Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam serdecznie,

Bardzo się cieszę, że w trafiłem na Wasze forum, z nadzieją na poradę przez prawdziwych fachowców. 
Mam pewien problem, mianowicie, w moim nowym aucie (dopiero 4 miesiące i 5.000 km przebiegu), jakiś ch...j cofając uszkodził mi zderzak i lampę (tą już wymieniłem na nową). Na zderzaku pod lampą powstały dwie większe rysy oraz lekko pękł lakier (patrząc na prawą stronę od rys - przepraszam za jakość zdjęć, ale robione "na gorąco") i powstało bardzo lekkie otarcie na dole. Szukam pomocy, co z tym dalej zrobić. Pierwsze uszkodzenie boli najbardziej, a ja o swoje auta bardzo dbam, dlatego chciałbym to zrobić możliwie najbardziej perfekcyjnie jak tylko można.
Myślałem o malowaniu całego zderzaka w ASO, jednak jak mi powiedzieli, lakier też będzie się odróżniał, bo raz, że zderzak przyjeżdża surowy i jest malowany w serwisie (chociaż mają swoją mieszalnię i dobierają - mam nadzieję kolor najbardziej zbliżony), a dwa, inny odcień będzie na plastiku, a inny na metalu. Zatem to takie rozwiązanie ostateczne.
Rozmawiałem też z niezależnym lakiernikiem, który proponował mi malowanie połowy zderzaka i cieniowanie kawałka błotnika, bo stwierdził, że inaczej nie da się, żeby nie było widać. Też nie do końca jestem przekonany, czy ruszać element karoseryjny, fabrycznie pomalowany. 
Myślałem też o naprawie typu "smart repair" techniką ssr, ale od razu usłyszałem, że i tak będzie widać. O takie rozwiązanie mi nie chodzi.
Gdzieś czytałem, że jest coś takiego, jak naprawy typu "spot", ale czy w tym przypadku takie coś się sprawdzi?

Poradźcie, co z tym zrobić, bo w początkowym wkur......, zdenerwowaniu byłem skłonny wymieniać cały zderzak na nowy.
Pozdrawiam.

IMG_2718.jpg

IMG_2721.jpg

Posted

Trochę słabe zdjęcia, te dwie większe zaprawka a to otarcie do usunięcia maszyna.Malowanie jak chcesz i tak pewnie będzie różnica, temat z cieniowaniem błotnika to już w ogóle kogoś poniosło

Posted

OK, udało mi się przed chwilą zrobić lepsze zdjęcia, które mam nadzieję dadzą lepszy pogląd na temat.
Co z tym robić?

IMG_2735.JPG

IMG_2745.JPG

IMG_2747.JPG

IMG_2760.JPG

IMG_2764.JPG

IMG_2770.jpg

Posted

Te dwie grubsze rysy do zamaskowania zaprawką, natomiast te mniejsze ryski na dole myślę, że maszyną ruszyć dwuetapowo i powinno zejść (może nie w 100%).

Posted

Dwie rysy pod zaprawkę a jeśli nie masz maszyny to to przetarcie na dole ręcznie (biceps sobie trochę wyrobisz 😄 ) da rade ogarnąć. 

W swoim po wakacjach w przedni zderzak jakaś łajza mi zostawiła ślad podobny do Twojego i ręcznie to wyprowadziłem że dzisiaj jak ktoś nie wie to nie zobaczy. 

Eko lakiery akurat w tym wypadku są proste do obróbki takich uszkodzeń.  

Posted

Dzięki serdeczne za odpowiedzi, byłem w mieszalni lakierów, kolor mam teoretycznie dobrany (do błotnika), lakiernik chce wypełnić te większe rysy jakąś chyba szpachlą i tam jedynie psiknąć bazą, a bezbarwnym rozcieniować mniej więcej do połowy zderzaka, bez jego zdejmowania, na samochodzie. Czy takie rozwiązanie sprawdzi się w moim przypadku? 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.