Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

Posiadam Saab'a 93, 2004r. z kodem lakieru 288, bardzo ciemny zielony i w sumie każdy myśli że to czarny kolor ;) Chciałbym trochę go odnowić, nadal blasku, a czasu na to mam, mógłbym spędzić cały dzień, a nawet i dwa :D Więc.. mam zakupioną glinkę 3M, teraz planuje dokupić szampon Dodo Juice Born To Be Mild do umycia auta przed tym, później chciałbym użyć Meguiars Ultimate Compound ręcznie więc pewnie się napracuje ostro ;) Chcę robić to tricolorem, twardą stroną.. Po nałożeniu meguiars'a chciałbym nałożyć wosk Dodo Juice Hard Candy. To dobry pomysł co planuje ? ^^ Czy glinkowanie mogę zrobić rozprowadzając samą wodę z mydłem ? Czy muszę kupić jakieś specjalnie środki ? czy np. użyć trochę szamponu dodo mogę też do tego ? Po całym dniu meguiar'sem umyć auto przed woskowaniem ? bo zapewne nie zrobię tego w jeden dzień.. ;) Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Posted

Nie wiem, w jakim stanie masz lakier na aucie. Ręcznie przez jeden dzień raczej "pomiziasz" lakier UC, niż go w miarę porządnie odświeżysz (oryginalny lakier Saab-a należy raczej do średnio-twardych)... Chociaż może dasz radę coś zrobić... Jednak już teraz współczuję zakwasów i walki z chęcią rezygnacji z dalszej, ręcznej pracy UC po zrobieniu połowy auta... Ja, będąc na Twoim miejscu i nie mając maszynki, zrobiłbym trochę inaczej: porządne mycie, dekontaminacja (chemiczna plus glinka), znowu mycie, później ręcznie Prima Amigo i na to posiadany DJHC. Nie będzie to wieczne zabezpieczenie, ale w letnim sezonie ok. miesiąca powinno posiedzieć. Amigo czyni cuda z lakierem, nawet aplikowane ręcznie - jednak osobiście doradzałbym aplikować go aplikatorem ręcznym z MF, a nie gąbkowym. I zbieraj na maszynę - dopiero wtedy będziesz mógł myśleć na poważnie o sensownym odświeżeniu lakieru.

Posted
1 godzinę temu, Eidos71 napisał:

Nie wiem, w jakim stanie masz lakier na aucie. Ręcznie przez jeden dzień raczej "pomiziasz" lakier UC, niż go w miarę porządnie odświeżysz (oryginalny lakier Saab-a należy raczej do średnio-twardych)... Chociaż może dasz radę coś zrobić... Jednak już teraz współczuję zakwasów i walki z chęcią rezygnacji z dalszej, ręcznej pracy UC po zrobieniu połowy auta... Ja, będąc na Twoim miejscu i nie mając maszynki, zrobiłbym trochę inaczej: porządne mycie, dekontaminacja (chemiczna plus glinka), znowu mycie, później ręcznie Prima Amigo i na to posiadany DJHC. Nie będzie to wieczne zabezpieczenie, ale w letnim sezonie ok. miesiąca powinno posiedzieć. Amigo czyni cuda z lakierem, nawet aplikowane ręcznie - jednak osobiście doradzałbym aplikować go aplikatorem ręcznym z MF, a nie gąbkowym. I zbieraj na maszynę - dopiero wtedy będziesz mógł myśleć na poważnie o sensownym odświeżeniu lakieru.

Hey,

Powiedz mi proszę więc.. Przyłóżmy, że pożyczę sobie od kogoś maszynę polerską na parę dni ;) Jakie pady kupić ? Oglądałem jak trzymać taką maszynę na youtube, żeby czasem się nie zaskoczyć ^^ Nigdy nie działałem mechanicznie.. Mam rozumieć, że bez żadnego nacisku po prostu na najmniejszych obrotach sobie jadę meguiarsem i nic się nie stanie ? Nie spowoduje mi to swirli, hologramów ? Boję się właśnie o to, że coś zepsuje podczas zabawy mechanicznej ;) Jeśli nic nie będę w stanie zrypać to jakie pady kupić ? Jak tego używać ? :D

