Maru 123 Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 Witam! jako że ostatnio miałem okazję być na spotkaniu forumowym i nauczyć się obsługi polerki postanowiłem potrenować dziś trochę w garażu zimował mercedes kolegi mojego brata więc pozwoliłem sobie go trochę poużywać Na początek uznałem że zajmę się narazie tylko tylną klapą. zestaw jaki mam to makita + pady i pasty 3M. widok ogólny: stan lakieru przed korektą: badanie grubości powłoki- jak się okazało auto było lakierowane mój zestaw: i na początek zielony pad+ fast cut. na pada dałem 3 kropki pasty. rozprowadziłem pastę na 1 biegu a potem przeszedłem do 2 i 2,5 biegu. nie dociskałem maszyny, pracowałem jej ciężarem jednak po wypracowaniu pasty okazało się że nie eszystko zniknęło więc powtórzyłem zabieg wywierając trochę większy nacisk na maszynę. następnie użyłem niebieskiego pada waflowego + niebieski korek. i tak samo-3-4 kropki i do 2-3 biegu bez dużego nacisku na maszynę. ogólnie wyszło tak: zostało jednak kilka rysek głębszych z którymi jeszcze nie umiem sobie poradzić ale mam nadzieję ze wraz z nabieraniem doświadczenia moje umiejętności pozwolą na ich zniwelowanie ogólnie jestem bardzo zadowolony i podekscytowany że otwieram sobie nowe drzwi w dziedzinie detailingu, sprawia mi to wielką radochę liczę na wasze opinie a w szczególności na uwagi i sugestie-podpowiedzi pozdrawiam Marek
Puch Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 Może po prostu większy nacisk i większe prędkości ? Robiłeś pomiary po polerce ?
Sucre Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 Ale ogólnie zdjęcia 50/50 wyszły super, różnica kolosalna..Gratuluje.
fernando Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 Wery gud, Panie, a wraz z kolejnymi pracami, nabierzesz i nowych umiejętności Z drugiej strony nie warto za wszelką cenę likwidować wszystkich rys na raz, jeśli auto nie jedzie prosto na wystawę
Maru 123 Posted June 24, 2010 Author Report Posted June 24, 2010 pomiary robiłem przed i po ale jak się juz przekonałem mój miernik nie daje rady. ma za duzą tolerancję-10um więc pomiary przed i po były takie same
julian Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 Może po prostu większy nacisk i większe prędkości ? większy docisk być może, ale obroty raczej nie. nie zawsze większe obroty są drogą do intensywniejszej korekty. Może niskie obroty, koło 1100-1200 i żelazna systematyczność w prowadzeniu maszyny, docisk i bardzo wolne przejścia po powierzchni? a co do miernika - czasem te z tolerancją do 1 mikrona nie pokazują innych wyników po polerowaniu.
łukash Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 hej dobra robota tylko mam jedną sugestię, żebyś nie stawiał/kładł polerki lub past na lakierze bo róznie to bywa np. nadepniesz sobie na przewód, polerka spadnie i wizyta u blacharza/lakiernika gwarantowana. Ogólnie fajny efekt i ładne autko do trenowania. Pozdro
Maru 123 Posted June 24, 2010 Author Report Posted June 24, 2010 julian, dzięki jak będę miał jeszcze chwilke jutro to postaram się ponownie popracować w tym samym miejscu z większym naciskiem i zobaczymy co wyjdzie
julian Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 łukash, a mi się wydaję, że maszyna jest w powietrzu, tylko nad lakierem;) wątpie, aby Marek po ostatnim spotkaniu wpadł na taki pomysł
łukash Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 a jeśli jest w powietrzu to zwracam honor na tym zdjęciu z zielonym padem 3M wygląda jakby leżała na klapie Pozdr
Prezes Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 łukash, a mi się wydaję, że maszyna jest w powietrzu, tylko nad lakierem;) wątpie, aby Marek po ostatnim spotkaniu wpadł na taki pomysł O to zapewne chodzi: Marku, dobra robota ogółem
julian Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 a, niedopatrzyłem, zobaczyłem tylko to pierwsze od dołu;) No, Marku, nieładnie
Maru 123 Posted June 24, 2010 Author Report Posted June 24, 2010 nie nie panowie spokojnie polerke trzymałem jedną ręką NAD lakierem a drugą robiłem foto więc spoko [ Dodano: 24 Czerwiec 2010, 23:00 ] zdjęcie faktycznie wyszło jakby polerka leżała
Prezes Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 nie nie panowie spokojnie polerke trzymałem jedną ręką NAD lakierem a drugą robiłem foto więc spoko [ Dodano: 24 Czerwiec 2010, 23:00 ] zdjęcie faktycznie wyszło jakby polerka leżała eeeeee... a pastę świstak trzymał ??
Maru 123 Posted June 24, 2010 Author Report Posted June 24, 2010 a pastę świstak trzymał ?? no tak... spoko będę się pilnował next time [ Dodano: 24 Czerwiec 2010, 23:11 ] jeszcze jakieś inne uwagi?
julian Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 tak, jeszcze jedna uwaga - w ostatnich dniach kilka razy już o tym pisałem - byłbym ostrożny z przeskakiwaniem po FC+ od razu do UF. albo bardzo dokładnie oczyść powierzchnię w poszukiwaniu hologramów i zamaskowanych rys albo wytestuj żółty korek w międzyczasie.
Maru 123 Posted June 24, 2010 Author Report Posted June 24, 2010 julian, dlaczego|? mógłbyś opisać lub podrzucić linka?
julian Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 polecam ten wątek, jest jeszcze w kilku miejscach na ten temat. http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 09&start=0
Sucre Posted June 25, 2010 Report Posted June 25, 2010 Julian z tego co rozumiem to po zastosowaniu uf mogą pozostać lub zostaną zamaskowane hologramy. Czyli bezpieczniej będzie zastosować najpierw estra fine i dopiero na koniec ultra fine tak??
Deco Posted June 25, 2010 Report Posted June 25, 2010 Maru 123, Dla mnie fajna robota a tych pare rysek, które został ja bym na siłę nie katował, zejdą następnym razem
julian Posted June 25, 2010 Report Posted June 25, 2010 w kwestii past i polerowania: słuchajcie, nie ma żadnej reguły, że coś trzeba zrobić, że trzeba użyć jakiejś kombinacji, bo inaczej przyjdzie zło i porysuje całe auto. wszystko jest kwestią znalazienia odpowiedniej kombinacji i już. ja tylko zwracam uwagę, na jakieś tam swoje spostrzeżenia!
Checio Posted May 10, 2011 Report Posted May 10, 2011 Ciekawe jak zareaguje właściciel jak zobaczy ten błysk
_Shadow Posted May 10, 2011 Report Posted May 10, 2011 generalnie niektóre głebsze rysy są bardzo ciezkie do usunięcia szczególnie na autach lakierowanych, bo z tego co zauwazylem to te rysy sa nie wynikające ze złego mycia itp tylko poprostu lakiernicy na zbyt miekkim klarze pojadą polerka i porostaja głebokie rysy, albo czesto gęstio sa one pod klarem
Morgan Posted May 10, 2011 Report Posted May 10, 2011 Ciekawe jak zareaguje właściciel jak zobaczy ten błysk Myślę, że przez prawie rok od polerki miał już raczej okazję go zobaczyć...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now