Skocz do zawartości

Szara toyota 2008r do odświeżenia


Munro

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Jestem amatorem, z jakimś tam doświadczeniem. (menzerna one step, woskowanie collnite, i takie tam)

Pod szlif idzie Avensis 2008r.

Obrałem sobie taki tor działania, taki koszyk przygotowałem ale oczywiście wolę omówić go z Wami.

Lakier wszędzie oryginalny, nie jest zmęczony jakoś specjalnie ale brakuje mu trochę tej głębi.

Mój plan:

 1.Spłukanie ciśnieniem za pomocą myjki,

2.mycie na dwa wiadra, szampon adbl

3.osuszyć

4.potraktowanie tar&glue remover

5.znów spłukać ciśnieniem

6.glinkowanie ( własnie nie wiem czego użyć jako lubrykant, mam QD od adbl, rrc)

7.odtłuszczenie IPA

8.korekta 400 no i tutaj kwestia past, czy to dobre połączenie?  gdzieś na allegro znalazłem opis że 400 nadaje się jako one step, to jak to z tym w końcu jest? :P

9.korekta 3500 super finish

10.odtłuszczenie IPA

11. nałożenie soft 99, ale mam też menzerne one step i collnite także nie wiem czy warto płacić 110zł za ten soft99

Nie jestem pewny co do poprawności żadnego z etapu, dlatego zgłosiłem się na tym forum. :)

Poprawcie mnie, doradźcie, będę wdzięczny.

Przy okazji możecie polecić jakiś nabłyszczacz na szyby od zewnątrz o ile coś takiego w ogóle istnieje. :D

Salut.

toyota_avensis.jpeg

polerka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie 🙂

1.Samo splukanie myjka nie zastapi mycia wstepnego,jakis pre wash by sie przydal 

4.Ok tar&glue remover ale gdzie Iron Remover 

6.Pierwszy lepszy QD nie nada sie jako lubryfukator do glinki musi byc dedykowany

7.Jesli masz zamiar przeprowadzac korekte to po glince odtłuszczanie ipa nie jest konieczne

8/9. Menz400 nie jest pasta one stepowa,nie zaznyczales czy korekta reczna czy maszynowa 

11. Fusso warto wziasc jesli Twoim priorytetem jest trwalosc zabezpieczenia,choc jesli masz juz Colli476s to tez bedzie ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Malwin41 jesli ktos nie ma doswiadczenia to z woda i szamponem bym sie po prostu nie bawil 😉 Dedykowany lubryfikant bardzo ulatwia prace i czas i na tym bym nie oszczedal,a brac Menza400 by robic….one stepa 🙄 wiele innych past sie wiele lepiej w tym celu sprawdzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iron Remover będzie konieczny?

4 minuty temu, Malwin41 napisał:

To ja dorzucę od siebie że @menior Ci trochę cygani ;D do gliniki jako lubrykant użyj wody z odrobiną szamponu do mycia auta. Nie musi być nic dedykowanego 😉

Menzerna 400 czasem da wykończenie super jako one step ale nie zapierał bym się przy tym, Finish pewnie się przyda. 

Hmmm. To może kupię tylko 400, w razie czego na to 2500 i one step? Dobry pomysł?

Polerka rotacyjną maszyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iron Remover przy aucie 10 letnim to wrecz niezbedne,napewno masz cala mase syfu do usuniecia 😉 Jesli nie masz zamiaru pracowac rotacja to pasty Menzerny bym sobie calkiem odpuscil bo sa po prostu ciekawsze a jak nie to 400 i 2500 tez bedzie ok,jak chcesz jakis tani QD do uzycia jako lubrykant glinki to np. Clean tech high gloss albo Car Pro eco2 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, menior napisał:

Iron Remover przy aucie 10 letnim to wrecz niezbedne,napewno masz cala mase syfu do usuniecia 😉 Jesli nie masz zamiaru pracowac rotacja to pasty Menzerny bym sobie calkiem odpuscil bo sa po prostu ciekawsze,jak chcesz jakis tani QD do uzycia jako lubrykant glinki to np. Clean tech high gloss albo Car Pro eco2 

A jakie pasty polecisz do one stepa? Wcześniej używałem na tym samochodzie (jakieś pół roku temu) Menzerny 3 in 1 i było w sumie spoko na pierwszy rzut oka, ale czemu by nie spróbować czegoś porządniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do glinkowania spokojnie wystarczy woda z szamponem. Nie ma co mieszać komuś w głowie, że nie ma doświadczenia. Jakie trzeba mieć doświadczenie, żeby wlać szampon do butli? ;-)

Po glinkowaniu umyj jeszcze raz auto.

Akurat się składa, że mam Ave w tym roczniku.
Do polerowania polecam Koch F5 + czerwony nat na DA.

