Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam.

Mam do osunięcia nieprzyjemny zapach ale już nie wiem gdzie go szukać :(

Na początku myślałem że to klima (parownik) ale po ozonowaniu wykluczyłem ten element.

Najbardziej śmierdzi po dłuższej jeździe (w pogodny słoneczny ciepły dzień )gdy zaparkuje samochód i wrócę do niego po ok30min. Wiatraki zaczynają dmuchać dość dużym smrodem.

Teraz najważniejsze , filtr nowy. Pod maską zapachy w okolicy filtra sprawdzone .Wszystko ok

Jak włącze klimę zapach jest miej odczuwalny . A jak włączę obieg zamknięty pachnie fabryką jak w nowym aucie .

Auto to seat exeo (konstrukcja taka sama jak audi a4)

Macie jakiś pomysł :o Lub miał ktoś podobny problem .

Posted

Ozonowanie jest ok jak układ nie jest mocno zapuszczony. Jeśli na parowniku jest już lekka masakra to ozonowanie pomoże na chwilę/nie pomoże w ogóle.

Ja bym po pierwsze sprawdził odpływ parownika klimatyzacji czy nie jest zapchany. Jeśli jest, to wyczyścić.

Sam parownik można wyczyścić np. Takim Wurthem. Wpuszcza się go właśnie przez odpływ.

 

Spust klimy nie jest może gdzieś nad wydechem? Miałem podobnie, kondensat wypływał na rurę od wydechu i parując zapewniał mi przez chwilę piękne aromaty :) Porządnie wyczyściłem odpływ i jest spokój.

 

EDIT:

Tak mnie jeszcze naszło, że możesz zamiast tego wurtha użyć czystej IPA. I od strony spustu klimytazacji i od strony wiatraka. W A4 można się do niego dostać za schowkiem.

Posted

Myślę że na parowniku nic nie ma bo na wetylacji zamkniętej absolutnie nic nie śmierdzi. Wręcz pachnie. Wystarczy wyłączyć klimę i dać nawiew świeżego powietrza i zaczyna śmierdzieć.

Edit

Jutro spróbuję IPA od strony wiatraka.

Może w nagrzewnicy coś jest :wallbash:

Posted
Myślę że na parowniku nic nie ma bo na wetylacji zamkniętej absolutnie nic nie śmierdzi. Wręcz pachnie. Wystarczy wyłączyć klimę i dać nawiew świeżego powietrza i zaczyna śmierdzieć.

 

Jak dla mnie to dość typowy objaw brudnego parownika.

 

Sprawdziłbym jeszcze ten odpływ.

Jak nic nie pomoże to może TUNAP? Czyszczenie parownika pod ciśnieniem.

Posted

dokładnie tj. piszą koledzy wyżej. kupujesz kontrasept albo ww. wurth lub podobny demontujesz filtr pyłkowy i wstrzykujesz przez dziure filtra pyłkowego (dość głęboko musisz to wsadzić). u mnie w serwisie wystarczyło +/- 450ml. zero jakiegokolwiek smrodu

Posted

Panowie, to dlaczego w układzie zamkniętym nie śmierdzi. Przecież też powietrze leci przez parownik. Ale mimo to spróbuję tak jak piszecie .

Posted

Zauważyłem w sumie podobny problem, ale jeszcze w nie jakimś dużym natężeniu. Do tego szyby parują jak złe przy wysokiej wilgotności na zewnątrz, a kabinówkę wymieniam dwa razy w roku na taką z węglem aktywnym (teraz jest UFI, ze względu na moje krótkotrwałe umiłowanie w produktach tej firmy, kolejnego zamontuję Purfluxa).

 

Jak się włączy klimę, to zapie*dala tak dziwnie, jak jakiś skisły plastik, taką chemiczną wilgocią. Na zamkniętym obiegu nie czuć nic. Parownik niby myty Tunapem w ASO 1,5 roku temu. Rzeczywiście wtedy ta klima była bezzapachowa.

Posted

Kiedyś walczyłem z tą przypadłością w jednym z moich aut. Pomogło porządne wyczyszczenie parownika + odetkanie skraplacza no i oczywiście regularna wymiana filtrów.

Bardzo podobne objawy z obiegiem wewnętrznym/klima/bez klimy. Moje przemyślenia były takie, że przy włączonej klimie (niezależnie od temperatury) parownik ma parę stopni i grzyb/pleśń po prostu nie ma jak śmierdzieć bo jest przymrożona. :D

Co do obiegu zamkniętego to powietrze wpada inną drogą (tak przynajmniej było w tamtym aucie) i może po prostu nie rusza syfu :)

Te wnioski to tylko moje przypuszczenia niepoparte żadnymi dowodami.

Ale pomogło to, co napisałem.

Posted

Tylko Tunap. W serwisie boscha w krakowie zaplacilem 130zl za kompleksowy serwis klimy. Napelnianie czynnika. Czyszczenie parownika Tunapem pod cisnieniem. Ozonowanie i czyszczenie kanalow powietrza.

  • 10 months later...
Posted

Ja robię jak ktoś wcześniej pisał.

Mam ozonator 10g/h + Tunap z opryskiwacza i nie ma wacka.

Jak ktoś z północy śląskiego mogę pomóc.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.