Mirq48 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Witam Od paru tygodni czytam,oglądam yt i się szkole oczywiście na razie teoretycznie.Tak jak w tytule jest wyzwanie,bo wiem że lakier mojej hondy rysuje się od patrzenia a ja niestety,wstyd się przyznać traktowałem ją bezpardonowo---myjnia szczotki i lakier jest w opłakanym stanie.Mam czas i cierpliwość by samemu doprowadzić moje auta do porządku,drugi to suzuki swift.Będzie jakaś DA--9-15mm,coś budżetowego bo nie chciałbym wliczyć w koszty renowacji aut kosztów rozwodu Moja prośba to dobranie dwuetapowego kompletu do polerowania.Pomijam całe przygotowanie z glinkowaniem bo tu z wyczytanych wiadomości sam coś wybiorę.Ale z etapem wycinki i wykończenia mam stresa i nie chciałbym przesadzić,otóż czy np.koch heavy 8.02 lub Menzerna FG400 czy coś słabszego i czy MF bo z wełną to już chyba za ostro ?.Prosiłbym o wskazówki w którym kierunku iść,ja jestem nastawiony na dłuższą robote,małymi krokami by kontrolować co się dzieje z lakierem-- mam drzwi do treningu Finisch---Menzerna SF3500 czy 2500 czy lepiej Koch Antihologram a może całkiem coś innego?Proszę o rady bo to co tu wyprawiacie z lakierami itd.to jakieś czary--pozdr.
Gość Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2018 @Mirq48 jak DA i Civic UFO to proponuję one-step z Sonax EX 04-06 - o ile mnie pamięć nie myli to ktoś już robił relację, sprawdź odpowiedni dział a będziesz miał gotowca:)
SALWA Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Ja czarne ufo jechałem ostatnio. 2500 + koch nie będzie zła opcją . Poszukam jakiejś fotki to może coś CI tu wrzucę... z tym że ja pracuję rotacją..
Mirq48 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Dzięki panowie.Vangsta MX Nowicki w swoim teście stwierdził że ten sonax do miękkiego lakieru raczej nie.Przekopałem starsze wątki i w przypadku dość obszernej relacji kolegi Bienka podaje tylko firmy past jakich użył i robił super mieszanki z tego co widzę to po prostu trzeba popróbować .Tak jak pisałem mam przerysowane drzwi które były wymieniane i na nich będę się uczył różnych kombinacji.Skłaniam się ku FG400 ,Koch na finisch Antihologram bo to chyba już klasyk i dobierać twardość pada.Kupię pad MF i trzeba zainwestować w większą ilość gąbek,tym bardziej że są dwa auta do zrobienia ,żeby tylko na tą naukę starczyło materiałów
astra_garage Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Jak do lakieru Hondy to sprawdź sobie również na etapie cuttingu Koch H8.02
Mirq48 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 I stało się.Jestem po pierwszej korekcie w mojej Hondzie.Od razu powiem że traktowałem to jako szkołę--wstęp do zabawy z plerką.Kupiłem Bass 5119 i po pierwszej robocie z tą maszyną już wiem że jest średnia--prędko można ją zatrzymać a na pierwszych dwóch biegach nie obraca się wcale.Teraz chyba kupiłbym coś innego.Bassem wszystko się zrobi ale trzeba dużo cierpliwości.Po całym wstępnym tańcu szamana z kercherem,smoła,glinka itp...Polerka--początkowo próbowałem kombinację menzerny 2500 i żółty pad NAT ale efekt był niezadowalający i za namową kolegi z sklepu przeskoczyłem na menzerne 400 z białym NAT i tu zdziwko bo byłem przygotowany na Antihologram i nie wiem czy ja czegoś nie widzę czy rzeczywiście 400 potrafi tak wykończyć?.Zostawiłem też drugi krok dlatego że zcieło na moje oko laika 80%(grubasy zostały) i dlatego mam w planie na następne lato podejść jeszcze konkretniej i będę chciał zciąć wszystko.Z efektów jestem zadowolony choć ambicje zostały by zrobić lepiej--ale spokojnie chyba trzeba nabierać doświadczenia Oceńcie i słucham konstruktywnej krytyki Ps.A najmniej byłem świadomy że detailing to taki zapier....ol Lakier przed PO
kowloonwax Opublikowano 8 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 Wygląda super. Detailing to styl życia a nie zap....dol
Mirq48 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 8 minut temu, kowloonwax napisał: Wygląda super. Detailing to styl życia a nie zap....dol Dzięki Wiesz ja się tam roboty nie boje tylko daj mi ludzi 1
YOBACK Opublikowano 8 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 @Mirq48 A wymywałeś na koniec wszystko IPĄ albo jakimś Wipe Outem? Menzerna 400 lubi dobrze maskować rysy, dlatego bez wymycia nie ma szans stwierdzić stopnia korekty.