Aa co do stanu mojego lakieru.. No może nie jest jakiś super, w niektórych miejscach jakiś nalot, odprysk, przydałoby mi się to właśnie ogarnąć ;) Glinkowanie powinno już trochę poprawić ale jak robić.. to od razu porządnie .. ;) Może mnie wciągnie Detailing :D

Posted

Jesli nie majac pojecia o polerowabiu chcesz pożyczyć polerke i kupic pady to

a) siadaj i czytaj forum szczegolnie jesli jest to rotacja bo yt dobra sprawa ale teoria to teoria i sam wyciagnij wnioski jaki pady do Twojeo lakoeru Ci potrzeba nie mowiac o pascie.

b) zrob to recznie

c) studio detailingowe Ci to ogarnie szbko i w kosztach calego kupowania padow i innych dupereli jesli w dalejsz przyszlosci chcialbys po prostu brac dwa wiadra i dbac o autko prawidlowo ale polerki nie tykac:-)

Posted
2 godziny temu, TfB napisał:

Jesli nie majac pojecia o polerowabiu chcesz pożyczyć polerke i kupic pady to

a) siadaj i czytaj forum szczegolnie jesli jest to rotacja bo yt dobra sprawa ale teoria to teoria i sam wyciagnij wnioski jaki pady do Twojeo lakoeru Ci potrzeba nie mowiac o pascie.

b) zrob to recznie

c) studio detailingowe Ci to ogarnie szbko i w kosztach calego kupowania padow i innych dupereli jesli w dalejsz przyszlosci chcialbys po prostu brac dwa wiadra i dbac o autko prawidlowo ale polerki nie tykac:-)

C) Jeśli mam dać około 1.5k za zrobienie tego to ja podziękuje :D W Częstochowie tyle wołają za "renowację lakieru" :)  Czyli pewnie polerka i nałożenie wosku.

B) Najbardziej mnie ten punkt interesuje :D

A) Właśnie siedzę, czytam i wywnioskować nie mogę jakie pady to jakiego lakieru :/ Wiem, że jest niebieska, żółta, czarna(twardości po kolei..) i do meguiarsa wybrałbym tą żółtą według mnie :D Chyba, że wszystkich po kolei używać i robić 3 przejażdżki ... ^^ Jeśli już miałbym się zabrać za tą mechaniczną robotę to wolałbym wiedzieć wszystko ale na razie tyle co się dowiedziałem to jak trzymać maszynę, jak nią poruszać, czego unikać.. ;) Chciałbym wiedzieć jakie to pady użyć do tego Meguiarsa, bo tylko do niego to byłoby mi potrzebne i czy mam tylko luźno lecieć góra dół, lewo prawo bez nacisku czy jednak jakiś mały nacisk ma być przy tym produkcie maszynowo.. Nie chcę czegoś spartolić, a mechanicznie zapewne można to zrobić szybciej niż przy ręcznej robótce :>

Posted

@WiMeX - a jaką maszynkę możesz pożyczyć ? Rotację, czy DA ? Jeżeli rotację - daj sobie spokój. Bez choćby 1-2 godzin "obycia się" z prowadzeniem takiej maszynki na jakimś poligonowym elemencie karoserii na bank zrobisz taką maszynką więcej złego, niż dobrego. Jeżeli DA - możesz spróbować własnych sił, gdyż tego typu maszyny (jak zresztą chyba wiesz, gdyż czytałeś forum i oglądałeś filmy instruktażowe) wybaczają duuużo błędów i są dużo łatwiejsze w użyciu, niż rotacyjne. Nie wiem, gdzie przeczytałeś, że twardość padów zależy od ich kolorów: niebieski, żółty, czarny...? Są różne kolory padów, mają one więcej niż 3 stopnie twardości i często różni producenci deklarują ten sam kolor swojego pada do różnych zastosowań. Za pomocą UC raczej nie wytniesz skutecznie wad lakieru, odprysków lakieru nie usuniesz żadną kombinacją pasty i pada - najpierw trzeba "zaprawkować", czyli wypełnić ubytek lakieru, a dopiero potem można zabierać się za etap polerski takiego ubytku. Jeżeli chodzi o pracę UC za pomocą maszyny DA, to kup sobie co najmniej dwa podstawowe pady gąbkowe: polishing i finish. Poza tym dobre oświetlenie, aby wyłapać wszelkie holsy "do poprawy", jakie prawie na pewno powstaną na lakierze podczas pierwszej polerki; płyn do inspekcji/wymycia resztek pasty; kilka MF. Ale najpierw pooglądaj sobie jeszcze trochę filmików na YT o technikach polerowania - dobre filmy są zamieszczone przez MX Nowiccy, sporo filmów jest również zamieszczonych przez uznane autorytety detailingu (wpisz sobie "how to remove swirls" i "how to polish" - znajdziesz sporo teoretyki poglądowej). Później wszystko zależy już od Ciebie - tutaj masz film, dot. maszynowego użycia UC: 

