Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie jaka jest granica grubości powłoki lakierniczej poniżej której nie należy polerować już lakieru?

W pewnym aucie w niektórych miejscach jest około 80 mikronów. W większości jest 90 pare, 120 to chyba najwięcej na tym samochodzie.

 

Boje się, żeby nie doszło do bazy :mrgreen:

 

Czy lekko ścierny cleaner można porównać ścieralnością do jakiejś pasty, np SwirlXa?

 

Jaki cleaner lepiej kupić? Lekkościerny czy bez właściwości ściernych? Od czego to zależy?

Opublikowano

Maszyną. Chciałbym uzyskać jak najlepszy efekt, a z tego co wiem ręcznie cudów nie będzie.

Opublikowano

Koledzy podepnę sie.

Jakoś miesiąc temu robiłem auto UC, szorowałem ręcznie dość mocno i długo, efekty bardzoo fajne ale trochu jeszcze brakuje. No i tak myślałem że może przy ostatecznym woskowaniem przed zime znów pojade auto tym UC i następnym razem dopiero na wiosne.. alee czytam że UC jest bardzo mocno ścierny i troche sie zacząłem bać żebym za mocno tego lakieru nie starł. Choć w sumie nie wiem czy on jest tak bardzo mocno ścierny bo przy ostatniej robocie białym aplikatorem z bawełny nie było na nim widać czarnego lakieru, po całej kilku godzinnej robocie był co najwyżej szarawy.

Lepiej dać sobie spokój przed zimą i dopiero po zimie polecieć nim auto, czy jak to jest ręczna robota nie przejmować sie niczym i jechać ile wlezie?

dzięki.

  • Partner forum
Opublikowano

lakikwap, Jak masz lakier złożony z bazy i klaru to dopiero jak przetrzesz klar i dojedziesz do bazy to będzie ci się brudził pad. Co do ścieralności UC to przy pracy ręcznej raczej nie masz czego się obawiać ;)

Opublikowano

CAR CRAZY, kurcze no chyba mam właśnie taki jak piszesz lakier (najzwyklejszy jak to we fiacie :)), aha to dobrze że można szorować UC i sie nie przejmować :)

Opublikowano

A jak jest w końcu z tą granicą grubości lakieru poniżej której lepiej nie polerować maszynowo?

  • Administrator
Opublikowano

Z tego co wiem to przyjmuje się że połowa (?) grubości to klar który można polerować, czyli w przypadku 80um masz 40um klaru. Ale głowy nie dam i nie chce wprowadzać w błąd. W każdym razie przy prawidłowo wykonanej polerce nie powininen zdjąć więcej niż pare um, ale wiadomo że wypadki chodzą po ludziach i różnie bywa.

Opublikowano

Evo dobrze mowi, na mojej hani jest od 88um do 94um, w drzwiach (wewnątrz) wskazuje ok 35um wiec bezbarwnego jest ok 50um- wystarczajaco i bez strachu :) jednak wiadomo ze japoniec ma miekki lakier i trzeba uwazac 8-)

pozdro

Opublikowano

To mnie uspokoiliście :D Jak z lakieru zejdzie tylko pare um to nic złego się nie stanie ;)

Wielki dzięki za pomoc :)

Opublikowano

Mam nadzieje :P

Rotacyjna pewnie można więcej szkód zrobić, ale za to efekt może być lepszy przy wprawnym polerowaniu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.