Jump to content

Kilka pytań o środki Meguiar's


Jack
 Share

Recommended Posts

Witam,

forum przeglądam od dłuższego czasu ale dopiero teraz się zarejestrowałem. Mam parę pytań dotyczących środków Meguiar's, bo właśnie na nich amatorsko sobie pracuję.

 

Posiadam następujący zestaw, a do niego parę pytań:

 

1. Gold class car wash shampoo

2. Ultimate compound

3. Cleaner Wax

4. Ultimate protectant

5. Natural Shine Protectant

6. Supreme Shine Protectant

7. PlastX

8. Gold class rich leather cleaner

9. Gold class dash & trim foam

10. Quik detailer

11. NXT 2.0

12. Quik out

13. Gold class endurnance tire gel

 

Pytania dotyczą głownie ultimate compound oraz środka do pielęgnacji plastików wewnątrz i na zewnątrz.

 

Czy UC, ma większe właściwości ścierne niż SwirlX? Taką informację otrzymałem, chciałbym to zweryfikować? Jeśli tak, to dlaczego po zastosowaniu (niestety tylko ręcznym), widoczne są nadal koliste zarysowania?

 

Jaki macie sposób na lekko już wypłowiałe uszczelki? Ultimate protectant średnio sobie z tym radzi. Może mam niewłaściwą technikę. Proszę o poradę fachowców.

 

Czym czyścić zabrudzoną komorę wlewu paliwa? Używam pędzla i szamponu ale efekt jest dość dyskusyjny.

 

Jakie właściwie ma zastosowanie Cleaner wax, przecież nie jest tradycyjny cleaner?

 

Oczekuję na dostawę ScratchX i glinki Bilt hamber. Czy do wcześniej wymienionego zestawu coś dodać, pozbyć się?

 

Dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Czy UC, ma większe właściwości ścierne niż SwirlX? Taką informację otrzymałem, chciałbym to zweryfikować? Jeśli tak, to dlaczego po zastosowaniu (niestety tylko ręcznym), widoczne są nadal koliste zarysowania?

 

Tak! UC jest bardziej ścierny. A zarysowania są widoczne, bo ręczna korekta jest zazwyczaj mało skuteczna i trzeba się wyjątkowo napracować żeby uzyskać jako takie efekty. Maszyna to podstawa!

 

Komora wlewu paliwa? Jeśli wyjątkowo brudna to polecam K2 do mycia silnika. Tani i dobry. Może być też środek do mycia felg.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za szybką odpowiedź. Tylko czy płyn do felg nie zaszkodzi lakierowi jeśli wypłynie z komory wlewu paliwa? Czy może jakiś APC sobie z tym poradzi? Czy coś godnego polecenia do czyszczenia nadkoli?

Link to comment
Share on other sites

Można nałożyć pędzlem, później spłukać myjką i będzie ok. Jak się raz porządnie wyczyści wlew to później standardowe mycie wystarczy. Lakierowi nic się nie stanie.

APC - mieć warto, tym bardziej że to zazwyczaj tanie środki i wydajne.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za porady. A jak APC najlepiej wybrać? P.S. Jak to jest z tym Cleaner wax'em Meguiar's? Jaką on funkcję spełnia tak naprawdę? Czy to taki wosk dla leniwych?

Link to comment
Share on other sites

Czy UC, ma większe właściwości ścierne niż SwirlX?

Tak. UC jest de facto bardzo silnym środkiem ściernym, mocjnejszy od niego, z linii Megsa jest tylko #105.

Jeśli tak, to dlaczego po zastosowaniu (niestety tylko ręcznym), widoczne są nadal koliste zarysowania?