 

  • Super 1
Posted

Okey, czyli pozostaje mi pożyczenie maszyny DA, posiadanie paru mikrofibr, płyn to jakiś specjalny czy alkohol IPA ?

Zastanawiam się czy nie lepiej będzie jak zrobię to ręcznie tricolorem ^^ Też wtedy mogę zrobić hologramy ? :/ Niby nie wygląda to trudno, ot trzymanie dobre maszyny i kierowanie nią równo.. Ale w praktyce nie wiadomo jak to by wyszło :D

 

Pady takie? Czerwony/Czarny, potrzebuje ich więcej niż 1szt. ?

- http://allegro.pl/nat-czerwona-srednio-miekka-gabka-polerska-135mm-i6890493383.html

- http://allegro.pl/nat-czarny-miekki-pad-polerski-gabka-da-135-mm-i6757018106.html

Nimi poszczególnie jak długo jeździć ? ile przejazdów robić przed zmianą pada na drugiego? Łatwiej jakby był 1 pad :D

Oglądałem MX Nowickiego i inne filmy również ;)

Posted

No to oglądaj i czytaj dalej bo zadajesz takie pytania, na które odpowiedzi jest na forum mnóstwo, zajmie to trochę czasu ale wystarczy czytać bo już wszystko na temat UC zostało powiedziane, podobnie jak nt. padów i przejazdów.

Posted

Czyli wolę chyba to zrobić tricolorem ręcznie.. Nie martwiąc się o to, że coś spieprzę, a bicka potrenuje przy okazji.. Ale dzięki za pomoc :)

Posted

W sumie racja. Jak nie chce Ci się czytać to tricolorem mniejsze prawdopodobieństwo narobienia biedy

Posted
Godzinę temu, lk1407 napisał:

W sumie racja. Jak nie chce Ci się czytać to tricolorem mniejsze prawdopodobieństwo narobienia biedy emoji106.png

Czytać mi się chce ;) Czytałem już dużo, naoglądałem się dużo..

Posted

Ale dalej malo:-) jak masz robic da to bym kupil paste scierna i twarde pady lub mikrofibrowe 3szt plus 3pady finishowe dla uc jakis wykonczenie jest Twoj lakier tegl wymaga. Jesli chcesz sam uc to moze kombinacja sredni pad i potem miekki da Ci lepsY efekt niz sam finishowy. Najpierw przelecisz twardszym a pozniej wyprowadzenie finishem:-)

Posted

@WiMeX - gdy skończysz ręcznie odświeżać lakier przy pomocy UC, opisz swoje wrażenia - o ile będziesz miał jeszcze władną rękę :D Nie wiem, czy czytałeś ten temat: 

To takie "psychiczne przygotowanie" na to, co Cię czeka... ;)

Posted
1 godzinę temu, TfB napisał:

Ale dalej malo:-) jak masz robic da to bym kupil paste scierna i twarde pady lub mikrofibrowe 3szt plus 3pady finishowe dla uc jakis wykonczenie jest Twoj lakier tegl wymaga. Jesli chcesz sam uc to moze kombinacja sredni pad i potem miekki da Ci lepsY efekt niz sam finishowy. Najpierw przelecisz twardszym a pozniej wyprowadzenie finishem:-)

Okey, kumam :) No miałem zamiar kupić te poniżej tylko nie wiem ile sztuk bym musiał tego mieć, czy po 1szt. wystarczy ..

