Jump to content

Wielkość garażu


YOBACK

Recommended Posts

Witam,

w najbliższych latach zamierzam zacząć się budować, więc przydałoby się mniej więcej wszystko zaplanować, przeliczyć koszta itp. W tym samym momencie chciałbym was zapytać - w garażu na pewno wykonywałbym usługi autodetailingowe, naprawy mechaniczne oraz naprawy blacharskie. Będzie to garaż jednostanowiskowy, z pomieszczeniem gospodarczym ze stolikiem, komputerem oraz jakimiś fotelami, dodatkowo pomieszczenie do malowania pojedynczych elelmentów(jaki metraż?). W samym garażu na pewno musi wejść podnośnik hydrauliczny, wiele szafek na narzędzia itp. Zastanawiam się, czy w ogóle wygodna będzie praca z autem(detailing), jeżeli będzie tam podnośnik hydrauliczny - może być mało miejsca wokół auta. 

 

Może przemyśleć garaż dwustanowiskowy, z jednej strony typowo do napraw mechanicznych, a z drugiej do autodetailingu, z dwoma pomieszczeniami gospodarczymi? 

Tylko pytanie - czy jak to będzie małe pomieszczenie do lakierowania elementów blacharskich + czasami skór dwukolorowych - to czy nie będzie wewnątrz mocnego zapylenia na pistolecie Sata minijet 4400?  A może wystarczy mocny wyciąg?

Ile potrzeba miejsca z każdej strony auta, żeby pracowało się wygodnie? Takie optymalne? Znam swoje doświadczenia, ale chciałbym wiedzieć co myślą o tym inni, bo może po latach mi przestanie odpowiadać mój standard :D Lepiej się zabezpieczyć.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi! :) 

Link to comment
Share on other sites

Naprawy mechaniczne i Detailing nie bardzo idą w parze w jednym pomieszczeniu. Chyba że to na własny użytek. Tylko to znów rodzi pytanie czy to nie za duża inwestycja jak na własne potrzeby.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

I wiele studiów korzysta z podnośników nożycowych podprogowych. Masz dostęp do całej karoserii i to naprawdę fajne rozwiązanie bo nie trzeba się tyle chylać. Ale do napraw mechanicznych podnośnik kolumny jest wygodniejszy bo nie ogranicza dostępu do podwozia.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Polegałoby to na naprawie, w razie czego lakierowaniu i autodetailingu samochodów sprowadzanych zza granicy. Ja staram się szukać aut raczej z uszkodzonymi silnikami i je naprawiam, szukam z normalnymi przebiegami, także zazwyczaj blacharka w dobrym stanie, nie trzeba tam prawie nic malować. W większości to będzie naprawa mechaniczna + autodetailing.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.