Eidos71 Opublikowano 23 Września 2023 Zgłoś Opublikowano 23 Września 2023 Witam. Dzięki uprzejmości @CAR CRAZY (Mariusz z ShowCarShine), jako ciekawostkę do ostatniego zamówienia otrzymałem próbkę hydropowłoki Tonyin Aquarmor Jet Wet Coat. Jest to (cyt. opisu): "...hydrofobowa powłoka w spray-u, aplikowana na mokrą powierzchnię. Hydro Coat aplikujemy w banalny sposób zaraz po umyciu i opłukaniu pojazdu. Ta rewolucyjna formuła oparta na najnowszych składnikach potrzebuje nie całej minuty aby stworzyć nowa warstwę hydrofobowa na zabezpieczanym panelu. Pozostawiają mocny połysk i warstwę hydrofobową na tygodnie, nie dni !" Od razu chciałem zaznaczyć - opinia na temat tej hydropowłoki jest czysto subiektywna i niezależna od tego, że otrzymałem próbkę produktu nieodpłatnie. Staram się być uczciwy wobec siebie i innych i uczciwie wykazywać, czy testowany produkt jest ok, czy też jest totalnym shit'em (niezależnie od tego, czy produkt nabyłem z własnych środków, czy też otrzymałem free). Po prostu nie chcę narażać innych na stratę finansów, lub na przegapienie produktu-petardy... Z racji skoncentrowanej formuły produktu, rozcieńczenia przedstawiają się następująco (ponownie cyt. z opisu): 1) Pianownica w myjce wysokociśnieniowej: - rozcieńczenie 1:10 - 1:15 2) Opryskiwacz ciśnieniowy, butelka z atomizerem: - rozcieńczenie 1:30 - 1:50 Na otrzymanej buteleczce @CAR CRAZY umieścił zapis o rozcieńczeniu 1:15. Z racji jednak na to, iż postanowiłem aplikować produkt w formie oprysku, zastosowałem proporcje roztworu 1:30 Sam koncentrat posiada wyczuwalny, lekko chemiczny, słodki zapach, który kojarzył mi się z jakimś płynem do czyszczenia podłóg. Po rozrobieniu, podczas pracy, zapach roztworu był praktycznie niewyczuwalny - a więc fani unoszących się wokół auta zapachów mogą być rozczarowani. Gotowy roztwór był delikatnie mętny, o lekko niebieskim zabarwieniu. Przez trzy dni wykonałem kilka aplikacji roztworu Tonyin Aquarmor Jet Wet Coat na lakiery niczym nie zabezpieczone. Produkt jest wydajny - na maskę wystarczyły 3-4 "psiknięcia", aby pokryć jej powierzchnię produktem. Po aplikacji, ale przed spłukaniem, na powierzchni tworzy się śluzowata (z wyglądu) warstwa, delikatnie rozbijająca taflę wody. Dopiero w trakcie i po spłukaniu roztworu wodą pod ciśnieniem, pojawia się hydrofobowość. Poniżej kilka zdjęć (zdjęcia "przed" to nie fotki suchego lakieru, tylko totalnej tafli wodnej na lakierze): Przed: Po: Przed: Po: Przed: Po: Osobiście baaardzo rzadko korzystałem dotąd z tego typu produktów - zdecydowanie wolę popracować i zabezpieczyć lakier w tradycyjny sposób (przy pomocy wosku / sealanta / QD, pracując aplikatorem / MF). Posiadam trzy tego typu (hydrowoski / hydropowłoki) produkty w arsenale, ale nie sięgam po nie praktycznie wcale. Wydaje mi się, że Tonyin Aquarmor Jet Wet Coat może być alternatywą dla podobnych produktów przede wszystkim z racji swojej skoncentrowanej formuły (podobnie, jak w przypadku KC PW) - w cenie ok. 60 PLN otrzymamy od ok. 5 do nawet ok. 23 litrów gotowego roztworu (chociaż rozcieńczenie 1:50 wydaje mi się trochę zbyt duże, ale mogę się mylić). Przy dobrej wydajności roztowru produktu, jeden litr roztworu powinien wystarczyć na skuteczne pokrycie kilku aut. Trwałość będę testował - samochody, na których aplikowałem produkt, będę mógł sprawdzać praktycznie co tydzień. Co do dodanego przez produkt połysku - być może to efekt placebo, ale faktycznie, po osuszeniu lakieru widoczny był dodany efekt szklistości. Nie będę polecał, lub nie polecał produktu - jego cena nie jest wysoka, więc zwolennicy takiej formy zabezpieczania lakieru śmiało mogą zakupić butelkę Tonyin Aquarmor Jet Wet Coat i samemu ocenić, czy produkt dorównuje często droższym, lub mniej wydajnym produktom konkurencji. O trwałości poinformuję Was w niedługim czasie. Dziękuję za uwagę i przepraszam na błędy i niedociągnięcia. 9
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 23 Września 2023 Partner forum Zgłoś Opublikowano 23 Września 2023 Dziękuje za szybkie ogarnięcie. Sam testowałem tylko na pojedynczych panelach i jeszcze nie mam wyrobionego zdania o trwałości, ale sam kształt kropelek można podpić jak przed opłukaniem lekko rozprowadzisz produkt mokrą mikrofibrą po lakierze. Prawdopodobnie większe stężenie/zagęszczenie składników zostaje na lakierze. Idąc dalej robiłem mały test rozprowadzenia po panelu fibrą bardzo skoncentrowanej wersji ( chyba 1:1 lub 1:2) i nie było poprawy względem lekko mocniejszego stężenia niż sugerowane więc nie ma sensu marnować produktu. 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się