S21 Opublikowano Wtorek o 18:58 Zgłoś Opublikowano Wtorek o 18:58 Witam. Jestem ekstremalnym nowicjuszem. Może te pytania które zadam będą dla was bardzo banalne, ale wybaczcie. Jestem kierowcą zawodowym. Od dwóch tygodni mam w spadku po ostatnim kierowcy Scania S590 V8. Ciężarówka ma felgi aluminiowe. Ja jestem człowiekiem bardzo pedantycznym, to jest mój dom na kółkach, i bardzo sobie cenię czystość. Aczkolwiek poprzedni kierowca nie wyznawał tej zasady. Felgi są moim zdaniem w opłakanym stanie jak dla mnie. Przeszukuje wujka Google w poszukiwaniu informacji jak doprowadzić te felgi do stanu schludnego wiem że to chyba nie będzie możliwe doprowadzenie ich do stanu jak były nowe. Mam mieszane uczucia i lęki po przeszukaniu czeluści internetu. Mianowicie czytałem o środkach (kwasowych, zasadowych) i etc… i boję się cokolwiek kupić aby nie narobić większych szkód. Zresztą nie wiem co ogólnie, jest na tych felgach, czy to jest pył z klocków hamulcowych, czy ktoś te felgi potraktował jakimiś kwasem . Nie mam pojęcia. Zresztą nigdy nie zrozumiem jak można było doprowadzić felgi do takiego stanu. W mojej firmie jest nakaz, mycia ciężarówki co tydzień, więc nie wiem co się zadziało że są w takim stanie. Przepraszam że się powtarzam. Więc trafiłem tutaj aby posłuchać rad i opinii ekspertów w tej dziedzinie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Załączam zdjęcia stanu felg obecnie .
Moderator Domel Opublikowano Wtorek o 20:44 Moderator Zgłoś Opublikowano Wtorek o 20:44 Dokładnie tak, zacznij od kwasu np ADBL ACID. Miejscowo, punktowo psikasz i pędzelkujesz - obszar max 10cm na 10cm - felgi muszą być chłodne - pędzelkujesz i spłukujesz - sprawdzasz efekt. Jak jest git, zwiększasz obszar. 1
zeea Opublikowano Wtorek o 20:56 Zgłoś Opublikowano Wtorek o 20:56 Mogę się mylić, ale one z reguły są na lustro wyprowadzone w zadbanych egzemplarzach... Jeśli tak to wygląda to, że już jest w żarte i jak ma być igła to tylko Polerka to może uratować. Jak wspomniał Domel, gorzej nie będzie - próbować chemią to ruszyć 1
S21 Opublikowano Wtorek o 21:42 Autor Zgłoś Opublikowano Wtorek o 21:42 Dziękuję chłopaki. Między czasie podesłałem chatGPT fotki felg i o to co mi powiedział. Cytuję „ ( Dzięki za zdjęcia Widzę, że Twoje felgi mają dość mocno utlenioną powierzchnię aluminium (matowe plamy, przebarwienia) – to nie jest już tylko brud, ale też oksydacja aluminium. Zwykły preparat typu Alloy Wheel Cleaner czy „krwawiący” deironizer tego nie usunie. Tu trzeba podejść bardziej jak do renowacji aluminium, a nie tylko mycia )”. Wychodzi na to że poprzedni kierowca, użył kwasu który w mojej firmie używają do mycia podłogi w naczepach. Inteligencja level hard. Wychodzi nawet że może będę musiał, użyć mokrego papieru ściernego 800k - 2500k. Nie potrafię zrozumieć co czasami ludzie mają w głowie. Napewno zastosuje się do waszych zaleceń i zrobię etap oczyszczania wstępnego kwasem. Czy możecie doradzić który kwas wypadałoby kupić? I jakie najlepsze narzędzia trzeba kupić aby uzyskać lepszy efekt? Dodam jeszcze co mi chatGPT doradził. (Etap 1: Usunięcie utlenionej warstwy i przywrócenie gładkości ** DIY – metoda budżetowa:** Papier ścierny wodny – gradacje od 800 do 2500 (używany na mokro, szlifowanie miejsc z utlenioną warstwą, aż powierzchnia stanie się równa i gładka). ** Metoda półprofesjonalna – szybciej i skuteczniej:** Mini polerka akumulatorowa FLEX PXE 80 – kompaktowe urządzenie z możliwością pracy rotacyjnej i Dual-Action. Łatwo dostępne online (np. w serwisie McKees37) (Etap 2: Polerowanie i przywrócenie połysku Autosol Aluminium Polish – pasta bez amoniaku przeznaczona do niepowlekanych powierzchni aluminiowych, zapewnia wyjątkowy połysk bez zarysowań autosol.comadmsport.com. Alternatywnie: Mothers Mag & Aluminum Polish – ceniona pasta do metalu, łatwa w użyciu i dobrze oceniana przez użytkowników ). ( Etap 3: Zabezpieczenie i utrzymanie połysku Poorboy’s World Wheel Sealant – syntetyczny sealant tworzący ochronną warstwę, odporną na wysokie temperatury i pył hamulcowy faniauta.plShiningCar Detailing Sklep Kraków. Swag Wheel Hydro Protect+ – płynny sealant w sprayu zapewniający efekt „wet-look” i hydrofobowość SWAG DETAILING SHOP. Ultracoat Metal Guard – powłoka ceramiczna dedykowana metalom i felgom, trwała do 1–2 lat lub ok. 30 tys. km Detailing HouseAutoNaBlask. Gtechniq C5 Wheel Armour – ceramiczna zbroja na felgi, trwałość do 2 lat, ułatwia czyszczenie i zapobiega osadzaniu się pyłu z klocków GtechniqAllegro). Ale już w czwartym etapie to już odpłyną (Etap 4: Mini polerka – wybór sprzętu FLEX PXE 80 12‑EC Cordless Mini Polisher 469,99 USD • McKees37.com Rupes HLR75 I‑Brid Mini Polisher 447,00 USD • Detail King Official FLEX PXE 80 12‑EC Cordless Mini Polisher — kompaktowa, bezprzewodowa polerka z trzema trybami działania, pozwala osiągnąć dużą precyzję przy polerowaniu felg. Rupes HLR75 I‑Brid Mini Polisher — mini polerka z systemem I-Brid, lekka, z mocnymi bateriami, idealna do precyzyjnych prac).
Moderator Domel Opublikowano Środa o 07:37 Moderator Zgłoś Opublikowano Środa o 07:37 Ja bym żadnymi papierami w to nie wchodził. Zaczął bym od Mothers Mag & Aluminum Polish. Najpierw od pasty + zwykła mikrofibra. Jak to nie pomoze to najnizsza gradacja wełny stalowej (naj mniej agresywna) 16523212849 9 godzin temu, S21 napisał(a): Czy możecie doradzić który kwas wypadałoby kupić? ADBL Wheel Warrior Gel - kwasowy produkt do czyszczenie felg 1
S21 Opublikowano Środa o 11:37 Autor Zgłoś Opublikowano Środa o 11:37 Zastosuje się Domel do twojej porady. Dziękuję. Napewno nie omieszkam się się pochwalić efektami mojej pracy. Ale to dopiero za 1.5 tygodnia jak wrócę do domu. Materiały zamówione
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się