Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

W weekend znalazłem czas żeby porządnie odświeżyć auto. Pacjent to Toyota Land Cruiser 120, auto ma niecałe 1,5 roku i prawie 13 000 km przebiegu. Użytkowane zgodnie z jego przeznaczeniem, w przeróżnych warunkach-co widać na poniższych zdjęciach. Lakier jest bardzo delikatny, wystarczy przejechać się leśną drogą porośniętą krzakami i pojawiają się nowe ryski(myślałem kiedyś o oklejeniu go folią-ale jakoś nie jestem przekonany). Na lakierze nie wykonałem korekty-po pierwsze nie mam polerki,czujnika grubości lakieru po drugie nigdy tego nie robiłem i sczerze mówiąc boję się :) a po trzecie nie widzę sensu likwidacji rys, które za krótką chwilę po przejażdżce leśnym duktem pojawią się znów.

 

Felgi i opony:

-PB Spray&Rinse

-ChG Wheel Guard

-APC Poorboy's

-Spryskiwacz Kwazar

-Chemical Guys liquid extreme shine

 

Mycie i suszenie:

-Karcher+piana do mycia aut Karchera

-Megs NXT

-Poorboys Slick & Suds

-Poorboys Chenille Wash Mitt

-dwa wiadra

-suszenie Chemical Guys super waffle towel

 

Przygotowanie powierzchni lakieru:

-glinka Bilt Hambler+woda

-PB Black Hole

 

Woskowanie:

-Collinite 476

-PB Natty's Red

 

Plastiki i gumy:

-Chemical Guys liquid extreme shine

-Megs trim Restorer

 

Wnętrze:

-Sonus Cocpit Detailer

-Sonus Total Eclipse

 

Inne:

-niezliczone ilośc mikrofibr (Megs, gratisy z ShowCarShine, Jan Niezbędny, Monster Shine)

-aplikatory (żółte i białe Megsa)

-różnego rodzaju pędzelki, szczotki i szczoteczki

-odkurzacz Dyson

 

Czas pracy: 20 godzin

 

dsc07693j.th.jpgdsc07692l.th.jpgdsc07696o.th.jpg

 

dsc07775n.th.jpgdsc07776kb.th.jpg

 

 

dsc07701v.th.jpgdsc07695.th.jpgdsc07694hx.th.jpg

 

dsc07702.th.jpgdsc07691e.th.jpgdsc07689.th.jpg

 

dsc07700i.th.jpgdsc07690c.th.jpgdsc07699s.th.jpg

 

dsc07690c.th.jpgdsc07693j.th.jpgdsc07706b.th.jpg

 

dsc07710a.th.jpgdsc07714su.th.jpg

dsc07717h.th.jpg

 

dsc07718o.th.jpgdsc07720a.th.jpgdsc07721g.th.jpg

 

dsc07726a.th.jpg

dsc07764o.th.jpg

dsc07738.th.jpg

 

dsc07762f.th.jpg

dsc07786h.th.jpg

dsc07792c.th.jpg

 

dsc07800l.th.jpg

dsc07802q.jpgdsc07803.th.jpg

 

dsc07805a.th.jpgdsc07807.th.jpgdsc07810s.th.jpg

 

dsc07811n.th.jpg

dsc07857d.th.jpgdsc07899ps.th.jpg

 

dsc07898z.th.jpgdsc07897e.th.jpgdsc07896s.th.jpg

 

dsc07895o.th.jpg

dsc07891s.th.jpgdsc07869t.th.jpg

 

dsc07866z.th.jpgdsc07867l.th.jpgdsc07868j.th.jpg

 

dsc07856b.th.jpg

 

dsc07854q.th.jpgdsc07861d.th.jpgdsc07859m.th.jpg

 

dsc07873t.th.jpgdsc07874e.th.jpgdsc07876c.th.jpg

 

dsc07877.th.jpgdsc07882vp.th.jpgdsc07884s.th.jpg

 

dsc07885s.th.jpgdsc07886j.th.jpgdsc07851p.th.jpg

 

dsc07849y.th.jpgdsc07846g.th.jpgdsc07853w.th.jpg

 

dsc07845.th.jpgdsc07843p.th.jpgdsc07838x.th.jpg

 

dsc07837q.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

Z calym szacunkiem dla Twojej pracy ,bo efekt jest naprawdę piękny ,ale jesli

nie widzę sensu likwidacji rys, które za krótką chwilę po przejażdżce leśnym duktem pojawią się znów
... to tym bardziej za chwile będzie wyglądał tak samo... :)
Opublikowano

Nie każdy ma warunki żeby utrzymywać lakier bez defektów, tym bardziej jeśli chodzi o takie auto i charakter w jakim jest użytkowane. Gdyby lukwawa co chwilę przeprowadzał korektę to zabrakłoby lakieru ;) a to że dba o auto mu się chwali :good:

 

Pozdrawiam

  • Dystrybutor
Opublikowano

Nie można mieć ciasteczka i zjeść ciasteczko ;) więc jeśli ma się auto terenowe i do tego zamierza regularnie go używać, to czasami gruntowna korekta lakieru mija się z celem. Co innego jeśli robimy korektę co 50kkm, wtedy można sobie na to pozwolić przy ciągłej eksploatacji.

