BiLu Opublikowano 12 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2010 Cześć, Poniżej krótka relacja z mojej chyba pierwszej „poważnej” pracy nad wyglądem auta, bo: - pierwszy raz użyłem glinki; - pierwszy raz nałożyłem wosk (wcześniej tylko wydawało mi się, że woskuję tzw „woskiem”); - pierwszy raz chwalę się tego typu pracą na „profi” forum, z którego czerpię wiedzę na tematy, które do niedawna były dla mnie abstrakcją. Przedmiotem mojej troski było (jest) trzynastoletnie Audi S8 traktowane przeze mnie do tej pory myjnią bezdotykową oraz od niedawna AG SRP i EGP; raz tylko przetestowałem zestaw Smartpolish i Smartwax ( http://www.rezacze.pl/bilu/s8/smartwax/ - ostatnia fotka pokazuje jak wiele rys kolistych jest na aucie pomimo ręcznej korekty smartpolish). Stan lakieru pozostawia wiele do życzenia, ale staram się oryginalny jeszcze lakier trzymać w miarę przyzwoitym stanie. Korekta mechaniczna jest nieunikniona, ale tymczasem w upalny weekend pobawiłem się u teściów w ogólne odświeżenie auta w środku, na zewnątrz i pod maską. Poniższy efekt uzyskany został wyłącznie ręcznie (nawet bez myjki ciśnieniowej) przy użyciu preparatów Autoglym: - mycie nadwozia Bodywork Shampoo Conditioner - glinka z zestawu Surface Detailing Clay Kit - “korekta” lakieru Paint Renowator i 3 warstwy Super Resin Polish - felgi doczyszczone przy pomocy Clean Wheel i zabezpieczone Alloy Wheel Seal - opony Instant Tyre Dressing - komora silnika Engine & Machine Cleaner i na tworzywach Vinyl & Rubber Care - plastiki w środku również Vinyl & Rubber Care - skóra na fotelach i wstawki w desce/drzwiach odczyszczone przy pomocy Leather Cleaner, ale zabezpieczone zostały odżywką Gliptone - podsufitka z alkantary i boczki oraz wykładzina jedynie odkurzone domowym sprzętem AGD - wosk 1 warstwa High Definition Wax Całość przeprowadzona pod gołym niebem w piątek (8 h) i sobotę (3 h), prace przy lakierze wczesnym rankiem lub popołudniową porą – tylko wtedy „do dyspozycji” miałem skrawek cienia. Efekt w sobotni wieczór nie był specjalnie widoczny, bo skończyłem tuż przed meczem, więc oceny dokonałem dopiero w niedzielny poranek. Efekt pozytywnie mnie zaskoczył z racji tej, że udało się „zamaskować” całkiem sporo rys kolistych, lakier nabrał rewelacyjnego jak dla mnie koloru i połysku, którego nigdy wcześniej nie uświadczyłem. Plastiki i opony wyszły nieco „tłuste” ale to chyba kwestia wysokiej temperatury otoczenia i szybkiego odparowywania wody – po przetarciu wilgotną MF powierzchnia „już się tak nie świeci”. Zdjęcia nieco przykurzonego przez noc (pod chmurką) auta: Przed myciem po jednodniowej jeździe po deszczowym Wrocławiu (w zeszłym tygodniu) i dość szybkiej trasie z prędkościami, o których wolę nie mówić głośno: Efekt „after”: Cała galeria znajduje się tu: http://www.rezacze.pl/bilu/s8/detailing
strzema Opublikowano 12 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2010 Bilu dobra robota! Mam tylko mala sugestie co do polishu jaki uzywaz... Jesli chcesz recznie pozbyc sie wiekszej ilosci kolistych rys uzyj raz lub dwa Ultra Deep Shine, a on spelni swoje zadanie znacznie lepiej niz SRP. Dlaczego? Poniewaz UDS zostal stworzony do pracy wlasnie z ciemnymi i czarnymi lakierami. Ponadto wydobedzie wieksza glebie koloru. Pozdrawiam! ps. Nie uzywaj UDS w upalne dni, bo bedzie Ci ciezko ja spolerowac z lakieru. Taka rada, bo ja juz sie kiedys wysterowalem i przy pelnym sloncu zawalczylem z nia
BiLu Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2010 Następnym razem sprawdzę właśnie UDS, który równiez w skrzyneczce gdzie się poniewiera - dzięki za sugestię. Rozumiem, że chodzi o większe maskowanie niż usuwanie
SZyBA Opublikowano 12 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2010 Gratulacje fajne auto 340 czy 360hp?
