Skocz do zawartości

Fiat Panda (wiśniowy metallic)


Rekomendowane odpowiedzi

Auto: Fiat Panda 1.1

kolor: wiśnia metallic

rocznik: 2005

Km: 8,479 - tak to nie pomyłka :)

 

Użyte środki

 

Mycie

Meguiars APC

pianownica Autobrite

piana aktywna by OBI :)

Dodo Juice Born To Be Mild

Meguiars Gold Class Shampoo

rekawica z welny owczej Sonus

 

Osuszanie

Meguiars Last Touch

ręcznik Autobrite Deluxe Fluffy Drying Towel

 

Przygotowanie powierzchni

glinka Sonus SFX Ultra Fine Detailing Clay

lubrykant Meguiars Last Touch

 

nadkola

Autosmart G101 1:4

szczotka Vikan

szczotka mała no-name

pędzelki Valet Pro

AutoGlym Bumper Care

aplikator Meguiars Soft Foam

 

felgi/opony

Meguiars Wheel Brithener 1:4

szczotka Vikan

AutoGlym Instant Tyre Dressing

aplikator Chemical Guys

 

plastiki

Meguiars APC 1:10

AutoGlym Bumper Care

aplikator Meguiars Soft Foam

 

uszczelki

Meguiars APC 1:10

AutoGlym Vinyl&Rubber Care

aplikator Meguiars Soft Foam

 

szyby

Meguiars Glass Cleaner Concentrate 1:10

mikrofibra niebieska od Temachem

mikrofibra DodoJuice Supernatural

AutoGlym Car Glass Polish

czerwony aplikator Autoglym Palm

 

korekta

AIO AutoGlym SRP

aplikator 3-kolorowy Sonus

mikrofibra do polerowania Sonus Der Wunder

 

woskowanie

Meguiars #16

aplikator Chemical Guys WAP-S

mikrofibra Eurow Shagpille

 

środki pomocnicze

myjka ciśnieniowa Nilfisk C120

opryskiwacz LUX

węże i przyłącza Gardena Premium

pianownica AutoBrite Heavy Duty

 

Czas pracy: 10 godzin

 

Samochód po wyjeździe z garażu prezentował sie jak na zdjęciach poniżej. Auto jeżdżone przez starszą Panią (moją babcie) dosłownie tylko do kościoła i na zakupy. Najdłuższa trasa tego auta to Katowice-Wrocław-Katowice - kilometry nabite przez wnuczka czyli mnie :)

 

DSCF6610Custom.jpg

DSCF6618Custom.jpg

DSCF6614Custom.jpg

DSCF6612Custom.jpg

 

 

Nie najgorzej , ale zawsze mimo wszystko stosuje pre-wash żeby pozbyć się nieco bardziej uporczywych zanieczyszczeń. Pre-wash stosuje zawsze przy większym myciu - nigdy regularnie bo szkoda mi zmywać LSP :)

Z pomocą opryskiwacza ręcznego oraz mieszanki APC i szamponu Dodo BTBM obszedłem i spryskałem całe auto od dachu po koła.

DSCF6604Custom.jpg

DSCF6608Custom.jpg

DSCF6609Custom.jpg

DSCF6619Custom.jpg

DSCF6621Custom.jpg

DSCF6622Custom.jpg

DSCF6623Custom.jpg

DSCF6625Custom.jpg

 

 

Następnie całość została dokładnie spłukana wężem ogrodowym i jak widać jest o wiele lepiej. Po wyschnięciu oczywiście widać że auta tym nie umyjemy, ale chodziło o zwalczenie brudu "z grubsza"

DSCF6628Custom.jpg

DSCF6632Custom.jpg

DSCF6638Custom.jpg

DSCF6641Custom.jpg

 

W czasie kiedy auto sobie schło, ja zrobiłem mieszankę do wytworzenia piany. Jako, że nie wziąłem ze sobą piany AutoBrite (sic!), musiałem sobie radzić z pomocą dostępnych środków. Akurat miałem pod ręką pianę aktywną, którą kupiłem w OBI i resztkę szamponu Megsa Gold Glass. Pierwszy raz w życiu używałem pianownicy i powiem, że radocha jest niesamowita. Początkowo nieco, źle wyregulowałem pianownice przez co piana nie była ubita tylko spływała z lakieru. Później rozgryzłem temat czego efektem są poniższe fotki. Do ideału nieco brakuje, pewnie dlatego że użyłem marnej piany. Nastęnym razem zrobię postaram się o lepszy śnieg :)

 

DSCF6642Custom.jpg

DSCF6644Custom.jpg

DSCF6648Custom.jpg

DSCF6649Custom.jpg

DSCF6659Custom.jpg

DSCF6660Custom.jpg

DSCF6661Custom.jpg

DSCF6663Custom.jpg

DSCF6664Custom.jpg

DSCF6665Custom.jpg

 

tutaj widać jak po czasie piana spływa powoli z karoserii

DSCF6666Custom.jpg

DSCF6675Custom.jpg

 

Całość została spłukana myjką ciśnieniową. Ja tymczasem zabrałem się za "dopieszczanie" detali czyli to co w tym sporcie sprawia największą frajdę, przynajmniej mi :)

Wszystkie uszczelki jak i plastiki zostały wyszorowane z pomocą miękkiej szczoteczki lub pędzelka i APC w stężeniu 1:10.