 

Woskowanie:

-Collinite 476

-PB Natty's Red

 

Co czym woskowałeś? Dlaczego na dwa woski?

 

Poza tym :good::good:

Opublikowano
Co czym woskowałeś? Dlaczego na dwa woski?

 

Poza tym

 

Jako, że aura sprzyjała zastosowałem na karoserii (dla mnie z racji koloru i zapachu) nieco zniewieściały wosk Nattys Red :) , nie ukrywam, że podoba mi się efekt po aplikacji ww. wosku. Natomiast wewnętrzne profile drzwi, chlapacze, progi, niektóre(lakierowane elementy) nadkoli oraz przedni zderzak z orurowaniem i dach potraktowałem Collinitem. Traktuję ten wosk jako "smarowidło techniczne"-używałem go też do bramy garażowej i wewnętrznej strony....kosiarki :lol: Zdał egzamin.

 

Co do gruntownej korekty lakieru napisałem w pierwszym poście dlaczego tego nie zrobiłem z kilku powodów, zresztą uwierzcie mi, że lakier na tym samochodzie jest bardzo delikatny - nie wiem, czy wszystkie Toyoty tak mają czy tylko ten model ale dla mnie to nieporozumienie wiedząc do jakich celów zaprojektowany został samochód.

 

Dziękuję za słowa uznania

 

Łukasz

Opublikowano

bardzo mi się podoba ten projekt. przyłożyłeś się do wszystkich szczegółów, jestem pod wrażeniem zawieszenia. bardzo, bardzo dobra robota.

zastanawiałeś się nad zrobieniem korekty lakieru i założeniem na całe auto folii, przezroczystej oczywiście? wiem, że ludzie często użytkujący auto w terenie decydują się na coś takiego. chyba, że auto jest typowym wołem roboczym, wtedy nie ma o czym gadać;)

Opublikowano

Dzięki, Julian za miłe słowo, miło słyszeć od profesjonalisty :) Oczywiście myślałem o folii przeźroczystej. Do tej pory widziałem na żywo dwa rodzaje "foliowych zabezpieczeń", pierwszy:

 

http://www.youtube.com/watch?v=AOMDFp0x1-g

 

mija się z celem bo przed każdym błoceniem muszę dokładnie oczyścić auto(no i jak to wygląda?). Druga metoda, widziałem na żywo, folia magnetyczna poprzycinana na oko do elementów karoserii auta. W momencie styczności z krzakami przesuwała się po boku auta, rysując je niemiłosiernie. Słyszałem, że 3M zrobiło jakieś folie ochronne-przynajmniej tak mi powiedzieli w ASO, ale nie mam pojecia jak to wygląda, czy jest na to jakaś gwarancja, i jak "zachowuje" się lakier pod taką folią(ogarnia mnie strach przed nieznanym :) ) Nie słyszłałem jeszcze opinii osoby która coś takiego zrobiła w celu ochrony "terenowej", także, Julian, jeżeli masz jakieś przemyśenia i sugestie, chętnie poczytam,

Opublikowano

Dzięki Artura za link, znalazłem go po tym jak napisałem posta, :oops: jestem tylko ciekaw opinii po dłuższej eksploatacji auta z taką folią, a co do linka z tego co się dowiedziałem była to folia spożywcza przyczepiona na Ludwik :shock:

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Znalazłem chwilkę czasu, żeby zająć się autem, doczyszczając je z pozostałości zimy i odkrywając kilka rzeczy za które producent powinien się wstydzić a z którymi w ramach gwarancji pojadę do dealera, żeby coś zaradził :) . Zapraszam do oglądania zdjęć :)

 

 

