Jump to content

Jaki podnośnik ?


Polit

Recommended Posts

Witam,

 

szukam podnośnika do aut, który pozwoli mi na zdejmowanie felg do czyszczenia i mycie nadkoli. Oczywiście byłoby fajnie, gdyby podnośnik mógł podnieść całe auto - wtedy polerowanie lakieru poniżej listew byłoby dużo, dużo prostsze :D

 

Jaki sprzęt polecacie?

 

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi,

Sebastian

Link to comment
Share on other sites

Przy takich wymaganiach to zostaje tylko to co na tej aukcji 1055116574 ewentualnie to 1064634046 ale w drugim przypadku trzeba się przyzwyczaić do tego że samochód się huśta na boki :D

Link to comment
Share on other sites

A ja pracuje na poduszcze pneumatycznej bo wlasnie chodzilo mi o podniesienia auta, zeby mozna pracowac z nadkolami i powyzej progow wiadomo praca na kolanach jest malo wygodna..

WYglada jak na foto, latwy w obsludze a przede wszystkim szybki ;) tylko musisz miec kompresor

 

9620667240841cedm.jpg

 

ten kosztowal akurat 800 zl boo jest poducha 5 ton , zawor bezpieczenstwa, wzmacniana podloga itp, ale podstawowy do 3,5 tony to kupisz za okolo 500 zl

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ahoy !

Drodzy koledzy, drogie koleżanki... Przepraszam za odgrzanie kotleta, ale drugi temat w podobnej kwestii jest raczej zbędny. Jesteśmy na etapie zakupu podnośnika samochodowego i chciałbym zasięgnąć opinii użytkowników podnośników płytowych, nożycowych lub kolumnowych. Potrzeby są mniej więcej takie jak użytkownika Polit - szybkie ściąganie felg, ułatwione polerowanie poniżej listew bocznych, ułatwione mycie silnika od spodu a w przyszłości może konserwacja podwozi.

 

Czy ktoś orientuje się jakie parametry powinno mieć podłoże pod podnośnik np dwukolumnowy (głębokość, objętość betonu itd)? Czy ktoś mógłby polecić jakąś firmę produkującą/montującą podnośniki ze śląska lub dystrybutora dobrych podnośników?

 

Warunki jakie powinien spełniać podnośnik to m.in.:

- dostęp do wnętrza po podniesieniu auta

- dobre zabezpieczenie napędu i całego podnośnika przed wodą i ogólnie wilgocią.

 

W związku z tym, że przydałby się dostęp do całego podwozia w grę wchodzą raczej podnośniki dwukolumnowe ale z chęcią poczytam opinie także o nożycowych i płytowych. Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek informacje na którekolwiek zagadnienie bardzo proszę o odpisywanie w tym temacie

 

Budżet na podnośnik wraz z montażem to około 10 tyś zł.

Link to comment
Share on other sites

Do prac detailingowych najlepszy bedzie podnośnik kolumnowy który pozwala dostać się w szybki sposób do wnęk kół oraz ich sprawne zdjęcie. Ale taki podnośnik przekreśla

- dostęp do wnętrza po podniesieniu auta
ponieważ nie da się otworzyć drzwi.
Link to comment
Share on other sites

ciągle mam przed oczami zdjęcie z tego tematu:

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=3916

gdzie czerwony prosiak stoi na podnośniku - dostęp wnęk i kół jest ok, do środka już raczej ograniczony a jeżeli chodzi o polerowanie dolnych partii drzwi to jest lepiej ale bez hurrra...

 

tu już dla mnie byłoby ok, ale koziołki są troszkę kłopotliwe

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=2304

 

Mój szef upiera się przy podnośniku dwukolumnowym, ja skłaniam się bardziej do płytowego - szukam za i przeciw obydwu żeby wybrać coś sensownego. Nie rozglądałem się jeszcze za nożycowym...

