AndrewZS Opublikowano 4 Czerwca 2023 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2023 Zaplanowane prace: Serwis olejowo-filtrowy (bez dokumentacji), serwis podszybia ze względu na zbierającą się wilgoć we wnętrzu, mycie i zabezpieczenie komory silnika, mycie auta, zaprawki lakiernicze, korekta one step, położenie powłoki ceramicznej i wymiana kierownicy. Wyszło jak wyszło, ale o wszystkim po kolei.... Stan auta przed - taka hybryda - z zewnątrz nawet spoko, w środku widać , że dawno nie sprzątane, komora silnika raczej standard Odkurzanie zakamarków, prewash z APC (ADBL), spłukanie myjką ciśnieniową i pędzelkowanie Następnie mycie klapy silnika i komory silnika - Cleantle Industrial Degreaser 1:10 Kolejny etap - mycie kół. Zacząłem od FX Protect Tire & Rubber Cleaner oraz Good Stuff Wheeel Cleaner Alkaline, ale to eylko na przednią część.... Od spodu chyba byłem pierwszy od nowości..... Wżarty i zapieczony na grubo pył z klocków hamulcowych, wleciał kwas (Good Stuuf Wheel Celaner Acid 1:5 i pędzelki.... Szło opornie, generalnie po 1,5h na koło. Tył był lepszy z uwagi na bębny. Na koniec jeszcze deiron od K2 Jak koła zdjęte, to nadkola też by było dobrze ogarnąć... APC jako prewash, mycie pod ciśnieniem, mycie szamponem (ADBL Snowball), na koniec Carpro Perl 1:10 Przechodzimy do mycia Prawesh - piana Ultracoat Master Wash Mycie - Ultracoat Shampoo+ Pedzelkowanie detali, zakamarków i uszczelek okien. Wypłukałem też cały ten syf zbierający się w szczelinie przedniego błotnika Wykorzystałem czyste auto do przepolerowania przedniej szyby Glass Polishem od ADBL Następnie dekontaminacja: Vasco, następnie mycie i K2 Roton po całości.... miał co zbierać Po spłukaniu glinkowanie ręcznikiem na pianie z ADBL Yeti Spłukanie i osuszanie - LE Black Hole robi robotę! Przechodzimy do one stepa... a tu niestety niespodzianki wżery po ptasim guano - na masce jeden, ale na dachu klika, na samym tylnym spoilerze 4 szt. Do tego odkryłem ognisko korozji na styku zderzaka i błotnika - standard w Oplach trzeba było dodatkowo umyć... Do tego zaprawki do przeprowadzenia Z racji takiej kumulacji prac szlag trafił one stepa, podjąłem decyzję o dwóch etapach, skoro i tak muszę ciąć prawie pół auta Zaprawki robiłem na podstawie tutoriala od MX Nowicki. Nie jestem do końca zadowolony, mogło być lepiej, ale wstydu też nie ma (chyba, że mnie zaraz wyprostujecie ) Myslę, że wiem, gdzie popełniłem błąd - zamiast zalać rysy pędzelkiem używałem patyczków do zaprawek, przez co rysy są zamalowane, ale nie wypełnione, Finalnie nie wyszły źle, ale mogło być lepiej. Na pierwszy raz, myślę, że może być Korozja oczyszczona i zabezpieczona Korpolexem Wżery oraz zaprawki - matowanie papierkami na sucho Kovax Tolecut 2000 i 3000, szkoda że zapomniałem zrobić zdjęcia, jak łaciaty był dach.... W międzyczasie udało mi się zagonić właścicielkę do pracy - ogarnęła wnętrze pod moim nadzorem. Odkurzanie, mycie elementów plastikowych FX Protect Interior Cleaner, wykończenie FX Protect Interior Detailer, botenowanie tapicerki siedzeń i boczków ABDL Bonnet, odkurzanie bagażnika, wymycie wnęki koła zapasowego FX Protect Interior Celaner i wykończenie plastików jak w kabinie W środku pozostała jeszcze wymiana kiery. Udało mi się wyhaczyć kółko w perfekcyjnym stanie, z auta z niecałymi 50 tys. przebiegu. Nowa oczywiście wymyta zestawem od Colourlocka No to tniemy,,,, Cięcie zestawem: Evoxa HDF 12, pomarańczowy pad od Zvizzera i Sonax Ultracut, na dachu zmieniłem pada na Bestię od Honeya. Wykończenie niebieskim Thermo Padem od Zvizzera i pasta FC2000 również od Zvizzera, Po polerowaniu mycie szyb (dwustronne) ONR, odtłuszczanie w 3 krokach -1 IPA 50%, 2 i 3 FX Protect Surface Agent Na koniec truskawka na torcie - powłoka. Decyzja padła na Sonax CC One. Większa trwałość niż wosk, przystępna cena i zajefajne szkło (przynajmniej dla mnie) W czasie, gdy powłoka się sezonowała ogarnąłem finalnie koła Po blisko 50h pracy i 9 dniach auto wygląda tak: Taka moja autorska wariacja z wykorzystaniem naklejek dodawanych do zakupów przez @MOTOGO Batmobile gotowy Nie wiem, jak mnie ocenicie, ale właścicielka szczęśliwa 25 2
Pawel_t11 Opublikowano 5 Czerwca 2023 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2023 Świetna relacja, pokazuje że nawet te zwykłe auta można doprowadzić do takiego stanu żeby wyróżniały się na ulicy. 1
DaV Opublikowano 11 Czerwca 2023 Zgłoś Opublikowano 11 Czerwca 2023 Lubię takie prace, starsze zmęczone auto dostaje długo wyczekiwaną metamorfozę 1
Mumins Opublikowano 16 Czerwca 2023 Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca 2023 W ciekawy sposób zaprezentowałeś przemianę auta, lubię takie relacje do porannej kawki Mam jedynie wątpliwości czy aby na pewno spełniłeś wszystkie wymogi działu PSB (brak 50-tek i chyba zbyt mała ilość zdjęć). Ale nawet gdybyś miał być przeniesiony do W&W, to dla mnie zasłużyłeś na pudło. Good job! PS. Szkoda, że zdjąłeś naklejkę z tylnej szyby, teraz Corsa zasługuje na to miano
AndrewZS Opublikowano 16 Czerwca 2023 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca 2023 Też mi szkoda tej naklejki, ale miały być oklejanie tylne szyby i musiała być oczyszczona do obkurczania folii. Niestety z oklejaniem skończyło się jak u Wazzupa i się poddałem Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
AndrewZS Opublikowano 10 Lipca 2023 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2023 Update - hydro przy pierwszym myciu na bezdotyku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się