 

DSCF6684Custom.jpg

DSCF6686Custom.jpg

DSCF6688Custom.jpg

DSCF6690Custom.jpg

DSCF6693Custom.jpg

DSCF6697Custom.jpg

DSCF6709Custom.jpg

DSCF6712Custom.jpg

DSCF6715Custom.jpg

DSCF6717Custom.jpg

 

Mimo, że auto cały czas jest garażowane i tej zimy nie wyjechało na ulicę postawnowiłem zająć sie konkretniej nadkolami i podwoziem. W tym celu zdejmowałem koło , podnosiłem auto na podnośniku i atakowałem nadkola AutoBrite G101 w stężeniu 1:4 i szorowałem szczotką Vikan. W trudno dostępnych miejsach pomagałem sobie pędzlem. Następnie po około 3 minutach spłukiwałem wszystko dokładnie pod ciśnieniem. Jeżeli efekt mnie nie zadawalał, powtarzałem całą czynność. Dodatkowo plastikowe osłony nadkoli i amortyzatorów zostały potraktowane dressingiem AutoGlym Bumper Care.

 

DSCF6727Custom.jpg

DSCF6730Custom.jpg

DSCF6734Custom.jpg

DSCF6738Custom.jpg

DSCF6740Custom.jpg

DSCF6746Custom.jpg

DSCF6749Custom.jpg

DSCF6751Custom.jpg

DSCF6760Custom.jpg

DSCF6767Custom.jpg

DSCF6797Custom.jpg

DSCF6798Custom.jpg

DSCF6799Custom.jpg

DSCF6800Custom.jpg

DSCF6802Custom.jpg

DSCF6803Custom.jpg

DSCF6805Custom.jpg

DSCF6808Custom.jpg

DSCF6814Custom.jpg

DSCF6816Custom.jpg

DSCF6820Custom.jpg

DSCF6833Custom.jpg

 

 

 

Przy okazji zdjętych kół mogłem zająć się myciem felg zewnątrz i wewnątrz. Tutaj po raz kolejny nie zawiódł mnie Megs WB, który uważam za niezastąpiony w przypadku cięższego nalotu nagromadzonego syfu

Felga spryska Megs WB, kilka machnięć pędzelkiem i spłukanie pod ciśnieniem.

DSCF6768Custom.jpg

DSCF6777Custom.jpg

DSCF6783Custom.jpg

 

Następna felga i podobne działanie. Kropki z asfaltu usunąłem z powodzeniem AutoGlym ITR

DSCF6834Custom.jpg

DSCF6837Custom.jpg

DSCF6840Custom.jpg

DSCF6842Custom.jpg

DSCF6846Custom.jpg

DSCF6848Custom.jpg

DSCF6849Custom.jpg

DSCF6860Custom.jpg

 

Przyszedł czas na mycie końcowe. Mój ulubiony szampon Dodo BTBM i rękawica Sonus oraz oczywiście 2 wiadra z letnią wodą :)

DSCF6863Custom.jpg

DSCF6864Custom.jpg

 

Za to lubię Dodo :)

DSCF6866Custom.jpg

DSCF6867Custom.jpg

DSCF6871Custom.jpg

DSCF6875Custom.jpg

DSCF6876Custom.jpg

 

 

Na koniec osuszanie czyli u mnie zawsze spryskanie karoserii Meguiars Last Touch i do pomocy ręcznik AutoBrite Fluffy z mikrofibry

DSCF6893Custom.jpg

DSCF6894Custom.jpg

DSCF6891Custom.jpg

DSCF6888Custom.jpg

DSCF6889Custom.jpg

DSCF6890Custom.jpg

DSCF6901Custom.jpg

 

Tak auto prezentowało się po wysuszeniu

DSCF6904Custom.jpg

DSCF6910Custom.jpg

DSCF6913Custom.jpg

DSCF6914Custom-1.jpg

 

 

Na plastiki zewnętrzne został nałożony dressing AG Bumper Care, na uszczelki zewnętrzne AG Vinyl&Rubber Protectant

DSCF6960Custom.jpg

DSCF6961Custom.jpg

DSCF6962Custom.jpg

DSCF6971Custom.jpg

DSCF6982Custom.jpg

DSCF6984Custom.jpg

DSCF6985Custom.jpg

DSCF6988Custom.jpg

DSCF6997Custom.jpg

DSCF7000Custom.jpg

DSCF7001Custom.jpg

DSCF7007Custom.jpg

DSCF7008Custom.jpg

DSCF7013Custom.jpg

 

 

 

Brudne opony zostały potraktowane G101, wyszorowane szczotką i spłukane pod ciśnieniem.

