Polit Posted June 6, 2010 Report Share Posted June 6, 2010 Witam, szukam podnośnika do aut, który pozwoli mi na zdejmowanie felg do czyszczenia i mycie nadkoli. Oczywiście byłoby fajnie, gdyby podnośnik mógł podnieść całe auto - wtedy polerowanie lakieru poniżej listew byłoby dużo, dużo prostsze Jaki sprzęt polecacie? Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi, Sebastian Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted June 6, 2010 Report Share Posted June 6, 2010 Przy takich wymaganiach to zostaje tylko to co na tej aukcji 1055116574 ewentualnie to 1064634046 ale w drugim przypadku trzeba się przyzwyczaić do tego że samochód się huśta na boki Link to comment Share on other sites More sharing options...
miHoo79 Posted June 11, 2010 Report Share Posted June 11, 2010 A ja pracuje na poduszcze pneumatycznej bo wlasnie chodzilo mi o podniesienia auta, zeby mozna pracowac z nadkolami i powyzej progow wiadomo praca na kolanach jest malo wygodna.. WYglada jak na foto, latwy w obsludze a przede wszystkim szybki tylko musisz miec kompresor ten kosztowal akurat 800 zl boo jest poducha 5 ton , zawor bezpieczenstwa, wzmacniana podloga itp, ale podstawowy do 3,5 tony to kupisz za okolo 500 zl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Posted June 11, 2010 Report Share Posted June 11, 2010 Kiedyś były na Allegro takie podnośniki pompowane spalinami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polit Posted June 11, 2010 Author Report Share Posted June 11, 2010 miHoo79, Twoje rozwiązanie jest świetne! Wielkie dzięki za podpowiedź! Link to comment Share on other sites More sharing options...
etiv Posted June 11, 2010 Report Share Posted June 11, 2010 co każde mycie będziesz zdejmować koła? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polit Posted June 11, 2010 Author Report Share Posted June 11, 2010 co każde mycie będziesz zdejmować koła? W swoim aucie? Nie, na pewno nie. W autach klientów - oczywiście Link to comment Share on other sites More sharing options...
etiv Posted June 11, 2010 Report Share Posted June 11, 2010 a to rozumiem teraz spojrzałem dopiero na podpis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 Ahoy ! Drodzy koledzy, drogie koleżanki... Przepraszam za odgrzanie kotleta, ale drugi temat w podobnej kwestii jest raczej zbędny. Jesteśmy na etapie zakupu podnośnika samochodowego i chciałbym zasięgnąć opinii użytkowników podnośników płytowych, nożycowych lub kolumnowych. Potrzeby są mniej więcej takie jak użytkownika Polit - szybkie ściąganie felg, ułatwione polerowanie poniżej listew bocznych, ułatwione mycie silnika od spodu a w przyszłości może konserwacja podwozi. Czy ktoś orientuje się jakie parametry powinno mieć podłoże pod podnośnik np dwukolumnowy (głębokość, objętość betonu itd)? Czy ktoś mógłby polecić jakąś firmę produkującą/montującą podnośniki ze śląska lub dystrybutora dobrych podnośników? Warunki jakie powinien spełniać podnośnik to m.in.: - dostęp do wnętrza po podniesieniu auta - dobre zabezpieczenie napędu i całego podnośnika przed wodą i ogólnie wilgocią. W związku z tym, że przydałby się dostęp do całego podwozia w grę wchodzą raczej podnośniki dwukolumnowe ale z chęcią poczytam opinie także o nożycowych i płytowych. Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek informacje na którekolwiek zagadnienie bardzo proszę o odpisywanie w tym temacie Budżet na podnośnik wraz z montażem to około 10 tyś zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 Do prac detailingowych najlepszy bedzie podnośnik kolumnowy który pozwala dostać się w szybki sposób do wnęk kół oraz ich sprawne zdjęcie. Ale taki podnośnik przekreśla - dostęp do wnętrza po podniesieniu auta ponieważ nie da się otworzyć drzwi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 ciągle mam przed oczami zdjęcie z tego tematu: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=3916 gdzie czerwony prosiak stoi na podnośniku - dostęp wnęk i kół jest ok, do środka już raczej ograniczony a jeżeli chodzi o polerowanie dolnych partii drzwi to jest lepiej ale bez hurrra... tu już dla mnie byłoby ok, ale koziołki są troszkę kłopotliwe http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=2304 Mój szef upiera się przy podnośniku dwukolumnowym, ja skłaniam się bardziej do płytowego - szukam za i przeciw obydwu żeby wybrać coś sensownego. Nie rozglądałem się jeszcze za nożycowym... