Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przymierzam się do pierwszej polerki. Samochód to a6 c5 avant 99r lz6h, tak więc twardy lakier metaliczny. (link do lakieru i efektu docelowego -

3


Nie chciałem wchodzić w wysokie koszta, ale też mieć chce uzyskać konkretny rezultat. Będę miał tylko jeden dzień na zrobienie całości, a samochód jest dosyć duży

Maszyna DA. Pod trudniej dostępne miejsca wkrętarka.
Zestaw który sobie skomponowałem to:
menzerna 400 (boje się halogenów, ale twardy lakier i DA może mnie uratują),  menzerna 3w1 i na koniec BSD

Pady HML 150 czarny i biały. Takie widziałem w oferowanym zestawie powyższych past i nie wiem czy będą dobre.

Po 3 miesiącach po polerce planuje zapodać wosk POWER LOCK, lub coś w tym stylu.

Opublikowano

Informujesz nas, prosisz o pomoc/opinie??

 

Polecam najpierw poczytać forum, znajdziesz tu wszystkie potrzebne informacje.

Aby wykonać polerkę trzeba najpierw odpowiednio przygotować samochód.

 

 

Przygotowanie.png

  • Lubię to 2
Opublikowano

Dzięki za schemat.

Wczytuje się w temat intensywnie od tygodnia i miotam się bo nie ma zestawu idealnego. Dlatego pisze na czym mi zależy i jaki typ lakieru będzie robiony.
Zestaw, który napisałem nie jest informacyjny, tylko pytam o opinie.
Nie wiem czy to dobry wybór dla początkującego, patrząc przez pryzmat lakieru z jakim mam do czynienia. Samo 3w1 może dać fajny efekt na nowej generacji lakierów, a na tych starych (ponad 20 letnich) metalicznych z ocynkiem tylko zamaskować niedoskonałości, dlatego dorzucam menzerne 400 i na koniec BSD żeby były fajne kropelki.

Menzerna 3w1 ma dość dobre opinie i na yt dobrze to wygląda, ale może są jakieś nowsze/lepsze pasty i warto pójść w coś innego. Boje się też trochę tej pasty 400, różne opinie czytałem i zastanawiam się czy robiąc DA na starym lakierze (choć jednak metalicznym z "brokatem") bardzo grożą mi halogeny, czy nie powinno być z tym źle patrząć na powyższe i powienem dać radę. 
Może połączenie 400+3w1 jest po prostu słabe i warto pójść w coś nowszego.

Przecież można osiągnąć ten sam efekt wybierając drogę okrężną lub najbardziej optymalną pod dany typ lakieru.

 

Opublikowano

Maszyn DA jest wiele nie napisałeś nic o modelu.

Masz już cokolwiek chociaż by do samego przygotowania samochodu??

3v1 to pomiziasz lakier i nic więcej.

Nie Halogeny tylko Hologramy😅 i na maszynie DA o wiele trudniej je zrobić.

Możesz spróbować pastę CarPro ClearCut i do tego pady z Nat czy Royal Pads, trzeba się zaopatrzyć w kilka twardości po kilka sztuk, nikt nie poda pewnej kombinacji.

Takie coś wychodzi w trakcie pracy.

A 1 dzień to za mało:)

Opublikowano

Noo...

eat asian food GIF

zapowiada się ciekawie.

23 godziny temu, kaszti napisał:

Nie chciałem wchodzić w wysokie koszta, ale też mieć chce uzyskać konkretny rezultat. Będę miał tylko jeden dzień na zrobienie całości, a samochód jest dosyć duży

Można powiedzieć, że zero budżetu, zero czasu ale wymagania wysokie. Oj będzie z całą pewnością ciekawie.

 

Opublikowano
23 godziny temu, JJZS.KAM napisał:

Maszyn DA jest wiele nie napisałeś nic o modelu.

Masz już cokolwiek chociaż by do samego przygotowania samochodu??

3v1 to pomiziasz lakier i nic więcej.

Nie Halogeny tylko Hologramy😅 i na maszynie DA o wiele trudniej je zrobić.

Możesz spróbować pastę CarPro ClearCut i do tego pady z Nat czy Royal Pads, trzeba się zaopatrzyć w kilka twardości po kilka sztuk, nikt nie poda pewnej kombinacji.

Takie coś wychodzi w trakcie pracy.

A 1 dzień to za mało:)

Polerka DA z Juli + trudno dostępne elementy wkrętarką o obrotach do 2tyś obr, ale wtedy już bez pasty 400 bo tu się zrobi niebezpiecznie.
Hologramy oczywiście miałem na myśli, czeski błąd 🙂

Przygotowanie - ponieważ bardzo blisko mam myjnie to tam mycie z pianą  i w garażu na dwa wiadra ściągniecie jakiś pyłków. Następnie glinka.
Chyba wystarczy takie przygotowanie?

Co do pasty 3w1, przecież piszę od początku, że zestaw do polerki to nie samo 3w1 i dostaje odpowiedź, że samym 3w1 nic nie wskóram (pomijam fakt, że często samym 3w1 przy zmianie padów można nie tylko zamaskować braki, co pokazali inni użytkownicy)
Dlatego właśnie w zestawie jest mocna pasta 400 i do niej bardziej mam pytanie czy z DA mi szkód nie porobi, na jakich obr to robić, po ile czasu? 

Z czasem jest tak, że jak logistycznie to poogarniamto  mam 2 dni, ale nie musze robić wszystkich elementów bo dwa błotniki + zderzak ogarnia lakiernik, a dach też nie cały bo jest szyberdach. No ale jak jest to zdecydowanie za mało czasu to będę rezerwował sobie drugi dzień na kończenie.
 

Opublikowano

Po lakierniku trzeba w większości przypadków poprawić 🙂

Wyżej dostałeś schemat.

Przed polerowanie trzeba przeprowadzić pełną dekontaminację czyli brakuje jeszcze deirona i t&g.

Polecałbym jednak jakąś nowocześniejszą pastę, z którą się szybciej pracuje CarPro ClearCut lub np 3D CAR CARE ONE HYBRID COMPOUND&POLISH przy tej paście zmieniasz tylko twardości padów i lecisz.

Jeśli chcesz zrobić wszystko w 1 etapie nie bawić się w wymywanie i zabezpieczanie to polecam angelwax enigma aio.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.