Skocz do zawartości

Zabezpieczenie "wypiaskowanych" progów.


Gwiazdoor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 

Potrzebuję pomocy i porady. Mam wypiaskowane progi od kamieni, piasku, który leci z pod kół. Częściowo jest na nich już rdzawy nalot, chciałbym to poprawić. Pacjent Renault Scenic III.

Nie dysponuje pistoletem i profesjonalnym sprzętem więc będę posiłkował się gotowymi produktami w sprayu. 

 

Myślałem by zrobić to następująco:

1. Usunięcie rdzy kamieniem szlifierskim.

2. Podkład reaktywny APP Haftgrund spray czerwono - brązowy lub U-Pol Power Can szary.

3. Następnie Novol Antigravel MS szary - trzeba nim robić mokro - mokro czy normalnie mogę nim robić? 

4. Jakiś podkład pod lakier końcowy

5. lakier docelowy, zaprawkowy metalik.  ( Może coś polecicie gdzie dobrać lakier ? )

6. Nałożenie folii.

Jakieś szlifowania między tym trzeba wykonać? Lakier końcowy i podkład zrobi mi ktoś w sprayu czy zostaje mi nałożenie pędzlem? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem blacharzem/lakiernikiem, ale napisze jak robiłem u siebie i działało. 

1. Nie usuwaj rdzy kamieniem. Szczotka druciana na wiertarke, ewentualnie tarcza typu "włos murzyna". 

2. Na oczyszczone miejsca zapodaj konwerter rdzy np. chwalony jest forch L237 korroplex. 

3. Podkład epoksydowy. 

4. A potem co dusza zapragnie w zależności od porzadanego efektu koncowego. Baranki, raptory, cobry, itd.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę już aut pomalowałem. Ja to robię tak

1. Zedrzeć rdzę, metoda dowolna aby jak najwięcej wylizać.

2. Na wżery konwerter rdzy, ja stosuje APP R-Stop

3. Epoksyd/reaktywny (zależy czy szpachlujesz potem) Tutaj warto się zatrzymać, JEDNOSKŁADNIKOWE PRODUKTY TO GÓWNO. Jednoskładnikowy epoksyd jest słabym zabezpieczeniem a dwa to szpachla nie będzie się tego trzymać. Jeśli nie masz kompresora z pistoletem to kup epoksyd 2k, koszt około 60zł a będzie o niebo lepszy.

4. Opcjonalnie szpachla jak ma być ładnie

5. Miejsca przetarte do gołej blachy podczas szlifowania szpachli na nowo epoksydem pokryć

6. Podkład akrylowy

7. Baza

8. Bezbarwny

Jeśli boisz się, że odpryski wrócą to kup dodatek zwiększający elastyczność do produktów akrylowych wtedy już możesz spać spokojnie. Niestety, żeby go zastosować musisz mieć pistolet lakierniczy. Dodatkowym minusem jest fakt, że dodatek ten znacznie wydłuża czas schnięcia.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaV dzięki za tak szczegółowy opis. 

Nie muszę mieć tego idealnie, to jest od spodu progu widoczne tylko jak się patrzy pod auto, więc szpachlowanie sobie raczej odpuszczę, ale jeśli już to jaką szpachle kupić? 

 

Nie mam kompresora więc zostaje tylko spray, z racji że to niewidoczne miejsce estetykę przeboje. 

 

Kupiłem ostatnio dwa produkty, które planowałem użyć: 

1. U-Pol podkład wytrawiajacy reaktywny spray. 

2. Novol antigravel ms spray. 

Czy to się nada? 

 

Jaki dobry lakier bezbarwny w sprayu? 

Na koniec planuje jeszcze założyć na to miejsce folie, bo chlapacze niestety niezbyt estetycznie wyglądają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Gwiazdoor napisał:

Kupiłem ostatnio dwa produkty, które planowałem użyć: 

1. U-Pol podkład wytrawiajacy reaktywny spray. 

2. Novol antigravel ms spray. 

Czy to się nada? 

Słuchaj to jest tak, masz słabe zabezpieczenie antykorozyjne a na wierzchu powłokę, która przepuszcza i pije wodę. No tak średnio bym powiedział. Pokaż jakieś zdjęcie to zobaczymy jak do tego podejść. Ja tych baranków ogolnie nie trawie, znacznie chętniej sięgam po wosk do podwizia. Ma właściwości bitumiczne i przy okazji izoluje od warunków zewnętrznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale auto było wtedy nie umyte a robią u nas drogę w okolicy i na drogach dojazdowych samo błoto. IMG20220720163803.jpg

IMG20220720163736.jpg

 

@DaV mam lepsze zdjęcia, zrobiłem teraz w garażu. Zdjęcia jednej strony ale druga wygląd podobnie. Jak widać ktoś tam robił jakieś zaprawki podejrzewam lakierem z pędzelka. 

