Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko 🙂 witam wszystkich serdecznie i z góry przepraszam za wiele pytań jakie tu zadam, bo zdaje sobie sprawę se napewno nie jednokrotnie się tutaj powtarzały aczkolwiek oczekuje indywidualnego podejścia do sprawy 😉 fajnie by było złapać dobry kontakt z osoba, która jednak ma dość duże doświadczenie z detailingiem jak i prowadzeniem firmy detailingowej 😄 zacznijmy od początku. Chciałbym założyć firmę jednoosobowa na terenie Niemiec za jakiś czas ale najpierw wypadałoby podejść w końcu  profesjonalnie do tego tematu 😉 za sobą mam nie jedna korektę różnymi tańszymi maszynami głównie rotacyjnym  bez systemów wyrównywania obrotów, jakoś to szło i idzie dalej, choć trochę bywa to męczące. Pierwsza sprawa to inwestycja w początkowa dobra maszynę DA, która sprawi ze praca będzie napewno lżejsza i szybsza (1step) budżet za sam korpus do 1200zl można ciutkę przekroczyć 😉 planuje kupić ze skokiem około 7-9mm a jak się sprawdzi to później zainwestować w 21mm do cuttingu. Czy to Dobry pomysł czy jednak lepiej zainwestować w 12-15mm zeby można było bezproblemowo robić cutting i finishing jedna maszyna ? Ogólnie szukam tutaj osoby która ma dość obszerna wiedzę i moglaby wspomóc mnie nie jedna dobra rada 😉 z góry dziękuje za pomoc 🙂 

Opublikowano

Generalnie cutting na dualu to strata czasu, twarde lakiery trzeba liczyć od razu jako wieksza korekta i brac w łape rotacje. O wiele szybciej i lepiej zetne rysy rotacją i w moment bezestreoso wykończę dualem niż to samo miał bym zrobić samym dualem, dodatków przy rotacji komfort pracy o wiele wyższy, więc zawsze człowiek lepiej się czuje, docenisz to gdy bedziesz smigał 10h z maszyną w łapie 🙂
Do one stepu najlepiej 12-15mm najbardziej wszechstronne maszyny do takiej zabawy i takich polecam szukać
W tym budżecie możesz kupić nowe Lare o skoku 15 lub 12 lub używanego rupesa mark1 oraz mark2.
Oba skoki są super przy 12mm łatwiej się wykańcza bałagan po rotacji, 15mm troche lepsza do one stepów ale tez bez jakiegoś przesadyzmu, osobiście dla mnie skok 8mm to zabawka dla entuzjasty, a 21mm to fajny dual do dużych pojazdów typu dodge ram 🙂
Najfajniej mieć zestaw duala 15mm oraz 12mm w wersji 75mm tarczy to już jest bajka

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Czyli jednak lepiej zainwestować w porządna rotacje i później dołożyć DA 12/15mm ? Tymczasowo działam w taki sposób ze biorę samochody znajomych i po prostu przeprowadzam za mała opłata podstawowe działania typu zaprawki, impregnacje skór, wosków, powłok ceramicznych i polerka oczywiście. Co o tym myślisz ? 

Opublikowano

@Gozdziu23
Wtrącę się. Od dłuższego czasu tnę tylko na DA ze skokiem 15 mm i nie mogę narzekać na siłę cięcia. Ciąłem już najróżniejsze lakiery od Hond, Renault po Ople audi i BMW. I dotychczas jedyny problem z jakim mi przyszło się uporać , to czarne UNI Audi a6 c7 była dla mnie totalnym betonem. Wyznaję zasadę , że nigdy nie przekraczam 3 podejść do elementu. Jeżeli tak się zdarza to przechodze na wyższą kombinację bo to strata czasu. Moim ulubionym połączeniem jest Mikrofibra Nat i CarPro ClearCut. Ale ostatnio mocno zniszczony Opel Insygnia z 2014 roku poddał się już na pomarańczowej gąbce Nat Slash i sonax cutmax. Przymierzam się do Maszynki da ze skokiem 21 mm . Nie wykluczam rotacji , ale możliwe , że nie potrafie na niej pracowac, brakuję mi techniki . Nie zapieram się ze rotacja jest niedobra itp nie nie zwyczajnie wyraziłem swoje zdanie i opinię. Posiadam Kraussa p7 ale mam zamiar go sprzedać bo zwyczajnie leży nie używany.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 godziny temu, Crasher napisał:

@Gozdziu23
Wtrącę się. Od dłuższego czasu tnę tylko na DA ze skokiem 15 mm i nie mogę narzekać na siłę cięcia. Ciąłem już najróżniejsze lakiery od Hond, Renault po Ople audi i BMW. I dotychczas jedyny problem z jakim mi przyszło się uporać , to czarne UNI Audi a6 c7 była dla mnie totalnym betonem. Wyznaję zasadę , że nigdy nie przekraczam 3 podejść do elementu. Jeżeli tak się zdarza to przechodze na wyższą kombinację bo to strata czasu. Moim ulubionym połączeniem jest Mikrofibra Nat i CarPro ClearCut. Ale ostatnio mocno zniszczony Opel Insygnia z 2014 roku poddał się już na pomarańczowej gąbce Nat Slash i sonax cutmax. Przymierzam się do Maszynki da ze skokiem 21 mm . Nie wykluczam rotacji , ale możliwe , że nie potrafie na niej pracowac, brakuję mi techniki . Nie zapieram się ze rotacja jest niedobra itp nie nie zwyczajnie wyraziłem swoje zdanie i opinię. Posiadam Kraussa p7 ale mam zamiar go sprzedać bo zwyczajnie leży nie używany.

No widzisz co użytkownik to opinia, ja nie lubie uzywac maszyny DA więcej niż dwa razy, rotacją pracuje mi się przyjemniej, lekko i swobodnie, przy dualu musze wiecej myslec nad zachowaniem skoku.
Często mam też samochody "śmieci" które nawet na kombinacji pro wool i clear cut nei za dużo robi i wtedy raczej dualem za dużo nei zrobimy 🙂
Przy one stepach lub korketach na 70-80% jak się to zwie również używam 15mm bardzo lubie niskie pady nanolexa super się na nich pracuje

  • Super 1
Opublikowano

Jednak właśnie zainwestuje w Krausa p7 bo ma wiele dobrych opinii a resztę pieniędzy przeznaczę na Chemię i za miesiąc jednak kupię jakieś porządne DA do 2-3tys prawdopodobnie flexa 😉 jak sobie dodałem do koszyka najpotrzebniejsze rzeczy z chemii i akcesoriów nagle zrobiło się 1000zl 😂 haha, ale cóż trzeba inwestować 😃 dzięki za pomoc chłopy ! Ile maszyn tyle opinii 😉 spróbuje sam i będę miał osobiste porównanie bo ani rotacji ani da przy profesjonalnym detailingu nie przeskoczę 

Opublikowano

O wilku mowa.

Mercedes Ml 2008 rok, 400 tys przebieg zajechany mega, ogrom głębokich swirli i pojedynczych rys. Wymaga minimum trzech podejść moim najmocniejszym połączeniem czyli mocno Agresywna MF nat plus car pro clear cut. Przydala by się da s21

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.