SJake Opublikowano 13 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2010 Bilu Musisz jednak pomyśleć o jakiejś "maszynie", bo swirlsy jak ta lala Z audikowych D2 zetrzeć nie jest łatwo Wszak to dobry, niemiecki twardziel - lakierek P.s Gdzie masz ramki i duże prawe lustro?
BiLu Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2010 Gratulacje fajne auto 340 czy 360hp? dzięki, 340. Bilu Musisz jednak pomyśleć o jakiejś "maszynie", bo swirlsy jak ta lala Z audikowych D2 zetrzeć nie jest łatwo Wszak to dobry, niemiecki twardziel - lakierek P.s Gdzie masz ramki i duże prawe lustro? Co do maszyny z każdym razem utwierdzam się w przekonaniu, że ręczna korekta to bezsens przy tak starym i zniszczonym lakierze. prawe lusterko w eSkach nie zawsze było duże, a ramki przecież są
_Makki_ Opublikowano 13 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2010 Bilu, super niunia! Kiedys auto moich marzen:) Jako narazie detailer amator moge sie wypowiedziec na temat AG Clean Wheel. Zobacz sam co zawiera AG Clean Wheel to odechce Ci sie go uzywac na twoich BBSach. Jak juz tak bardzo chcesz AG to delikatniejszy bedzie AG Custom Wheel Cleaner. Przetestowalem go ale mnie osobiscie nie zadowala. Nie wiem jak z dostepnoscia tego w Polsce ale osobiscie do fegl polecam P21S Power Gel albo ValetPro Bilberry Safe Wheel Cleaner. Zainwestuj w Pozdro
SJake Opublikowano 13 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2010 prawe lusterko w eSkach nie zawsze było duże, a ramki przecież są No tak, ale duże wygląda chyba troszkę lepiej... jako rasowy ReZacz mógłbyś sobie takie sprawić. Ramki są, ale jakieś takie nie klubowe. Dbaj o autko
BiLu Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2010 Zobacz sam co zawiera AG Clean Wheel to odechce Ci sie go uzywac na twoich BBSach. wiem, wiem - kwaśne ph. Po każdym myciu felg aplikuję Alloy Wheel Seal co szalenie ułatwia późniejsze mycie - brud schodzi pod wpływem roztworu aktywnej piany ze zraszacza cisnieniowego i pędzelka - taka procedura zupełnie mi wystarczy przed myciem, ale tym razem postanowiłem wytestować wszystkie dostępne pod ręką produkty AG. Clean Wheel pozostawiam na tzw "beznadziejne" przypadki SJake, wszystko w swoim czasie
firmek Opublikowano 13 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2010 Jak na "odświeżenie" auta to bardzo fajny rezultat . Silnik jest tak obudowany ze czyszczenie go to chyba sama przyjemnosc, oczywiscie pomijajac, ze jest to V8 Plastiki i opony wyszły nieco „tłuste” ale to chyba kwestia wysokiej temperatury otoczenia i szybkiego odparowywania wody – po przetarciu wilgotną MF powierzchnia „już się tak nie świeci”. Moze powodem byla za duza ilosc srodkow . Inna kwestia ze srodki potrzebuja czasami troche czasu zeby sie wchlonac, zaraz po nalozeniu wydaja sie swiecace a nastepnego dnia staja sie bardziej matowe.W kazdym razie super auto i w dodatku widac ze bardzo dobrze utrzymane i co wiecej w oryginalnym stanie (chociaz zastanawiaja mnie chromowane obwodki lusterek ). Najbardziej podoba mi sie ten telefon w podlokietniku, niesamowity klimat lat 90-tych
BiLu Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 Plastiki wewnątrz już się tak nie świecą i mają przyjemny półmat. zastanawiaja mnie chromowane obwodki lusterek całe obudowy lusterek wykonane są z aluminium i eSki na ogół tak miały. Najbardziej podoba mi sie ten telefon w podlokietniku, niesamowity klimat lat 90-tych Zgadza się To były jeszcze czasy kiedy auta projektowali wizjonerzy, a nie księgowi Dzięki za miłe słowa - teraz na moją staruszkę jeszcze więcęj ludzi odwraca głowę
cash Opublikowano 17 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2010 Bilu widziałem dzisiaj Twoją aldone na factory piekny klasyk ale niestety w pelnym słońcu jest tych swirgli na lakierze, za to oponki i felaski jak nówki , jak juz pojdzie maszyna w ruch to potem przed autem bedzie trzeba sie kłaniać na ulicy Pozdro
wojciechch Opublikowano 17 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2010 Super autko, ładnie wygląda. Moja uwaga, to naklejka na desce... chyba jakaś antypoślizgowa "mata"? Nie pasuje do S8.
mastacrx Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2010 auto kox, widać, że w dobrych rękach, pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się