-http://allegro.pl/nat-czerwona-srednio-miekka-gabka-polerska-135mm-i6890493383.html

- http://allegro.pl/nat-czarny-miekki-pad-polerski-gabka-da-135-mm-i6757018106.html

Kolejna kwestia to czytałem, że sam polishingowy pad mi wystarczy do meguiars'a i wychodzi, że innych nie muszę kupować niż ten czerwony NAT czy też żółty widzę polishingowy, bo ta czerwona jest niby " Polishing/Finishing Pad " :)

Tylko, że kumpel posiada tylko rotacyjną :/ Aa wyżej jak pisał @Eidos71 nie mam co się za rotację zabierać ^^ To niestety jest problemik taki, że bym musiał kogoś z DA znaleźć albo.. próbować rotacyjną..

Duża jest różnica między nimi ? W sensie praktycznym ? Nie wystarczy tak samo trzymać bez nacisku przy meguiars ? Podobnież Meguiars'a się nie wypracowuje do końca, ma zostać i trzeba go zetrzeć..

 

Posted

@WiMeX - zacznijmy od tego, że UC nie bardzo nadaje się (wg producenta) pod rotację. Jest to pasta do "korekty" ręcznie, lub za pomocą DA. UC wypracowuje się praktycznie do końca - to tłusta pasta i (o ile temp. otoczenia nie jest wysoka i nie pracujesz w słońcu) nie wysycha szybko. Poza tym "panowanie" nad DA to prosta sprawa; nad rotacją już nie do końca. Maszynka DA daje się prowadzić nawet jedną ręką; aby tak samo prowadzić rotację, trzeba mieć sporo praktyki. UC rzeczywiście wypracowujesz przy niewielkim nacisku na maszynę - a nawet pod samym ciężarem maszyny. Jednak, jak napisałem na początku (w swoim pierwszym poście), przez jeden dzień na średnio-twardym lakierze, jedynie "pomiziasz" lakier, co zaowocuje jakimś tam odświeżeniem powłoki lakierniczej, bez usunięcia nawet płytkich rys po np. myjni szczotkowej. Jeśli już będziesz miał dostęp do DA, zainwestuj w pastę Sonax-a EX 04/06 i wspomnianą przez Ciebie gąbkę średnio-miękką Nat-a, albo w pad do one step-u Royal-a. Efekt będzie na pewno lepszy, niż po UC. A ręczną pracę UC na całym aucie sobie daruj - namachasz się, a po wymyciu resztek pasty będziesz miał efekt gorszy, niż po szybkiej akcji z Prima Amigo. Poza tym Prima Amigo możesz też pracować za pomocą DA - ten cleaner/glaze ma też jakieś właściwości ścierne, których połączenie z wypełniaczami polimerowymi w tym produkcie zaskoczy Cię efektem.

Posted

@Eidos71 Dzięki za informację :) Więc do pracy ręcznej jedynie Prima Amigo, tak ? Przy oczywiście twardszej stronie tricolora ? :) Meguiars nie da za wiele tak jak piszesz ?  :) 

Przeczytałem na innym forum, że przy prima amigo łatwiej o hologramy niby, ale używali maszyny, nie wiem jak przy ręcznym..  Meguiars przy większej pracy nie da lepszych efektów ? Jeśli pomęczyłbym się parę dni nad tym przyłóżmy ? ;)

Zostaje mi tak naprawdę praca ręczna, nie straszna mi praca więc mogę poświęcić na to czasu.. Byle coś dało ;)

Spróbuje załatwić sobie maszynę DA ale wątpię, że ktoś ma.. U mnie jedyna maszyna polerska, która leży w domu to jakaś CMI z obi, która ma 110W i nie wiem do czego była ojcu potrzebna ^^  większość rotacyjne posiada, które leżą gdzieś im w kątach .. Aa tej pasty Sonax'a ile bym potrzebował na auto typu sedan ? do saab'a 93. Przy maszynie DA możliwe jest, żeby zrobić hologramy tą pastą ? Bo jest w sumie nie taka droga i jakby była lepsza niż UC to i lepiej :)