IMG20220807214744.jpg

IMG20220807214643.jpg

IMG20220807214519.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa dobra to malutkie uszkodzenie. Skoro juz zrobiłęś zakupy to użyj tych produktów, dodatkowo jeśli na tego novola można aplikować lakiery, skocz do mieszalni nabij sobie w puszke swój kolor nadwozia i do tego pociągnij bezbarwnym. Wtedy masz 3 warstwy chroniące lakier. Podkład reaktywny, baranek, i bezbarwny. Znacznie lepiej jak jedna. Powinieneś kilka lat spokojnie na tym pojeździć 🙂 Jak już cokolwiek robisz przy aucie z blacharki kup sobie wosk do profili zamkniętych i zaaplikuj gdzie się tylko da. Zdejmij też nadkole i wyczyść wszystko za nim, po kilku latach niezły syf tam siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaV

Poczytałem teraz trochę i ten podkład wytrawiajacy to jest dobry na gołą czystą blachę. U mnie jest rdza, usunę ją ale nie wiem czy jest tylko powierzchniowe ( tak wygląda ) czy coś więcej.  Chce to zrobić dobrze, bo miejsce jest bardzo narażone, wszystko z pod kół uderza w to miejsce. 

Ten podkład wystawiający kosztował około 30zł nie majątek, niech leży wykorzystam go może kiedyś do innych celow.

Mogę kupić APP R-Stop nie ma problemu, wykorzystam go gdzieś później jeszcze. Tylko jaki podkład epoksydowy 2k w sprayu mam kupić? Na to dam tego baranka skoro już go mam, podobno ma "gumowa" strukturę i na to podkład bazowy, lakier i bezbarwny.  Tak będzie lepiej i z większą szansa na przetrwanie? 🙂

 Dzięki za pomoc, robię to pierwszy raz i mam nadzieję że tego nie zepsuje. Moje ulubione auto już mi ruda zjadła sporo, nie dbałem ale z nowym nabytkiem już tego błędu nie chce popełnić i będę dbał jak tylko mogę. 

 

W Progach jest ładnie z tego co patrzyłem, choć kamerki nie miałem do sprawdzania. Kupiłem Sika 6220 i 6250 mam nadzieję że tutaj chociaż dobrze wybrałem. Miał być noxudol 750, ale zdecydowałem się na te produkty. Nadkola oczywiście wyczyszcze, a w przyszłym roku jak fundusze pozwolą chciałbym zrobić konserwację całości póki jeszcze nic nie wychodzi.

IMG20220807232019.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Gwiazdoor napisał:

Mogę kupić APP R-Stop nie ma problemu, wykorzystam go gdzieś później jeszcze. Tylko jaki podkład epoksydowy 2k w sprayu mam kupić? Na to dam tego baranka skoro już go mam, podobno ma "gumowa" strukturę i na to podkład bazowy, lakier i bezbarwny.  Tak będzie lepiej i z większą szansa na przetrwanie? 🙂

Kup R-stopa bo warto, wejdzie w wżery i zneutralizuje rdzę. Podkład możesz kupić w spray allegro 11708340437 lecz możesz też wybrać tańszą i równie dobrą opcje na pędzelek 9938485960 a potem papierkiem przeszlifować, puszka spraya z utwardzaczem pójdzie ci na raz. Po aktywacji utwardzacza masz około 24h na użycie tego spraya później wszystko w środku stwardnieje. Więc jak sie zdecydujesz na spray to już może warto cały próg od dołu pociągnąć bo co ma się puszka cała zmarnować. Na epoksyd walniesz baranka, kolor bazowy i bezbarwny. Bezbarwny też możesz kupić z utwardzaczem np taki 11708260717. Używałem sporo przed erą pistoletów w moim garażu. Do drobniejszych napraw naprawdę dają rade i są bez porównania z tymi 1 składnikowymi za 20-30zł. Jak chcesz zrobić to dobrze to odstaw te 1 składnikowe produkty. Nie zrozum mnie źle one są spoko ale nie do takich zastosowań, jednoskładnikowy preparat ma bardzo słabe właściwości mechaniczne, wystarczy byle pstryczek i zabezpieczenie poszło odsłaniając gołą blachę. Możesz zrobić test i psiknąć blachę 1 składnikowym tym co kupiłeś a drugi kawałek epoksydem 2k a potem spróboj je zarysować lub obrabiać papierem ściernym. Różnice zobaczysz od razu.

16 godzin temu, Gwiazdoor napisał:

Kupiłem Sika 6220 i 6250 mam nadzieję że tutaj chociaż dobrze wybrałem. Miał być noxudol 750

Będzie git ludzie nawet olej ATF wlewają w profile zamknięte i działa 😄 Tutaj to troche jak z QD i woskami, każdy robi to samo bardziej chodzi o nasze samopoczucie z zakupu i fakt obcowania z czymś premium.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaV jestem Ci na prawdę wdzięczny za pomoc i proste rzeczowe wyjaśnienie. Na grupach lakierniczych niestety nikt nie był skłonny do pomocy, za to do wyśmiewania było pierwsi.  Wiem, że spray to spray ale nikt takiej roboty nie chce brać więc wolę to zrobić sam najlepiej jak potrafię. 

Podkład epoksydowy kupię ten z Novola na pędzel, w sumie to o nim już na początku myślałem. Ten bezbarwny 2k też trochę kosztuje ale jakoś przeżyje 🙂 Może zrobię polerke lamp w Corolli i położę bezbarwny na nie....

