Ronin78 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2018 Auto jak w tytule, Toyota RAV 4, 2010r, lakier mocno zmęczony, miękki i czarny uni więc miał prawo Kosmetyki: Szampon ADBL Clay glide ADBL Lubrykant do clay'a ADBL Pasta Sonax 04/06 Gąbka biała Boll Gąbka czarna Farecla Shiny Garage Scan inspection spray Mr FIX 9H Zaczynam od demontażu tablic Auto było prawie czyste, na zewnątrz skwar, postanowiłem umyć w garażu Auto czyste, przechodzę do glinkowania Nie omijam zakamarków Glinkowane elementy od razu przemywam, widzę jak tafluje woda Tydzień temu w ten sam sposób zrobiona Vectra dalej cieszy oko, wsiadam i jadę po brakujące klamoty Wyjeżdżam po glinkowaniu na słonko, dobrze widać stan wyjściowy Z daleka jakby ciut lepiej, ale ogólnie masakra jak to czarne UNI Przechodzimy do pasty Każdy element lub kilka na raz (boki) od razu dwoma gąbkami, biała, potem czarna i docieranie na bieżąco czyściwem celem kontroli Lampy oczywiście też 50/50 Kolejne 50/50 Takie "spustoszenie" zostawia w szczelinach Sonax (oczywiście spustoszenie w nawiasie, pasta jest mega czysta, kola fotek żeby to udowodnić) Niemniej jednak wyjeżdżam na pianę i mycie szamponem przed Mr FIX'em Osuszanie Inspekcja Mr FIX 9H Zegarek odlicza czas na docieranie wilgotną i suchą mikrofibrą Powłoka przed docieraniem I kolejne elementy - maska inspekcja Powłoka Docieranie i tak po kolei Na Vectrę C Kombi razem z szybami zużyłem całego Mr FIX'a, Toyota też z szybami wypada ekonomiczniej, tyle zostało (szyby wszystkie natarte) Efekt końcowy Całość dwa dni pracy, skądinąd nie koniec, jutro nałożę drugą warstwę (auto w garażu) i może będzie lepsza pogoda to pstryknę kilka fotek w słonku.
Gość Opublikowano 2 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2018 Robota pierwsza klasa wczoraj pracowałem z podobnym zestawem (miękki akryl, EX04-06 i Mr Fix 9H) i zapomniałem sprawdzić tego o czym ostatnio wspominałem przy okazji relacji Vectry - dawać tyle pasty co Ty (ja daję znacznie mniej i wypracowuję ją niemal do zera). Widzę że mamy powłoki chyba od tego samego Sprzedającego (jeden płatek wycięty z flizeliny) - czy używałeś go? Ja odpuściłem, wydawał mi się zbyt twardy.
Ronin78 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2018 Vangsta, myślę że Ty robisz lepiej dając mniej pasty, ja dawałem i tak mniej jak na Vectrze, ale jak widać nadal za dużo. Lakier bardzo fajny do pracy, trudny do utrzymania, zamówiłem wełniaka do mycia więc liczę na pewne korzyści. Używałem płatka tego co był w pudełku, w zasadzie powłokę nakłada się delikatnie więc jakoś poszło, dla próby i porównania dzisiaj rano nakładałem czyściwem, być może kwestia tego że drugi raz, a być może kwestia chłonności samego czyściwa, poszło więcej Fixa, natomiast zużyta prawie pusta butelka, zostawiona otwarta w ciągu może godziny zaczęła krystalizować, więc chyba z tym Fixem jest jednak ok. Obiecane zdjęcia w słonku. Auto na gotowo po drugiej warstwie.
FakeRiderr Opublikowano 3 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 3 Czerwca 2018 Efekt końcowy świetny, czekam na fotki z kropelkowania
damiancd Opublikowano 4 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2018 Przed korektą fotki w pełnym słońcu, po korekcie wszystkie fotki w cieniu, aha
Birkhof Opublikowano 4 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2018 Jeśli chodzi o same zdjęcia to wygląda to na pracę z całkiem ciekawym efektem Ale zadam kilka pytań - myłeś samochód fibrą z obszyciem? - masz zdjęcia po pracy w słońcu/pod lampą i ze zbliżeniami? - używałeś t&g remover'a i iron removera? - te waterspoty, które widać tutaj usuwałeś tylko mechanicznie? (lubią wyjść ponownie na słońcu, nawet po korekcie i pod powłoką), przed korektą albo kwaśny szampon, albo najlepiej jakiś waterspot remover. Zawsze trzymasz maszynę i pastę na lakierze? Szczerze powiedziawszy nie śniło mi się że do PSB wleci relacja z powłoką mr fix
Ronin78 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2018 33 minuty temu, damiancd napisał: Przed korektą fotki w pełnym słońcu, po korekcie wszystkie fotki w cieniu, aha Panowie bierzcie poprawkę że jestem amator. Dopiero na drugi dzień było słońce i też zrobiłem zdjęcia w słońcu. Niestety takie uroki Polski że pogoda bywa zmienna. Są w relacji zdjęcia lamp halogenowych w przybliżeniu 50/50 i też wszystko jest widoczne. Birkhof pastę i maszynę na lakier położyłem delikatnie tylko do zdjęcia fibra z obszyciem służy tylko do osuszania, ale w sumie ciekawa opcja je odciąć, pomyślę nad tym bo jakościowo jest naprawdę fajna (mówię o tych szaro żółtych). Do mycia jak wspomniałem wcześniej zamówiłem już wełniaka. Waterspoty po polerce nigdy mi nie wyszły na wierzch (albo tego nie zauważyłem, będę obserwował), aczkolwiek na przyszłość mam zamiar dokupić chemię do deironizacji. Nie posiadam takiej, robię wszystko hobbistycznie, tylko dla siebie, nie ma mowy o pracy zarobkowej, zarabiam inaczej stąd nie do końca pełny park chemii, powoli to nadrobię, dość powiedzieć że karchera kupiłem dopiero dwa miesiące temu, cała reszta później. Co do MrFixa w dziale - nie ja pierwszy a są tacy co i na Teslę nakładają Dzięki za krytyczne głosy wszystko biorę na klatę (chemia do uzupełnienia). Pytanie takie, czy teraz po MrFixie deironizer ma sens, czy poczekać i póki powłoka jest nie dokładać i nie kombinować nic poza aktywną pianą, dobrym szamponem, wełniakiem i ewentualnie jakimś reloadem?
