Skocz do zawartości

Ręczne polerowanie


jjcotek

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka

Może zacznę, od tego że jestem raczej laikiem, co prawda trochę interesuję się i raczej staram się stosować dobre praktyki, ale nie mam ani dużego doświadczenia ani zaawansowanej wiedzy ani też przestzreni. Tak jak w tytule, chcę ręcznie wypolerować swoje auto - Accord VIII, miękki lakier grafitowy, trochę śladów po glince, trochę swirli, momentami głębsze rysy. Auto ma już 15 lat. Na wstępie dlaczego ręcznie a nie kupię taniej polerki DA? Samochód stoi w garażu przez najbliższe 3 miesiące, i nie mam dostępu do gniazdka, poza tym wątpię aby się to długofalowo w moim przypadku opłacało. Aktualnie samochód jest umyty i po procesie dekontaminacji(Mycie ręczne w tym T&G remover, TFR, Deironizer, glinkowanie według poradnika nowickiego), po tym użyłem cleaner'a Soft99 Micro Liquid Compound na nadkolu i masce, natomiast efekt nie był na tyle satysfakcjonujący abym położył wosk(Fusso). Decyzja padła na ręczne polerowanie, tak wiem nie osiągnę takiego efektu jak po maszynie ale może będzie choć trochę lepiej. Widziałem kilka ciekawych propozycji, od MX nowickiego aplikator WaxPRO(są 3 gradacje, natomiast lion jest chyba już niedostępny) + ADBL AIO hard, AmmoNYC mikrofibra + Meguiars SMAT, ale tu na forum widziałem też dobre efekty po paście ZviZZer AIO, co można by połączyć z handpuk i z padami o różnej ścieralności (2 tnące, jeden średnio tnący/onestep, wykańczający i finishowy). Nie wiem które podejście jest najlepsze pod kątem efektu finalnego i stąd moje pytanie, która opcja jest najlepsza, a może jeszcze coś innego? Do tego jeszcze chciałbym się zapytać o technikę, z tego co obserwuję to głównie na krzyż się poleruje i wiem że to musi powodować odbijanie się światła trochę jak u astygmatyków, natomiast czy dodanie ruchów kolistych spowoduje powstawanie swirli?