Jump to content

VW Passat (granatowy)


łukash
 Share

Recommended Posts

Witam.

Pacjent: VW Passat TDI B5+ z 2001, przebieg......330000km

Diagnoza: liczne ryski powstałe na skutek korzystania głównie z myjni automatycznych, na szczęście było to auto z Niemiec więc lakier nie był tak zniszczony jak po naszych myjniach

Leczenie: Full Detail (silnik, wnętrze, lakier)

Produkty użyte:

Sinik: mycie Dolphin CarosDuo; Hyper Dressing 1:8

Nadkola, wnęki, opony, kapsle: Dolphin CarosDuo

Opony: All Season Dressing

Lakier: Nielsen Tar&Glue Remover, 3M FastCut+ na pomarańczowej gąbce 3M, następnie 3M Ultrafina na niebieskiej gąbce 3M. Zabiezpieczenie lakieru - Nielsen Gold Plus.

Lakier VAG non metalic jest dla mnie jednym z najtrudniejszych do polerowania. Jest tak twardy że czasami muszę poświecić nawet 2-2,5 godziny na polerkę średniej wielkości elementu. Wydawało by się że jeśli tak lakier tak trudno sie poleruje to pewnie trudno jest go porysować...nic podobnego, usuwanie resztek politury lub nawet wycieranie wosku powoduje powstawanie drobniutkich rysek widocznych w bardzo mocnym świetle.

Z góry przepraszam za skromna fotorelację i mało zdjęć przed zabiegami ale niestety czas mnie gonił a musiałem poświęci go bardzo dużo bo około 20 godzin na sam lakier

Generalnie auto mimo swego przebiegu jest w doskonałym stanie technicznym jednakże przebyte kilometry pozostawiły swój ślad na nadwoziu w postaci licznych odprysków. Maska została pomalowana, natomiast lampy i zderzak musiałem jakoś odratować. Renowację lamp zacząłem papierem o gradacji 800 :D następnie 1500, 2000 i polereczka na dwie pasty...efekt był naprawdę znakomity, zniknęły mniejsze odpryski a także liczne rysy, usunięta została zżółkła warstwa plastiku dzięki czemu lampy wyglądały o 300000km młodzej :D

Sorki za scenerię ale garaż jest w trakcie budowy i panuje tam mały bałagan

Panel testowy.

69719137.jpg

 

Ślad po taśmie ukazuje kondycję lakieru

30535549.jpg

 

Na jednym elemencie wypróbowałem również jak będzie wglądała polerka po matowaniu maszynowym materiałami Festool P2000 i P 4000. Efekt był bardzo fajny ale osiagnięty naprawdę po bardzo długim polerowaniu .... a czasu było coraz mniej i musiałem się sprężać dlatego odstąpiłem od tej techniki.

34917455.jpg

47670686.jpg

a tu już po polerce

94803559.jpg

20657987.jpg

silniki, niestety fotki tylko "po"

7silnik.jpg

8silnik.jpg

 

Efekt końcowy, sobota godzina 0:00 ;)

33644753.jpg

31732254.jpg

94577540.jpg

47264052.jpg

10711416.jpg

moje ulubione:

21201155.jpg

 

Pozdro :D

Link to comment
Share on other sites

Gratulacje profi roboty , efekt zdumiewający , lakier wygląda bardzo zdrowo ,

 

Jak ci się podobała praca z nielsenem Gold ? bo efekt na fotkach jest super :)

 

Jeszcze raz gratulacje super efektu .

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za pozytywne opinie ;)

 

Jak ci się podobała praca z nielsenem Gold ?

łatwa aplikacja, daje ładna głębię lakieru, wyciera sie praktycznie bezpyłowo i według mnie dobrze zabezpiecza lakier (testowałem na swojej furce). Na passacie troszkę mi się rozmazywał ale to pewnie dlatego że za krótko pozostawiłem go do wyschnięcia, podobno powinno sie pozostawić go co najmniej na pól godziny. Więcej zaskakujących zdjęć z działania GoldPlus już wkrótce w relacji z polerki Focusa :D

 

Na drugiej fotce dopiero po fast cut plus, czy już po finishu?

2 fotka to tylko po 3M FC+

Link to comment
Share on other sites

  • Master

Jak zwykle trzymasz łukash wysoki poziom. Gratuluję efektu i wytrwałości.

Na zdjęciach panela matowanego maszynowo widać ingerencję w SP(skórkę pomarańczy). Widoczne są jaśniejsze zmatowane wierzchołki i ciemne doliny. Powiedz w jakim stopniu udał Ci się tą techniką zniwelować niekorzystne zniekształcenie odbicia?

Bardzo przestronny garaż Ci się tam szykuje :)

Link to comment
Share on other sites

Masz może foty wnętrza przed i po? Jestem ciekaw jak wygląda passat z takim przebiegiem choć pewnie nie raz w takim siedziałem i nikt z będących w pobliżu nawet tego nie podejrzewał.

To jest ten minus detailingu... Wszyscy chyba mamy świadomość ,że to auto nie będzie wystawione z tym przebiegiem. Fajna robota ale pozostaje niesmak .

