Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

jako że ostatnio miałem okazję być na spotkaniu forumowym i nauczyć się obsługi polerki postanowiłem potrenować dziś trochę :) w garażu zimował mercedes kolegi mojego brata więc pozwoliłem sobie go trochę poużywać :)

 

Na początek uznałem że zajmę się narazie tylko tylną klapą.

 

zestaw jaki mam to makita + pady i pasty 3M.

 

widok ogólny:

 

DSC_0289.jpg

DSC_0291.jpg

 

stan lakieru przed korektą:

 

DSC_0294.jpg

DSC_0295.jpg

DSC_0297.jpg

 

badanie grubości powłoki- jak się okazało auto było lakierowane

 

DSC_0298.jpg

 

mój zestaw:

 

DSC_0301.jpg

 

i na początek zielony pad+ fast cut. na pada dałem 3 kropki pasty. rozprowadziłem pastę na 1 biegu a potem przeszedłem do 2 i 2,5 biegu. nie dociskałem maszyny, pracowałem jej ciężarem jednak po wypracowaniu pasty okazało się że nie eszystko zniknęło więc powtórzyłem zabieg wywierając trochę większy nacisk na maszynę.

 

DSC_0302.jpg

 

 

następnie użyłem niebieskiego pada waflowego + niebieski korek. i tak samo-3-4 kropki i do 2-3 biegu bez dużego nacisku na maszynę.

 

DSC_0304.jpg

 

ogólnie wyszło tak:

 

DSC_0305.jpg

DSC_0306.jpg

DSC_0311.jpg

DSC_0312.jpg

DSC_0315.jpg

DSC_0318.jpg

DSC_0317.jpg

 

zostało jednak kilka rysek głębszych z którymi jeszcze nie umiem sobie poradzić :oops: ale mam nadzieję ze wraz z nabieraniem doświadczenia moje umiejętności pozwolą na ich zniwelowanie :)

 

ogólnie jestem bardzo zadowolony i podekscytowany że otwieram sobie nowe drzwi w dziedzinie detailingu, sprawia mi to wielką radochę :)

 

 

liczę na wasze opinie a w szczególności na uwagi i sugestie-podpowiedzi ;)

 

pozdrawiam Marek

Opublikowano

Wery gud, Panie, a wraz z kolejnymi pracami, nabierzesz i nowych umiejętności :good: Z drugiej strony nie warto za wszelką cenę likwidować wszystkich rys na raz, jeśli auto nie jedzie prosto na wystawę ;)

Opublikowano

pomiary robiłem przed i po ale jak się juz przekonałem mój miernik nie daje rady. ma za duzą tolerancję-10um więc pomiary przed i po były takie same :?

Opublikowano
Może po prostu większy nacisk i większe prędkości ?

większy docisk być może, ale obroty raczej nie. nie zawsze większe obroty są drogą do intensywniejszej korekty. Może niskie obroty, koło 1100-1200 i żelazna systematyczność w prowadzeniu maszyny, docisk i bardzo wolne przejścia po powierzchni?

a co do miernika - czasem te z tolerancją do 1 mikrona nie pokazują innych wyników po polerowaniu.

Opublikowano

hej :)

dobra robota tylko mam jedną sugestię, żebyś nie stawiał/kładł polerki lub past na lakierze bo róznie to bywa np. nadepniesz sobie na przewód, polerka spadnie i wizyta u blacharza/lakiernika gwarantowana.

Ogólnie fajny efekt i ładne autko do trenowania.

Pozdro ;)

Opublikowano

julian, dzięki ;) jak będę miał jeszcze chwilke jutro to postaram się ponownie popracować w tym samym miejscu z większym naciskiem i zobaczymy co wyjdzie :roll:

Opublikowano

łukash, a mi się wydaję, że maszyna jest w powietrzu, tylko nad lakierem;) wątpie, aby Marek po ostatnim spotkaniu wpadł na taki pomysł;)

Opublikowano
łukash, a mi się wydaję, że maszyna jest w powietrzu, tylko nad lakierem;) wątpie, aby Marek po ostatnim spotkaniu wpadł na taki pomysł;)

O to zapewne chodzi:

 

DSC_0302.jpg

 

Marku, dobra robota ogółem :good:;)

Opublikowano

nie nie panowie spokojnie polerke trzymałem jedną ręką NAD lakierem a drugą robiłem foto więc spoko ;)

 

[ Dodano: 24 Czerwiec 2010, 23:00 ]

zdjęcie faktycznie wyszło jakby polerka leżała :?

Opublikowano
nie nie panowie spokojnie polerke trzymałem jedną ręką NAD lakierem a drugą robiłem foto więc spoko ;)

 

[ Dodano: 24 Czerwiec 2010, 23:00 ]

zdjęcie faktycznie wyszło jakby polerka leżała :?

eeeeee... a pastę świstak trzymał ?? :D

Opublikowano
a pastę świstak trzymał ?? :D

 

no tak... spoko będę się pilnował next time :oops:

 

[ Dodano: 24 Czerwiec 2010, 23:11 ]

jeszcze jakieś inne uwagi? :roll:

Opublikowano

tak, jeszcze jedna uwaga - w ostatnich dniach kilka razy już o tym pisałem - byłbym ostrożny z przeskakiwaniem po FC+ od razu do UF. albo bardzo dokładnie oczyść powierzchnię w poszukiwaniu hologramów i zamaskowanych rys albo wytestuj żółty korek w międzyczasie.

Opublikowano

Julian z tego co rozumiem to po zastosowaniu uf mogą pozostać lub zostaną zamaskowane hologramy. Czyli bezpieczniej będzie zastosować najpierw estra fine i dopiero na koniec ultra fine tak??

Opublikowano

Maru 123, Dla mnie fajna robota a tych pare rysek, które został ja bym na siłę nie katował, zejdą następnym razem :ad:

Opublikowano

w kwestii past i polerowania: słuchajcie, nie ma żadnej reguły, że coś trzeba zrobić, że trzeba użyć jakiejś kombinacji, bo inaczej przyjdzie zło i porysuje całe auto. wszystko jest kwestią znalazienia odpowiedniej kombinacji i już. ja tylko zwracam uwagę, na jakieś tam swoje spostrzeżenia!

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

generalnie niektóre głebsze rysy są bardzo ciezkie do usunięcia szczególnie na autach lakierowanych, bo z tego co zauwazylem to te rysy sa nie wynikające ze złego mycia itp tylko poprostu lakiernicy na zbyt miekkim klarze pojadą polerka i porostaja głebokie rysy, albo czesto gęstio sa one pod klarem ;)

Opublikowano
Ciekawe jak zareaguje właściciel jak zobaczy ten błysk :-]

 

Myślę, że przez prawie rok od polerki miał już raczej okazję go zobaczyć... :idea:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.