Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chciałbym przedstawić relację z prac latem 2018 nad Astrą mojego kolegi.  Celem było mycie, korekta i zabezpieczenie lakieru.

Przejdźmy do listy użytych środków:

1. Dekontaminacja i mycie

- Shiny Garage D-Tox

- Prickbort

- Shiny Garage Pure Black Tire Cleaner

- Shiny Garage Monster Wheel Cleaner Gel

- Shiny Garage Fruit Foam

- Shiny Garage Orange Shampoo

- Shiny Garage Perfect Cleaner

2. Korekta lakieru:

- ADBL Roller 9mm

- pady NAT biały, niebieski, czerwony

- cutting Koch Heavy Cut H8.02

- finish Koch Antihologram M2.01

- IPA

3. Zabezpieczenie:

- Nanoshine Ceramic Pro Light - lakier

- Shiny Garage Back2Black - opony

- AutoGlym Bumper&Trim Restorer - plastiki zewnętrzne

- Soft 99 Ultra Glaco - szyby

Mały pogląd na stan auta przed pracą:

20180917_164228.JPG.8f7b8f3456f8fe2f8c55b4cd4b545c4a.JPG

20180917_164237.JPG.3c0f7f8eba2c91ab538afd53e0bd8b56.JPG

20180917_164244.JPG.569e8c7068ac5ba74e22352a893ae104.JPG

20180917_164254.JPG.63a1d6c8fe9153c64dafa870a04a0b15.JPG

No to lecimy. Na pierwszy ogień lecą koła przy pomocy SG Monster Wheel Cleaner Gel, natomiast opony wyczyszczone przy pomocy SG Pure Black Tire Cleaner.

20180917_164517.JPG.ebb6065ef78d09e6621bb44cb49e2cb4.JPG

Po umyciu kół na lakier wrzuciłem SG Fruit Foam przy pomocy pianownicy PA

20180917_172242.JPG.14f10ec6d49eff7d34f1294fd5f42d93.JPG

Pianka poleżała 6-7 min, następnie została spłukana. Następnie SG D-Tox i Prickbort i mycie na 2 wiaderka szamponem SG Orange Shampoo. Później płukanie, glinka, znów mycie na 2 wiadra i suszenie. Tak wyglądała Astra na koniec 1 dnia po przygotowaniu do etapu korekty:

20180917_181553.JPG.e39a04f6c5a97ad2efebc877bdb45899.JPG

20180917_181623.JPG.b4c6874263eaedc1eebde57ea7ee74f8.JPG

Kolejny dzień zaczynamy od inspekcji:

20180918_080123.JPG.e2bcf49d1dbfc7c0f223f1dfeb62e0a4.JPG

20180918_080140.JPG.a4a7ae7171cf7e4d0ee704758e565573.JPG

Już po samych drzwiach widać, że będzie co robić. lakier na całym aucie wyglądał podobnie. Zatem maszyna w dłoń i do roboty ! 

Do wycinania zdecydowałem się na pastę Kocha i białego NAT'a. Niebieski był używany w miejscach mniej zniszczonych. Obszar cięcia obejmował 3 szerokości i 3 wysokości pada. Na każdy obszar po 4 przejazdy w pionie i w poziomie. 

Zakończyłem polerowanie przy pomocy Kocha Antiholo i czerwonego NAT'a, podział na obszary i ilość przejazdów podobnie jak w przypadku cięcia.

20180917_191511.JPG.55e9d8d8ba76e9b7fa2006167a39f3f9.JPG

20180918_083834.JPG.a328334a295f4f4a8fdc2e76b4fe04b7.JPG

20180918_105153.JPG.3813de803dc3f858fb6ed50aa2b62761.JPG

20180918_123258.JPG.2c373750c1bc9ea3443252c86dc2a027.JPG

20180921_115159.JPG.5d5967ea8096ee9f183922a7053ffaf6.JPG

20180920_133521.JPG.32a3aca2d130635b4f5ba0b372d763f5.JPG

Chromy również udało się wyprowadzić przy pomocy Heavy Cut'a

20180918_110523.JPG.4f6538f417b1926c086843e2041d2bab.JPG

I całe auto po zakończonym polerowaniu

20180919_140559.JPG.06732f6487907e7fd2158bf286a8a29c.JPG

20180919_140617.JPG.7b7a2acaa640ad4f4ee135fa1b7c4306.JPG

20180919_140834.JPG.deb89d2d2ecc6bc765868d5c09736f42.JPG

Korekta zajęła mi około 3 dni. Na lakier narzuciłem znowu SG Fruit Foam w celu wymycia pyłu powstałego przy wycinaniu