Cierpliwość drogą do sukcesu.. bez zobaczenia rys o których mówisz, trudno coś wyrokować ale po prostu trzeba stosować koloejne aplikacje UC. nie było naprawiane lu było dobrze naprawione, najprawdopodobniej, jak praktycznie każde BMW masz bardzo twardy lakier, zatem czeka cię wielokrotna apliakcja... Być może Twoje rysy wymagają już zmatowienia papierem... Być może są to rysy pod klarem (jeżeli auto było naprawiane).

 

Niestety nie jest tak, że od aplikacji środka ściernego wszystko znika zaraz jak za dotknięciem różdżki. Robiłem BMW gdzie "zielony korek" (Fast Cut+) na zielonym padzie po 3-4 aplikacji rotacją nie dawała rady... i niektóre swirlsy/rysy zostały

 

Jaki macie sposób na lekko już wypłowiałe uszczelki? Ultimate protectant średnio sobie z tym radzi. Może mam niewłaściwą technikę.

 

Oczyścić np. benzyną ekstrakcyjną albo IPA + natural shine albo supreme shine uwaznie nanoszone aplikatorem/gąbeczką. Ultimate Protectanta nie stosowałem. Do gum i zenętrznych plastików z megsa moim ulubieńcem pozostaje Gold Class Trim Detailer.

 

Czym czyścić zabrudzoną komorę wlewu paliwa? Używam pędzla i szamponu ale efekt jest dość dyskusyjny.

 

Szampon za słaby. Potrzebujesz jakiegoś APC - z linii detalicznej megsa polecam środek Extra - moim zdaniem, jest ekstra ;)

 

Jakie właściwie ma zastosowanie Cleaner wax, przecież nie jest tradycyjny cleaner?

 

To nie jest cleaner - to wosk z cleanerem czyli typowy produkt AIO.

 

Czy do wcześniej wymienionego zestawu coś dodać, pozbyć się?

 

Ja bym zrezygnował z:

3. Cleaner Wax

4. Ultimate protectant

6. Supreme Shine Protectant

11. NXT 2.0

 

zamiast tego dobrał:

- Gold Class Trim Detailer

- Wosk Meguiars Mirror Glaze #16 (IMHO najlepszy wosk Megsa)

ewentualnie cleaner DC1 i odżywkę Mirror glaze #7 (ew DC2), z tym, że te dwa ostatnie to niekoniecznie...

Link to comment
Share on other sites

Jakaś sugestia czym czyścić nadkola?
szampon, szczotka potem APC poganiane szczotką/pedzlem albo mocniejsze - np. Degreaser. znów, z linii detalicznej - EXTRA :)

 

Ale są też środki innych firm :)

Link to comment
Share on other sites

jakieś produkty APC trochę tańsze od Meg'sa a godne uwagi? Nielsen?

 

[ Dodano: 14 Lipiec 2010, 16:42 ]

Czym czyścicie np chromowane końcówki wydechu. Czy ktoś próbował SONAX pasta do chromu i aluminium?

Link to comment
Share on other sites

Czym czyścicie np chromowane końcówki wydechu.

najlepszy autosol, na allegro znajdziesz go sporo, ja mam megsa do aluminium też daje radę.

jakieś produkty APC trochę tańsze od Meg'sa a godne uwagi?

ja polecam taki Poorboy's All Purpose Cleaner . jest ok, i fajnie pachnie , jak na taki środek oczywiście