Szlifowanie podkładu ma być na mokro papierem wodnym? Bo mam jeszcze takie gąbki 🙂

Mam jeszcze pytanie do Ciebie: mam kilka odprysków na masce, i innych miejscach, w niektórych widać podkład, ale są też takie gdzie już widać że jest rdza czyli podkład musiał się uszkodzić.  Jak je najlepiej zabezpieczyć, poprawić? Lakier na pędzelku i tyle czy masz jakieś inne sprawdzone sposoby? 

IMG20220809004934.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Gwiazdoor napisał:

Na grupach lakierniczych niestety nikt nie był skłonny do pomocy, za to do wyśmiewania było pierwsi.

Nie ma problemu ja sam przez to przechodziłem uczyłem się wszystkie od podstaw.

 

14 godzin temu, Gwiazdoor napisał:

Wiem, że spray to spray ale nikt takiej roboty nie chce brać więc wolę to zrobić sam najlepiej jak potrafię. 

Spray 2k będzie podobny do lakierów SR (scratch resistance czyli te tanie lakiery bezbarwne uwielbiane przez warsztaty lakiernicze bo lakieru VHS ci nikt nie nałoży po co płacić za coś czego kilent nie widzi i nigdy nie zobaczy :D) Sprayami 2k z powodzeniem można ładnie ogarnąć nawet ciut większe elementy jak błotnik. Maska już dla przykładu będzie za duża bo miotła i ciśnienie w puszcze nie pozwoli na ogarnięcie tego bez widocznych przejść/chmur.

 

14 godzin temu, Gwiazdoor napisał:

Ten bezbarwny 2k też trochę kosztuje ale jakoś przeżyje 🙂 Może zrobię polerke lamp w Corolli i położę bezbarwny na nie....

Warto dopłacić mówię szczerze, nie dość że produkt pełnowartościowy z utwardzaczem to jeszcze bajecznie się wylewa (w porównaniu do sprayów 1k) Na lampy jak najbardziej się nada, jak już kupisz to postaraj się wykorzystać maxymalnie jego zawartość 🙂 Masz na to jakieś 24h.

Co do odprysków, jedyne co możesz zrobić bez malowania maski to wydrapać rdzę tam gdzie sie pojawiła, delikatnie na wykałaczko/pędzelek do zaprawek rstop potem epoksyd i lakier. W tej kwestii cięzko coś ogarnąć, żeby to ładnie wyglądało ale zabezpieczyć już tak.

14 godzin temu, Gwiazdoor napisał:

Szlifowanie podkładu ma być na mokro papierem wodnym? Bo mam jeszcze takie gąbki 🙂

I tak i tak można na każdym produkcie jest karta technologiczna co czym szlifować. Szlifowanie na mokro ma taką zaletę, że woda wypłukuje pył który zapycha papier. Co do szlifowania to upewnij się, że podkład wysechł epoksyd novola to chyba 12h w 20*C. Generalnie wszystko jest w kartach technologicznych, wejdz na strone novola wybierz swój produkt i pobierz pdf.

Taka mała rada na koniec odnośnie aspektów wizualnych. Etap przygotowania jest kluczowy, jeśli to spieprzysz to już tego nie naprawisz. Przy szlifowaniu tej rdzy upewnij się, że nie ma przejść między oderwanym lakierem a powierzchnią dalej, czy nie ma żadnych uskoków, których nie chciał byś potem oglądać, dołków po odpryskach itp. Może nie robisz tego z zamiarem ogarnięcia na tip top wizualnie ale miej tą świadomość 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@DaV Mam już chyba skompletowane wszystkie produkty, trochę to potrwało ale udało się kupić w fajnych cenach. 

 

Powiedz mi czy mogę to zrobić etapami, przerwami  między kolejnymi warstwami tak bym mógł używać samochodu i przed każdą kolejną aplikacja warstwy wcześniej na nowo umyć i odtłuścić elementy? Czy raczej lepiej odstawić auto i zrobić to za jednym razem?  To taka praca w jakieś wolne wieczory dlatego pewnie nie ogarnę tego w dwa dni stąd to pytanie 🙂

 

I jeszcze jedna sprawa, bo chciałbym wykorzystać ten bezbarwny na lampy w innym aucie planuje je przejechać papierem 600-800-1000 i może jeszcze 1200 i na to nanieść bezbarwny. Lampy już były kiedyś traktowane papierem i na końcu była polerka lecz bez nanoszenia bezbarwnego. 

Pytanie: dać wcześniej przed ten bezbarwny podkład do plastiku? Jeśli tak to jaki? 

 

Pozdrawiam i miłego weekendu! 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz robić etapami, najlepiej jakbyś zdarł miejsca z rdzą, nałożył epoksyd i spokojnie możesz jeździć tak przez pewien okres. Lampy możesz potraktować dokładnie tak jak napisałeś, obejdzie się bez podkładu do plastiku, klosz to twardy kawał nieelastycznego plastiku więc sam bezbarwny da radę.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.