Czyszczenie rozpocząłem od kół, zdjąłem je i zabrałem się za nadkola:

img8787g.jpg

img8788q.jpg

img8792.jpg

img8793q.jpg

img8794.jpg

Porządne wypłukiwanie pozimowego brudu:

img8797w.jpg

APC Meguiars 1:4

img8799k.jpg

Dałem APC chwilkę na zadziałanie

[img8801o.jpg

img8802j.jpg

Po czym zabrałem się za rozprowadzenie APC po wszystkich zakamarkach przy pomocy Swissvax Wheel Brush

img8803b.jpg

img8804.jpg

Po spłukaniu:

img8807w.jpg

img8808o.jpg

Nie byłem zadowolony z efektu, dlatego wykonałem wszystko raz jeszcze, po czym przetarłem wszystko do sucha:

img8810nc.jpg

Do zabezpieczeń elementów gumowych używałem Perla CarPro(nierozcieńczany) oraz 303 Aerospace Protectant(niebieski);

img8805.jpg

img8806a.jpg

img8822n.jpg

img8823f.jpg

img8827d.jpg

img8830m.jpg

 

Czas na felgi, które w zeszłym roku zabezpieczałem WheelGuardem Chemical Guys:

img8831m.jpg

img8832b.jpg

img8835o.jpg

Do wstępnego umycia użyłem Bilberry (nie pamiętam jakie stężenie ale sądząc po kolorze zapewne1:2-3)

img8836v.jpg

img8842p.jpg

img8843t.jpg

Do usuwania licznych kropek asfaltu użyłem Citrus Tar&Glue Remover ValetPro:

img8847in.jpg

img8849z.jpg

img8850x.jpg

Następny etap to IRonX:

img8851ee.jpg

img8853t.jpg

img8854b.jpg

img8855m.jpg

img8856z.jpg

img8862a.jpg

img8955l.jpg

img8956.jpg

img8958o.jpg

img8959w.jpg

img8960h.jpg

Po spłukaniu Irona felgi wyglinkowałem (Sonus zielony), jako lubrykat posłużył mi Optimum No Rinse rozrobiony z wodą. następnie felgi przygotowałem Cleaner Fluidem Regular Swissvax i nałożyłem Autobahna:

img8886k.jpg

img8890p.jpg

Śruby od kół, które pokryły się w kilku miejscach rdzą doczyściłem ALuTechem RaceGlaze, później CF Regular i Autobahnem;

img8786h.jpg

img8891fl.jpg

img8892d.jpg

img8893o.jpg

Oponę dla testu zabezpieczyłem Zymol Tyre i SV Pneu Matt 50/50:

img8898z.jpg

img8899l.jpg

img8900t.jpg

img8905e.jpg

Chwilkę po nałożeniu:

img8907dp.jpg

img8908z.jpg

img8909sl.jpg

img8914b.jpg

img8916b.jpg

Z resztą kół postąpiłem analogicznie, na opony nakładałem Zymol Tyre. Czas na gruntowne umycie karoserii. Piana przy użyciu ChG CitrusWash, poźniej spsikanie całego auta IronX i umycie jeszcze niezaschniętego Irona SoapGelem:

img8966j.jpg

img8973b.jpg

img8974g.jpg

img8975m.jpg

img8977.jpg

img8978m.jpg

img8979.jpg

img8980l.jpg

img8983l.jpg

Całość spłukałem, wysuszyłem ręcznikiem waflowym i zacząłem glinkować, tym razem BiltHamber Soft, później SV Regular i SV Saphir:

img8971n.jpg

img8992t.jpg

Efekty:

img8994.jpg

img8995f.jpg

Platik na progu został zabezpieczony Perlem

img8996a.jpg

img8997.jpg

img8998k.jpg

img8999n.jpg

img9001x.jpg

img9006h.jpg

img9007v.jpg

img9008q.jpg

img9011n.jpg

img9013f.jpg

img9014m.jpg

img9017n.jpg

img9025b.jpg

img9033.jpg

img9036m.jpg

Wnętrze czyszczone było 2 tygodnie temu. Skóry zestawem Sonusa, Coloulocka. Plastiki APC Megsa i zabezpieczone Zestawem Sonusa i VinylConditionerem Zymola. Uszczelki Zymol Tyre, Gumowe dywaniki 303 Aerospace Protectant Tech Guard.

img9040u.jpg

img9043y.jpg

img9044e.jpg

img9046n.jpg

img9047as.jpg

img9048.jpg

img9055h.jpg

img9064q.jpg

img9065.jpg

img9070.jpg

img9077d.jpg

img9068rg.jpg

Opublikowano

praca super :good: jest to jedyna toyota (model) jaka mi się podoba ;)

 

jak Ci się pracuje z Perl (łatwo się nakłada)? jak długo wytrzymuje?

Opublikowano
:good: robi wrażenie, jestem ciekaw jak długo zeszło Ci się. Jedyne co mogę się przyczepić to słabo ubłocony był :P , ale na to można poradzić jaki rajd offroad ma być w maju u mnie ;) . Równie ciekaw jestem tego szafira jak i zymol vinyl conditioner czy nie za połyskliwy?
  • Administrator
Opublikowano
zymol vinyl conditioner czy nie za połyskliwy?

