krzychoo Opublikowano 4 Maja Zgłoś Opublikowano 4 Maja Cześć, mam problem z aplikacją powłoki K2 Gravon Lite. Samochód to Volkswagen Golf II z jednowarstwowym, oryginalnym lakierem Tornadorot. Przed aplikacją, lakier został wypolerowany (Menzerną 2500), a następnie odtłuszczony IPA w proporcji 1:1. Powłokę nakładam oryginalnym aplikatorem dołączonym do zestwu - pierwsza obserwacja: aplikator zabarwia się na czerwono (zobacz zalączone zdjęcie). Drugi problem po nałożeniu zostają widoczne pod pewnym kątem ślady przesuwania aplikatora (zobacz dwa ciemniejsze pasy na zdjęciu maski, czy skośne "mazy" widoczne na odbicu drzwi garażowych). Co tu zachodzi? Czy powłoka wchodzi w jakąś niepożądaną reakcję z jednowarstwowym akrylem? Nie jest to kwestia zasychania powłoki, bo te ślady zostają nawet jeśli docieram powłokę po minucie. Co ciekawe, wygląda tak, jakby zostawały ślady z pierwszego przejazdu po lakierze (tzn. nakładam powłokę w kratkę i jeśli zacznę poziomo, a później pionowo, to widoczne są ślady poziome). Ktoś ma pomyśł, co tu się dzieje i czy to jest jakoś do uratowania?
analyzator Opublikowano 4 Maja Zgłoś Opublikowano 4 Maja @krzychoo ewidentnie powłoka reaguje z lakierem i go rozpuszcza. Odpuść. Spoleruj. Połóż coś innego https://www.autogeekonline.net/forum/ask-your-detailing-questions-/123651-can-you-apply-ceramic-coating-old-school-single-stage-lacquer-paint.html?s=f3226f0e061aacca1ab15cb79b9d6083
Armani_91 Opublikowano 4 Maja Zgłoś Opublikowano 4 Maja Ostatnio polerowałem Golfa II w identycznym kolorze i niestety ale przy tak starych akrylowych lakierach potrafią dziać się różne jaja. Ja bym zabezpieczył go dobrym woskiem, niestety ale rozpuszczalniki w powłokach bardzo negatywnie mogą wpłynąć na taki lakier
zeea Opublikowano 4 Maja Zgłoś Opublikowano 4 Maja Stary akryl. Pytanie czy przy odtłuszczaniu już widziałeś czysta szmatkę czy z kolorem jeszcze. Ale niestety jak koledzy piszą, stary lakier i robią się cuda... Na klasyka to wosk kładziemy
krzychoo Opublikowano 4 Maja Autor Zgłoś Opublikowano 4 Maja Dzięki za odpowiedzi, koledzy! Mogłem się Was wcześniej zapytać, a nie jak już mam 80% auta pokryte powłoką. Na szczęście szkody nie są duże (nie wszędzie się zrobiły takie mazy) i łatwo schodzą po przejechaniu Menzerną 3 in 1 na miękkim padzie. Tak że na razie zostanie taki zgniły kompromis jako LSP, a porządny wosk wleci następnym razem. A akryl polerowało się całkiem przyjemnie, a przy odtłuszczaniu szmatka pozostawała czysta, dopiero przy powłoce zaczęły się jaja. No ale całe życie się człowiek uczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się