damiano2007 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2018 Deironizer i tar&glue to etap po myciu wstępnym, a przed glinkowaniem. Jak dla mnie obowiązek przed korektą lakieru.
Birkhof Opublikowano 4 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2018 3 godziny temu, Ronin78 napisał: Pytanie takie, czy teraz po MrFixie deironizer ma sens, czy poczekać i póki powłoka jest nie dokładać i nie kombinować nic poza aktywną pianą, dobrym szamponem, wełniakiem i ewentualnie jakimś reloadem? Teraz to jakbyś chciał szlifować gładź po malowaniu - już nic nie zrobisz z tym co ew. zostało pod powłoką.
Ronin78 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2018 2 godziny temu, damiano2007 napisał: Deironizer i tar&glue to etap po myciu wstępnym, a przed glinkowaniem. Jak dla mnie obowiązek przed korektą lakieru. Kolejny raz planuję nie wcześniej jak za rok, zobaczymy jak to co jest będzie się utrzymywało. Niemniej jednak patrząc na samo mycie, stosować deironizer na to co siądzie na zewnątrz powłoki i jeśli tak to czy przy każdym myciu czy np co drugie mycie? Byłem przekonany że korekta usuwa wszystkie zabrudzenia, mój błąd.
damiano2007 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2018 6 minut temu, Ronin78 napisał: Byłem przekonany że korekta usuwa wszystkie zabrudzenia, mój błąd. Korekta dodatkowo moze narobic bałaganu tym wszystkim czego do końca mogło nie da udać sie usunąć. Dlatego lakier musi być idelanie czysty.
Ronin78 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2018 Źle się wyraziłem, nie korekta a glinkowanie, niemniej jednak rozumiem że to jeszcze niepełny proces do bezpiecznego przystąpienia do polerki. Kolejny raz będzie poszerzony o te braki
D@ViD Opublikowano 6 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2018 @Ronin78 Czy po wypolerowaniu każdego panelu robiłeś inspekcje? Odtłuszczałeś lakier i patrzyłeś jaki jest faktyczny stan lakieru? Czy tylko polerowanie i dotarcie ?
D@ViD Opublikowano 6 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2018 Aa okej bo w relacji napisałeś, że po myciu, a przed nałożeniem powłoki zrobiłeś inspekcję tym produktem ale widzę też, że jechałeś wsyszystko bez obklejania krawędzi, emblematów
Ronin78 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2018 Robiłem to w zasadzie dwukrotnie, po myciu, przed powłoką też, być może to błąd? Najpierw robiłem i oklejałem Vectrę żony i w zasadzie stwierdziłem że praca z tą pastą prawdopodobnie nie wymaga żadnych tego typu zabezpieczeń. Zaryzykowałem i śmiało mogę potwierdzić że jest to pasta bardzo czysta, Karcher spokojne te śladowe ilości, które zostaną domyje.
mrpawel Opublikowano 8 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 Ja się czepie rudego nalotu pod progiem i pominiętym w myciu nadkolu - zdjęcia nr 2 i 3 pod butelka z krystalizujacym Mr. Fixem Bardzo fajna robota i relacja, pokazuje że amatorsko i z zaangażowaniem stosunkowo niewielu kosmetyków można osiągnąć bardzo satysfakcjonujący efekt
Ronin78 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 2 godziny temu, mrpawel napisał: Ja się czepie rudego nalotu pod progiem Muszę to czymś zamalować, to nie rudy nalot tylko poprzednia właścicielka robiła antykorozyjne zabezpieczenia i w systemie kanadyjsko amerykańskim "Rust Check" wymalowali progi i ranty taką złoto rudą farbą, nawet te plastikowe od tylnego zderzaka. Pewnie nałóżę na to czarnego Hammerite, jedyne dwa miejsca w Vectrze gdzie podbierała ruda zamalowałem nim dwukrotnie (dwie warstwy) i od dwóch lat jest tam czysto. Tylne wnęki w kombi, reszta auta git. Zdjęcia dla potwierdzenia jak to wygląda po dwóch latach.
Ronin78 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2018 Błotnik był malowany, czytać opis.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się