Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak konserwujecie bramy garażowe? Chodzi mi o następujące czynności:
1. Prowadnice po których jadą rolki bramy. Podobno nie smaruje się ich niczym, tylko regularnie czyści.
2. Kółka i łożyska w tych kółkach. Czy można je smarować olejem np. używając strzykawki z igłą?
3. Pionowe gumy boczne, które uszczelniają bramę, gdy jest w pozycji zamkniętej. Czyszczę je raz pół roku wodą z płynem do naczyń i raz w roku, przed zimą, psikam silikonem.
4. Pozioma guma na dole bramy, dotykająca podłoża, gdy brama jest z pozycji zamkniętej. Czyszczę ją i smaruję jw.
5. Napęd. U mnie występuje pasek zębaty na dwóch rolkach; jednej rolce napędowej przy silniku i drugiej rolce biernej, wiadomo na drugim końcu. Czy konserwujecie to jakoś?
6. Samą bramę od wewnątrz i zewnątrz myję wodą z płynem do naczyń i przecieram wilgotną szmatką z samą wodą i wycieram suchym ręcznikiem.

W instrukcji obsługi nie było wyraźnych wskazówek odnośnie konserwacji bramy. W internecie nie znalazłem również żadnego kompendium na ten temat. Stąd temat, który na pewno przyda się rozwinąć

Opublikowano
Jak konserwujecie bramy garażowe? Chodzi mi o następujące czynności:
1. Prowadnice po których jadą rolki bramy. Podobno nie smaruje się ich niczym, tylko regularnie czyści.
2. Kółka i łożyska w tych kółkach. Czy można je smarować olejem np. używając strzykawki z igłą?
3. Pionowe gumy boczne, które uszczelniają bramę, gdy jest w pozycji zamkniętej. Czyszczę je raz pół roku wodą z płynem do naczyń i raz w roku, przed zimą, psikam silikonem.
4. Pozioma guma na dole bramy, dotykająca podłoża, gdy brama jest z pozycji zamkniętej. Czyszczę ją i smaruję jw.
5. Napęd. U mnie występuje pasek zębaty na dwóch rolkach; jednej rolce napędowej przy silniku i drugiej rolce biernej, wiadomo na drugim końcu. Czy konserwujecie to jakoś?
6. Samą bramę od wewnątrz i zewnątrz myję wodą z płynem do naczyń i przecieram wilgotną szmatką z samą wodą i wycieram suchym ręcznikiem.

W instrukcji obsługi nie było wyraźnych wskazówek odnośnie konserwacji bramy. W internecie nie znalazłem również żadnego kompendium na ten temat. Stąd temat, który na pewno przyda się rozwinąć

Zobacz w necie , https://dbamyobramy.pl/
  • Lubię to 1
  • 1 rok później...
Opublikowano

Przez 20 lat częściej wymieniałem uszkodzone piloty niż robiłem coś przy napędzie. Raz potraktowałem łańcuch napędu Brunoxem (po wstępnym czyszczeniu), ale o jakiejś konserwacji rok do roku nigdy nie myślałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.