Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Założyłem że

-Zadający pytanie nie ma dużego doświadczenia

-auta nie miały korekty

-ipa zamiast odpowiedniego cleanera

-nie każdy na małego hatcha- są suy, limuzyny, kombi ect.

-kolor też ma znaczenie( + słabe oświetlenie)

 

i przy tych założeniach norma to właśnie 10 - 15 gram. Ja na jasnego suva potrzebuje 11g ( maska, i klapa tył dwa razy). Przy jednej warstwie może bym wyciągnął 8-10 gram. Na hatchbacka może 7-8. A Hi tempem smalcowałem dopiero kilka razy.

 

A FK to jakby nie patrzeć srednio-niska półka. To nie s albo z, że nakłada się mityczne 2-3 gramy ;)

Opublikowano

-IPA zamiast odpowiedniego cleanera

A jakie to ma znaczenie, jeżeli mówimy o ilości wosku?

 

-kolor też ma znaczenie( + słabe oświetlenie)

pierwsze słyszę. Do tego wszystkiego zaleca się jak najcieńszą warstwę. Więc po co woskować na bogato?

 

 

 

A FK to jakby nie patrzeć srednio-niska półka. To nie s albo z, że nakłada się mityczne 2-3 gramy ;)

To nie ma, aż tak dużego znaczenia.

Opublikowano
Do tego wszystkiego zaleca się jak najcieńszą warstwę

 

Więc po co woskować na bogato?

 

Woskowanie na bogato wynika nie z tego że ktoś ma taką ochotę tylko że niema zwyczajnie technicznej możliwości ograniczenia grubości warstwy. Na ciemnym widać mgiełkę, widać grubość warstwy, można manewrować i na prawdę kłaść mega cienko, a jak np "sreberka" nie oświetlisz dokładnie to ciężko stwierdzić gdzie jest za grubo i skąd można zebrać i rozetrzeć.

 

Akurat po hi tempa nie daje cleanera to nie wiem, ale cleaner pod wosk naturalny ułatwia pracę przez to że dogłębnie oczyszcza i pozostawia lakier nienagannie " śliski"

 

To nie s albo z, że nakłada się mityczne 2-3 gramy ;)

Mi na TT schodzi około 2-3 gram FK, zymola 1-1,5 gram.

 

świetne wyniki! ale nie woskujesz aut od wczoraj... :roll:

:roll:

doświadczenie Pany :D

Opublikowano

Zgadzam się że za dużo ;) i oczywiście należy dążyć do zmniejszania tych wartości ( koszt zakupu wosku- starcza na dłużej, łatwość docierania, parametry wytrzymałościowo/wizualne warstwy LSP).

 

EOT

Opublikowano

Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie z 10-15g wosku na lakierze przed spolerowaniem? Przecież to grubaśna warstwa. Przy polerowaniu ilu fibr trzeba użyć? Bo wątpię, że jedna "zje" 10-15g wosku.

Opublikowano

ja też wątpie

ale tu nikt nie mówi o szmalcowaniu 15 gramami tylko o orientacyjnej liczbie potrzebnej do oszacowania.

 

Kwestię ilości wosku i wpływu CZYNNIKÓW na tą ilość wyjaśniliśmy w kilku postach wcześniej, uzyskując jakiś KONSENSUS. Można też dodać ze Aplikatory też chłoną, niektóre mniej niektóre bardziej. Strzelam że około 0,5:1 zostaje w gąbeczce

 

 

Może teraz warto zauważyć fakt że gdy się próbuje oszacować jakąś wartość to zostawia się zawsze jakiś bufor/zapas oraz konkretne wartości podaje się w dosyć szerokich przedziałach. Zawsze lepiej żeby zostało niż ma być ZONK. Bo ktoś sobie wyliczy że skoro pucha ma jakiśtam x gramów to przy zużyciu 3 gram obleci powiedzmy 100 aut. A tu się nagle okazuje że starczyło na 40 na przykład po na woskowanie przyjeżdżały same voyagery albo transportery.

 

Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie z 10-15g wosku na lakierze przed spolerowaniem? Przecież to grubaśna warstwa. Przy polerowaniu ilu fibr trzeba użyć? Bo wątpię, że jedna "zje" 10-15g wosku.

fotka proszę bardzo

500-z%C5%82-mandaty.jpg

Opublikowano
ale nie woskujesz aut od wczoraj...

Ja woskowałem pierwszy raz 1000P dwa miesiące temu /łącznie może piąty bądź szósty raz woskowanie auta/ i na Miecia 190 zeszło mi tyle, że ledwo po testerze widać, że używany.

Najwięcej FK to w aplikatorze zostało.

Auto srebrne, woskowane w garażu oświetlanym LED z telefonu.

Można? Można! Tylko trzeba się do tego przyłożyć.

Ja robię tak, że jak wydaje mi się, że nie ma już wosku na aplikatorze to zaczynam woskować inny fragment. Zwykle okazuje się, że w aplikatorze jest jeszcze mnóstwo wosku.

Wcześniej używałem tylko testerów Dodo. Na bazie tego doświadczenia mogę powiedzieć, że położenie cienkiej warstwy 1000p to łatwa sprawa.

 

Pozdrawiam

Kamyk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

jeleniouchy, Krzysiek ale to nie jest cleaner :mrgreen:

Jak chcesz coś w testerze to mi kiedyś dobrze trzymał na PB Pro Polish, albo jak nie masz to tylko odtłuść IPĄ, FK nie jest zbyt wymagające podkładu. ;)

Opublikowano

Koledzy z DS powiedzieli że to JEST cleaner, na ich stronie podobnie widnieje że jest to cleaner :

Lekkościerny cleaner z dodatkami wypełniającymi

 

A PB PP niestety nie mają w testerze. Na wiosnę planuje ręczne Meg UC + ten FK Pad Glaze(może maszynowo) i na to 1000p

Opublikowano

Myślę że na upartego już po samym Meg UC i IPA - 1000p ładnie by się trzymało, ale że to była paczuszka świąteczna, to i ten cleanerek(czy też jak mówisz AIO) się w niej zawarł ;)

Opublikowano
jeleniouchy, Krzysiek ale to nie jest cleaner :mrgreen:

Jak chcesz coś w testerze to mi kiedyś dobrze trzymał na PB Pro Polish, albo jak nie masz to tylko odtłuść IPĄ, FK nie jest zbyt wymagające podkładu. ;)

 

FK po PB PP trzymał mi... tydzień ? Nie wiem czemu, wszystko zgodnie ze sztuką robiłem. Po tym pro polishu lakier wydawał się lekko tłusty/wilgotny. Teraz spróbuję między to jeszcze IPA

Opublikowano

Mrcnsb, będąc szczerym trochę dziwi mnie to co przytrafiło się Tobie. Nie raz już pracowałem z PB PP i nie zdarzyło mi się aby cokolwiek tak krótko siedziało na lakierze włącznie z fk 1000p.

Opublikowano

No już drugi raz mi się tak przytrafiło z tym woskiem. Mam tester FK i PB. Najpierw dokładnie umyłem powierzchnię, potem glinkowanie i iron x, po czym jeszcze raz umyłem. Następnie PB na padzie z mikrofibry do wypracowania i przejazd MF na gotowo.Nałożyłem FK słoneczkiem i po kilkunastu minutach spolerowałem. I tym oto sposobem bo tygodniu praktycznie brak kropekowania i jakichkolwiek oznak wosku. Dzisiaj jeszcze raz spróbuję.

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.