Skocz do zawartości

Naprawa lakiernicza


Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że sporo tego w Internecie, ale mam już trochę mętlik w głowie od różnych sposobów napraw. Czy ktoś by doradził jak naprawić takie otarcie? Malowanie czy zaprawia lakiernicza? Kiedyś w poprzednim aucie takie ubytki naprawiałem : czerwona mini, szlifowanie i na to lakier.

IMG_20190322_200435533.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby było idealnie to z tego co widzę to blacharz, co się da to wyklepać resztę liznąć szpachlą (nie bać się szpachli bać się rzeźbiarzy którzy mieszają szpachle w betoniarce ;)) i dopiero malować. Tylko przed robieniem zrobić zdjęcia aby przy sprzedaży nikt nie płakał że bity.

66ed67a02e1c42c9d5704770383ee0df.png

niebieskie nie trzyma linii

czerwone jest wgniot

czarne trzeba by obejrzeć z bliska bo jest na zgrzewie może być ok a może nie być ok.

 

 

a jak nie ma być idealnie to odrdzewiacz, podkład, bezę i kalr i spolerować i powinieneś być zadowolony 

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne  piotr@sta za fachową pomoc. Super wskazówki. Spróbuję bez blacharza. Byłem dziś w sklepie z lakierami samochodowymi i sprzedawca doradził mi następującą kolejność:

0) opcjonalnie : odrdzewiacz. Powiedział, że jeśli blacha jest ocynkowana i nie mam rdzy to można ten etap pominąć. U mnie rdzy nie zauważyłem.

1) szpachla

2) podkład 2-3 warstwy i na koniec przeszlifować

3) lakier bazowy 2-3 warstwy

4) lakier bezbarwny 2-3 warstwy

Wszystkie punkty , warstwami w odstępach 10-20min.

Będzie dobrze?

Ze szpachlą nigdy nie miałem do czynienia, ale się nie boję. Koszt tych produktów poniżej 100 zł, także warto.

 

Pytanie: czy polerowanie o którym pisałeś mogę zrobić mleczkiem od K2 venox? Pytam, bo mam takie i nawet fajnie kiedyś usunęło mikro rysy za klamkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mko13 zeszlifować wszystko, warstwa podkładu na przyczepność, później szpachla, podkład 2 warstwy, jak jest równo to szlif 800, na to baza 2 warstwy i bezbarwny 2 warstwy.

Czas schnięcia wg. zaleceń producenta, po szpachli warto więcej poczekać. Do polerowania później po wszystkim najlepiej papier 2500, tnąca pasta na rotację i twardą gąbkę, później wykończenie jakimś finishem na miękkiej, może venox się nada.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@barto125 

Takie pytania:

1) na początku wszystko szlifuję? Jeśli tak to jakim papierem na początek?

2) pierwsze szlifowanie rozumiem, że ma być jakiś prostokąt w którym wpisane są te uszkodzenia? Jakiej wielkości ma być ten prostokąt? Jak najmniejszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.