Link to comment
Share on other sites

Powiedz w jakim stopniu udał Ci się tą techniką zniwelować niekorzystne zniekształcenie odbicia?

do matowania użyłem materiałów ściernych (czyli takich miękkich gąbek o odpowiedniej ścieralności ) na miękkiej podkładce, dzięki temu lepiej pokonuje się nierówności karoserii i nie zbiera sie aż tak dużo lakieru jak przy użyciu tradycyjnych papierów. Ta metoda usuwa skórkę pomarańczy w niewielkim stopniu, do jej usunięcia powinno się zastosować twardą podkładkę i papier ścierny aby można było ściąć wierzchołki nierówności jednak ja mam pewne obawy co do stosowania tej metody na lakierach VAG. Zawsze robię próbę na małej powierzchni żeby sprawdzić jak się poleruje zmatowana powierzchnię. Często po użyciu maszyny do matowania zostają tzw pig tails czyli takie drobniutkie serpentynki które strasznie ciężko usunąć dlatego ja raczej pozostaje przy materiałach ściernych niż przy papierach żeby nie narobić sobie dodatkowej roboty. Parę przejazdów takim materiałem usunie kilka mikronów lakieru a polerka wtedy jest znacznie przyjemniejsza.

 

Masz może foty wnętrza przed i po?

Sorki niestety nie porobiłem fotek wnętrza ani przed ani po ale mogę powiedzieć że wyglądało całkiem nieźle, kilka plam na fotelach i w zasadzie to wszystko. Jeśli chodzi o zużycie materiału to oczywiście ranty fotela kierowcy były troszkę powycierane ale w życiu nie obstawiłbym że mają taki przebieg

 

Jeszcze raz dzieki za pozytywne opinie. Pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Uzywam materiałów z firmy Festool serii Platin o gradacji 2000 i 4000. Nie wygląda to jak tradycyjny papier ścierny tylko jak gąbka o grubości około 3-4 mm. Uzycie takiego materiału na polerce mimośrodowej znacznie ułatwia polerowanie bardzo zniszczonych lakierów. Materiały te jednak szybko się zużywają, powiedzmy na jednym krążku robię tak około 2 elementy. Ja uzywam krązków w rozmiarze 125 ponieważ wydaję mi się że szlifierka o tarczy 125 mm jest bardziej poręczna do robienia samochodów.

Tutaj masz podgląda na system festool: http://www.festool.pl/images/polska/pdf ... _szlif.pdf

Znalazłem takie stare fotki. Usuwanie rysy. Chyba tutaj najpierw użyłem paieru 1500, potem materiałów 2000 i 4000. Zdjecia słabej jakości i niewiele na nich widać ponieważ robiłem je telefonem.

zdjcie006p.jpg

zdjcie007o.jpg

zdjcie013g.jpg

Jak znajde chwile czasu to wrzuce opis Avensisa gdzie było sporo matowania i praktycznie całe auto było matowane materiałem 2000 lub 4000 ponieważ lakiernik nie nakrył dobrze samochodu do malowania i na całym aucie był tzw. odkurz co spowodowało iż lakier miał gładkość papieru ściernego :D

Link to comment
Share on other sites

Łukasz a powiedz mi jeszcze ten system festool to na mokro ? Zwilżasz powierzchnię czy może te nakładki szlifujące są jakoś nasączone? No i jakie obroty bo ten festool kreci się od 6500 chyba nie?

A robota oczywiście :good: Świetne zdjęcia!

Link to comment
Share on other sites

Łukash robota pierwsza klasa !! Napisz czy po zmatowaniu papierem 4000 mozesz uzyc polishing pada, pozniej finishing czy musisz zaczynac od cating pada. Ja przy mocno zniszczonych lakierach tez czasem matuje caly samochod uzywam do tego krazków matujacych Mirka 4000 i nie dawno 3M wypuscil krazek 3000 Triazac, robie to na szlifierce oscylacyjnej Metabo tez 125. Jeszcze raz szacuneczek dla Twojego projektu ;) pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

TAG: :mrgreen:

 

Marco: Prezenter Festool który kiedyś był u mnie mówił że jest to system zupełnie na sucho ale po kilku próbach i doświadczeniach ja delikatnie zwilżam powierzchnię przed szlifowaniem, po prostu wydaje mi się że te materiały się tak nie zapychają, i eliminuje to pylenie podczas pracy. Co do obrotów to sa to ruchy mimośrodowe w granicach 6000-14000. Ja przeważnie śmigam na 4-5 biegu.

 

YoungDetailer : To jakiego pada uzyje po matowaniu uwarunkowane jest w głównej mierze podatnościa lakieru na polerowanie. Czasami miałem tak że musiałem polerowac lakier kilkugodzinny i na takim lakierze można usunąć ślady po matowaniu przy pomocy nawet finishing pada, natomiast czasami na twardym jak skała lakierze V.A.G bez cutting pada się nie obędzie. Co do krążków Trizact 3M to kiedyś prezenter 3M który u mnie był pokazywał mi je ale strasznie mnie zniechęcił ceną bo mówił że taki jeden to około 30 PLN i nie pamiętam dokładnie czy występują w rozmiarze 125mm. Co do Mirki to muszę koniecznie wypróbować bo widziałem że jest to chyba najchętniej używany materiał ścierny na Detiling World ale w sklepach lakierniczych których się zaopatruję nie mają tego.

 

kojak: z takich papierów "na rękę" najdrobniejszy miałem Meguiars by Nikken o gradacji 3000, swoją droga bardzo dobry i wystarcza na bardzo długo, najdrobniejszy papier na szlifierkę miałem 3000 z firmy Kovax, natomiast najdrobniejszy materiał ścierny na szlifierkę to o gradacji 4000 z festool.

 

dzięki za pozytywne opinie pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Masz moze foty tych "nowych" lamp???

Niestety nie zrobiłem fotek w trakcie prac nad lampami, rzadko robię zdjęcia samochodom które robię ze względu na brak czasu i odpowiedniego sprzętu ale jak będę robił jakąś grubszą renowację lamp to postaram się umieścić efekty prac na forum. pozdr. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.