Adamek Opublikowano 16 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2010 Panowie potrzebuje pomocy jako "laik" w polerowaniu lakieru samochodowego. Ogólnie lubię szorować, myć, pastować i sprzątać samochód. Lubię gdy samochód jest czysty i pachnący. W moim garażu zgromadziłem już sporo preparatów takich firm jak Meguiar's, Wurth, itd. Teraz chcę nauczyć się polerowania lakieru a z tym niestety nie miałem żadnej styczności. Dlatego będę wdzięczny za waszą pomoc w moim temacie. Na początek chcę zakupić polerkę którą będę działał, na oku mam dwie. Tańsza i droższa. Generalnie nie zamierzam zarobkowo działać w tym temacie, raczej chcę wypolerować swoje samochody i zadowolić nimi oko innych. 1. Polerka Power Up 2. Polerka Kestrel Deltayo Das-6 Nie chcę wydawać nie wiadomo jakiej fortuny aby potem dojść do wniosku, że polerować nie umiem i wszystko rzucę w kąt. Druga sprawa to środki do polerowania (pasty i pady) jakiej firmy najlepiej? Cobyście mi doradzili? Słyszałem o produktach 3M, różnych kolorach korków i padach w różnych kolorach. Jak mam dobrać dobrą pastę i dobry pad do moich potrzeb? Samochody jakie chcę wypolerować są dwa: 1. Passat rok 2008r - Czarny metalik - kolitse zarysowania, ryski po myciu, otarcia - Ocena 3/6 2. Audi A3 - 2007r - Grafitowy metalik - bardzo delikatne zarysowania widoczne w słońcu - Ocena 5/6 Jeżeli chodzi o lakier to w garażu zgromadziłem takie środki: Meguiar's Smooth Surface Clay Kit - Popularna "glinka" do czyszczenia lakieru Meguiar's SwirlX - Środek do usuwania kolistych rysek powstałych w skutek mycia Meguiar's Deep Crystal Polish - Środek do polerowania lakieru tzw. Step 2 Meguiar's Gold Class Carnauba - Środek do woskowania i zabezpieczenia lakieru Po ich zastosowaniu lakier faktycznie ma głębie koloru, lustrzane odbicie i wygląda rewelacyjnie, niestety delikatne ryski (praca ręczna) dalej są widoczne i nie satysfakcjonuje mnie efekt końcowy.
wodnik_9 Opublikowano 16 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2010 Jeżeli chodzi o polerki to poczytaj troche forum i sam wybierz co jest dla Ciebie lepsze rotacja czy DA bo chyba nie ma dobrej odpowiedzi (każdy będzie Ci wmawiał ze to co on akurat ma jest najlepsze ). Nauki nie zaczynał bym na swoich samochodach tylko tak jak koledzy z forum radzą na jakimś elemencie ze szrotu (masz za dużo do stracenia - świeże i w sumie dość drogie auta). Jeżeli chodzi o pasty to 3M jest OK tylko czy potrzebne Ci takie duże opakowania? Popatrzył bym w kierunku próbek SSR (w jednym ze sklepów ogłaszających się na forum są fajne zestawy) są w małych opakowaniach, na pewno wystarczą na jakiś czas, do tego pady przynajmniej 2 szt np 3M niebieski i żółty. Z takim minimalnym zestawem będziesz w stanie poćwiczyć i zobaczysz czy masz czas/cierpliwość/chęci do zabawy. Pozdrawiam
Adamek Opublikowano 1 Października 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Października 2010 Generalnie czytam i czytam... Lecz nie bardzo umiem się odnaleźć w tym całym gąszczu informacji. Na początek Audi: Jego lakier oceniam na 4+, jest w dobrym stanie lecz widać pod słońce koliste zarysowania: Zastanawiam się czy w tym przypadku nie pomoże: Polerka Power UP + Żółty Pad 3M 50488 + Meguiar's Ultimate Compound i oczywiście chęci
kuflik Opublikowano 1 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Października 2010 Adamek, bierz kestrela. Na 99% bawiąc się rotacją po raz pierwszy porobisz paskudne hologramy. Bierz DA a jak już będziesz się z nim dobrze czuł to ewentualnie rotacja dodatkowo.
smalec Opublikowano 1 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Października 2010 yyy ja bawiłem się rotacją po raz pierwszy na hondowskim lakierze i jakoś hologramów żadnych nie porobiłem dodatkowo leciałem fc+ i zielonym padem 3M i jakoś żadnego kuku nie było. wszystko zależy od tego jak kto podchodzi, bezpieczniej jest polecać początkującemu DA, ale nie trzeba być wybitnie uzdolnionym, żeby rotacją szkód nie narobić.
