Jump to content

VW Passat B6


SJake
 Share

Recommended Posts

Auto: VW Passat B6

Lakier: "Moccate Capuccino - Cola Cao"

Czas pracy: 44h

Robotę oceniam na 4 z minusem.

 

Asortyment:

 

Przygotowanie:

- Dimmer 1:15

- Meguairs Degreserr

- VP Citrus Glue&Tar Remover

- Szampon Lulu Shine

- Gąbka SONAX

- Glinka Sonus

- Lubrykant Lulu Shine

- Taśma 3M 3434

- Folia malarska - gruba

 

Polerowanie:

- 3M Fast Cut +

- 3M Yellow

- 3M Ultrafina - miejscami

- Pady 3M (Zielony, Żółty, Niebieski)

- Inspect spray

- Płatki ścierne 3M

 

Wykończenie:

- VP Neutral PH Snow Foam

- Szampon SONUS GLOSS

- MG Deep Crystal Polish

- CG Banana Butter Wax

- Zaino Z-8

- Żel Sonax Plastiki

- Autoland - gumo psik

- Pianka do szyb Wurth

 

O innych gadżetach nawet nie wspomne ;)

 

Auto wymyte, wyglinkowane. Rys było więcej, dużo więcej, ale nie było komu robić zdjęć. Pod lampą:

 

25388909245941147964.jpg57641611005911372659.jpg59508613383605655840.jpg

 

Mierzymy - o kierva :mrgreen: :

 

00952435573574907696.jpg

11566216283357150328.jpg

60437135392633753471.jpg

66040075810601499026.jpg

25847897992132721031.jpg

 

Już myślałem, ze mi się popsuł mój super miernik z alledrogo, ale widać, ze ktoś się nie opindalał. Pozostałości po "szwagrach":

 

61086646198507923274.jpg

79182204638624351797.jpg

77345135803598153806.jpg

 

 

A wyszło tak:

 

97572845351064537668.jpg80218264625302234634.jpg32009152639688617473.jpg54672739599338924971.jpg60427420066012011339.jpg97806841677289080766.jpg18788134464947230301.jpg72062103265012476784.jpg82031135997498863601.jpg

 

Przed i po:

 

75755143761707289656.jpg28126748298978949199.jpg

 

98801972886000156388.jpg77232388323273797557.jpg

 

Pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

Ktoś to wcześniej nieźle darł :shock: U mnie lakier raczej poniżej 100 nie schodził. 80 to było wewnątrz auta.

 

Wyszło chyba nieźle, ale przydałoby się parę fotek ze stanem lakieru po polerce.

Takich ze światłem padającym na lakier :-]

 

Jaki masz kod lakieru? Bo niby jaśniejszy od mojego ale na niektórych fotkach to różnica niewielka.

Sprawdziłem właśnie na stronie VW, nazwa niby inna ale chyba nie ma dwóch podobnych brązowych czyli pewnie to jednak ten sam kolor.

 

Jak się pracowało 3M? I na jakiej maszynie?

Link to comment
Share on other sites

Dobra robota, jakoś dziwnie wyszedł ten volkswagenowski brąz Mocca, na żywo bardziej w kolorze cappucino, gdyby ktoś pokazał mi te zdjęcia powiedziałbym, że to szary Lava z palety Audi-szary w słońcu wchodzący w brąz. Ile zostało lakieru po korekcie?

Link to comment
Share on other sites

Mi na żywo jak nie było słońca to 3/4 osób mówiło że to czarny ;)

Ale to było przed zabiegami kosmetycznymi, teraz chyba bardziej widać, że to jednak brąz.

Link to comment
Share on other sites

Takich ze światłem padającym na lakier

No niestety nie zrobiłem. Głębsze rysy spłycone do minimum, a tak to piękna tafla ;)

 

Jaki masz kod lakieru?

 

Nie wiem. To nie moje autko.

Nazwę kolor wymyśliłem na poczekaniu. :mrgreen:

Kolor nawet ciekawy. Jak jest pochmurno wygląda jak ciemny. W słońcu jak jasny. A o zmierzchu wpada w fiolet. Z bliska, pod lampą wygląda jak byłby w ciapki.

 

Jak się pracowało 3M? I na jakiej maszynie?

3M - bardzo sobie chwale ;) Ważne, aby nauczyć się dobierania odpowiedniej ilości pasty, utrzymywać pad w czystości i idzie bomba.

Maszyna Festool Shinex 150.

 

I jaką metodą?? tzn. rozpracowywałeś pastę czy jedną predkościa??

 

Zielony korek na zielonym padzie - schodki od 400-600-800-1200x3-1500x2-1800x1-1500x2-1200x1.

 

Zołty korek na zółtym padzie - typowy zenit z pełnym rozpracowaniem.

 

Ultrafina - Rozpracowywana - Nie kreciłem wyzej jak 1500.

 

jak jesteś zadowolony z tego miernika lakieru?

Ogólnie to miernik jak za tą kase bardzo ok. Czasem mu się coś przywiesi i się sam wyłącza, ale już się przyzwyczaiłem. Do użytku amatorskiego jak najbardziej tak... Fajny wyświetlacz, dzięki któremu można dokonywać pomiaru nawet nocą.

 

Ile zostało lakieru po korekcie?

