Skocz do zawartości

Czarny lakier na Civicu - kolejnej kroki pielęgnacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od kilkunastu dni przeglądam te i inne fora. Muszę powiedzieć że dotąd myślałem że dbam o lakier, okazuje się że chyba bardziej zaszkodziłem. (sonax itp.)

 

Ale do rzeczy.

Civic 4D czarny, chyba perła, już nawet nie pamiętam bo spod tego brudu to go mało co widać. Rok '07.

Myty był tylko ręcznie i na myjni z kerscherem. Jednak wystarczyło aby na lakierze pojawiło się moim zdaniem sporo rys, ryseczek, okrągłych śladów po chyba szmacie :x, przy klamkach itd. o przylegającym dość mocno brudzie nie wspomne.

Niestety musze powiedzieć że nowe civiki mają strasznie miękki lakier, bardzo mocno podatne są na zarysowania.

 

Dlatego też chciałbym odnowić lakierek nie wydając dużo kasy (chodź i tak już jestem poza budżetem, ale lepiej kupić raz a nie 2 :) )a afekt żeby był lepszy niż ten na zdjęciu.

Więc podam propozycje zestawu, a szanownych Forumowiczów proszę o ew. korekty i pomoc.

 

Mianowicie:

1. Meguiar's Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner

2. Chemical Guys glinka blue clay-light (tutaj doradzcie co wybrać, Sonus SFX ULTRA FINE (zielona), Meguiar's Smooth Surface Clay Bar :o )

3. Meguiar's Ultimate Compound (tutaj też potrzebuje pomocy, czy to coś nie bedzie za mocne? może lepiej wziąć SwirlX :o )

4. AG SRP

5. Collinite 476 (czy może Gold Class Wax lub Professional Paste Wax #16 :o )

 

Wszystko będzie robione ręcznie

- Panowie proszę też napiszcie w jakich odstępach czasu nakładać powłoki i ile razy oraz czym. Tylko proszę żeby szmatki i szmateczki nie wyszły drożej niż ta cała chemia:-)

- Czy kupie gdzie to wszystko w jednym sklepie, przejrzałem ale chyba tak się nie uda:-(

dzieki, ale się rozpisałem, napiszcie też ile razy jaką warstw nakładać

kilka fotek z przed 2 lat, sorki za ich jakość :D

 

d90e1249be0f59dam.jpg

 

7aec98f85691334bm.jpg

 

523cf773df65946fm.jpg

Opublikowano

Fotki wyglądają jakby same były notorycznie myte na szczotach :mrgreen:, wiec niewiele można powiedzieć o stanie lakieru.

 

Ad. 1 :good:

Ad. 2 zapomnij o glince Sonax-a - jest mało plastyczna i ogólnie :thumbdown:

Ad. 3 Zależy od stanu lakieru

Ad 4 http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=347

 

Co do reszty pytań postudiuj trochę forum, kwestie były opisywane.

Opublikowano

Bierz Ultimate Compound i się nawet nie zastanawiaj nad słabszym, środek jest wbrew pozorom delikatny i nie ma obaw, ze ręcznie zniszczysz lakier :)

Opublikowano

Panowie dzięki za potwierdzenie, PROSZĘ jeszcze dajcie linki lub napiszcie czym co nakłądać i polerować, jako że już czas mnie NAGLI nie piszcie że mam szukać na forum :/

 

Powiedzcie jeszcze jaki szampon kupić do codziennego mycia auta?

Który sklep polecacie?

dzieki

Opublikowano

Nakładasz aplikatorami gąbkowymi, polerujesz mikrofibrami - jest cały dział o tym, do wyboru do koloru... szukania za dużo nie ma ;)

A po przestudiowaniu forum powinieneś wiedzieć, że należy używać szamponu, który nie będzie zmywał Ci wosku - Gold Class jest si.

Opublikowano

Jestem w trakcie kompletowania asortymentu, jak wszystko skompletuje to dam fatki z efektu :D

Panowie gdzieś na forum spotkałem zdjęcie czarnej fury całej w chmurkach (plamach) po zastosowaniu UC, co gość zrobił nie tak że tak mu wyszło, nierównomiernie wcierał UC? czy auta raczej nie domył? nie chciałbym znależć się na jego miejscu :shock:

Opublikowano

Aż mnie ciarki przechodzą jak pomyśle sobie o ekologicznym lakierze na mojej bryczce :zly: trzeba było wozić sie niemieckim wozem gdzie lakier jest nie do zdarcia

Opublikowano
Bierz Ultimate Compound i się nawet nie zastanawiaj nad słabszym, środek jest wbrew pozorom delikatny i nie ma obaw, ze ręcznie zniszczysz lakier :)

Dokładnie. Co do AG SRP, to nie stosowałbym, jeśli decydujesz się na UC i wosk. Poprawiłem temat Twojego wątku na bardziej czytelny.

