Skocz do zawartości

Prośba o pomoc, prawie nowe auto...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Bardzo się cieszę, że w trafiłem na Wasze forum, z nadzieją na poradę przez prawdziwych fachowców. 
Mam pewien problem, mianowicie, w moim nowym aucie (dopiero 4 miesiące i 5.000 km przebiegu), jakiś ch...j cofając uszkodził mi zderzak i lampę (tą już wymieniłem na nową). Na zderzaku pod lampą powstały dwie większe rysy oraz lekko pękł lakier (patrząc na prawą stronę od rys - przepraszam za jakość zdjęć, ale robione "na gorąco") i powstało bardzo lekkie otarcie na dole. Szukam pomocy, co z tym dalej zrobić. Pierwsze uszkodzenie boli najbardziej, a ja o swoje auta bardzo dbam, dlatego chciałbym to zrobić możliwie najbardziej perfekcyjnie jak tylko można.
Myślałem o malowaniu całego zderzaka w ASO, jednak jak mi powiedzieli, lakier też będzie się odróżniał, bo raz, że zderzak przyjeżdża surowy i jest malowany w serwisie (chociaż mają swoją mieszalnię i dobierają - mam nadzieję kolor najbardziej zbliżony), a dwa, inny odcień będzie na plastiku, a inny na metalu. Zatem to takie rozwiązanie ostateczne.
Rozmawiałem też z niezależnym lakiernikiem, który proponował mi malowanie połowy zderzaka i cieniowanie kawałka błotnika, bo stwierdził, że inaczej nie da się, żeby nie było widać. Też nie do końca jestem przekonany, czy ruszać element karoseryjny, fabrycznie pomalowany. 
Myślałem też o naprawie typu "smart repair" techniką ssr, ale od razu usłyszałem, że i tak będzie widać. O takie rozwiązanie mi nie chodzi.
Gdzieś czytałem, że jest coś takiego, jak naprawy typu "spot", ale czy w tym przypadku takie coś się sprawdzi?

Poradźcie, co z tym zrobić, bo w początkowym wkur......, zdenerwowaniu byłem skłonny wymieniać cały zderzak na nowy.
Pozdrawiam.

IMG_2718.jpg

IMG_2721.jpg

Opublikowano

Trochę słabe zdjęcia, te dwie większe zaprawka a to otarcie do usunięcia maszyna.Malowanie jak chcesz i tak pewnie będzie różnica, temat z cieniowaniem błotnika to już w ogóle kogoś poniosło

Opublikowano

OK, udało mi się przed chwilą zrobić lepsze zdjęcia, które mam nadzieję dadzą lepszy pogląd na temat.
Co z tym robić?

IMG_2735.JPG

IMG_2745.JPG

IMG_2747.JPG

IMG_2760.JPG

IMG_2764.JPG

IMG_2770.jpg

Opublikowano

Te dwie grubsze rysy do zamaskowania zaprawką, natomiast te mniejsze ryski na dole myślę, że maszyną ruszyć dwuetapowo i powinno zejść (może nie w 100%).

Opublikowano

Dwie rysy pod zaprawkę a jeśli nie masz maszyny to to przetarcie na dole ręcznie (biceps sobie trochę wyrobisz 😄 ) da rade ogarnąć. 

W swoim po wakacjach w przedni zderzak jakaś łajza mi zostawiła ślad podobny do Twojego i ręcznie to wyprowadziłem że dzisiaj jak ktoś nie wie to nie zobaczy. 

Eko lakiery akurat w tym wypadku są proste do obróbki takich uszkodzeń.  

Opublikowano

Dzięki serdeczne za odpowiedzi, byłem w mieszalni lakierów, kolor mam teoretycznie dobrany (do błotnika), lakiernik chce wypełnić te większe rysy jakąś chyba szpachlą i tam jedynie psiknąć bazą, a bezbarwnym rozcieniować mniej więcej do połowy zderzaka, bez jego zdejmowania, na samochodzie. Czy takie rozwiązanie sprawdzi się w moim przypadku? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.