Jump to content

Volvo S40 [granatowy]


CMQ

Recommended Posts

Ziomek z pracy poprosiłbym bym zajął się autem jego taty. Przyzwoite wozidło, regularnie serwisowane i regularnie zaniedbywane pod kątem właściwego mycia i pielęgnacji. Zwiedziło chyba wszystkie szczoty w mieście w poszukiwaniu najbardziej agresywnych a gdy znalazło -myło się właśnie tam przez ostatnie 8 lat. Tak w każdym razie wyglądało. Połysk szczątkowy, swirle, rysy, zmatowienia, oksydacja. Mniam. Walczyłem wczoraj od 20 do 23 z myciem, glinką i oklejaniem oraz dzisiaj od 10 do 17 (z przerwami) z polerką i kosmetyką lakieru.

 

Trafiło do mnie wczoraj wieczorem, od razu je umyłem i fotnąłem to, co najbardziej rzucało się w oczy:

P4233326.jpg

P4233327.jpg

P4233328.jpg

 

Tak przy okazji, czas na nowy aparat bo foty wyglądają o wiele za dobrze w stosunku do tego jak to wyglądało.

 

No nic, przejechałem ręką po dachu i się zdołowałem. Szorstki jak policzki górnika. Swissvax Paint Rubber i jazda. Dosłownie przyłożyłem glinkę do dachu i...

P4233331.jpg

 

Potem walczyłem za pomocą glinki z resztą. Tradycyjnie zaraz po dachu syf na masce a na błotnikach królestwo mas bitumicznych firmy "Stefan":

P4233334.jpg

 

Po glinkowaniu lakier odzyskał ciut koloru i przejrzystości, co nie sprawiało że swirle wyglądałyby lepiej....

P4233335.jpg

P4233336.jpg

P4233337.jpg

P4233338.jpg

P4243340.jpg

 

Przystąpiłem więc do oklejania:

P4243339.jpg

 

I wkroczyłem z Makitą. Grany był pad 3M pomarańczowy a potem już żółty i niebieski. Pasty 3M żółty korek i granatowy korek mieszałem lub stosowałem osobno. Wchodziłem na obroty, schodziłem z nich, dociskałem i unosiłem maszynę, no cuda na kiju by usunąć jak najwięcej. Pierwsze pół na pół pi pierwszym podejściu po prostu mnie załamało:

P4243342.jpg

 

Drugie, na błotniku/drzwiach już duużo lepsze:

P4243343.jpg

 

Potem wysiadła mi bateria w aparacie. W walce z autem używałem technik opisanych powyżej oraz wulgaryzmów. Pomogło:

P4243344.jpg

P4243345.jpg

P4243349.jpg

P4243354.jpg

P4243355.jpg

 

Auto przetarłem IPA, nałożyłem cienką warstwę Red Mist i wywaliłem na dwór by przystanąć z wrażenia. Połysk naprawdę robi teraz wrażenie, a w aucie można się przeglądać. Wcześniej było granatowoszaroburą kupą swirlów i zmatowień. Zaszalałem więc z fotami:

P4243356.jpg

P4243357.jpg

P4243359.jpg

P4243360.jpg

P4243361.jpg

P4243366.jpg

P4243370.jpg

P4243371.jpg

P4243372.jpg

P4243376.jpg

P4243379.jpg

P4243381.jpg

 

Oto sprawca zamieszania w białych trampach yo!

P4243384.jpg

P4243385.jpg

P4243386.jpg

 

Błotnik, który wyszedł naprawdę kozacko:

P4243396.jpg

 

Poprzeglądałem się trochę w drzwiach, ITR też się załapał:

P4243398.jpg

P4243399.jpg

P4243400.jpg

 

Klapa nie odstaje od reszty:

P4243402.jpg

P4243403.jpg

 

Maska też ładnie wyszła:

P4243404.jpg

 

Dwa ostatnie:

P4243407.jpg

P4243408.jpg

 

Ziomek odebrał auto przed sekundą, uśmiech nie schodził mu z twarzy. Wcześniej polerowałem Civica Kity, czekam cały czas niecierpliwie na fotostory ziom!

Link to comment
Share on other sites

Podziwiam, za markę też. Uzywasz red mista na tyle, żeby coś powiedzieć o trwałości? ja mam wrażenie, że jest trwały, nawet połozony " na bosaka"

Link to comment
Share on other sites

Podziwiam, za markę też. Uzywasz red mista na tyle, żeby coś powiedzieć o trwałości? ja mam wrażenie, że jest trwały, nawet połozony " na bosaka"

 

Nie wiem, na swoje auto kładłem może raz. Ile u Ciebie trzyma?

Link to comment
Share on other sites

CMQ, ale to znaczy się że jednym padem pomarańczowym i jednym niebieskim obleciałeś cały wóz?

Ale po każdym panelu czyściłeś je chociaż jakoś z pasty albo coś w tym stylu... ?

Link to comment
Share on other sites

Ale widzę że niedopowiedziałem. Pady starałem się czyścić. Poszedł 1 pomarańczowy, 1 żółty, 2 niebieskie. Ile Wam schodzi, jak czyścicie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.