Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ewentualnie możesz dobrać w mieszalni małą buteleczkę, wydaje mi się że koło 20-30zł za sama bazę. Oczywiście, o ile masz na miejscu.

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

oczywiście że dorabiana lepiej wygląda ale warto zauważyć że kolega pytał o zaprawki żeby klienci nie musiali czekać, a więc potrzebuje nie jednego koloru a kilku, wydaje mi się również, że jeżeli chodzi o małe odpryski lub naprawde niewielkie defekty to kolor zbliżony jest wystarczający a większość osób i tak nie zwróci na to uwagi, ważne tylko żeby znacząco się nie różnił,takie jest moje zdanie pozdro

  • Dystrybutor
Opublikowano

conrado, ma rację. Np. taka maska jeśli ma odpryski nie większe niż 7mm i lakier bezbarwny będzie dobrze położony i zlicowany z resztą lakierem, to w świetle tego nie będzie widać. Ba, jeśli klient ma takie odpryski, to przy oględzinach się go o tym informuje, najwyżej nie wyrazi zgody na ich korektę :) To póki co kosmetyka a nie lakierowanie ;)

Opublikowano

dodam również że dużo zależy od koloru, na jasnych lakierach bardzo trudno dobrać kolor, natomiast na ciemnych jest to duzo łatwiejsze, na srebrnym mercedesie ojca dorobienie bazy było niezbędne bo każdy inny trochę się różnił a chciałem zrobić to bezśladowo

Opublikowano

Ja tez uzywam szary ale eurocolor - pewnie ten sam wklad :P , a teraz domowilem sobie spray'e po 300 czy 400 ml wypelnione z mieszalnika duponta bo takie lakiery mam na aucie i puszka po 30pln - zaprawka oryignalna 8ml w aso 65pln z pedzelkiem.

Opublikowano

Chyba naprawdę trzeba jeść z karoserii auta, skoro widzicie różnicę w kolorze na obszarze wielkości 1-3mm, którym wypełniło się odprysk od kamienia :)

Opublikowano

Moim zdaniem przy jasnym to zbliżony będzie dopiero po doborze w mieszalni, bo idealnie i tak raczej nie dobiorą na kilkuletnim aucie. Na ciemnym niewielka różnica nie jest wcale widoczna, dlatego łatwiej go dobrać.

Do zaprawek to w zupełności wystarczy, ale nie jestem pewny czy przy bardzo mocnym słońcu i odpowiednim kącie (metalik) nie będą się te kropki wyróżniać, ale to już nie przeszkadza. 8-)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie a co byście powiedzieli na takie rysy :( :

n5g6qw.jpg

 

Na tej najdłuższej rysie widać blache na odcinku około 3 cm. Wiem, że zrobienie tego żeby było niewidoczne jest niemożliwe ale chciałbym to chociaż zamaskowć żeby nie rzucało się w oczy. Proszę o odp znawców tematu a jest tu Was sporo z tego co widzę i nie mówcie że oddać do lakiernika bo tyle to i ja wiem. :roll:

Opublikowano

Rozmatować papierem 2000 ,rysy wypełnić lakierem zaprawkowym -wykałaczką do takiego stopnia aby była górka. Kiedy wyschnie przeszlifować na twardym klocku papierem 2000. Spolerować. Musi być git.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Nie wiedziałem gdzie wsadzić ten temat to postanowiłem tutaj :o

Mam pytanie do was jeżeli chodzi o polerowanie maski przednich błotników i przedniego zderzaka, macie jakieś sposób na odpryski, a dokładnie o to mi chodzi że przy polerowaniu trochę tego się ukazuje ... :shock:

Opublikowano

miałem to samo u siebie, autko jeździło dużo po autostradach. mam czarny lakier i po pierwszej polerce ukazało się gwieździste niebo :D dokupiłem lakier w Autocolor (29zł zwykły, 37zł perła i metalik za 100ml) cieniutki pędzelek i jazda. a co z tego wyjdzie napiszę w sobotę, właśnie jestem w trakcie polerki auta :)

Opublikowano

powiem tak sprawa dla cierpliwych...zderzak był w fatalnym stanie co 2cm biała kropka :/ efekt poprawił się o jakieś 60%. zaprawki delikatne można spolerować ładnie polerką, te większe tylko papier wodny. ale do papieru nie miałem odwagi :)

dscn1008l.th.jpg

dscn1007q.th.jpg

dscn1006g.th.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Podepne sie pod temat. W weekend znalazlem krotka chwile na powalczenie z lakierem na mojej e46. Bylem przygotowany na to ze lakier bedzie twardy, z drugiej strony naczytalem sie ze polerka rotacyjna mozna szybko popsuc lakier wiec zabralem sie do tematu powoli. Na pierwszy ogien poszedl zloty pad 3m i #205 Megsa. Ta kombinacja nie przyniosla praktycznie zadengo rezultatu, wiec #205 zostala zastapiona #105 dalej na zoltym padzie. W tym wypadku bylo podobnie, lakier ledwo reagowal na korekte wiec przesiadlem sie na zielony pad i #105. Po kilku 'cyklach' metoda zenitu wyszlo mi cos takiego (fotografa to ze mnie nie bedzie ale cos tam widac):