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuflik Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 Jarek, http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... sc&start=0 Tu masz sympatyczny podnośnik:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 kuflik, też oglądałem ten projekt tylko zastanawia mnie fakt jak głęboko trzebaby kopać żeby wpuścić konstrukcję do ziemi? Chyba, że podnośnik dźwiga na maks 1,5m lub niżej i kolumny składają się z dwóch lub trzech części. Troszkę mało go tam widać jednak na dobrą sprawę jak na razie najlepsza opcja i spełniałby wszystkie warunki Pozostaje kwestia nazwy producenta, głębokości kotwiczenia no i... ceny Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 Za ok 12k PLN mozna kupic podnosnik 4 kolumnowy rozbudowany o geometrie. Dostep do wnetrza bezproblemowy, po zastosowaniu podnosika do geometrii rowniez mozna bezproblemowo sciagnac kola. Pare groszy taniej mozna kupic 'parking' 4 kolumnowy i rozbidowac o geometrie. Niestety co do firm wypowiedziec sie nie umiem, ale w tej cenie raczej nizsza polka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 Jak na razie najlepiej odpowiadałby mi podnośnik stemplowy, taki jak kuflik podsunął, jednak 30 tyś zł i 2,5m kopania w podłodze przeraża. spons, niestety masz rację... 12 koła to raczej dolna półka, a jak wiadomo najdroższe są tanie rzeczy (serwis, awaryjność itd) tak na dobrą sprawę to na dzień dzisiejszy potrzebny jest podnośnik, który uniesie samochód na taką wysokość żeby móc zdemontować koła a żeby sama konstrukcja nie zasłaniała dołu silnika, czyli wysokość 50cm by mnie satysfakcjonowała... większość podnośników dźwiga auta na prawie 2m co dla mnie jest zbędne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 Do 6k mozna kupic podnosik nozycowy spelniajacy te wymagania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emp Posted February 7, 2011 Report Share Posted February 7, 2011 ja bym tu widział coś takiego http://www.warsztaty.siegstar.eu/podnos ... sh1000.php http://www.warsztaty.siegstar.eu/042f8a ... /d008.html bez dłubania w podłodze i budżet wystarczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek Posted February 7, 2011 Report Share Posted February 7, 2011 emp, w ostateczności będziemy szukać właśnie mobilnego podnośnika, bo będziemy mogli podnieść każde auto na hali, a tak to tylko w jednym miejscu... nie wiem tylko jak jeszcze ze stabilnością takiego nożycowego? O co biega z tym dozorem technicznym przy tych wszystkich podnośnikach ?? Chodzi o jakieś okresowe przeglądy wykonywane przez firmę z zewnątrz czy jak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radial Posted February 8, 2011 Report Share Posted February 8, 2011 Tak, co roku jest płatna kontrola. Trzeba ją mieć bo w razie jakiegoś (tfu tfu) wypadku jest duży problem. My też ostatnio kupowaliśmy podnośniki dwukolumnowe i teraz bierzemy czterokolumnowy na zbieżność zamiast nożycowego bo ponoć nożycowy jest bardziej awaryjny (według przedstawicieli różnych dystrybutorów) i sporo droższy. Zależy też na jakim udźwigu Ci zależy. Jeżeli masz zamiar podnosić też busy to trzeba by kupić już taki do 4t. Ważne też jak macie wysoko, jeżeli na tyle wysoko, że możliwe jest zainstalowanie podnośnika z górną poprzeczką to wystarczy wylać ławę, różni się to od stóp tym, że betonu wylewa się płyciej, ale na większej powierzchni (od słupa do słupa). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek Posted February 8, 2011 Report Share Posted February 8, 2011 radial, dzięki! Podnośnik raczej najmniejszy, bo nastawiamy się głównie na osobówki i suvy (2,5T powinien wystarczyć). Wysokość hali nie jest oszałamiająca bo trochę ponad 340cm w najniższym punkcie i 370cm w najwyższym. Orientujesz się jaka powinna być głębokość stopy pod taki podnośnik (mniej/więcej)?? PS. Ile kosztuje kontrola i gdzie trzeba się z tym wszystkim udać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radial Posted February 9, 2011 Report Share Posted February 9, 2011 Kontrole przeprowadza UDT (Urząd Dozoru Technicznego). Nie pamiętam jaka cena to była. A grubość betonu na "ławę" pod podnośnik to u nas jest ok 25cm. Jeżeli robi się stopy to każda musi mieć ok metr sześcienny (my mamy wgłąb ok 80cm). Specjalny atestowany cement musi byś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacekw1 Posted February 10, 2011 Report Share Posted February 10, 2011 W sprawie podnośników zapraszam na PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek Posted February 11, 2011 Report Share Posted February 11, 2011 jacekw1, a co masz ciekawego w ofercie? Jak nie chcesz tutaj to możesz podesłać mi na PW jakąś stronę, albo ofertę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kreuzberg_sto Posted February 23, 2018 Report Share Posted February 23, 2018 witam, potrzebuje kupic podnosnik dwukolumnowy. mam do wydania jakieś 7-8 tysiecy i używki nie chce. Ktoś coś podrzuci? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emig Posted February 24, 2018 Report Share Posted February 24, 2018 @kreuzberg_sto dwukolumnowy? poszukaj sobie lepiej nożycowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now