Na opony został nałożony dressing AG Instant Tyre Dressing wydobywając z nich czerń. Produkt ten początkowo daje połysk na oponie, lecz po kilku minutach daje ładną satynkę

 

DSCF6721Custom.jpg

DSCF6723Custom.jpg

DSCF6724Custom.jpg

DSCF6725Custom.jpg

 

DSCF6934Custom.jpg

DSCF6935Custom.jpg

DSCF6937Custom.jpg

DSCF6943Custom.jpg

DSCF7048Custom.jpg

DSCF7106Custom.jpg

 

Czas na lekką korekte lakieru. Wybrałem AG SRP. Ze względu na to że miałem na to auto tylko 1 dzień i lakier był w dość dobrej kondycji postanowiłem wybrać właśnie produkt typu AIO

 

Swirlsy widoczne w blasku słońca

DSCF6991Custom.jpg

 

tutaj jeszcze wahania czego użyć SRP vs #7 :)

DSCF7017Custom.jpg

 

Aplikator w ruch

DSCF7021Custom.jpg

 

polerowanie świetnym ręcznikiem Sonusa

DSCF7019Custom.jpg

 

 

po jednym przejściu widać że SRP ładnie wyciągnął głębie lakieru

DSCF7026Custom.jpg

DSCF7033Custom.jpg

DSCF7034Custom.jpg

DSCF7042Custom.jpg

DSCF7044Custom.jpg

DSCF7045Custom.jpg

DSCF7051Custom.jpg

 

 

Czas na woskowanie, tutaj Megs #16 i idealnie dopasowany do puchy aplikator CG :)

DSCF7073Custom.jpg

DSCF7074Custom.jpg

 

oszczędność w tym przypadku to podstawa :)

DSCF7075Custom.jpg

DSCF7077Custom.jpg

 

Polerowanie wosku ręcznikiem Eurow - sama przyjemność

DSCF7083Custom.jpg

 

 

Efekt po woskowaniu

DSCF7088Custom.jpg

DSCF7090Custom.jpg

DSCF7094Custom.jpg

 

Victory :)

DSCF7097Custom.jpg

DSCF7099Custom.jpg

DSCF7100Custom.jpg

DSCF7113Custom.jpg

 

 

Na koniec zostawiłem sobie szyby

DSCF7122Custom.jpg

DSCF7123Custom.jpg

DSCF7124Custom.jpg

DSCF7126Custom.jpg

DSCF7127Custom.jpg

DSCF7128Custom.jpg

DSCF7130Custom.jpg

DSCF7132Custom.jpg

 

 

Kilka końcowych fotek

DSCF7136Custom-1.jpg

DSCF7142Custom.jpg

DSCF7144Custom.jpg

DSCF7148Custom.jpg

DSCF7149Custom.jpg

DSCF7152Custom.jpg

DSCF7153Custom.jpg

 

 

Nie starczyło czasu na wnętrze, ale na to potrzebuje też przynajmniej 10h. Dodatkowo planuje zająć się silnikiem chociaż ten jak na swój przebieg wygląda jak nowy więc roboty przy nim będzie mniej :)

 

DSCF7156Custom.jpg

DSCF7160Custom.jpg

DSCF7163Custom.jpg

DSCF7166Custom.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza prywatna relacja i praca jaka pojawiła się na forum od jego powstania.

 

Bardzo ładny Efekt - jedynie dziwi mnie kolejność - ja zawsze detale i opony robię na końcu.

 

Powiedz jak ten aplikator do opon? Mam taki ale nie mam go nigdy pod ręką żeby wypróbować.

 

Oraz czy ręcznik Shag to to samo co fantastic fur bo kiedyś rozmawialiśmy o tym w jakimś temacie.

 

Big respect za to ,że ci się chciało zrobić konkretną relację bo wszyscy sobie zdajemy sprawę jak bardzo jest to uciążliwe co chwilę wyciągać aparat jak jest się w transie pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna relacja, zacne autko do pracy, napisz jeszcze jak się babci podobało.. ;)

No ale jedyna rzecz do jakiej mógłbym się przyczepić (ile można słodzić :P ) to kolejność wykonywanych czynności. Chyba, że nie należy sugerować się kolejnością wstawianych zdjęć.