  • Administrator
Opublikowano
Co do AG SRP, to nie stosowałbym, jeśli decydujesz się na UC i wosk. Poprawiłem temat Twojego wątku na bardziej czytelny.

 

UC ręcznie nie osiągnie pełnej korekcji,więć SRP jest jak najbardziej na miejscu, zwłaszcza że ma też w sobie cleaner który nie zaszkodzi przy nakładaniu wosku.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tak więc przy okazji świąt udało mi się zakupić:

2x soft dust cloth VILEDA 100% microfibre

http://www.vileda.pl/scierki.php?pro=159

1x frotte ściereczka z mikrofibry HAL

http://www.kolorado.hal.com.pl/index.html

1x rękawica do mycia NIGRIN

http://www.nigrin.de/nc/produkte-7/prod ... Pid%5D=160

 

Dzięki uprzejmości kolegi DECO w zbliżającym się tygodniu dojedzie:

1. Gold Class Shampoo and Conditioner

2. Bilt Hamber auto - clay 200 gr REGULAR

3. Ultimate Compound

4. AG SRP

5. Collinite 476

6. Ultimate Quik Detailer

7. Water Magnet Drying Towel

8. Even Coat Applicator Pads (2 pack) biały

9. High Tech Applicator Pad (2 pack) żółty

 

Mam jeszcze pytanie:

1. Czy stosując pomiedzy pkt. 4 a 5 Deep Crystal Step 2 Polish uzyskamy wizualnie lepszy efekt głębi koloru?

2. Czy stosując do "codziennego" mycia-1x w tygodniu Ultimate Quik Detailer nie spowoduje efektu szybszego pozbycia się wcześniej położonego wosku? Czy mogę go stosować na szyby?

3. Jaki produkt zastosować przy "codziennej pielęgnacji" mycie-1x w tygodniu do nabłyszczenia auta. Czy wystarczy dokładne umycie+wytarcie+UQD?

 

Jeszcze w kwestii upewnienia się:

Even Coat używamy do UC i SRP

High Tech do wosku

 

Gdzieś czytałem (teraz tego nie mogę znaleźć) że do UC przy ręcznej robocie byłby lepszy 3 kolorwy pad http://www.sklep.car-spa.pl/pl/product/ ... color.html Warto?

 

Jak tylko dojedzie towar dam fotki, do pracy zabieram sie dopiero w wekend majowy :x

 

edit: męczy mnie tania polerka + 2 pady np z 3M

Opublikowano
1. Czy stosując pomiedzy pkt. 4 a 5 Deep Crystal Step 2 Polish uzyskamy wizualnie lepszy efekt głębi koloru?
Raczej nie. SRP ma w sobie glaze i zostawia naprawdę ładny połysk.Trochę dublowanie produktu.

 

2. Czy stosując do "codziennego" mycia-1x w tygodniu Ultimate Quik Detailer nie spowoduje efektu szybszego pozbycia się wcześniej położonego wosku? Czy mogę go stosować na szyby?

3. Jaki produkt zastosować przy "codziennej pielęgnacji" mycie-1x w tygodniu do nabłyszczenia auta. Czy wystarczy dokładne umycie+wytarcie+UQD?

No to codziennego czy raz w tygodniu? :D UQD jest doskonały do utrzymania blasku na aucie ale chyba nie ma sensu go marnować codziennie. Tymbardziej jeśli masz plan myc auto co tydzień. Użycie UQD po każdym myciu ma jak najbardziej sens.

Można ewentualnie używać Dustera do kurzu a następnie UQD i fibra. Jest to jednak trochę ryzykowne bo zawsze jakieś ziarnko piasku może się znaleźć i zarysować...

 

 

jako że już czas mnie NAGLI nie piszcie że mam szukać na forum :/
do pracy zabieram sie dopiero w wekend majowy :x

:acute:

Opublikowano
jako że już czas mnie NAGLI nie piszcie że mam szukać na forum :/
do pracy zabieram sie dopiero w wekend majowy :x

:acute:

miałem nadzieje że towar bedzie przed świetami wiec stąd ten pośpiech, okazało się inaczej...

  • Administrator
Opublikowano
A czy w przypadku koloru czarnego zamiast SRP nie lepszy jest ultra deep shine (UDS) ?

 

Podobno tak właśnie jest, tylko że UDP ma opinie trudniejszego w użyciu.

Opublikowano

Towar zjechał w tygodniu.

8e08213a11c816aam.jpg

 

Panowie jeszcze pytanko bo widze sprzeczne info na forum:

1. żółty pad gąbkowy - stosujemy do wosków?

2. biały pad z MF - stosujemy do UC i SRP?

