Jump to content

Recommended Posts

Witajcie forumowicze,

 

chciałbym rozprawić się ze zniszczonym zderzakiem w moim prywatnym samochodzie. Czernidła naprawiały sprawę, ale ich trwałość nie przekraczała 4 miesięcy. Uległ on znacznemu uszkodzeniu, a rysy były znacznej głębokości, dlatego też została podjęta próba polerowania go i podgrzania opalarką. Zabieg wykonywałem szmat czasu temu i chciałbym się teraz definitywnie rozprawić z tym problemem. Samochód (Nissan Qashqai j10) ma plastiki w kolorze czarnym, w delikatnej strukturze, jakby piasku.

1824959623_20201004_1520191.jpg.59047e515a9d6c45faa6b07047e9f3ee.jpg

Na zderzaku widoczne są jeszcze pojedyncze rysy, których również chciałbym się pozbyć.

Dlatego zwracam się do Was z prośbą o radę, jak wykonać taką poprawkę.

Zakładam, że skoro chcę się pozbyć rys, będę musiał ponownie szlifować zderzak, co dodatkowo jeszcze bardziej go wygładzi oraz spowoduje powstanie białych plam. Zamierzam wykonywać to ręcznie, choć mam dostęp do maszyn DA, ale raczej na niewiele się zdadzą w tym wypadku.

40753073_20201004_1520291.jpg.e2bdf2f3a24ff66527436574eee3b19d.jpg

Plan postępowania jest taki:

1. Porządnie umyć zderzak,

2. Papiery (choć nie jestem zdecydowany jakie, ale na pewno kombinacja tych na sucho, a w ostatnich krokach- na mokro).

3. Teraz następuje pewne zawahanie. Ponieważ nie wyciągnę oryginalnego koloru z tak wyszlifowanego zderzaka przy pomocy opalarki, zastanawiam się nad sensem jego "opalania" przed nałożeniem lakieru. Czy powinienem zatem delikatnie opalić element przed lakierowaniem?

4. Pomalowanie częściowo zderzaka oraz nadkola. Zdaję sobie sprawę, że nie uzyskam jednolitego odcieniu bez lakierowania całego zderzaka, dlatego też chciałbym uzyskać jak najlepszy efekt przy malowaniu tylko tego obszaru. Spodziewam się, że niezależnie od tego, jaki odcień czerni to będzie, na pewno będzie wyglądało lepiej niż w chwili obecnej.
Ponieważ nigdy nie malowałem zderzaków, czy jesteście w stanie polecić środek, którym można wykonać taką poprawkę, zachowując w miarę podobną strukturę? Czy konieczne jest stosowanie jakiegoś podkładu do takich strukturalnych lakierów?

Link to comment
Share on other sites

Nie prawda nie spłucze się - to twardy zawodnik - kładziony rok temu (październik/listopad) na pande znajomego dalej siedzi. Jaka jest ostateczna trwałość nie wiem - na różnych plastikach pewnie różny. Jeśli myślisz że pomalujesz fragment żeby nie było tego znać to życzę powodzenia - może warto spróbować mniej inwazyjnych środków zanim coś ostrzejszego żeby nie żałować. Tym niemniej jeśli odważysz się to "malować" pochwal się zdjęciami.

Link to comment
Share on other sites

Widziałem jakieś dzikie metody z kopiowaniem ziarna za pomocą takiej jakby plasteliny. Z tym, że teraz nie mogę znaleźć filmu. Nie mniej jednak działało to w taki sposób, ze była nakładana zaprawka, (wtedy chyba na kokpit we wnętrzu) a następnie była teksturowana za pomocą takiej plasteliny, która była odciśnięta w innym miejscu.

Widze tylko dwa problemu- lakier nie jest na tyle gesty, a struktura ma na tyle mała chropowatość, że nie będzie możliwości uzyskania tej struktury.

 

A jeśli chodzi o polerowanie tych rys, to zostaje tylko ręczna robota, nie? 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

jeżeli zaczniesz szlifować to stracisz całą strukture, wiec wtedy całky element masz do lakierowania, osobiscie zdemontowałbym ten zderzak, wyszlifował i pomalował lakierem strukturalnym, struktura nie bedzie jak fabryczna ale na pewno bedzie duzo lepiej wygladac 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.