Grzechu23 Opublikowano 7 Września 2021 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2021 Hej Jakiś czas temu, dzięki naszemu partnerowi @CarStyle wpadły do mnie na testy/porównanie dwa produkty od Shiny Garage - Wet Protector Dlaczego dwa? Jest to starsza i nowa ulepszona wersja, a jakie są między nimi różnice? Czy w ogóle jakieś są? Zobaczymy Dodam, że nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z jakimkolwiek typem wet protectora, więc praca z nimi to pierwsze odczucia i wnioski, a nie używałem ich z racji, iż gdzieś z tyłu głowy miałem takie poświadczenie, że wnoszą one jedynie mocne hydro i... nic więcej (żadnego połysku, śliskości itd) Opis producenta: Cytat Wet Protector NEW New Wet Protector to najszybszy sposób na poprawienie właściwości hydrofobowych i zabezpieczenie lakieru, jego aplikacja zaraz po myciu na wilgotny lakier sprawia że zabezpieczenie całego samochodu trwa zaledwie kilka minut. Wystarczy spryskać wilgotny, czysty lakier, spłukać wodą pod ciśnieniem i dokładnie osuszyć samochód. Teraz jeszcze lepsze właściwość: - większa trwałość, - lepsza hydrofobowość, - nowy, perfumowany zapach, - składnik zmiękczający wodę, niweluje powstawanie zacieków Produkt nie może być aplikowany w słońcu i nie można dopuścić do jego wyschnięcia. Wet Protector to połączenie nanocząsteczek, polimerów i sio2. Produkt ten pod wpływem wody aktywuje się i tworzy trwałe wiązania z powierzchnią, powstaje trwała, hydrofobowa powłoka ochronna. Wet Protector może być stosowany jako podbicie właściwości hydrofobowych wosków/sealantów czy powłok kwarcowych i ceramicznych lub jako LSP. Nadaje super hydrofobowych właściwości, śliskości i zabezpiecza powierzchnię, trwałość produktu to 10 myć, charakteryzuje się przyjemnym perfumowanym zapachem. Butelki i atomizery SG dobrze znamy - ja osobiście lubię ich najnowszą szatę graficzną. Czytelnie i spójnie. Triggery sprawdzone bez żadnych wtop. Cenowo opierając sie na www.carstyle.pl obecnie wychodzi 44 zł (500ml)Nowa formuła oznakowana poprzez dopis na etykiecie Pierwsze widoczne zmiany: 1) Stara wersja - różowy kolor, konsystencja mocno płynna, zapach grejfrutowy z minimalną dozą chemii 2) Nowa wersja - kremowy kolor, konsystencja minimalnie bardziej gęsta, zapach perfumowany (ciężko określić jaki, ale ogólnie fajny i na pewno bardziej mi przypadł do gustu) Przechodzimy do porównania Pacjent: Citroen C3 zabezpieczony IW Supergloss+ jakieś 4 miesiące temu Temperatura: 18 stopni i bardzo duża wilgotność (godzinę po mocnym deszczu) Wskoczył prewash, następnie CP Reset i tutaj myślałem, że zobaczę tafle, lecz nic z tego.. Byłem pod wrażeniem jak IW się trzyma, aż po same doły drzwi. Auto cały czas pod chmurką. Czas na 'szampon killer' za wielkiej wody. Na takie akcję super sprawa. Wszelkie zabawy tradycyjnymi cleanerami odpuściłem z racji, iż testowane produkty to tzw. 'szybkie strzały' dla kogoś kto faktycznie nie ma czasu. Chce sprawdzić Wet'y jak siądą na typowy umyty lakier. Lewa strona OLD - Prawa NEW Z samej aplikacji nie mam zdjęć, lecz krótki zmontowany film Co mogę powiedzieć - produkty ogółem nie różnią sie na pierwszy rzut oka, lecz można dostrzec kilka zmian na korzyść nowej formuły: 1) na pewno bardziej intensywniejszy i zarazem przyjemniejszy zapach 2) sama aplikacja w nowej formule pomimo, iż mamy dokładnie ten sam atomizer wypuszcza bardziej coś ala piankę (będzie to widać w dalszej części przy aplikacji na szybę) 3) dzięki w/w piance wydaje mi się, że poprzez to, widzimy dokładnie gdzie spryskaliśmy powierzchnie, produkt jest bardziej wydajny 4) Kropelki? Kształtne, prawie identyczne, lecz pół pkt. wyżej dałbym dla nowszej wersji 5) Nowa formuła wg mnie zdecydowanie fajniej zachowuje się na szybach. Mamy idealny szybki zrzut wody (foto 50/50 poniżej), przez to unikamy water spotów Kilka fot dla lubiących kropelki Jak wspomniałem wyżej - zarzuciłem oba produkty również w podziale 50/50 na przednią szybę Nowa wersja - fajna pianka, mam wrażenie, że dzięki niej producent stara się zminimalizować ewentualne szybkie wysychanie