Administrator Evo Opublikowano 1 Października 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 1 Października 2010 Też nie wiem skąd ten strach przed rotacją, jak się zna teorie to nic się nie popsuje.
kuflik Opublikowano 1 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Października 2010 Evo, po prostu jestem zwolennikiem słabszej korekcji wolnej od hologramów niż super wypasu z hologramami:p A takie kwiatki widziałem, i anwet sam sobie auto kiedyś ohologramowałem:)
Administrator Evo Opublikowano 1 Października 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 1 Października 2010 Jak kolega usiądzie do tych aut co wymienił, szczególnie Audi, to szlag go trafi jak zobaczy prędkość i jakość korekcji DASem
Adamek Opublikowano 4 Października 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Października 2010 Czyli co bardziej polecacie w mojej sytuacji? Power Up czy Dsa-6?
yesfan Opublikowano 4 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2010 Jak masz do roboty tylko dwa auta to wziąłbym DA. Z tych dwóch polerek które zaproponowałeś Kestrel jest lepszy jakościowo. Oczywiście praca zajmie więcej czasu, ale będzie mniej stresująca. Dodam, że mam zarówno DA jak i rotację.
Adamek Opublikowano 5 Października 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Października 2010 ...Popatrzył bym w kierunku próbek SSR (w jednym ze sklepów ogłaszających się na forum są fajne zestawy) są w małych opakowaniach, na pewno wystarczą na jakiś czas... Poszukałem Znalazłem sklepik z próbkami Teraz pytanie... Do mojego lakieru (np. tego ze zdjęcia) jaka pasta będzie nalepsza? SSR-1 SSR-2 SSR-2,5 SSR-3 Myślę aby zacząć od : 1. Polerowanie: SSR-2,5 + Pad 3M "Niebiesk 2. Wykończenie: SSR-1 + Pad 3M "Żółty" 3. Zabezpieczenie: Meguiar's Gold Class Carnauba + Aplikator Meguiar's Co wy na to? Mówię o lakierze z Audi (zdjęcie)
Administrator Evo Opublikowano 5 Października 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 5 Października 2010 Skoro patrzysz na małę opakowania, to dużo ekonomiczniej wyjdzie wziąć Megsa 105 i 205, zamiast czterech past dwie, spełniające te same funkcje.
kar01 Opublikowano 5 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2010 Polecę już 2 raz dzisiaj ten link, chyba wyczerpuje temat: http://detailer.pl/ Dodam, że nie ja to znalazłem, tylko jest to podpis użytkownika Tomasz KRK Carnauba ;P
Adamek Opublikowano 6 Października 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 6 Października 2010 Skoro patrzysz na małę opakowania, to dużo ekonomiczniej wyjdzie wziąć Megsa 105 i 205, zamiast czterech past dwie, spełniające te same funkcje. Ja nie chcę kupować czterech past. Zastanawiam się tylko nad SSR-1 i SSR-2,5. Do zabezpieczenia lakieru już mam. Polecę już 2 raz dzisiaj ten link, chyba wyczerpuje temat: http://detailer.pl/ Dodam, że nie ja to znalazłem, tylko jest to podpis użytkownika Tomasz KRK Carnauba ;P Informacje z podanego przez Ciebie adresu znam. Czytałem to już jakiś czas temu
Adamek Opublikowano 8 Listopada 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2010 Koledzy! Na dniach chcę sobie zrobić prezent i zakupić w końcu jakąś polerkę. Krótkie pytanie: Czy Das-6 będzie dobrym wyborem czy może lepiej coś innego w podobnej cenie (460zł)?
kupusso Opublikowano 8 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2010 Das-6 to dobra polerka i polecana na forum, jednak chyba lepiej od razu rozglądnąć się za rotacją
Adamek Opublikowano 8 Listopada 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2010 kupusso Jaką polecasz rotację w kwocie 460zł?
kupusso Opublikowano 8 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2010 Daleko nie szukając Kestrel Sim 180 Poczytaj forum, masz dosyć obszerny temat o polerkach
bobas Opublikowano 8 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2010 znajdź mi tą polerkę dostępną w PL to będziesz mistrzuniu.
kuflik Opublikowano 8 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2010 bobas, przecież kupusso podał linka do sklepu w PL, o co Ci chodzi?
bobas Opublikowano 8 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2010 Nie maja jej od 2 miesięcy. Chodziło mi o sklep w którym jest na stanie chyba ze ja o czymś nie wiem
Adamek Opublikowano 9 Listopada 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2010 Poczytałem na temat polerek to i owo. Jednakże jako początkujący w temacie i nie mający totalnie do czynienia z polerowaniem nie umiem podjąć decyzji co będzie dla mnie lepsze. Nie wiem czy sobie z rotacją poradzę. DA jest bardziej dla początkujących aczkolwiek praca jest bardziej "żmudna" No i dalej jestem w kropce... Tak czy siak będę kupował polerkę w sklepie MrCleaner.pl który podał kupusso ponieważ mam do nich rzut beretem.
spons Opublikowano 9 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2010 Bierz rotacje, nie ma sie czego bac.
aro_77 Opublikowano 9 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2010 Bierz DA lekka i poreczna...
fixerq Opublikowano 9 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2010 Ja brałbym rotację. Sam zaczynam i jak dotąd nic mi się nie udało zepsuć - co najwyżej nie usunałem wszystkich rys Co do wagi, to mam sparky'ego i jest również lekki. A praca rotacją jest żmudna, więc nie wyobrażam sobie jak wygląda w przypadku DA
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się