 

 

Aha!

Nie widzę ruszanych profili w drzwiach.. 8-):acute:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pochwały, nie spodziewałem się że moja relacja się aż tak spodoba :) Tym bardziej, że na szybko dzisiaj rano przy kawie wrzucałem fotki i pisałem też dość chaotycznie.

Co do fotek przyznam, że ciężko focić trzymając aparat lewą ręką i jednocześnie wykonując jakieś pracy przy aucie. Ideałem byłaby druga osoba zaopatrzona w lustrzankę , która na bieżąco trzaska zdjęcia co nie spowalnia pracy i jednocześnie da lepszy efekt.

 

 

Odpowiadam na pytania zbiorowo :)

 

@przemas22

Bębny rost-style faktycznie szpecą jak każde bębny pokryte nalotem rdzy. Żeby się nimi zająć trzeba wygospodarować dodatkowo kilka godzin dodatkowo, a ja nie miałem na tyle czasu. Następnym razem postaram się podziałać w kierunku ich odnowy

 

@KR54321

z tym był mały problem bo babcia już swoje lata ma, więc wzrok też już nie ten, ale ogólnie bardzo zadowolona nawet stwierdziła, że odbierając auto z salonu nie był tak odpicowany . Poza tym długo musiałem jej tłumaczyć po co to wszystko, bo co chwila pojawiała się w oknie i wysłuchiwałem pytań w stylu "Ileż to można auto myć?" itp.

Generalnie nie cierpię robić auta, kiedy na ręce mi patrzy jego właściciel. Najlepiej robić auto samemu bez osób 3-ch, wtedy nie traci się czasu na zbędne rozmowy i skupić się na car-detailingu :)

 

@kabul

Opony były czyszczone pomiędzy myciem aktywną pianą a myciem zasadnicznym. Chodziło o to żeby nie zachlapać lakieru roztworem APC kiedy już jest suchy i czysty.

Natomiast dressing na opony nakładany był już na umyte auto czyli w zasadzie na końcu

 

Aplikator do opon jest w porządku, bardzo fajnie i równomiernie rozprowadza się nim dressing . Myślę że sprawdza się najlepiej właśnie na oponach o dużych profilach rzędu 65-75, na niższy profil szukam czegoś innego

 

Co do ręcznika Eurow Shagpille - porównywaliśmy razem z noxem ten ręcznik razem z Dodo F4 i wg mnie Eurow jest ręcznikiem jeszcze grubszym i bardziej pluszowym niż Dodo. Dla mnie niezastąpiony, dlatego mam aż 9szt a planuje zakup następnych ;)

 

@JJ.

kolejność chyba już wyjaśniłem, tak myślę :)

Profile w drzwiach robione były przy ostatnim myciu i sprawdziłem teraz tylko czy są czyste .Auto od ostatniego mycia przejechało może 300km więc nie było potrzeby ich ruszania.

 

Dodam też, że na fotach nie ma procesu glinkowania - w tym czasie ładował mi się aku do aparatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

efekt powalający-jedno mnie pytanie nurtuje,nie zjawił sie patrol municypalnych albo policji-jakis sąsiad po nich nie zadzwonił?(wiedze ze na poczatku poszło duzo wody ze środkami chemicznymi a ze mieszkasz w zabudowie zwartej mogło to komus przeszkadzac ze wszytko idzie na ulice???)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turzol, sympatycznie Ci to wyszło.

 

Taka wzmianka co do patrzenia komuś na ręcę podczas pracy... Ja nie patrzyłem, a jednak Ci się zatrzęsła :evil: Będę to zawsze wypominał, ale jak pisałem w PW, człowiek się uczy na błędach.

 

Pogratulować babci takiego wnuczka.

 

A Panda jest naprawdę sympatycznym autkiem.

 

P.S. A może z bębnami by się nikt nie czepiał zrobisz to co ze swoimi z Polo? (pochromować :evil: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turzol, sympatycznie Ci to wyszło.

 

Taka wzmianka co do patrzenia komuś na ręcę podczas pracy... Ja nie patrzyłem, a jednak Ci się zatrzęsła :evil: Będę to zawsze wypominał, ale jak pisałem w PW, człowiek się uczy na błędach.

 

Trudny rejon do polerki mi wybrałeś i na dodatek pierwszy raz miałem do czynienia ze spot-padami

 

Pogratulować babci takiego wnuczka.

 

Dziękować, dziękować, przekaże babci :)

 

P.S. A może z bębnami by się nikt nie czepiał zrobisz to co ze swoimi z Polo? (pochromować :evil: )

 

u siebie zmieniłem szpecące bębny na rasowe zaciski :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.