przy wyższych temperaturach Starsza wersja na drugą stronę I tutaj już po zlaniu (aktywowaniu) wodą. Nowa wersja (po prawej) osuszyła fenomenalnie szybę No i ostatnie porównanie (aplikacja również na filmie) Ogółem podsumowania: Nie wiem jeszcze jak tego typu produkty wypadną z trwałością i przyciąganiem brudu (będę obserwował), ale tak jak wspomniałem na samym początku - zawsze myślałem, że będzie to tylko mocne hydro.. i tyle. Byłem w błędzie Po obleceniu całego auta stwierdzam, że (pewnie przez to, że to typowe naszpikowane samymi polimerami i Si02 produkty) lakier dostał fajnego bardzo mocnego szkiełka i super śliskości. Byłem pod wrażaniem! Jak do tej pory byłem sceptycznie nastawiony na wszelkie Wet'y, tak teraz, gdzie mamy wieczorami już sporą wilgotność, produkt SG na pewno zostaje w arsenale na dłużej 7 2
Moderator Domel Opublikowano 7 Września 2021 Moderator Zgłoś Opublikowano 7 Września 2021 1 godzinę temu, Grzechu23 napisał: Nie wiem jeszcze jak tego typu produkty wypadną z trwałością i przyciąganiem brudu (będę obserwował), ale tak jak wspomniałem na samym początku - zawsze myślałem, że będzie to tylko mocne hydro.. i tyle. Testowałem miesiące temu Wet Protectora i on ma na prawdę dobra odporność na stress testy. Nie wiedziałem, że znowu nowa wersja jest. Ja jestem ciekawy tylko jakie jest minimalne ciśnienie aby go aktywować. Miałem kiedyś podobny produkt w wersji produkcyjnej i nawet "wysokie" ciśnienie z K5 nie chciało go ruszyć. Zostały zacieki jak soki z drzew. Czy kilka barów z węża ogrodowego juz go aktywuje ?
Grzechu23 Opublikowano 7 Września 2021 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Września 2021 7 minut temu, Domel napisał: Nie wiedziałem, że znowu nowa wersja jest. Z tego co widziałem na fb SG to ta nowa wersja jest już od grudnia 2020 r więc nie jest to taka świeżynka. Co do ciśnienia to zarówno stara i nowa wersja pod tym względem nie sprawiała żadnych problemów. Nawet takie ciśnienie ze złączki jak na filmie dało radę aktywować produkt, a przy tym nie zauważyłem żadnych zacieków. Pod tym względem duży plus, że nie trzeba ultra ciśnienia.
krzygaj Opublikowano 7 Września 2021 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2021 ....ale, że jak... tak bez rozprowadzania i docierania? i jest wtedy w stanie pokryć całą powierzchnię? coś nie chce mi się wierzyć w takie cuda....
Moderator Domel Opublikowano 7 Września 2021 Moderator Zgłoś Opublikowano 7 Września 2021 2 godziny temu, Grzechu23 napisał: Z samej aplikacji nie mam zdjęć, lecz krótki zmontowany film W testach, najlepiej za aplikować i aktywować 50:50 i jak jedna połowa auta aktywowana dopiero nakładać drugi produkt na drugie 50:50. Bo jak od razu nałożysz dwa produkty i od razu będziesz aktywować to produkty sie wymieszaja na panelach.
Grzechu23 Opublikowano 7 Września 2021 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Września 2021 @Domel Zgadza się, później o tym pomyślałem. Choć obstawiam, że trwałość obu może być taka sama. 42 minuty temu, krzygaj napisał: ...ale, że jak... tak bez rozprowadzania i docierania? i jest wtedy w stanie pokryć całą powierzchnię? coś nie chce mi się wierzyć w takie cuda.... Na tym polegają chyba wszystkie wet coat'y - nie ma tutaj żadnych cudów Żadnego rozprowadzania, rozcierania, czy późniejszego docierania. Aktywacja wodą. Dla leniwych, ewentualnie dla osób z minimalną ilością czasu na detailingi - fajna sprawa.
Kubos Opublikowano 8 Września 2021 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2021 W dniu 7.09.2021 o 11:53, Grzechu23 napisał: można dostrzec kilka zmian na korzyść nowej formuły: Czyli ogółem troche lepiej wypada nowsza formuła i przy zakupie zwracać na to uwagę?
Grzechu23 Opublikowano 10 Września 2021 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Września 2021 @Kubos jeśli masz możliwość wyboru to tak - bierz nowszą wersję. Dzięki aplikowanej ala 'piance', produkt troche lepiej pokrywa powierzchnię przez co jest wydajniejszy. Trwałość cały czas badana
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się