Link to comment
Share on other sites

kuflik, też oglądałem ten projekt tylko zastanawia mnie fakt jak głęboko trzebaby kopać żeby wpuścić konstrukcję do ziemi? Chyba, że podnośnik dźwiga na maks 1,5m lub niżej i kolumny składają się z dwóch lub trzech części. Troszkę mało go tam widać jednak na dobrą sprawę jak na razie najlepsza opcja i spełniałby wszystkie warunki :good:

 

Pozostaje kwestia nazwy producenta, głębokości kotwiczenia no i... ceny :P

Link to comment
Share on other sites

Za ok 12k PLN mozna kupic podnosnik 4 kolumnowy rozbudowany o geometrie. Dostep do wnetrza bezproblemowy, po zastosowaniu podnosika do geometrii rowniez mozna bezproblemowo sciagnac kola. Pare groszy taniej mozna kupic 'parking' 4 kolumnowy i rozbidowac o geometrie. Niestety co do firm wypowiedziec sie nie umiem, ale w tej cenie raczej nizsza polka.

Link to comment
Share on other sites

Jak na razie najlepiej odpowiadałby mi podnośnik stemplowy, taki jak kuflik podsunął, jednak 30 tyś zł i 2,5m kopania w podłodze przeraża.

 

spons, niestety masz rację... 12 koła to raczej dolna półka, a jak wiadomo najdroższe są tanie rzeczy (serwis, awaryjność itd)

 

tak na dobrą sprawę to na dzień dzisiejszy potrzebny jest podnośnik, który uniesie samochód na taką wysokość żeby móc zdemontować koła a żeby sama konstrukcja nie zasłaniała dołu silnika, czyli wysokość 50cm by mnie satysfakcjonowała... większość podnośników dźwiga auta na prawie 2m co dla mnie jest zbędne...

Link to comment
Share on other sites

emp, w ostateczności będziemy szukać właśnie mobilnego podnośnika, bo będziemy mogli podnieść każde auto na hali, a tak to tylko w jednym miejscu... nie wiem tylko jak jeszcze ze stabilnością takiego nożycowego?

 

O co biega z tym dozorem technicznym przy tych wszystkich podnośnikach ?? Chodzi o jakieś okresowe przeglądy wykonywane przez firmę z zewnątrz czy jak?

Link to comment
Share on other sites

Tak, co roku jest płatna kontrola. Trzeba ją mieć bo w razie jakiegoś (tfu tfu) wypadku jest duży problem.

My też ostatnio kupowaliśmy podnośniki dwukolumnowe i teraz bierzemy czterokolumnowy na zbieżność zamiast nożycowego bo ponoć nożycowy jest bardziej awaryjny (według przedstawicieli różnych dystrybutorów) i sporo droższy.

Zależy też na jakim udźwigu Ci zależy. Jeżeli masz zamiar podnosić też busy to trzeba by kupić już taki do 4t. Ważne też jak macie wysoko, jeżeli na tyle wysoko, że możliwe jest zainstalowanie podnośnika z górną poprzeczką to wystarczy wylać ławę, różni się to od stóp tym, że betonu wylewa się płyciej, ale na większej powierzchni (od słupa do słupa).

Link to comment
Share on other sites

radial, dzięki! Podnośnik raczej najmniejszy, bo nastawiamy się głównie na osobówki i suvy (2,5T powinien wystarczyć). Wysokość hali nie jest oszałamiająca bo trochę ponad 340cm w najniższym punkcie i 370cm w najwyższym. Orientujesz się jaka powinna być głębokość stopy pod taki podnośnik (mniej/więcej)??

 

PS. Ile kosztuje kontrola i gdzie trzeba się z tym wszystkim udać?

Link to comment
Share on other sites

Kontrole przeprowadza UDT (Urząd Dozoru Technicznego). Nie pamiętam jaka cena to była.

A grubość betonu na "ławę" pod podnośnik to u nas jest ok 25cm. Jeżeli robi się stopy to każda musi mieć ok metr sześcienny (my mamy wgłąb ok 80cm). Specjalny atestowany cement musi byś.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.