Wysłane z mojego FRD-L19 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie bawie w to od lat i jest teraz tyle fajnych i tanich produktow dedykowanych ze naprawde nie mialbym juz ochoty bawic sie z woda i szamponem by oszczedzic pare zlotych....proces glinkowania jest z tych mozolnych i nie jeden juz sobie rys narobil,po co sobie robote wydluzac i myc auto po raz kolejny,jak robota moze isc szybko i komfortowo,ale co kto lubi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Ja sie bawie w to od lat i jest teraz tyle fajnych i tanich produktow dedykowanych ze naprawde nie mialbym juz ochoty bawic sie z woda i szamponem by oszczedzic pare zlotych....proces glinkowania jest z tych mozolnych i nie jeden juz sobie rys narobil,po co sobie robote wydluzac i myc auto po raz kolejny,jak robota moze isc szybko i komfortowo,ale co kto lubi...


Też już robię to od kilku lat ;-)
Dlatego po glinkowaniu u mnie auto jest zawsze myte. Bez mycia nie podchodzę do procesu korekty i tego się trzymajmy.
Pady mają wyczyścić resztki po procesie dekontaminacji?


Wysłane z mojego FRD-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie myje auta po glinkowaniu,co najwyzej splukuje po dekontaminacji chemicznej,producenci lubryfikantow tez tego nie zalecaja bo po to sa te produkty by ulatwic prace,ale kazdy robi jak uważa,by wlac wode do butli nie trzeba doswiadczenia faktycznie ale same glinkowanie jesli ktos nie robil moze sie juz okazac wyzwaniem wiec po co sobie utradniac 😉 Probowalem i ja pare raze wody z szamponem i wrocilem do dedykowanych produktow w tym celu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ari napisał:

Do glinkowania spokojnie wystarczy woda z szamponem. Nie ma co mieszać komuś w głowie, że nie ma doświadczenia. Jakie trzeba mieć doświadczenie, żeby wlać szampon do butli? ;-)

Po glinkowaniu umyj jeszcze raz auto.

Akurat się składa, że mam Ave w tym roczniku.
Do polerowania polecam Koch F5 + czerwony nat na DA.

Wysłane z mojego FRD-L19 przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki, mam pytanie co do koch F5. Czy można go przyrównać  do menzerny 2500 którą takową posiadam? Nie chciałbym niepotrzebnie wydać kasiory, wiecie o co chodzi a gdzieś wyczytałem że ten koch też "atakuje" w gradacji 2500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Munro napisał:

Dzięki, mam pytanie co do koch F5. Czy można go przyrównać  do menzerny 2500 którą takową posiadam? Nie chciałbym niepotrzebnie wydać kasiory, wiecie o co chodzi a gdzieś wyczytałem że ten koch też "atakuje" w gradacji 2500.

Jeśli posiadasz Menzerne, to zrób test na masce. Jak będzie Ci pasował efekt to nic mocniejszego nie potrzebujesz.
Jeśli chciałbyś więcej to dajesz 400. Jest dużo na forum do poczytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ari napisał:

Jeśli posiadasz Menzerne, to zrób test na masce. Jak będzie Ci pasował efekt to nic mocniejszego nie potrzebujesz.
Jeśli chciałbyś więcej to dajesz 400. Jest dużo na forum do poczytania.

robiłem kiedyś 2500, i 3in1 menzerny na tym samochodzie i 3in1 dał wiele lepszy efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepszy efekt bo 3in1 to AIO 🙂 produkty stworzone by szybko i latwo miec widoczny efekt ale zazwyczaj niezbyt trwaly(nie wiem na ile 3in1 zakrywa a na ile usuwa) podejrzewam ze podobny ale bardziej trwaly efekt bys mial dajac po 2500 jakis trwaly wosk,ale gotowych recept nie ma,najlepiej jak pisza bawic sie kombinowac i samemu wybierac pasujace nam kombo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na testowej masce z miękkim lakierem, po Menzernie 400 zastosowałem 2500 i w zasadzie niewiele to dało (wręcz strata czasu), natomiast 3800 po 400te dała już zauważalnie dużo. Wg niektórych tabelek, Menzerna 400 zostawia wykończenie, jak pasta w granicy 2000-2200, czyli wychodzi na to, że po 400 warto już tylko finishem jechać. Oczywiście jest to kwestia indywidualna dla każdego lakieru i posiadanego sprzętu, bo 400 na średniej gąbce i 19 letnim lakierze Audi zostawiła wystarczająco dobre wykończenie i nic delikatniejszego nie poprawiało już wyglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie pracowalem tylko Menzerna300 i tu jak dla mnie wykonczenie bardzo slabe no ale cos kosztem czegos,pewnie dla zwyklego Kowalskiego by wystarczylo ale tu sie raczej szuka tych 5% wiecej w wygladzie,z past typowo cuttingowych swietnie wykonczeniem zaskoczyly mnie np.AW ressurection i ostatnio Car pro clearcut 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.