Jump to content

Polerowanie lakieru - Początki


Adamek
 Share

Recommended Posts

Panowie potrzebuje pomocy jako "laik" w polerowaniu lakieru samochodowego. Ogólnie lubię szorować, myć, pastować i sprzątać samochód. Lubię gdy samochód jest czysty i pachnący. W moim garażu zgromadziłem już sporo preparatów takich firm jak Meguiar's, Wurth, itd. Teraz chcę nauczyć się polerowania lakieru a z tym niestety nie miałem żadnej styczności. Dlatego będę wdzięczny za waszą pomoc w moim temacie.

 

Na początek chcę zakupić polerkę którą będę działał, na oku mam dwie. Tańsza i droższa. Generalnie nie zamierzam zarobkowo działać w tym temacie, raczej chcę wypolerować swoje samochody i zadowolić nimi oko innych.

 

1. Polerka Power Up

2. Polerka Kestrel Deltayo Das-6

 

Nie chcę wydawać nie wiadomo jakiej fortuny aby potem dojść do wniosku, że polerować nie umiem i wszystko rzucę w kąt.

 

Druga sprawa to środki do polerowania (pasty i pady) jakiej firmy najlepiej? Cobyście mi doradzili? Słyszałem o produktach 3M, różnych kolorach korków i padach w różnych kolorach. Jak mam dobrać dobrą pastę i dobry pad do moich potrzeb?

 

Samochody jakie chcę wypolerować są dwa:

1. Passat rok 2008r - Czarny metalik - kolitse zarysowania, ryski po myciu, otarcia - Ocena 3/6

2. Audi A3 - 2007r - Grafitowy metalik - bardzo delikatne zarysowania widoczne w słońcu - Ocena 5/6

 

Jeżeli chodzi o lakier to w garażu zgromadziłem takie środki:

 

Meguiar's Smooth Surface Clay Kit - Popularna "glinka" do czyszczenia lakieru

Meguiar's SwirlX - Środek do usuwania kolistych rysek powstałych w skutek mycia

Meguiar's Deep Crystal Polish - Środek do polerowania lakieru tzw. Step 2

Meguiar's Gold Class Carnauba - Środek do woskowania i zabezpieczenia lakieru

 

Po ich zastosowaniu lakier faktycznie ma głębie koloru, lustrzane odbicie i wygląda rewelacyjnie, niestety delikatne ryski (praca ręczna) dalej są widoczne i nie satysfakcjonuje mnie efekt końcowy.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o polerki to poczytaj troche forum i sam wybierz co jest dla Ciebie lepsze rotacja czy DA bo chyba nie ma dobrej odpowiedzi (każdy będzie Ci wmawiał ze to co on akurat ma jest najlepsze :) ). Nauki nie zaczynał bym na swoich samochodach tylko tak jak koledzy z forum radzą na jakimś elemencie ze szrotu (masz za dużo do stracenia - świeże i w sumie dość drogie auta). Jeżeli chodzi o pasty to 3M jest OK tylko czy potrzebne Ci takie duże opakowania? Popatrzył bym w kierunku próbek SSR (w jednym ze sklepów ogłaszających się na forum są fajne zestawy) są w małych opakowaniach, na pewno wystarczą na jakiś czas, do tego pady przynajmniej 2 szt np 3M niebieski i żółty. Z takim minimalnym zestawem będziesz w stanie poćwiczyć i zobaczysz czy masz czas/cierpliwość/chęci do zabawy. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Generalnie czytam i czytam... Lecz nie bardzo umiem się odnaleźć w tym całym gąszczu informacji.

 

Na początek Audi:

Jego lakier oceniam na 4+, jest w dobrym stanie lecz widać pod słońce koliste zarysowania:

 

dsc0001r.jpg

 

Zastanawiam się czy w tym przypadku nie pomoże:

Polerka Power UP + Żółty Pad 3M 50488 + Meguiar's Ultimate Compound i oczywiście chęci :ad:

Link to comment
Share on other sites

yyy ja bawiłem się rotacją po raz pierwszy na hondowskim lakierze i jakoś hologramów żadnych nie porobiłem :o dodatkowo leciałem fc+ i zielonym padem 3M i jakoś żadnego kuku nie było.

 

wszystko zależy od tego jak kto podchodzi, bezpieczniej jest polecać początkującemu DA, ale nie trzeba być wybitnie uzdolnionym, żeby rotacją szkód nie narobić.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Jak kolega usiądzie do tych aut co wymienił, szczególnie Audi, to szlag go trafi jak zobaczy prędkość i jakość korekcji DASem ;)

Link to comment
Share on other sites

Jak masz do roboty tylko dwa auta to wziąłbym DA. Z tych dwóch polerek które zaproponowałeś Kestrel jest lepszy jakościowo. Oczywiście praca zajmie więcej czasu, ale będzie mniej stresująca.

Dodam, że mam zarówno DA jak i rotację.

Link to comment
Share on other sites

...Popatrzył bym w kierunku próbek SSR (w jednym ze sklepów ogłaszających się na forum są fajne zestawy) są w małych opakowaniach, na pewno wystarczą na jakiś czas...

 

Poszukałem :) Znalazłem sklepik z próbkami 8-)

 

Teraz pytanie... Do mojego lakieru (np. tego ze zdjęcia) jaka pasta będzie nalepsza?

 

SSR-1

SSR-2

SSR-2,5

SSR-3

 

Myślę aby zacząć od :

1. Polerowanie: SSR-2,5 + Pad 3M "Niebiesk

2. Wykończenie: SSR-1 + Pad 3M "Żółty"

3. Zabezpieczenie: Meguiar's Gold Class Carnauba + Aplikator Meguiar's

 

Co wy na to? Mówię o lakierze z Audi (zdjęcie)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Skoro patrzysz na małę opakowania, to dużo ekonomiczniej wyjdzie wziąć Megsa 105 i 205, zamiast czterech past dwie, spełniające te same funkcje.

Link to comment
Share on other sites

Skoro patrzysz na małę opakowania, to dużo ekonomiczniej wyjdzie wziąć Megsa 105 i 205, zamiast czterech past dwie, spełniające te same funkcje.

 

Ja nie chcę kupować czterech past. Zastanawiam się tylko nad SSR-1 i SSR-2,5.

Do zabezpieczenia lakieru już mam.

 

Polecę już 2 raz dzisiaj ten link, chyba wyczerpuje temat:

http://detailer.pl/

Dodam, że nie ja to znalazłem, tylko jest to podpis użytkownika

Tomasz KRK Carnauba ;P

 

Informacje z podanego przez Ciebie adresu znam. Czytałem to już jakiś czas temu

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Poczytałem na temat polerek to i owo.

Jednakże jako początkujący w temacie i nie mający totalnie do czynienia z polerowaniem nie umiem podjąć decyzji

co będzie dla mnie lepsze.

Nie wiem czy sobie z rotacją poradzę. DA jest bardziej dla początkujących aczkolwiek praca jest bardziej "żmudna"

No i dalej jestem w kropce...

Tak czy siak będę kupował polerkę w sklepie MrCleaner.pl który podał kupusso ponieważ mam do nich rzut beretem.

Link to comment
Share on other sites

Ja brałbym rotację. Sam zaczynam i jak dotąd nic mi się nie udało zepsuć - co najwyżej nie usunałem wszystkich rys :) Co do wagi, to mam sparky'ego i jest również lekki. A praca rotacją jest żmudna, więc nie wyobrażam sobie jak wygląda w przypadku DA :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.