20180921_174710.JPG.57167835f791b1139efcf033bce16027.JPG

I tak Astra prezentuje się po korekcie  

20180921_183446.JPG.11f216939a6c95657f5c7481ce5e2cb3.JPG

Kolejny dzień zaczynam od powłoki ceramicznej. Położone zostały 3 warstwy w 1-2h przerwach. 12h odpoczynku i następnego dnia mycie szyb, zabezpieczenie plastików i opon i taki jest efekt końcowy pracy:

20180923_170130.JPG.77b2ab9c7316fe1a7dbadba733f1eeb5.JPG

20180923_170057.JPG.34077d34eb2ce7999563524a1aade371.JPG

 

20180923_170116.JPG.7d03c9b6d9ac09094a7b9708c263073f.JPG

20180923_170112_01.JPG.b11c941623feb586a77be0fb2c607547.JPG

W dniu odbioru autka wyszło słońce i udało się cyknąć ostatnią fotkę w super warunkach 😉 

20180924_132143.JPG.935f58714ea7db1834423a9cf3152cfb.JPG

 

Tym, którzy wytrwali do końca dziękuję za obejrzenie relacji 🙂 

 

 

 

 

 

  • Super 1
Opublikowano
3 godziny temu, damiano2007 napisał:

Ładnie ogarniete 🙂 lakier mieciutki, co nie? U mnie taki sam był bajzel na lakierze.

Btw. Jak wygląda stan skrzyni biegów w niej?

Na DA 9mm to nie było jakoś szalenie czuć, żeby było miękko, szykuję relację Renault Megane i tam dopiero było miękko 😄

Skrzynia przeszła kapitalny remont zaraz po zakupie auta. W swojej Astrze też mam M32 i staram się co 40 000km wymieniać olej bo to jedyna metoda na poprawę żywotności skrzyni 😉

Dziękuję za obejrzenie relacji i za dobre słowo, bardzo się cieszę, że relacja się podoba 🙂

 

3 godziny temu, david2888 napisał:

Piękna robota 🙂 Jak działałeś z chromami ? ręcznie?

Z chromami musiałem jechać ręcznie bo nie mam aktualnie żadnej maszynki, która pozwoliłaby doprowadzić i chromy i relingi do porządku. Trochę to wymagało pracy i cierpliwości ale się udało 🙂

Opublikowano
Godzinę temu, KUBAS_95 napisał:

Skrzynia przeszła kapitalny remont zaraz po zakupie auta. W swojej Astrze też mam M32 i staram się co 40 000km wymieniać olej bo to jedyna metoda na poprawę żywotności skrzyni

Ja też musiałem robić skrzynię. Przy 135 kkm. Zalałem ją fuchsem.

Opublikowano

Dobra robota ! Aż miło popatrzeć 🙂

 

W dniu 19.01.2019 o 20:03, damiano2007 napisał:

Ja też musiałem robić skrzynię. Przy 135 kkm. Zalałem ją fuchsem.

Damiano, po zalaniu fuchsem padła? Czy po remoncie zalałeś nim? 🙂

Opublikowano
14 minut temu, jolley napisał:

Damiano, po zalaniu fuchsem padła? Czy po remoncie zalałeś nim? 🙂

Siema! Kuiłem ja przy 110kkm. Na początku nie zwracałem uwagi ale z czasem zaczął lewarek chodzić przód-tył, głośniej na dwójce. Przy 135kkm dodatkowo koszyk na mechniźmie różnicowym dostał luzu i ją zrobiłem.

Po remoncie zalałem 2.6 litra fuchsa i dałem dodatek uszlachetniający z luqui moly.  

Opublikowano
46 minut temu, matix19 napisał:

Piękna robota 🙂

To we wszystkich astrach J te skrzynie są wadliwe?

Wadliwe są M32. Występuja we wszystkich jotkach za wyjątkiem najsłabszej benzyny 1.4 100km i najmocniejszego diesla 2.0.

Opublikowano
11 minut temu, damiano2007 napisał:

Wadliwe są M32. Występuja we wszystkich jotkach za wyjątkiem najsłabszej benzyny 1.4 100km i najmocniejszego diesla 2.0.

i wersji 1.6 115KM. Swoją drogą, moim zdaniem całkiem niezła opcja dla tego auta. Do 120km/h idą podobnie, z tą róznicą, że 1.4T ma 6 biegów co powyżej tych 120 daje się we znaki.

Opublikowano
1 minutę temu, KUBAS_95 napisał:

i wersji 1.6 115KM. Swoją drogą, moim zdaniem całkiem niezła opcja dla tego auta. Do 120km/h idą podobnie, z tą róznicą, że 1.4T ma 6 biegów co powyżej tych 120 daje się we znaki.

Oooo właśnie tak. 🙂

no na drogi szybkiego ruchu wskazane jest w benzynie minimum 1.4 140 km. Przy 150kmh na 6 biegu mam 3000 orbotów i pale 11lpg 😄

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.