Link to comment
Share on other sites

jakieś produkty APC trochę tańsze od Meg'sa a godne uwagi? Nielsen? LG oraz Philips, to marki, które bazują na wspólnych rozwiązaniach technologicznych, można więc przypisać im wspólne, powtarzalne dolegliwości sprzętu RTV. Uszkodzenia inweterów, układów odpowiedzialnych za podświetlanie matrycy LCD, objawiają się blokowaniem odbiornika po próbie jego włączenia. Migająca kontrolka LED (włączenia/czuwania) informuje o występujących błędach sprzętowych, a zespół zabezpieczeń wewnętrznych reaguje blokadą telewizora. Kolejną bolączką sprzętu tej marki są trudności z uruchomieniem zimnego odbiornika, a z czasem również rozgrzanego i pojawiające się przy tym różne sygnalizacje kontrolki LED lub całkowity jej brak. W taki sposób objawiają się defekty wielotorowego bloku zasilania - układu odpowiedzialnego za dostarczanie do poszczególnych podzespołów odbiornika, odpowiednich napięć zasilania i ich stabilizację.Obserwując takie zachowania naszego sprzętu, należy jak najszybciej zgłosić je serwisowi i wyłączyć odbiornik z sieci, bo niesprawne układy zasilania często powodują uszkodzenia innych modułów odbiornika. Do najczęściej występujących objawów uszkodzeń w tych telewizorach, możemy z pewnością zaliczyć efekt zanikania treści obrazu (całkowite wygaszenie ekranu) po pewnym czasie, bez zmian w emisji dźwięku. Za taki stan rzeczy zazwyczaj odpowiedzialny jest inwerter lub inwertery, w żależności od rozwiązań konstrukcyjnych odbiornika. Możliwy jest również całkowity brak podświetlania ekranu, ponieważ inwerter jest układem, który bezpośrednio zasila zaspół świetlówek CCFL, znajdujący się po wewnętrznej części ekranu (matrycy). Kolejną bolączką sprzętu tej marki są trudności z uruchomieniem zimnego odbiornika, a z czasem również rozgrzanego i pojawiające się przy tym różne sygnalizacje kontrolki LED (włączenia/czuwania) lub całkowity jej brak. W taki sposób objawiają się defekty wielotorowego bloku zasilania - układu odpowiedzialnego za dostarczanie do poszczególnych podzespołów odbiornika, odpowiednich napięć zasilania i ich stabilizację.

?

 

Ja i parę osób z forum używam i polecam Nielsena

Link to comment
Share on other sites

Tak samo jak malkolm, polecam APC poorboy's. Cena zakupu moze wydawac sie troche wieksza od APC megsa jednak APC PB jest bardziej skoncentrowany - czytaj wydajniejszy i tanszy ;). Jedyny minus jaki zauwazylem to to ze nie wytarty potrafi zostawiac biale slady.

Link to comment
Share on other sites

Czy UC, ma większe właściwości ścierne niż SwirlX? Taką informację otrzymałem, chciałbym to zweryfikować? Jeśli tak, to dlaczego po zastosowaniu (niestety tylko ręcznym), widoczne są nadal koliste zarysowania?

UC jest najbardziej agresywnym produktem dostępnym w linii detalicznej. Dlaczego zostają zarysowania:

1) tak jak pisali yesfan i PN korekta ręczna wymaga czasu, samozaparcia i dużo cierpliwości. Nie dostrzeżesz super efektu po jednej aplikacji ... zwłaszcza jeśli lakier jest twardy.

2) jeśli niedokładnie (za krótko) wpracujesz UC, istnieje ryzyko, że sam tworzysz nowe ryski.

 

Jaki macie sposób na lekko już wypłowiałe uszczelki? Ultimate protectant średnio sobie z tym radzi. Może mam niewłaściwą technikę

Najpierw porządnie wyczyścić uszczelki np. APC i dopiero na tak przygotowane nakładać UP. I nie oczekuj cudu :) po jednej aplikacji.

 

Czym czyścić zabrudzoną komorę wlewu paliwa? Używam pędzla i szamponu ale efekt jest dość dyskusyjny.

Ja używam APC i daje radę --- ale wlew jest czyszczony praktycznie przy każdym myciu więc nie ma kiedy specjalnie się pobrudzić. Jeśli jednak wlew jest mocno zapuszczonu to można spróbować jakiegoś degreaser'a np. Chemical Guys albo - w ostateczności - choćby Cillit'a Bang'a do kuchni. :)

 

Jakie właściwie ma zastosowanie Cleaner wax, przecież nie jest tradycyjny cleaner?

