Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

3m ultrafine na granatowym korku używam na wykończenie nawet jak nie widzę hologramów przejadę całe auto dla bezpieczeństwa ale ona w zasadzie tylko na hologramy się nadaje .

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzięki serdeczne. Przepraszam że męczę ale to dla mnie ciągle nowa dziedzina i chcę wiedzieć jak najwięcej zanim zacznę i co gorsza coś spieprzę.

 

-Jaką technikę polecasz? Wchodzić/schodzić z obrotów, jak i czy naciskać, ile razy jechać po jednym elemencie?

-Niebieski pad waflowany 3M jest na rzep, prawda?

 

EDIT:

 

Mogę jeszcze wykorzystać ponownie extra fine, które już mam, mogę też zastować Megsa ultimate compund - co myślicie?

Opublikowano

Kto pyta nie błądzi. W końcu między innymi po to powstało forum żebyśmy sobie pomagali :) Nie ma więc co przepraszać ;)

 

Jasne, niebieski waflowany pad 3M jest z rzepem.

 

Tak jak pisze nOx, dla bezpieczeństwa dobrze jest przelecieć całe auto w razie gdybyśmy jakieś hologramy przeoczyli, UF je wyłapie. Oprócz usunięcia niechcianych śladów po polerce może też pięknie wyciągnąć blask, wypolerować lakier na diament :D

 

Odnośnie techniki, to naprawdę ciężko jest przekazać ją przez neta w kilku postach. Jest bardzo wiele zmiennych które mogą na nią wpływać. Najczęściej wychodzi to jak to mówią w praniu.

Tak z grubsza na szybko to z UF, dla mnie najczęściej dobrze działają 4 przejścia przy 1800rpm. Dwa pierwsze dociśnięte, ostatnie luźniej.

Opublikowano
fernando, z dostępnością gąbek o które pytasz w PL jest fatalnie. Sprzedawcy ze zdziwieniem odpowiadają , że w takich kolorach na oczy nie widzieli.

 

Dzięki za odpowiedź. Czyli pozostaje indywidualny import, czy jest jakiś sposób na zakup w kraju? :roll:

Opublikowano
Czyli pozostaje indywidualny import, czy jest jakiś sposób na zakup w kraju? :roll:
Ostatnio dorwałem z Allegro małą gąbkę zieloną karbowaną 3M :)
Opublikowano

Tak sobie myślę że użyję posiadanej już extra fine na waflu 3M, potem solidna warstwa SV CF i powinno być znośnie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie jaka paste 3M uzyc aby wypolerow maske, bawilem sie touch paintem ostatnio dos ladnie mi to wyszlo no ale polerka musi byc i teraz jaki pad uzyc i paste... auto to Infiniti G35 2006 kolor srebrny

Opublikowano

zaczynasz przy 600-700 zeby rozprowadzić środek, potem jeden przejazd 1400, kilka w zalezności od potrzeb na wysokich, typu 1800-2100 i konczysz 3 przejazdami na 600, z bardzo malym dociskiem, czestno nawet unosząc jedna reką ciężar maszyny, aby muskała lakier. ale to moja metoda, modyfikuje ja w zaleznosci od lakieru etc.

Opublikowano

OK, potem Ultrafina na niebieskim waflu, rozprowadzam i powiedzmy 4x 1800 z czego ostatnie 2 nie dociśnięte/uniesione - może być?

Opublikowano

mozesz nawet wrzucic wyzsze obroty, choć ja tak rzadko robie. teoretycznie ultrafina jest produktem, z którym można pracować jeśli się chce tylko na najwyższych obrotach, ale ja lubie kończyć niskimi, mam wrażenie, ze dodaje to wyższej jakości wykończeniu.

Opublikowano
OK, potem Ultrafina na niebieskim waflu, rozprowadzam i powiedzmy 4x 1800 z czego ostatnie 2 nie dociśnięte/uniesione - może być?

 

Nie chcę się mądrzyć, ale z mojego doświadczenia wynika, że po EF nie zawsze jest konieczne wykańczanie UF. Jeśli w pełnym słońcu na czarnym lakierze nie widać hologramów ani swirlsów, to na białym tym bardziej nie będzie ;)

Opublikowano

fernando, nie jest konieczne, wszystko zależy od techniki pracy z EF. UF pozwala mieć pewność, że wszystko będzie wyglądało jak należy. poza tym dopracowywane na niskich obrotach daje moim zdaniem bardzo dobrą głębie i połysk.

Opublikowano

Nie chcę się mądrzyć, ale z mojego doświadczenia wynika, że po EF nie zawsze jest konieczne wykańczanie UF. Jeśli w pełnym słońcu na czarnym lakierze nie widać hologramów ani swirlsów, to na białym tym bardziej nie będzie ;)

 

Moim zdaniem możliwość zostawienia śladów po polerce, hologramów jest bardziej uzależniona od twardości lakieru niż od koloru. Im lakier bardziej miękki tym trudniej usunąć niedoskonałości nie pozostawiając mikrozarysowań. Nowsze czarne Hondy są zwykle bardzo miękkie, nie wiem jak jest z białymi.

Co wtedy polerowałeś Fernando ?

Opublikowano
Co wtedy polerowałeś Fernando ?

 

To był Jaguar XF z zeszłego roku, ale nie używałem gąbki dedykowanej, tylko tej pomarańczowej, czasem określanej jako do lakierów odpornych na zarysowania.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio jak kończyłem prace na moim audi, czyli polerowałem mleczkiem 3M - granatowy korek i niebieską gąbką za pomocą maszyny. Robiłem w sposób następujący: 2 razy 1500 z lekkim naciskiem i potem 2 razy 1800 bez nacisku, powierzchnie robiłem dosyć małe mniej więcej takie jak połowa drzwi.

Problem mój polega na tym, że już po 2 przejściach miałem prawie suchą powierzchnie, tzn. nie było już mleczka, praktycznie nie miałem nic do ścierania szmatką. Co może być przyczyną tak szybkiego znikania tego środka, bo nakładałem naprawde dużo na gąbkę? Ja stawiam na złą technikę, ale posłucham rady profesjonalistów. Robiłem to wszystko w cieniu.

Opublikowano

coś takiego może sie zdarzyć, gdy masz suchą gąbkę i na początek dałeś za mało mleczka. możesz sobie pomóc zwilżając ją uprzednio mgiełką wodna z opryskiwacza do roślin, to moja ulubiona metoda. moim zdaniem zacząłeś też od zbyt duzych obrotów, powinieneś 2 razy przejść na najniższych, zeby równo nanieść pastę na lakier na całęj powierzchni na której pracujesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.