 

Oba Zymole Vinyle dają efekt matowy, ale dużo też zależy od materiału na którym pracujemy.

Opublikowano

Evo, Sprawuje się bardzo dobrze, jestem bardzo zadowolonu z mojej przygody inicjacyjnej z woskiem SV . Na BMW jeździmy już razem prawie 2 miesiące, gdzie lakier nie był jakoś super przygotowany. I wosk nadal daje zdecydowanie radę. Na masce 50/50 położyłem Saphira i Glasura. Ten drugi minimalnie lepiej kropelkuje. Zobaczymy jak będzie z żywotnością. Pewnie żaden nie dotrwa bo je sam usunę :evil: Zastanawiam się teraz nad czymś z PTFE no i mam dylemat czy Zymol/SV czy też może spróbować RaceGlaze 4x4 :/ Alternatywnie rozłacznie, rzecz jasna :) , bardzo mnie kusi Concorso/Concours. Na coś na pewno się zdecyduję. Ale ludzie mają dylematy :evil::P

Justyna, Mi też się podoba do momentu aż trzeba ją umyć :) Perl jest bardzo wydajny, rozcieńcza się go z wodą, chyba z tego zo pamiętam maksymalnie w stosunku 1:4. Pachnie jak shake truskawkowy. Ciecz w mlecznym kolorze, bardziej gęste od 303Aerospace ale nie tak gęste jak TrimDetailer Megsa. Aplikacja banalna. Co do wytrzymałości dam znać za jakiś czas bo na razie nie jestem w stanie nic konstruktywnego napisać w tej kwestii.

gruby_RS, Kondycja jak kondycja :) Felgi od środka zaczęły w kilku miejscach korodować :shock::( plus kilka innych brzydkich rzeczy. Na szczęście jest jeszcze kilka miesięcy gwarancji i możliwość jej przedłużenia do 2 lat. Ad meritum, Pneu: zdecydowanie tańszy, ładnie pachnie, wodnisty, jest w białym kolorze, po rozprowadzeniu na oponie zmienia kolor i po upływie czasu wchłania się w gumę i matowieje. Tyre: droższy od konkurenta, ładnie pachnie, przeźroczysty, bardziej tlusty i gęsty od Pneu, chwilę po nałożeniu opona nienaturalnie się świeci ale po dłuższym odstaniu albo przetarciu szmatką matowieje pozostawiając satynowy wygląd. Tyre jest wydajnieszy od Pneua, dużo wydajnieszy ale praca z Pneuem sprawia mi większą radość :)z powodu zapachu. Paweł, co ja Ci będę pisał, spotkamy się niedługo, odlejesz sobie jednego i drugiego i sprawdzisz, który bardziej Ci odpowiada :)

capricorn, Z tymi oponami niedaleko bym zajechał w błocie, jeszcze dodatkowo te rury z przodu, które tak naprawdę bardzo zmniejszają kąt natarcia, zwisająca dupa auta, która przy zjeździe lubi o coś przytrzeć. No i najważniejsze, kto go później umyje :) Tak na serio po zakupie coś tam nim próbowalem jeździć ale po kilku chwilach zrobiło mi się go szkoda :cry: i dałem mu spokój. Co do Zymol Conditionera tak jak Piotrek napisał, dużo zależy od materiału, w BMW wygląda bardziej matowo niż w LC. Dużo bardziej matowy jest Sonus, którego też używam ale nie pachnie tak jak Zymol :) Co do Saphira mam sampler tego wosku, jeżeli masz ochotę spróbować-odstąpię :)

Opublikowano

Az sie milo patrzy na taka przemiane i to po samym myciu :) Ciekawy zawsze jestem w takich projektach, ile osob zajmuje sie dachem (tj. w ilu przypadkach robienia suva robiony jest rowniez dach)? :D Nie mowie tu o pro zakladach.

Opublikowano
Az sie milo patrzy na taka przemiane i to po samym myciu :) Ciekawy zawsze jestem w takich projektach, ile osob zajmuje sie dachem (tj. w ilu przypadkach robienia suva robiony jest rowniez dach)? :D Nie mowie tu o pro zakladach.

 

też jestem ciekawy, ja osobiście nie robiłem jeszcze dachu u siebie, stojąc koła auta po prostu nie widzę go, a do porządnego mycia to muszę zaopatrzyć się w jakąś drabinę :)

 

Ale ogólne cały projekt robi wrażenie, może moje auto doczeka się niedługo takiego porządnego mycia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.