Skocz do zawartości

Golf Mk II Grafitowy drugie życie


Zakatek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum. Od kilku lat sukcesywnie zgłębiam wiedzę na forum i wykorzystuję ją w praktyce. Od jakiegoś czasu próbuję swoich sił w mechanicznej korekcie lakieru za pomocą maszyny rotacyjnej. Jak to mówią praktyka czyni mistrza tak więc prócz dwóch korekt na swoich samochodach, zabrałem się za totalnego szczura mojego znajomego. Samochód kupiony przez dobrego znajomego z myślą o sezonie zimowym za nieduże pieniądze stąd też samochód był bardzo zapuszczony czego niestety nie oddają zdjęcia zrobione przeze mnie. Podziwiam ludzi z forum którzy dokumentują każdy etap prac przed i po mi niestety sporo rzeczy umknęło ;/ Ogólnie stan lakieru to wszechobecny mat, brak połysku, ale pomimo wieku w całkiem dobrym stanie blacharskim. Całość prac zajęła łącznie 34h, a i tak zostało sporo do zrobienia, dopracowania. 

 

Zewnątrz:

TENZI Neutral Magic Foam

Tuga Zielona

PrickBort

Nielsen Cyclone od 1:10 aż do 1:4

ADBL Shampoo

Glinka niebieska ValetPro

ExceDe Tire&Ruber Cleaner

 

Odświeżenie lakieru

Kocheme h7.01

Menzerna 2500

Kocheme Antihologram

Pady FlexiPad Biały, pomarańczowy i żółty 120mm i 80mm

Futro FlexiPad

 

Zabezpieczenie:

Wosk Collinitte 476

Zderzaki OwatrolPolytrol

Meguiars Endurance

Kocheme Nano Magic Plastic Care

Wnęki Sonax BSD

 

Pacjent po przyjeździe na zdjeciach nie wygląda nawet tak źle ;)

Nmdp4RD.jpg

W2zlXKy.jpg

lbgyXsA.jpg

xIxlxxO.jpg

ymTlhT6.jpg

gigWA53.jpg

G4FPOZi.jpg

11DRh10.jpg

Jak pisałem wcześniej lakier nie miał żadnego połysku, był po prostu matowy jak typowy wół roboczy. Tak więc zaczynamy mycie :D

EEM2uCK.jpg

iyeokwe.jpg

Smar był wszędzie tutaj szybki rzut przed po, niestety gdzieś mi zjadło z tej samej pary drzwi :/

sjjlCKJ.jpg

S3bNEU1.jpg

W między czasie wymiana podnośnika szyb i jako tako zabezpieczenie przed wodą 

KwRLQFu.jpg

6SMcaSw.jpg

Usunięcie starej naklejki po której niestety pozostało odbarwienie

cs3zkdJ.jpg

rLOFWMP.jpg

Niestety nie potrafiłem uchwycić 50/50 które było widoczne jak na dłoni możliwe że daje znać mój brak umiejętności. Poniżej kilka  zdjęć z prac nad lakierem przed:

dLMo1NM.jpg

e9xmA5k.jpg

6yfU2GJ.jpg

Po: 

uF3Xsy8.jpg

gt4DZJo.jpg

 

małe 50/50 z zabawy z Polytrolem 

pjRQICY.jpg

Pas pod klapą bagażnika był malowany jakim sprejem i niestety schodził pod jakąkolwiek kombinacją past i padów, stąd zostawiłem tak jak jest :/

sGha6cb.jpg

 

Wnętrze również w miarę ogarnąłem i większy syf zniknął :) Niestety zdjęcia gdzieś przepadły, ale wrzucę na forum niebawem, ponieważ zajmiemy się ze znajomym wymianą wnętrza.

Troszkę zdjęć na na gotowo. Znajomy nie wierzył że to ten sam samochód ;)

TJyGlap.jpg

JS1m7X8.jpg

7t4UqAq.jpg

eEuYvAb.jpg

kJgs66C.jpg

LWXFCpP.jpg

vwqCB9M.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie auto odżyło, dobra robota :) lubię oglądać relacje z prac nad takimi klasykami :) szkoda, że brak zdjęć w trakcie pracy ale rozumiem bo też jak próbuje robić zdjęcia na relacje to zawsze coś mi umknie i potem dużo zdjęć brakuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tu się nie zachwycać. Przyszedł nowy człowiek na forum, nie zadawał głupich, powtarzanych po pińcet razy pytań, sam wykonał solidną robotę: najpierw czytając i ucząc się z forum, a potem robiąc auto, po czym zaczyna swoją obecność na forum od merytorycznej treści. 

Gratki, ładne auto, ładnie wyszła robota. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za słowa znania. Następnym razem postaram się dokładniej dokumentować przebieg prac. Samochód odżył i zapewniam Cię lk1407 samochód nie będzie na dobicie po zweryfikowaniu jego stanu  :) Aktualnie w drodze jest całkiem zadbane wnętrze, w trakcie prac wymienione zostały migacze na oryginalne,nowe klamki i usunięte zostało obciachowe, nieoryginalne trzecie światło stopu. Na dniach postaram się zrobić więcej zdjęć między innymi wnęk nad którymi spędziłem kilka godzin na ich doczyszczenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze lubialem pracować nad takimi samochodami do ~1995r, zwłaszcza VAG-ami, gdzie tapicerki/dywany wydają się wieczne, zaś z racji ich wieku i zabrudzenia, efekty prac bywają wręcz spektakularne. 

Nie to co dzisiejsze ekoskory itp które po kilkudziesięciu tys km są do naprawy - przykładowo polskory w Insigni/Megane III - dramat:/

Relacja na plus, czekamy na następne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.