3. Po zastosowaniu UC zaleca się dodatkowe mycie (płukanie) auta?

4. Jakie stężenie GC zrobić do mycia?

Opublikowano

1. ogólnie gąbkowe

2. myślę, że i tu gąbkowe się nadadzą

3. niekoniecznie

4. a jak jest napisane na opakowaniu? ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Korzystając z chwili wolnego poćwiczyłem na poczciwej felicji koloru srebrnego (97r.) więc trochę niewdzięcznego.

 

Akcesoria użyte - jak wcześniej była mowa.

Robota ręczna.

 

Kilka uwag z przebiegu prac:

- na szamponie nie zauważyłem nigdzie jakie proporcje przy myciu, wlałem 3 nakretki na wiaderko wody (szampon w małej butelce), efekt chyba ok-ey, auto dosyć ładnie domyte

- benzyna ekstrakcyjna dolna część auta

- glinka - troche brudów zebrała, ale nie było tak źle jak wcześniej myśłałem

- kolejne mycie

- UC - pad megsa najpierw żółty gąbkowy potem biały z mikrofibry + mikrofibra - przy aplikacji ręcznej przy dość mocnym docisku część rys zeszła ale nie wszystkie, troche też ich zostało i to wcale nie głębokich, może za mocno cisnołem :o, może zbyt mało czasu poświęcałem na 1 element :o. Nie wiem, lakier wydawał się oporny na moje poczynania, jako że robiłem aplikacje na powietrzu (nie w słońcu) apliaktory pomimo początkowego zroszenia dość szybko wysychały, również szyko "schło pole pracy" co nie pozwalało na dłuższą pracę w jednym miejscu

- SRP - aplikacja jak wyżej - konsystencja bardziej płynna niż UC więc tu problemu z szybkim wysychaniem nie było chociaż nie do końca

- coli 476 - aplikator żółty + mikrofibra - bez uwag

 

Generalnie:

- zadowolony jestem z glinki i wosku

- UC+SRP spodziewałem się że będzie lepiej, no ale widać że naprawdę dobry efekt osiągnie się dopiero przy pracach z maszyną polerską (może za bardzo wnikam chodż uważam że rysy które zostały nie są głębokie i powinny zejść-nie zeszły).

 

Całą procedurę zrobiłem też na połowie maski 8letniej astry braciszka, glinka wyglądała po niej gożej niż po całej feli :-] UC równiez nie usuneło WSZYSTKICH rysek, część została. Może należało zabieg z UC powtórzyć 2-3 krotnie, wtedy byłbym całkowicie usatysfakcjonowany. Niestety czas nie pozwalał. Zresztą i tak sporo zeszło, pół dnia na mucie+glinka+wnęki i 8godz. z przerwą na obiad na UC+SRP+476

 

Mam nadzieję że przy CIVICU będzie lepiej z racji miękiego lakieru. Zobaczymy za 2 tyg.

 

Kilka zdjęć z telefonu.

fela, rysek może nie widać ale zapewniam że coś by sie znalazło pod odpowiednim kątem

3f3051b1f619ff00m.jpg

256fa2e3a695d8d5m.jpg

f67a20aaeaa9f562m.jpg

 

astra, zbyt duże słońce nie widać różnicy 50/50, za to bardzo dobrze widać jeszcze ryski, linia podziału idzie od słońca w prawo skos

a078c3f499111324m.jpg

Opublikowano

Witam po przerwie. Idzie ręce załamać, część wekendu pracująca :evil: A tak się fajnie zapowiadało.

Dlatego dziś przystąpiłem do pracy, bede robił to etapami. Wobec tego mam pytanie:

- czy robić jeden element na gotowo, czy bede mógł np. po UC zrobić 100km auto umyć i dalej polerować (planuję że przed drogą zrobię przód pojazdu)

- reka odpada ale efekt :D , 1,5godz na lewym błotniku dość mocno zdyzerowanym, coś tak mi się wydaje że przydałaby się jakaś pasta zupełnie lekko ścierna typu np. SSR1, dodała by "wet loku" :-) JEST SENS? Może coś innego? No i koniecznie inna mikrofibra, vileda coś się nie nadaje

- czym potraktować rysę widoczną na zdjęciu, boję się już ją trzeć abym blachy nie zobaczył :o wszak na zdjęciu wygląda wiele wiele gorzej niż na aucie

 

5eb41561f3f834e3m.jpg

 

d9d172a3d660b49cm.jpg

 

c1ee86a9d2fbb9fam.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

slaw2006, No ładnie ładnie teraz już jesteś zarażony :P, zbieraj na polerkę :) bo coś mi się wydaje, że to będzie następny Twój zakup.

 

Pozdrawiam i gratuluje efektów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.