Jump to content

Ford Focus 2007 (Panther Schwarz)


łukash
 Share

Recommended Posts

Autko: Ford Focus kolor czarny metalic z bardzo grubym i gęstym ziarnem, rocznik 2007, przebieg w okolicach 90 tys. Autko pokryte raczej regularnymi i drobnymi rysami po myjni automatycznej (oczywiście niemieckiej, gdyby to było w Polsce to byłyby regularne i grube). Generalnie autko w bardzo dobrym stanie wizualnym ale... lakier aż się prosił żeby zrobić go na igiełkę więc tak też postanowiłem, że postaram się uzyskać jak najwyższy stopień korekty lakieru.

Produkty i akcesoria użyte:

Silnik,wnęki,nadkola: Dolphin CarosDuo, + woda 60C

Kapsle: WheelBrigtener

Lakier: Scholl Concepts S03+ , SprayWax SW20 na pomarańczowej gąbce Scholla, wykończenie Ultrafina na niebieskiej gąbce 3M, zabezpieczenie lakieru Nieslen Gold Plus

Plastki zewnetrzne: AutoGlym Rubber & Vinyl

 

Sorki za jakość zdjęć ale miałem do dyspozycji tylko telefon :/

Panel testowy:

zdjcie108x.jpg

Po użyciu S03+

zdjcie110.jpg

50/50

zdjcie111.jpg

zdjcie112.jpg

zdjcie114y.jpg

 

Kilka fotek ukazujących lakier przed i po:

zdjcie115o.jpg

zdjcie116b.jpg

zdjcie117j.jpg

zdjcie118h.jpg

zdjcie119v.jpg

50/50

zdjcie120m.jpg

lakier po schollu i ultrafinie:

zdjcie122s.jpg

zdjcie124e.jpg

zdjcie125.jpg

w prezdniej cześci maski było duzo śladów po zapieczonych owadach dlatego przejechałem ją częsciowo Festool ETS 125 na materiale P4000

zdjcie126.jpg

po polerowaniu

zdjcie127bkp.jpg

Maska była ostatnim elementem który polerowałem, postanowiłem przetestowac na niej świezo zakupiony produkt Nielsen Gold Plus, nawoskowałem prezdnią część maski z ostawiłem do wyschnięcia na około 30 minut, chciałem zobaczyć jaki daje efekt wizulany, tzn czy poprawia głębie lakieru. W miejscu w którym zastosowany był Gold Plus lakier był zdecydowanie żywszy ale... najwieksze zaskoczenie było gdy myłem autko z resztek pasty (troszkę pyliło podczas polerowania :/ ) Po polerowaniu myję auto najczęściej pianą APC, lub nawet bardzo słabo rozcieńczonym Degreaserem żeby usunąć pozostałości pasty. Zobaczcie jak Gold Plus wypierał wodę nawet po umyciu APC i Degraserem:

zdjcie132n.jpg

a tu video:

th_Wideo012.jpg

po nałożeniu Gold Plus na całości:

zdjcie133b.jpg

zdjcie134h.jpg

 

zdjcie136.jpg

Efekt końcowy po wytarciu GoldPlusa:

zdjcie137.jpg

zdjcie138a.jpg

zdjcie139t.jpg

zdjcie140.jpgzdjcie141.jpg

zdjcie142.jpg

zdjcie143.jpg

zdjcie146.jpg

zdjcie147h.jpg

zdjcie148s.jpg

zdjcie149o.jpg

zdjcie150.jpg

zdjcie152.jpg

zdjcie153y.jpg

zdjcie154.jpg

zdjcie155.jpg

zdjcie156k.jpg

zdjcie157.jpg

zdjcie158.jpg

zdjcie159.jpg

zdjcie160.jpg

zdjcie161.jpg

Czas wykonania około 20 godzin.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

dzieki za opinie, :D

niestety tez ubolewam nad jakością fotek, :/ ale... postaram się kolejne prace lepiej sfotografować :mrgreen:

 

jak oceniasz prace z lakierem forda? ja miałem różne doświadczenia, ale

średnio mi przypadł do gustu. pytam, bo może to kwestia egzemplarza..

Musze przyznać że na lakierze Forda naprawdę pracuje mi się rewelacyjnie, jest bardzo miękki dzięki czemu łatwo się poleruje. Pracuje głównie na Focusach i Mondeo w kolorach czerwony, granatowy, czarny i srebrny i każdy reagował tak samo na polerkę. Najlepsze kombo według mnie to Megs Polishing Pad + Megs #105 można tym spokojnie usunąć głębsze ryski i ślady po matowaniu jak i osiągnąć wysoki efekt wykończenia bez hologramów. Kiedyś zrobiłem granatowego Focusa właśnie tą kombinacją a do wykończenia eksperymentalnie użyłem też #105 tyle że na gąbce 3M niebieskiej...efekt zero rysek i hologramów nawet w bezpośrednim słońcu. Scholl i 3M tez jest spoko na lakier Forda tyle że bardzo mi pylą ale to już chyba kwestia braku odpowiednich umiejętności z mojej strony.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ale to już chyba kwestia braku odpowiednich umiejętności z mojej strony.
co za kokieteria;p

chyba raczej ze względu na taką charakterystykę produktów.

dzięki za uwagi dot. lakierów forda!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.