2010 Report Share Posted September 18, 2010 CAR CRAZY, kurcze no chyba mam właśnie taki jak piszesz lakier (najzwyklejszy jak to we fiacie ), aha to dobrze że można szorować UC i sie nie przejmować Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tery Posted September 18, 2010 Author Report Share Posted September 18, 2010 A jak jest w końcu z tą granicą grubości lakieru poniżej której lepiej nie polerować maszynowo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted September 18, 2010 Administrator Report Share Posted September 18, 2010 Z tego co wiem to przyjmuje się że połowa (?) grubości to klar który można polerować, czyli w przypadku 80um masz 40um klaru. Ale głowy nie dam i nie chce wprowadzać w błąd. W każdym razie przy prawidłowo wykonanej polerce nie powininen zdjąć więcej niż pare um, ale wiadomo że wypadki chodzą po ludziach i różnie bywa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cash Posted September 18, 2010 Report Share Posted September 18, 2010 Evo dobrze mowi, na mojej hani jest od 88um do 94um, w drzwiach (wewnątrz) wskazuje ok 35um wiec bezbarwnego jest ok 50um- wystarczajaco i bez strachu jednak wiadomo ze japoniec ma miekki lakier i trzeba uwazac pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tery Posted September 18, 2010 Author Report Share Posted September 18, 2010 To mnie uspokoiliście Jak z lakieru zejdzie tylko pare um to nic złego się nie stanie Wielki dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted September 18, 2010 Administrator Report Share Posted September 18, 2010 Tery, jeszcze jaką maszyną będziesz pracował ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tery Posted September 18, 2010 Author Report Share Posted September 18, 2010 Zastanawiam się jeszcze z kolegą, ale prawdopodobnie Kestrel das-6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted September 18, 2010 Administrator Report Share Posted September 18, 2010 No to DA raczej nie powinieneś się przebić przez klar, będzie dobrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tery Posted September 18, 2010 Author Report Share Posted September 18, 2010 Mam nadzieje Rotacyjna pewnie można więcej szkód zrobić, ale za to efekt może być lepszy przy wprawnym polerowaniu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted September 18, 2010 Administrator Report Share Posted September 18, 2010 Generalnie tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now