SJake Opublikowano 30 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Auto: VW Passat B6 Lakier: "Moccate Capuccino - Cola Cao" Czas pracy: 44h Robotę oceniam na 4 z minusem. Asortyment: Przygotowanie: - Dimmer 1:15 - Meguairs Degreserr - VP Citrus Glue&Tar Remover - Szampon Lulu Shine - Gąbka SONAX - Glinka Sonus - Lubrykant Lulu Shine - Taśma 3M 3434 - Folia malarska - gruba Polerowanie: - 3M Fast Cut + - 3M Yellow - 3M Ultrafina - miejscami - Pady 3M (Zielony, Żółty, Niebieski) - Inspect spray - Płatki ścierne 3M Wykończenie: - VP Neutral PH Snow Foam - Szampon SONUS GLOSS - MG Deep Crystal Polish - CG Banana Butter Wax - Zaino Z-8 - Żel Sonax Plastiki - Autoland - gumo psik - Pianka do szyb Wurth O innych gadżetach nawet nie wspomne Auto wymyte, wyglinkowane. Rys było więcej, dużo więcej, ale nie było komu robić zdjęć. Pod lampą: Mierzymy - o kierva : Już myślałem, ze mi się popsuł mój super miernik z alledrogo, ale widać, ze ktoś się nie opindalał. Pozostałości po "szwagrach": A wyszło tak: Przed i po: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 30 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Ktoś to wcześniej nieźle darł U mnie lakier raczej poniżej 100 nie schodził. 80 to było wewnątrz auta. Wyszło chyba nieźle, ale przydałoby się parę fotek ze stanem lakieru po polerce. Takich ze światłem padającym na lakier Jaki masz kod lakieru? Bo niby jaśniejszy od mojego ale na niektórych fotkach to różnica niewielka. Sprawdziłem właśnie na stronie VW, nazwa niby inna ale chyba nie ma dwóch podobnych brązowych czyli pewnie to jednak ten sam kolor. Jak się pracowało 3M? I na jakiej maszynie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sucre Opublikowano 30 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 I jaką metodą?? tzn. rozpracowywałeś pastę czy jedną predkościa?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuflik Opublikowano 30 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Bardzo fajna praca;) Zrobię ci mały OT: jak jesteś zadowolony z tego miernika lakieru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukwawa Opublikowano 30 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Dobra robota, jakoś dziwnie wyszedł ten volkswagenowski brąz Mocca, na żywo bardziej w kolorze cappucino, gdyby ktoś pokazał mi te zdjęcia powiedziałbym, że to szary Lava z palety Audi-szary w słońcu wchodzący w brąz. Ile zostało lakieru po korekcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 30 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Mi na żywo jak nie było słońca to 3/4 osób mówiło że to czarny Ale to było przed zabiegami kosmetycznymi, teraz chyba bardziej widać, że to jednak brąz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SJake Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Takich ze światłem padającym na lakier No niestety nie zrobiłem. Głębsze rysy spłycone do minimum, a tak to piękna tafla Jaki masz kod lakieru? Nie wiem. To nie moje autko. Nazwę kolor wymyśliłem na poczekaniu. Kolor nawet ciekawy. Jak jest pochmurno wygląda jak ciemny. W słońcu jak jasny. A o zmierzchu wpada w fiolet. Z bliska, pod lampą wygląda jak byłby w ciapki. Jak się pracowało 3M? I na jakiej maszynie? 3M - bardzo sobie chwale Ważne, aby nauczyć się dobierania odpowiedniej ilości pasty, utrzymywać pad w czystości i idzie bomba. Maszyna Festool Shinex 150. I jaką metodą?? tzn. rozpracowywałeś pastę czy jedną predkościa?? Zielony korek na zielonym padzie - schodki od 400-600-800-1200x3-1500x2-1800x1-1500x2-1200x1. Zołty korek na zółtym padzie - typowy zenit z pełnym rozpracowaniem. Ultrafina - Rozpracowywana - Nie kreciłem wyzej jak 1500. jak jesteś zadowolony z tego miernika lakieru? Ogólnie to miernik jak za tą kase bardzo ok. Czasem mu się coś przywiesi i się sam wyłącza, ale już się przyzwyczaiłem. Do użytku amatorskiego jak najbardziej tak... Fajny wyświetlacz, dzięki któremu można dokonywać pomiaru nawet nocą. Ile zostało lakieru po korekcie? Na masce ściągnąłem od 5-15 µm Dach - sciągnięte 2-3µm Drzwi, błotniki - sciągnięte po 3-5µm Z plastikami się nie bawiłem, ale poszło na nie troszkę płatków więc pewnie ze 15-20µm sciągnąłem gdzie niegdzie. Ogólnie jestem pełen podziwu dla tych którzy potrafią sciągnąć więcej niz 10 µm samą gąbką i pastą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 30 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Nazwę kolor wymyśliłem na poczekaniu. Kolor nawet ciekawy. Jak jest pochmurno wygląda jak ciemny. W słońcu jak jasny. A o zmierzchu wpada w fiolet. Z bliska, pod lampą wygląda jak byłby w ciapki. No to taki jak mój 3M - bardzo sobie chwale Ważne, aby nauczyć się dobierania odpowiedniej