Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auto: Hodna Civic

Lakier: Dark Blue Metallic

Czas pracy: 37h

 

Asortyment:

 

Przygotowanie:

- Dimmer 1:15

- VP Neutral PH Snow Foam

- VP Citrus Glue&Tar Remover

- Szampon Lulu Shine

- Gąbka SONAX

- Glinka Sonus

- Lubrykant Lulu Shine

- Taśma 3M 3434

- Folia malarska - gruba

 

Polerowanie:

- 3M Fast Cut +

- 3M Yellow

- 3M Ultrafina

- Pady 3M (Zielony, Żółty, Niebieski)

- Inspect spray

- Płatki ścierne Festool (MATADOR)

- Płatki ścierne 3M

 

Wykończenie:

- Dimmer 1:30

- Szampon Lulu Shine

- Sonus Paintwork Cleaner

- PB Black Hole

- Zaino Z-2 Pro

- Ultimate Quik Detailer

- Żel Sonax Plastiki

- Nielsen Brillance

 

+ mikro, aplikatory, pady w ilościach hurtowych.

 

 

 

Auto przyjechało "czyste":

 

24174045799494578273.jpg

 

 

 

Po wymyciu ze smoły, żywicy i wyglinkowaniu - kontrola pod lampą:

 

79490068499411533120.jpg

44011384545045763282.jpg06195299266073396449.jpg71144399171756440192.jpg47501915293720430329.jpg

 

 

Oklejenie:

 

51597818794670302104.jpg

 

Kontrola "How much..." - jak widać nie było jak zaszaleć :dontknow:

63394818983416869011.jpg

36526741501202006141.jpg

 

 

Próby "Kakoj towar to use":

 

18218819086209649996.jpg

 

I wyszło tak:

 

95103137132984885014.jpg44976265467722136586.jpg84694201118443699495.jpg63617728189989617425.jpg34527094438593814938.jpg77330447079688701970.jpg

93431066538152258137.jpg93743639891014813401.jpg

 

Foto, moze nie rewela... ale cóż - amatorka ;)

Opublikowano

Patrząc na zdjęcia wyszło bardzo ładnie.

Ale brakuje mi kilka zdjęć lakieru po polerce ;)

Napisz, jaką kombinacją past i gąbek robiłeś i jak Ci się pracowało na lakierze hondy, i ile ściągnąłeś lakieru ?

 

Pozdrawiam

senz

Opublikowano

Pojechałem standardowo systemem 3M FC+ - zielona gąbka => Zolty korek - żołty wafel 3M => Ultrafina - niebieski wafel (miejscami). Sciągnąłem od 5 do 10 µm.

Wrzuciłbym więcej zdjęć, ale nie zrobiłem. :/

Opublikowano

Artur, Policzyłem z górką może troszkę, bo wliczam w to szlif płatkami głębszych rys 8-) Nie wiem czy to sporo.

Na elementach i miejscach gdzie nie były używane płatki miernik pokazał różnice 1-2µm - ale ja takie wyniki uważam za granice błędu pomiarowego. ;)

Opublikowano

Z tego co co pamiętam, to Julian kiedyś pisał, że stara się nie zdejmować więcej niż 2-3µm, dlatego napisałem że 10µm to dużo.

Opublikowano

10 to duuuużo. nawet z papierem, to sporo. zwłaszcza, że jak pokazałeś, na aucie jest mało lakieru. swoją drogą, coś mi się wydaje, że masz trochę rozkalibrowany miernik, bo na tych civic-ach uśrednione pomiary są między 105 a 125mikronów. badałem to na kilku autach, więc sądzę, że ten egzemplarz nie jest wyjątkowy.

Opublikowano

julian, Ten civic był już polerowany wcześniej przez "specjalistów".

Miernik kalibruje zawsze przed przystąpieniem do pomiarów. (przed rozpoczęciem pracy)

Te 10 mikronów to w miejscach przy głębokich rysach - pomiar wykonywany tak "mniej więcej" bo wiadomo, ze nie wceluje się dokładnie w to samo miejsce. (Z lewej koło rysy 90mikronów, po prawej miałem już 81 - i weź coś tu mierz i szlifuj ;)

 

Dla uściślenia - sciągnąłem 1-2um gąbką.

Płytsze zadrapania 3-7um.

Przy wtrąceniach doszedłem miejscowo do 10um.

 

Panowie no chyba nie zjebałem :oops: ???

Opublikowano

nie, aż tak źle nie jest;) jeśli auto było polerowane wcześniej, to faktycznie przez szalonych profesjonalistów, jak można tyle zdjąć z auta...na płytsze zadrapanie musisz dojść do 4-5mikr. i będzie idealnie, poza tym spoko ;)

Opublikowano

No to różnie jest z tymi Civicami. Ja się jeszcze nie spotkałem z żadnym UFO, który miałby lakieru więcej niż 110 mikronów, a tematem naprawdę się interesuje... Co nie znaczy, że podważam zdanie i doświadczeniejuliana ;)

Opublikowano
Blackhole i Z2 ?

 

Daje radę ;) Z-2 z dopalaczem musi tylko dobrze wyschnąć... (1h w ciepłym i suchym miejsci) W przeciwnym razie jest ciężki do dopolerowania.

 

julian, Ktoś przyszlał - odelżenie auta na maxa ;)

Opublikowano

fernando, akurat ostatnio miałem okazję rozmawiać z kilkoma osobami z civicklubu na temat lakierów i wszyscy mają podobnie. hmm, jutro będę się widział z właścicielem UFO TypeS z 2009, zobaczymy, co tam wyjdzie, ale właściciel jak kupował, to mierzył i wychodziło mu właśnie między 110 a 120. ;)

ale zawsze mogę mu zebrać z 15, żeby spełniał normę :lol:

co nie znaczy, że auto z różnych roczników nie mogą się różnić jeśli chodzi o grubość powłoki, moj cif, produkowany w turcji nie ma nigdzie więcej niż 105 np...

Opublikowano
co nie znaczy, że auto z różnych roczników nie mogą się różnić jeśli chodzi o grubość powłoki, moj cif, produkowany w turcji nie ma nigdzie więcej niż 105 np...

 

Mama jeździ UFO 2008 i tam właśnie grubość powłoki lakieru nie przekraczała 110 mikronów (dokładność miernika to jakieś 5 mikronów, ale nie o to chodzi).

Ale jak pisałem wcześniej - może mają taki duży rozrzut i ja akurat na takie trafiam...

Opublikowano

Widzę duża różnicę po samym wyglinkowaniu,ciekawe czy u mnie była by róznica na jasnym metaliku(oliwka) .Kupiłem tak na próbe w sklepie skrachx remove za 20zł na rysy i wogóle ręcznie nie działa. Wosk z żółwikiem do metalicu bardzo fajny do rozprowadzenia. czy po samej glince jest widoczna róznica w czystości samego lakieru i np pózniej UC na to.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.