Na masce ściągnąłem od 5-15 µm

Dach - sciągnięte 2-3µm

Drzwi, błotniki - sciągnięte po 3-5µm

Z plastikami się nie bawiłem, ale poszło na nie troszkę płatków więc pewnie ze 15-20µm sciągnąłem gdzie niegdzie. ;)

Ogólnie jestem pełen podziwu dla tych którzy potrafią sciągnąć więcej niz 10 µm samą gąbką i pastą.

Link to comment
Share on other sites

Nazwę kolor wymyśliłem na poczekaniu. :mrgreen:

Kolor nawet ciekawy. Jak jest pochmurno wygląda jak ciemny. W słońcu jak jasny. A o zmierzchu wpada w fiolet. Z bliska, pod lampą wygląda jak byłby w ciapki.

No to taki jak mój :D

 

3M - bardzo sobie chwale ;) Ważne, aby nauczyć się dobierania odpowiedniej ilości pasty, czystości pada i idzie bomba.

 

A jak pracowało się na lakierze VW w porównaniu np. do Hondy?

Link to comment
Share on other sites

A jak pracowało się na lakierze VW w porównaniu np. do Hondy

 

Honda jest "miększa" w porównaniu do passata i to nie stereotyp ;)

Ogólnie 3M - bardzo dobrze poradził sobie tu i tu...

Jeśli chodzi o samo auto to Passat znacznie wygodniejszy do pracy.

Link to comment
Share on other sites

Lakiery japońskie są zazwyczaj zdecydowanie bardziej miękkie od europejskich.

Gratuluję podjęcia wyzwania i świetnego projektu.

Przy 75um to nie lada wyczyn :-]

 

Takie grubości lakieru są zazwyczaj na lakierach jednowarstwowych także ktoś ściął z tego Passata jakieś 60-70um bo fabrycznie metalliki mają 140-170um (pomijając anomalie na progach, wnękach itp).

 

Dimmera do lakieru też bym się nie odważył użyć :kox:

Link to comment
Share on other sites

Takie grubości lakieru są zazwyczaj na lakierach jednowarstwowych także ktoś ściął z tego Passata jakieś 60-70um bo fabrycznie metalliki mają 140-170um (pomijając anomalie na progach, wnękach itp).

 

Osoba, od której pożyczałem miernik mówiła, że Passat standardowo ma ok. 100µm a we wnękach 80µm i się zgadzało. 140µm to spokojnie nowy klar może być a przy 170µm to nawet baza.

 

Dimmera do lakieru też bym się nie odważył użyć

Mój brat A6 myje już Dimerem kilka lat, ja ostatnio myłem zapuszczonego busa i też lakier nie odpadł. Ktoś pisał, że w Passacie od Dimera utleniają się pseudo-chromy, więc tu nie będę testował.

Link to comment
Share on other sites

Lakiery japońskie są zazwyczaj zdecydowanie bardziej miękkie od europejskich.

Gratuluję podjęcia wyzwania i świetnego projektu.

Przy 75um to nie lada wyczyn :-]

 

Takie grubości lakieru są zazwyczaj na lakierach jednowarstwowych także ktoś ściął z tego Passata jakieś 60-70um bo fabrycznie metalliki mają 140-170um (pomijając anomalie na progach, wnękach itp).

 

Dimmera do lakieru też bym się nie odważył użyć :kox:

 

Dziękuje.

Ponoć na CIVICach tych euopejskich produkowanych w turcji lakier jest jak najbardziej europejski. ;)

 

Co do grubości lakieru to trochę się bałem. Podręcznikowo to nie zostało tam klaru zbyt wiele. Oryginalnie było coś około 140-160um. Poinformowałem o tym właściciela, przestrzegając o konsekwencjach. Pracując, wszędzie doszukiwałem się przebicia - mordęka. ;)

 

Dimmer-a 1:15 używałem do kół, nadkoli, progów.

Co do chromów to tu już były zapaskudzone - polerowałem autosolem.

Dimmer atakuje "chromy" tylko te z aluminium, ale jak jest mocny 1:5-10 i pozwoli sie mu przyschnąć. Dotyczy przeważnie grupy VAG. Ogólnie trzeba ostroznie.

 

Do mycia lakieru używałem VP Foam Neutral PH. Dolne partie Megs Super Degreaser.

Auto było całe w smole. Dach w sokach z drzew i żywicy. Na całym samochodzie zaschnięte kropki po farbie bądź jakimś budowlanym kleju.

Link to comment
Share on other sites

Az tak bardzo sie nie znam ale mimo wszystko zastanowil bym sie nad dokladnoscia wynikow pokazywanych przez miernik. Nawet jesli byly juz polerowane to musiala by byc niezla orka by zdjac prawie polowe lakieru. Tym bardziej, ze takie niskie wyniki wystapily w przypadku dwoch aut co na prawde daje do myslenia. Moze miernik liczyl grubosc samego klaru :idea:

W kazdym razie sprawdzil bym na aucie o ktorym wiadomo ze ma oryginalny lakier.

Link to comment
Share on other sites

Uff trochę drogo.. znalazłem na aledrogo tester marki MGR-10 za ok 150zł, mógłbyś rzucić okiem i powiedzieć czy to coś warte? Do mojej amatorki nie chce kupować zbyt drogiego miernika.. Pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.