ilości pasty, czystości pada i idzie bomba. A jak pracowało się na lakierze VW w porównaniu np. do Hondy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SJake Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 A jak pracowało się na lakierze VW w porównaniu np. do Hondy Honda jest "miększa" w porównaniu do passata i to nie stereotyp Ogólnie 3M - bardzo dobrze poradził sobie tu i tu... Jeśli chodzi o samo auto to Passat znacznie wygodniejszy do pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Lakiery japońskie są zazwyczaj zdecydowanie bardziej miękkie od europejskich. Gratuluję podjęcia wyzwania i świetnego projektu. Przy 75um to nie lada wyczyn Takie grubości lakieru są zazwyczaj na lakierach jednowarstwowych także ktoś ściął z tego Passata jakieś 60-70um bo fabrycznie metalliki mają 140-170um (pomijając anomalie na progach, wnękach itp). Dimmera do lakieru też bym się nie odważył użyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 30 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Takie grubości lakieru są zazwyczaj na lakierach jednowarstwowych także ktoś ściął z tego Passata jakieś 60-70um bo fabrycznie metalliki mają 140-170um (pomijając anomalie na progach, wnękach itp). Osoba, od której pożyczałem miernik mówiła, że Passat standardowo ma ok. 100µm a we wnękach 80µm i się zgadzało. 140µm to spokojnie nowy klar może być a przy 170µm to nawet baza. Dimmera do lakieru też bym się nie odważył użyć Mój brat A6 myje już Dimerem kilka lat, ja ostatnio myłem zapuszczonego busa i też lakier nie odpadł. Ktoś pisał, że w Passacie od Dimera utleniają się pseudo-chromy, więc tu nie będę testował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SJake Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Lakiery japońskie są zazwyczaj zdecydowanie bardziej miękkie od europejskich.Gratuluję podjęcia wyzwania i świetnego projektu. Przy 75um to nie lada wyczyn Takie grubości lakieru są zazwyczaj na lakierach jednowarstwowych także ktoś ściął z tego Passata jakieś 60-70um bo fabrycznie metalliki mają 140-170um (pomijając anomalie na progach, wnękach itp). Dimmera do lakieru też bym się nie odważył użyć Dziękuje. Ponoć na CIVICach tych euopejskich produkowanych w turcji lakier jest jak najbardziej europejski. Co do grubości lakieru to trochę się bałem. Podręcznikowo to nie zostało tam klaru zbyt wiele. Oryginalnie było coś około 140-160um. Poinformowałem o tym właściciela, przestrzegając o konsekwencjach. Pracując, wszędzie doszukiwałem się przebicia - mordęka. Dimmer-a 1:15 używałem do kół, nadkoli, progów. Co do chromów to tu już były zapaskudzone - polerowałem autosolem. Dimmer atakuje "chromy" tylko te z aluminium, ale jak jest mocny 1:5-10 i pozwoli sie mu przyschnąć. Dotyczy przeważnie grupy VAG. Ogólnie trzeba ostroznie. Do mycia lakieru używałem VP Foam Neutral PH. Dolne partie Megs Super Degreaser. Auto było całe w smole. Dach w sokach z drzew i żywicy. Na całym samochodzie zaschnięte kropki po farbie bądź jakimś budowlanym kleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
firmek Opublikowano 30 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Az tak bardzo sie nie znam ale mimo wszystko zastanowil bym sie nad dokladnoscia wynikow pokazywanych przez miernik. Nawet jesli byly juz polerowane to musiala by byc niezla orka by zdjac prawie polowe lakieru. Tym bardziej, ze takie niskie wyniki wystapily w przypadku dwoch aut co na prawde daje do myslenia. Moze miernik liczyl grubosc samego klaru W kazdym razie sprawdzil bym na aucie o ktorym wiadomo ze ma oryginalny lakier. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SJake Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Sprawdzałem miernik na kilkunastu autach. Wyniki sa prawidłowe. Obydwa auta wyjechały od jednego malarza-polermistrza "specjalisty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matteo Opublikowano 30 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Wyszło jak dla mnie super, widać że dużo pracy zostało włożone w autko.. Mam pytanko, jakiej firmy jest ten tester grubości lakieru i ile kosztuje takie cacko ? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SJake Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 matteo, Thickness Gauge Measure TGM-2.5 Kupiłem na alledrogo za około 5 stówek. http://serwis.tv/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matteo Opublikowano 1 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Uff trochę drogo.. znalazłem na aledrogo tester marki MGR-10 za ok 150zł, mógłbyś rzucić okiem i powiedzieć czy to coś warte? Do mojej amatorki nie chce kupować zbyt drogiego miernika.. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się