I jeszcze spytam.. Jaka jest najtańsza, dobra maszyna DA ? :)

Posted

Kup sobie Vandera/Baasa/Eurotec, używka trafi się za ok. 2 stówki i na początek wystarczy. Pasta 250ml wystarczy Ci w zupełności, nie przerobisz tego na jednym aucie, chyba że wylejesz. Maszyną DA krzywdy nie zrobisz, przeprowadź korektę zgodnie ze sztuką i hologramu nie uświadczysz, co innego na rotacji :) 

Posted
7 godzin temu, hamilton napisał:

Kup sobie Vandera/Baasa/Eurotec, używka trafi się za ok. 2 stówki i na początek wystarczy. Pasta 250ml wystarczy Ci w zupełności, nie przerobisz tego na jednym aucie, chyba że wylejesz. Maszyną DA krzywdy nie zrobisz, przeprowadź korektę zgodnie ze sztuką i hologramu nie uświadczysz, co innego na rotacji :) 

Okey, dzięki ;) Więc spróbuje odłożyć sobie na jakąś maszynkę :D Aa powiedz mi jak to jest z padami ? Po każdym zrobionym elemencie muszę go zmienić na czysty ? Tak samo jest z ręcznym np. tricolorem ? że muszę go umyć lub wziąć nowy, bo jest zabrudzony ?

Posted

Osobiście pracuję na NATach, żółty-niebieski-czerwony-czarny w rozmiarze 135 (gładkie), do tego krótkie futro i mikrofibrowy z Flexi bodajże, gdy mam mniej miejsca leci zestaw 80-tek z Flexipad biały-żłty-pomarańczowy (gładkie). Dobrze mieć dwa zestawy padów, rozwalisz albo "uciaprasz" jeden to masz drugi i robota nie stoi. Zobacz w dziale PSB i W&W jakich padów używają ludzie i kup. Padu nie wymieniasz po elemencie, ew. czyścisz. Poczytaj forum i zobacz filmy od MX-ów, np. ten

 

  • 2 weeks later...
Posted
Dnia 12.08.2017 o 18:56, hamilton napisał:

Osobiście pracuję na NATach, żółty-niebieski-czerwony-czarny w rozmiarze 135 (gładkie), do tego krótkie futro i mikrofibrowy z Flexi bodajże, gdy mam mniej miejsca leci zestaw 80-tek z Flexipad biały-żłty-pomarańczowy (gładkie). Dobrze mieć dwa zestawy padów, rozwalisz albo "uciaprasz" jeden to masz drugi i robota nie stoi. Zobacz w dziale PSB i W&W jakich padów używają ludzie i kup. Padu nie wymieniasz po elemencie, ew. czyścisz. Poczytaj forum i zobacz filmy od MX-ów, np. ten

 

Posiadam już maszynę, założyłem Flexipads 125mm tarczę i na to NAT'a 135mm - kupiłem średnio-miękkiego żółtego i miękkiego czarnego. Założyłem tego żółtego na razie do meguiars'a.

Na jakim biegu pracować przy nim ? 3/4 ?

  • 1 year later...
Posted

Sorryże odświeżam temat ale może coś nowego jest na rynku co mogło by mi pomóc.

Mianowicie na aucie mam rysy, odpryski i chciałbym je czymś zamaskować i na to położyć wosk.

Myślałem nad mleczkami na rysy, wosk koloryzujacy ale za dużo tego może macie jakieś sprawdzone produkty.

Chciałbym żeby efekt w miarę długo wytrzymał a nie do pierwszego umycia. 

Posted

@jozwiak201 na odpryski lakieru to nic, poza zaprawkami albo ponownym lakierowaniu elementu Ci nie pomoże..no bo niby jak. Nie ma magicznych produktów do usuwania rys - jedynie użycie past i padów polerskich może pomóc..możesz je zamaskować częściowo dobrym cleanerem (prima amigo, dodo juice) który dodatkowo oczyści lakier i przedłuży czas działania wosku.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.