Mirq48 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 21 minut temu, YOBACK napisał: @Mirq48 A wymywałeś na koniec wszystko IPĄ albo jakimś Wipe Outem? Menzerna 400 lubi dobrze maskować rysy, dlatego bez wymycia nie ma szans stwierdzić stopnia korekty. Po przejazdach na pierwszym elemencie zebrałem resztę pasty i już byłem zdziwiony że tak dużo zeszło ale pomyślałem że chyba coś jest zamaskowane i oczywiście wymyłem i nawet przejechałem ten element finiszem ale nie było sensu jechać całego auta.Dla uściślenia lakier ma dużo głębokich rys i jest daleki od ideału.Za rok mając trochę więcej doświadczenia podejdę do Hondy jeszcze raz.Za jakiś czas na warsztat wejdzie Suzuki Swift lepszej połowy z metalicznym lakierem i chyba zaatakuje 400 z mikrofibrą by wyciąć głębsze rysy kosztem drugiego etapu.
shrack Opublikowano 8 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 Tylko tyle, że Swift w metaliku na niektórych elementach może mieć niecałe 90µ łącznie z klirem.
siewcu Opublikowano 8 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 A Honda ile ma? Znajomy mierzył i podobnie było. Nówka z salonu.
shrack Opublikowano 8 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 Tylko honda jest w akrylu, czyli jedna warstwa o tej grubości a tam jest baza i bezbarwny
alexander.p Opublikowano 8 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 @Mirq48 bardzo fajna relacja. mądre podejście do korekty! ;)
Mirq48 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 @alexander.p Dzięki Wiem że Japończyki mają szczupłe lakiery ale przecież we wszystkich klar stanowi około 40% powłoki lakierniczej,więc w każdym przypadku zjechać klar mało prawdopodobne--jeżeli się mylę to mnie poprawcie.Oba auta mam salonowe ale z ciekawości podjadę do lakiernika pomierzyć----zobaczymy,porównamy.
zmorka Opublikowano 8 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 Ja uważam , że się bardzo mylisz. Zjechanie klaru nawet na jakiejś linii zagięcia czy przełamania na drzwiach, masce itd. przy mocno tnącej paście i padzie to chwila moment i po wszystkim. Wiem z doświadczenia własnego, na szczęście własne auto. Zalecam daleko idącą ostrożność.
alexander.p Opublikowano 8 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 na rancikach szczególnie trzeba uważać! ,)
Mirq48 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 @zmorka Dzięki wielkie.Wiadomo że zagięcia,przełamania to newralgiczne miejsca i staramy się na nich za długo nie ciąć,a raczej płaszczyzę pada ustawiać tak by jak najmniej polerować szczyt przejeżdżając na drugą płaszczyznę,ale czy to znaczy że kombinacja mikrofibry i menzerny 400 jest za mocna na zniszczony lakier Swifta?
zmorka Opublikowano 8 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 Kwestia wprawy, ale zacząłbym od czegoś łagodniejszego.
RafalB Opublikowano 8 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 Ile czasu Ci zeszło?Też się przymierzam i przymierzyć nie mogę do mazdy 6, lakier grubości 88-91.... mam kilka glebokich rys i zastanawiam się nad papierem 3000, nie wiem czy dla nowicjusza to dobry pomysł startować z papierem na taki lakier. Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Mirq48 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2018 @zmorkaDokładnie--najpierw sprawdze tak jak na Hondzie 400 z żółtym padem i coraz ostrzej zobaczymy co najbardziej przypasuje ale jestem nastawiony na większe cięcie. @RafalB Wow--papier to dla mnie jakiś kosmos.Ja jak widzisz miałem zniszczony lakier ale o papierze nawet nie pomyślałem--nie odważyłbym się .Spróbuj najpierw kombinację mocno ściernej pasty zobaczysz efekt--jak gąbka nie da rady to są mikrofibry a jak to jeszcze nie da rady,to są futra więc do papieru daleko.Aha---ja robiłem całościowy detaling czyli w środku też.Zabawa na tydzień sama polerka zajęła 12h
Mirq48 Opublikowano 9 Maja 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2019 Witam szanowne grono. Zima minęła a że zaszły zmiany w garażu to tym bardziej ciągnie by już się zabrać za nowe cacko Nie chcę zakładać nowego tematu postanowiłem ciągnąć dalej ten, tym bardziej że honda została w rodzinie i jej temat będzie dalej kontynuowany. I jak to zawsze bywa czytam i czytam i się zdecydować nie potrafię. Pacjent to Lexus RX auto choć swoich 9 lat ogólnie zadbane. Jestem nastawiony na ONE STEPA i co do korekty wybiorę chyba coś z serii 3D, ciekawość mnie rozpiera co te pasty potrafią. Największy problem mam co położyć by wszystkim szczęki opadły . Jestem nastawiony na PRIMA AMIGO i na to chciałbym kupić coś z średnio wyższej półki, jeżeli poleży 2 miesiące będzie super, w między czasie dla zabawy czymś odświeżyć---na zimę pójdzie coś trwałego. Kolor auta trochę dziwny bo jak się na niego patrzy to wygląda na ciemny grafit ale w słońcu pod pewnym kątem ma dopiero wpisany w kartę brązowo-grafitowy--cudnie się mieni to metaliczne ziarno . Proszę o propozycje jak podejść do tematu. Może inny one step i jaka kombinacja wet lookowa ? Będę wdzięczny za wszystkie rady.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się