Cleaner Wax to takie wszystko-w-jednym czyli w jednym kroku oczyszcza, nabłyszcza i zabezpiecza lakier. Taki trochę produkt dla leni. :D

 

Czy do wcześniej wymienionego zestawu coś dodać, pozbyć się?

 

3. Cleaner Wax
- możesz spokojnie komuś sprezentować.
4. Ultimate protectant

5. Natural Shine Protectant

6. Supreme Shine Protectant

- zdecyduj się na jeden. Posiadanie wszystkich trzech jest trochę bez sensu bo mają praktycznie tą samą funkcję. Ja bym zostawił UP bo jest najbardziej uniwersalny (do użycia na zewnątrz i wewnątrz), ewentualnie NSP bo daje neutralny efekt. Za SSP nie przepadam.
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomoc. Ostatnio męczę się z płowiejącym plastikiem w podszybiu, gdzie mocowane są ramiona wycieraczek. Dzisiaj 4 razy aplikowałem Ultimate protectant, pomogło ale nie oszołomił mnie efekt końcowy. Wracając do tematu UC, jak bardzo trzeba go 'wypracować' (ręcznie), żeby mieć pewność, że zrobiłem jak trzeba. Ile tak naprawdę należy go aplikować powiedzmy na 1/6 maski?

Link to comment
Share on other sites

jak bardzo trzeba go 'wypracować' (ręcznie), żeby mieć pewność, że zrobiłem jak trzeba. Ile tak naprawdę należy go aplikować powiedzmy na 1/6 maski?

 

Nakładasz kropkę na aplikator, pracujesz na małych powierzchniach ok 40x40 i wcierasz - wypracowywujesz środek do zniknięcia ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj 4 razy aplikowałem Ultimate protectant

Moim zdaniem troszkę przesadziłeś. :) Nakładając 4 warstwy jedna po drugiej nie dałeś UP czasu na wchłonięcie się w tworzywo i zadziałanie. Moim zdaniem 2 aplikacje na jeden raz (w odstępie 30-60 minut) to max co ma sens - wówczas drugia aplikacja jest takim upewnieniem się, że produkt został równo nałożony na cała powierzchnię. Z Twoich postów widzę, że chciałbyś natychmiast zobaczyć super efekt - sorry, to tak nie działa. Więcej cierpliwości. :D

Ile razy do roku można stosować UC na jednym pojeździe?

Nie ma żelaznej reguły - stosujesz tak często jak uznasz to za stosowne. I jak wymaga tego kondycja lakieru.

Link to comment
Share on other sites

Kolejne aplikacje UP były rozłożone w czasie :) Podszybie wyglądało jak niegdyś plastikowe zderzaki w Maluchu po paru latach, całe siwe. le dzięki za poradę, co do tego środka.

Link to comment
Share on other sites

Kolejne aplikacje UP były rozłożone w czasie

Cztery aplikacje w jeden dzień to i tak dużo za dużo - podejrzewam, że więcej UP się zmarnowało niż zadziałało. :) Tak na poważnie to - moim zdaniem oczywiście :D - jeśli chcesz doprowadzić to podszybie do przyzwoitego stanu (nie jestem pewny czy nawet Black Wow pomógłby na wypłowiały na "siwo" plastik) to sugeruję 1-2 aplikacje UP po każdym myciu auta. Zrobisz tak ze 3-4 razy i powinieneś już widzieć trwałą poprawę. Ja miałem taką sytuację w Yarisie od matki - boczne listwy praktycznie siwe. Po kilku "kuracjach" wyglądają dużo lepiej ale i tak jeszcze trochę im brakuje. :) Jeśli tworzywo jest chropowate to możesz też spróbować nałożyć niewielką ilość Endurance'a - mi parę razy zdarzyło się aplikować produkt do opon na takie plastiki i efekt był więcej niż przyzwoity.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.