 

 

 

img0461m.jpg

 

img0462n.jpg

 

img0460xf.jpg

 

Jak widac (albo i nie :P) na lakierze jest cala masa odpryskow klaru, dosc glebokich, ktore nie wygladaja zbyt pieknie ;/ . Pozatym korekta nawet zielonym padem 3m idzie bardzo topornie, na ten kawalek maski plus kawalek drzwi zuzylem ok 50ml pasty #105 (nie wiem czy to duzo czy malo). Pytanie czy poszalec na masce z papierem wodnym i porbowac skorygowac te 'dziury' czy lepiej bedzie uzupelnic je najpierw bezbarwnym, a potem polerowac/jechac papierem? Moze zainwestowac w pad pomaranczowy?

 

Troche zniesmaczony efektem mojej pracy postanowilem przesiasc sie na drzwi, tu efekt zdecydowanie lepszy, ale 'cyklow' na zielonym padzie drzwi zaliczyly ok 8-10, do tego 2 na zoltym i jeden na niebieskim. Lakier nie wiele sobie z tego zrobil, korekcja na jakies 70% a rysy nie byly bardzo glebokie...

 

img0448ju.jpg

 

img0450kx.jpg

 

Nie zalezy mi zeby usunac dokladnie kazda ryske, bo szkoda drzec niepotrzebnie lakier. Zastanawiam sie czy warto punktowo matowac ryski papierem czy lepiej robic po calosci? A moze jednak w ten pomaranczowy pad zainwestowac i da rade? Kazda krytyka mile widziana :)

 

PS. Przepraszam za brak polskiej czcionki, niestey w pracy nia nie dysponuje :(

Opublikowano

Masz 2 wyjścia:

1. Uzupełnić każda dziurkę klarem i potraktować papierem wodnym a na końcu polerka.

2. Porządnie zmatowić maskę i położyć nowy/drugi klar + polerka.

Opublikowano

@Evo, tak caly, jeszcze go uzupelnilem o bug&tar remover od PB ;) No i wosk zmianiony na FK Hi-Temp bo colli nie bylo.

 

@Maestro00, pierwsze wyjscie duzo bardziej do mnie przemawia. Zastanawialem sie rowniez czy gdybym wystarczajaco dobrze przycisl polerke, czy lakier nie 'zatopilby' tych dziurek? Ale to chyba wyzsza szkola jazdy, o ile wogole mozliwa :kox:

  • Administrator
Opublikowano
Zastanawialem sie rowniez czy gdybym wystarczajaco dobrze przycisl polerke, czy lakier nie 'zatopilby' tych dziurek? Ale to chyba wyzsza szkola jazdy, o ile wogole mozliwa

 

Nie, takie coś nie jest możliwe. Z odpryskami niestety jest tak że im lakier jest lepiej wypolerowany, tym są bardziej widoczne. Z takich sposobów które są w zasięgu amatora to właśnie zaprawki, ale moim zdaniem to się mija z celem jak ktoś ma poobijana całą maske.

 

A efekty ze zdjęć 50/50 wyglądaja bardzo ok, jak na tak twardy lakier.

Opublikowano

No nic, w takim razie dokoncze maske i zobacze jak sie sprawy maja, ale jak bedzie na niej milion kropek to moze faktycznie ne ma to sensu. Z drugiej strony chcialem ja przygotowac pod folie ochronna wiec wypadaloby zeby bylo gladko :o Jak znajde chwile to polerka w lape i :ad: bo nawet mnie sie to spodobalo :mrgreen:

 

A efekty ze zdjęć 50/50 wyglądaja bardzo ok, jak na tak twardy lakier.

 

Cieszy mnie to :) chociaz nad samymi drzwiami siedzialem chyba z godzine :evil: Wroc... na srodkowa czescia drzwi :roll:

Opublikowano

Jak usunąć te rysy przy klamce:/ tyle ze nie jestem w posiadaniu nic mechanicznego tylko praca ręczna :( UC nie daje rady może G3 farecla ??

klamka.JPG.d24a2e4559a2c75f2629dbbc1c0b8f8d.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.